Ga naar inhoud
GENEGEERD

reactie op topic corona apps

JJ&A
 Share

Recommended Posts

De reactie op: 

Toch maar hier geplaatst, want er kwam wat meer los.

Op 9-4-2020 om 08:52, Aalawok zei:

We zijn toch met zijn allen niet zo achterlijk dat we zelf onze contacten niet kunnen nagaan?

Ik heb een smartphone, maar ruil deze zonder twijfel weer in voor een stupidphone als apps verplicht worden.

Zelf denk ik niet dat het om een app op de telefoon zal gaan, aangezien het te makkelijk is om een telefoon (bewust) te vergeten. De stap naar een implantaat (bij voorkeur als toevoeging van het vaccin) zal snel nodig blijken.

Ik ben onze emigratie al voorzichtig aan het plannen ?

Beste @Aalawok,

Bij ons is het helemaal ideaal, wij hebben al jaaaaren geen fysieke en mobiele contacten hebben de meest simpele mobiel, die zelden aan staat met uitzondering als we een belletje verwachten van de arts of ziekenhuis waar we ook niet meer heen gaan, of het moet zijn dat er weer een verkeert plekje moet worden weg gesneden door de huisarts.

Wat betreft emigratie, we willen al wat jaren weg, hebben gewacht en hebben nu beiden onze AOW, maar nu met de covit-19 uitbraak word dat weer belemmerd.

We willen niet weg kwijnen in een bejaarden of zorgflat, daar komen we net vandaan, mensen wat een verschrikking, en de hygiëne is er helemaal een verschrikking.

https://forum.preppers.nl/forum/40-stoom-afblazen/?do=add

En wat een verveling en ellende stralen de mensen daar uit, en heel vies al verschillende keren uitbraken van de Norovirus net zo'n kleine rot eter als de corvit-19 die door de ruimte blijf zweven, en aan alles blijft vast plakken, Bah.

In de liften word geplast door mensen gespuugd, en van honden ligt er vaak kroketten, frikandellen en uitglij hopen.

En veel huizen zijn te smerig om ze te betreden, sommige moet je speciale pakken aan trekken en beademingsapparatuur.

Twee voorbeelden, 

We hadden een monteur die de slimme meters moest installeren, een collega belde hem bij ons en vertelde welke woning hij aan de slag ging de monteur had hem nadrukkelijk gezegt om een speciale pak aan te trekken om zich te beschermen.

Een ander woning, was een zoon van de moeder bezig het huis uit te mesten, met een mondkapje overal en handschoenen aan, de moeder hoog opgeleid, had van haar woning een stadsduiven hotel gemaakt en voedde ze daar ook, heel veel spullen heeft de man weg gegooid alles zat onder de duivenpoep, ook de potjes kruiden voor het eten stonden er heel veel bij, ze mocht graag koken.

De vrouw had ook vee rekjes vol CD's Dvd's en heeeeel veeel boeken zat ook allemaal onder een dikke laag stof, veertjes en ja hoor POEP.

En alles heeft weken lang op de bovenste verdieping gestaan, ook boven was een woning het matje was heel vies, de witte deuren waren voor een groot gedeelte met een dikke laag zwart bedekt.

Op onze galerij,

Er waren in de vier jaar tijd dat wij er woonden verschillende ouderen die zelfmoord hadden gepleegd, ook net voor dat wij er kwamen wonen had een travestiet een bezoeker dood geschopt hij voelde zich bedreigt.

Ook een inbraken, en niemand die op het lawaai af ging van de deur intrappen.

Buurman naast ons was berooft door een man gewapend met een vuurwapen.

Een andere (man) was alcohollist met een grote jonge herdershond, had door het hele huis een dikke rommel, en was amper nuchter, daar door liet hij de hond ook amper uit en door het hele huis lag urine, en overal uitgelopen je weet wel en daar liep hij ook met blotevoeten door heen daar door zat zijn bed ook onder de rommel, hij is vaak gevallen was er dan behoorlijk slecht aan toe vaak met operaties, en botbreuken genazen dan weer heel slecht, had op het laatst ook een beroerte gehad, en zijn gezicht was aan een kant geheel uitgezakt, en liep krom, hij heeft daar na niet lang meer geleefd.

Zo kan ik nog veel dingen vertellen hoe het wonen ook kan zijn, voor ouderen en met ouderen.

Emigratie

Ook daarom @Aalawok zouden we graag ergens anders een nieuw leven opbouwen, een klein huisje (Blokhut van boomstammen) zoveel mogelijk zelf redzaam in een fijn stukje natuur dat is aanlokkelijk, ontspullen hebben we al gedaan, we hoeven haast niet mee te nemen.

Zelf een beetje gedacht aan Alaska of Canada.

aangepast door Sterredag
titel aangepast
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik kan je ergens snappen.

Dergelijke zaken die je hier beschrijft, heb ik niet dadelijk mogen meemaken,

maar jaren terug, heb ik al zaken gezien bij m'n grootvader ...niet te pruimen.

Hij had dementie, en was stervende, gelukkig dat ie er niets of nauwelijks nog wat van kon merken zelf, en was één van de nachten op visite in zo'n zorgcentrum waar hij verbleef.

Er was welgeteld 1 verpleegkundige voor het hele gebouw, dat tevens moest instaan voor het ontbijt in de ochtend, dus geen tijd voor iets eigenlijk.

Als je door de gangen ging, hoorde je vooral geween, angstaanvallen van mensen daar,

't was daar een "David Lynch" ervaring van jewelste. Ik kan het je niet anders beschrijven.

Later, een andere dag eens gewerkt bij een zorgcentrum, en hoe die ouderen eigenlijk werden behandeld,

afgevoerd, eten geserveerd elke dag, met een luier, en voor de rest zaten ze daar als een plant hun einde af te wachten, ...

Ik kon het letterlijk maar 1 dag aan, en ik ben er vertrokken.

Later heb ik ook vernomen dat ze senioren meestal volstoppen met medicatie (zoals antipsychotica etc) om iedereen gewoon kalm te houden.

En ze eigenlijk vooral de ouderen verder hun centjes afkalven, want dergelijke zorgcentra zijn niet goedkoop hoor ...

Ik snap een beetje waarom dit virus zo heeft uitgehaald in deze zorgcentra hoor ?

Deze ervaringen zijn allemaal van een hele tijd geleden, maar ik denk niet dat deze in de tussentijd verbetert zijn, in tegendeel.

Verdere "efficiëntie" besparingen zullen van deze plekken een nog grotere hel gemaakt hebben intussen denk ik ...?

Hoe een samenleving, hun ouderen zo durven behandelen, en wegstoppen ...'t is eigenlijk een schande.

Heel hun leven in dienst gestaan van een samenleving, dat hun dan platgooit met medicatie, luiers, slecht eten, en een plantenbestaan, de weg op, naar hun exit ...

Je kunt je indenken dat ik tegen mezelf heb gezegd; sinds deze ervaringen, ...niet met mij,

en leef sindsdien, laat ons zeggen, iets ruimer, maar niet met de intentie dergelijke leeftijd te halen, alleen al om dergelijke situaties niet te moeten meemaken zelf.

Link naar reactie

Zo wil niemand sterven, hopelijk is er tegen die tijd ook zoiets als een pil van Drion. 

Zelf ben ik allang weg uit Nederland. In eerste instantie zocht ik naar een huis ergens in the middle of nowhere, zodat je van niets en niemand last hebt. Een opknapper met flink wat grond. Die huizen heb ik ook gezien, maar heb dat uiteindelijk niet gekocht. Het klinkt ideaal, maar eigenlijk ben je dan ook best kwetsbaar. Stel dat er wat gebeurt met je, hoe dan verder? Destijds dacht ik daar niet over na, maar achteraf gezien ben ik blij dat ik in een klein gehucht woon, waar iedereen elkaar helpt indien nodig. Met sociale controle, zonder bemoeizuchtig te zijn. Wel zo fijn.

• Leuk 1
Link naar reactie

• 2 weeks later...
Op 24-5-2020 om 19:25, Albis zei:

Zo wil niemand sterven, hopelijk is er tegen die tijd ook zoiets als een pil van Drion. 

Zelf ben ik allang weg uit Nederland. In eerste instantie zocht ik naar een huis ergens in the middle of nowhere, zodat je van niets en niemand last hebt. Een opknapper met flink wat grond. Die huizen heb ik ook gezien, maar heb dat uiteindelijk niet gekocht. Het klinkt ideaal, maar eigenlijk ben je dan ook best kwetsbaar. Stel dat er wat gebeurt met je, hoe dan verder? Destijds dacht ik daar niet over na, maar achteraf gezien ben ik blij dat ik in een klein gehucht woon, waar iedereen elkaar helpt indien nodig. Met sociale controle, zonder bemoeizuchtig te zijn. Wel zo fijn.

Zo willen wij ook wel wonen, wij zijn ook mensen die een ander in hun waarde laten, maar heeft iemand hulp nodig dan zijn we er, en hoe een ander leeft is ook hun zaak en vinden het niet vreemd of eigenaardig.

We zijn al een paar jaar bezig met het uitzoeken waar we het beste heen kunnen met onze AOW zijn we nu vrij zijn om te gaan en staan waar het goed voor ons is,  vallen er steeds meer landen af helaas.

Sinds 1 maart 2020 zijn we verhuist van een ouderenflat naar een eensgezinds woning tussen,,, weer ouderen van boven de tachtig wel vriendelijk dat vonden we al een hele vooruitgang, maar ze zijn heeeeel nieuwsgierig, steeds gaan ze naar hun schuurtje (om er iets te doen) en dan maar kijken kijken en nog eens kijken wat we wel aan het doen zijn, ook al zitten we in de zon het is heeeel interessant, als we weg gaan met ons T5-campertje wordt er gevraagt waar we nu weer heen gaan, als we thuis komen, wordt er gekeken wat we bij ons hebben.

Zit ik in de tuin en ben een klusje aan het wordt er gezegt, wat doe je daar?

Dat is een sterke sociale controle, met bemoeizucht.

Als we weg gaan staan ze voor het huis met de neus tegen het raam om te kijken hoe alles is, gelukkig brandschoon en opgeruimd maar leuk is het echt niet. 

Foto1 een kijk plaats, F2 Gluur plek door het hek heen.

Wonen1.JPG

wonen2.JPG

Link naar reactie

Dat is wel heel erg nieuwsgierig. Vreselijk!

Zulke mensen heb je niks aan. In je gezicht vriendelijk en achter je rug om wordt er gekletst over je. Gewoon omdat jullie leven anders is dan dat van hun. Je zou rieten matten tegen de schutting aan kunnen zetten, of een grote struik. En de haag ook vervangen door iets hogers. Al is het de vraag of die investering de moeite waard is als je snel gaat verhuizen.

Je zou eigenlijk eens in gebieden moeten kijken hoe het er is ("voelt" het goed aan om er te leven) en met mensen spreken die wonen in een gebied waar jullie ook zouden willen wonen. Want het kan echt anders en beter dan hoe jullie nu wonen. 

Jaren geleden hebben wij (partner en ik) ook verschillende landen bekeken waar wij zouden willen wonen. In eerste instantie trok Zwitserland wel, maar als buitenlander kom je er nooit echt tussen. En het leven is ook vreselijk duur, zeker met een Nederlands inkomen. Maar de mentaliteit van de mensen daar was het belangrijkste, dus dat land viel af. Frankrijk was ook een optie. Alleen het ongeregelde trok minder. Ik bedoel daarmee dat als je ergens een huis koopt en je denkt dat in het land om je huis heen niet gebouwd mag worden, dan kun je nog weleens van een koude kermis thuiskomen. Hoe mooi het land ook is, het land viel toch af. Uiteindelijk per toeval op Duitsland uitgekomen (tijdens de doorreizen werd er vaak in Duitsland overnacht en de mensen zijn vriendelijk) en hebben daarna nog 1 jaar bekeken of het echt wel wat zou zijn. En uiteindelijk 2 jaar gezocht naar de plek waar we nu wonen. Nu is Duitsland niet het land waar veel preppers aan denken, maar om te leven is het in het gebied waar ik woon, niet verkeerd.

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 4-6-2020 om 22:03, Albis zei:

Zulke mensen heb je niks aan. In je gezicht vriendelijk en achter je rug om wordt er gekletst over je. Gewoon omdat jullie leven anders is dan dat van hun. Je zou rieten matten tegen de schutting aan kunnen zetten, of een grote struik. En de haag ook vervangen door iets hogers. Al is het de vraag of die investering de moeite waard is als je snel gaat verhuizen.

Je zou eigenlijk eens in gebieden moeten kijken hoe het er is ("voelt" het goed aan om er te leven) en met mensen spreken die wonen in een gebied waar jullie ook zouden willen wonen. Want het kan echt anders en beter dan hoe jullie nu wonen. 

Nu is Duitsland niet het land waar veel preppers aan denken, maar om te leven is het in het gebied waar ik woon, niet verkeerd.

Dank voor je reactie @Albis

Mogen we weten in welk gebied jullie wonen, en wat is er zo goed aan jullie gebied.

Zeker denk je als prepper niet het eerste aan Duitsland.

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 4-6-2020 om 22:03, Albis zei:

En toch zijn het de beste buren die we tot nu hebben gehad.

Zo erg waren de anderen.

Ze krijgen ook heel vaak de kinderen op bezoek ondanks de corvit-19, en worden heel vaak gebeld.

Link naar reactie

Op 5-6-2020 om 23:29, JJ&A zei:

Dank voor je reactie @Albis

Mogen we weten in welk gebied jullie wonen, en wat is er zo goed aan jullie gebied.

Zeker denk je als prepper niet het eerste aan Duitsland.

Dat heb ik je in een persoonlijk bericht gestuurd. 

Wat er zo goed aan de regio waar ik woon is, is voor mij:

- de hele mooie natuur

- de rust en ruimte

- goedkope huizen en grondprijzen

- vriendelijke en open mensen, dat is iets wat je bijvoorbeeld niet hebt als je net over de NL/Duitse grens gaat wonen. Daar zul je nooit echt opgenomen worden, want er wonen al zoveel Nederlanders. En de mentaliteit van de mensen is wat stugger, dat verschilt best veel per regio.

Dat is wat mij hier prima bevalt, maar dat is voor iedereen anders.

• Leuk 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...