Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Het corona complot.

wat als het corona virus een dekmantel was voor iets ergers. 

Voor deze crisis begon wezen we allemaal met onze vinger naar China voor hoe zij de Oeigoeren behandelden, 

nu is daar gek genoeg geen aandacht meer voor terwijl de vervolging van onschuldige oeigoeren nog doorgaat. 

mijn idee is daarom ook dat china expres dit virus naar buiten heeft gebracht zodat wij niet meer op de oeigoeren letten. 

wat is jullie opninie?

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
2 uur geleden, KingAmorFati zei:

mijn idee is daarom ook dat china expres dit virus naar buiten heeft gebracht zodat wij niet meer op de oeigoeren letten. 

wat is jullie opninie?

Ik blijf me verbazen hoe ver sommige mensen kunnen gaan in bepaalde waanideeën.

Wat denk je nu zelf?

Stel dat je als land inderdaad een volk zou willen onderdrukken/elimineren/uitschakelen/straffen/whatever. (Ik sluit dus niet uit dat China dit zou doen)

Dan zijn er minimaal 1000 methodes om dat voor elkaar te krijgen.

Ik denk niet dat het ontwikkelen van een virus en dit vervolgens op de grote gok los te laten in de top 1000 zal staan.

Denk jij echt van wel?

China vermoordt duizenden eigen (han) burgers om een afleiding te creëren voor het rechtvaardigheidsgevoel in het westen?

1) Stel dat China alle oeigoeren oppakt en in concentratie kampen zet onder het beroep op "interne politiek" , wat dan?

2) Stel dat China een virus exporteert dat duizenden mensen in het buitenland doodt, wat dan?

Welke van deze twee zou er voor zorgen dat China repercussies zou moeten verwachten?

imo is dat no contest. De wereld zou 1 zo snel mogelijk vergeten, maar 2 zou serieus problemen veroorzaken.

• Leuk 1

ALS het al een bewuste actie is geweest van China, dan denk ik niet dat het een afleidingsmanoeuvre is voor de onderdrukking van een volk.

Wat nu wel speelt en waar onder andere de Europese Unie ook voor waarschuwt, is dat veel bedrijven nu een stuk minder waard zijn door de gevolgen van het Coronavirus en dat veel van die bedrijven nu worden opgekocht door Chinese bedrijven.

Het is onmogelijk om te bewijzen dat het een bewuste actie is geweest (een virus zo loslaten op de bevolking) en ik durf daar ook zeker geen uitspraken over te doen. Als het al bewust is geweest, denk ik dat China machtig en sterk genoeg is om de gevolgen daarvan te dragen.

• Leuk 1

Hey,

Ik ben ook niet zo'n complot denker,

maar vind het wel vreemd hoe;

• plots alle ander nieuws niet meer verschijnt, alsof het is opgelost
  • bewegingen zoals de "gele vestjes" of klimaat initiatieven plots niet meer bestaan, en hierdoor alles, alweer bij het oude blijft, vooral betreffende kapitaalverdeling.

En het belangrijkste, in deze confictcultuur idd;

Op 15-5-2020 om 22:48, Albis zei:

Wat nu wel speelt en waar onder andere de Europese Unie ook voor waarschuwt, is dat veel bedrijven nu een stuk minder waard zijn door de gevolgen van het Coronavirus en dat veel van die bedrijven nu worden opgekocht door Chinese bedrijven.

Het is onmogelijk om te bewijzen dat het een bewuste actie is geweest (een virus zo loslaten op de bevolking) en ik durf daar ook zeker geen uitspraken over te doen. Als het al bewust is geweest, denk ik dat China machtig en sterk genoeg is om de gevolgen daarvan te dragen.

Het continue onbesef van het Westen, van de afhankelijkheidsgeneratie met China (naar productie toe) in het verleden, waardoor een communistisch systeem zich verder en verder opdringt ...en dit door zich kapitalistische manieren eigen te maken.

Gewoonweg hilarisch met momenten ...Het Westen schaakmat gezet door hun eigen manieren wat over te nemen ... ?

• Leuk 2
6 uur geleden, wandering neone zei:

maar vind het wel vreemd hoe;

Never let a good crisis go to waste....

6 uur geleden, wandering neone zei:

Het continue onbesef van het Westen

Er zijn genoeg mensen die dit zien en betreuren, maar je kunt niet 123 het systeem zelf aanpassen.

Maar bovenal: elke overheid weet dat je altijd de optie van nationalisatie hebt... dus wat maakt het uit? Alle bedrijven die onmisbaar zijn kunnen worden genationaliseerd wanneer het de overheid uitkomt. Laat China hun geld rustig hier uitgeven.

• Leuk 1

Bij wat er met Covid-19 zaken spelen, is dat we verschil causaliteit en correlatie moeten blijven zien...

Voor klootzakken is een opportuniteit niet verbonden met ethiek, als er maar te verdienen valt. Dat wil

niet zeggen dat de klootzak de veroorzaker is van de miserie die hij uitbuit.  Dat het volk bewust belogen

wordt, is als maar duidelijker aan het worden... of je moet ziende blind zijn (en zo zijn er spijtig genoeg nog velen).

• Leuk 4
Op 27-5-2020 om 20:43, Floesh zei:

Interessant gesprek over de Covid-19 "crisis", vaccin crimineel Bill Gates en de balangen van de farmaceutische industrie.

Hou toch op met die idiote "Bill Gates is evil" conspiracy bullshit...

Die man is zo gruwelijk rijk, als hij ons allemaal dood wilde hebben zijn er genoeg makkelijkere manieren tot zijn beschikking dan vaccinaties.

Op 24-5-2020 om 21:10, wodan zei:

Bij wat er met Covid-19 zaken spelen, is dat we verschil causaliteit en correlatie moeten blijven zien...

Voor klootzakken is een opportuniteit niet verbonden met ethiek, als er maar te verdienen valt. Dat wil

niet zeggen dat de klootzak de veroorzaker is van de miserie die hij uitbuit.  Dat het volk bewust belogen

wordt, is als maar duidelijker aan het worden... of je moet ziende blind zijn (en zo zijn er spijtig genoeg nog velen).

Ik zou het iets anders uitdrukken, van een iets grotere hoogte misschien:

Wat ik denk te zien in de COVID-19 reactie is een democratie in zijn eindfase. Alles kent groei, bloei, stagnatie en neergang. Een overheidsvorm is daarop geen uitzondering. De bloei van de democratie zou ik zo ca 1950-1980 zien. Daarna beginnen er scheuren te komen. Uit de COVID-19 reactie krijg ik sterk de indruk dat we de stagnatie al lang voorbij zijn en nu de neergang meemaken. Zo zeer zelfs dat ik vermoed dat er partijen zijn die denken: "we gaan onder, we kunnen net zo goed nu nog proberen alles uit de kan te krijgen wat mogelijk is, en het maakt niet meer uit of dit opvalt of niet"; "Grijp wat je grijpen kan, en screw de rest".

• Leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
Op 29-5-2020 om 14:46, OBL-Rien zei:

Ik zou het iets anders uitdrukken, van een iets grotere hoogte misschien:

Wat ik denk te zien in de COVID-19 reactie is een democratie in zijn eindfase. Alles kent groei, bloei, stagnatie en neergang. Een overheidsvorm is daarop geen uitzondering. De bloei van de democratie zou ik zo ca 1950-1980 zien. Daarna beginnen er scheuren te komen. Uit de COVID-19 reactie krijg ik sterk de indruk dat we de stagnatie al lang voorbij zijn en nu de neergang meemaken. Zo zeer zelfs dat ik vermoed dat er partijen zijn die denken: "we gaan onder, we kunnen net zo goed nu nog proberen alles uit de kan te krijgen wat mogelijk is, en het maakt niet meer uit of dit opvalt of niet"; "Grijp wat je grijpen kan, en screw de rest".

Deze indruk heb ik ook soms, inc je tijdstabel ongeveer.  Ik heb er eens over gebabbeld met een politicoloog, en hij vertelde me ook dat het rond jaren 70 (na de flower power periode/jaren 80) de kentering is begonnen met de groeiende kloof tussen arm en rijk, en het geleidelijk (en onzichtbaar) wegnibbelen van mensenrechten, waarvoor nogthans zwaar is gevochten vroeger.

Je moet "dinner with andre" eens zien, als je eens wat tijd hebt; een mooie film, en jammer genoeg, relevant, en profetisch

Maar een complot? Ik denk het niet ...dit gebeurt nu eenmaal in een (gebalanceerde) conflictstructuur en in slaap gewiegde mensen/samenleving met het "vooruitgangsperspectief" als worteltje voor ieders neus ...

aangepast door wandering neone
  • Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...