Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alternatief mobiel besturingssysteem


candyman

Aanbevolen berichten

Nu er steeds meer gecontroleerd gaat worden via smartphones ben ik weer gaan experimenteren met alternatieve besturingssystemen.

Gisteren heb ik Ubuntu geïnstalleerd op een Oneplus one.

Op het eerste gezicht werkt alles prima, camera maakt mooie foto's en alles loopt vloeiend.

Dit topic schrijf ik ook met de Ubuntu telefoon.

Binnenkort ga ik ook proberen om plasma mobile hier op te zetten.

https://ubports.com/

https://www.plasma-mobile.org/

 

 

screenshot20200504_094712707.png

screenshot20200503_223951777.png

screenshot20200503_221031804.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het lijkt mij wel de moeite waard om hier mee te experimenteren. Ik ben benieuwd naar wat je bevindingen zijn. 
 

Ik vraag me wel af in hoeverre je provider je gegevens heeft en deze doorspeelt aan de overheid. Hetgeen ze waarschijnlijk willen weten zal je gps locatie zijn en eventueel je gesprekken en chat geschiedenis en internet activiteit. Ik heb geen idee in hoeverre je provider deze gegevens krijgt onafhankelijk van je besturingssysteem van je gsm. Je gps positie hebben ze in elk geval, zelfs met een domme gsm zonder gps chip door middel van de driehoeksbepaling van de gebruikte gsm masten. De overige gegevens zullen misschien wat moeilijker zijn afhankelijk van de encryptie van je besturingssysteem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet uit dat Ubuntu voor de mobiel dat deze ook LUKS support. Voordat je dit ten uitvoer brengt: backup, backup, backup  Als je handig bent met *NIX dan zou je eventueel ook kunnen kijken naar software voor GPS jamming of scrambling als deze extern worden opgevraagd. Ja, dit is mogelijk, sommige android OS overlays doen dit al standaard. Looking at you samsung. ET phone home enzo.

 

Quote

Ik vraag me wel af in hoeverre je provider je gegevens heeft en deze doorspeelt aan de overheid. Hetgeen ze waarschijnlijk willen weten zal je gps locatie zijn en eventueel je gesprekken en chat geschiedenis en internet activiteit. Ik heb geen idee in hoeverre je provider deze gegevens krijgt onafhankelijk van je besturingssysteem van je gsm. Je gps positie hebben ze in elk geval, zelfs met een domme gsm zonder gps chip door middel van de driehoeksbepaling van de gebruikte gsm masten. De overige gegevens zullen misschien wat moeilijker zijn afhankelijk van de encryptie van je besturingssysteem.

Klopt driehoek triangulatie is en blijft een dingetje.

 

1 vraag hoe is de Wifi dekking ten opzichte van Oxygen OS.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd interessant hoewel ik het grootste probleem altijd vind dat elk toestel een andere versie nodig heeft :( En alternatieve roms nog steeds vol staan met voor mij rotzooi.We zijn nog ver weg van een kaal OS waar je zelf gewenste aps op kan zetten.

 

PS met al die camera's hebben ze je phone niet eens meer zo nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je wilt verbergen voor de overheid kan je beter in een hutje op de heide gaan zitten zonder elektronica.

De overheid weet alles van je, waar je woont, waar je werkt, wie je familie is enz enz.

 

Een alternatief besturingssysteem helpt enkel tegen de datahonger van bepaalde multinationals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien
Op 25-5-2020 om 20:50, candyman zei:

Als je je wilt verbergen voor de overheid kan je beter in een hutje op de heide gaan zitten zonder elektronica.

De overheid weet alles van je, waar je woont, waar je werkt, wie je familie is enz enz.

 

Een alternatief besturingssysteem helpt enkel tegen de datahonger van bepaalde multinationals.

 

Dat klopt, maar er is natuurlijk geen enkele reden om het hen dan maar gemakkelijker te maken.

 

Bovendien zit de overheid met wettelijke beperkingen, en wat ik daarvan ervaren heb houden ze zich daar vrij goed aan. Ook heeft de overheid last van incompetentie door interne concurentie. De multinationals zijn niet door dezelfde ethiek gebonden en kunnen makkelijk door wisselen van juridische zone onder beperkingen uitkomen. Plus ze zijn gedreven om processen to optimeren en effectiefer te maken. Hun capaciteit om data te vergaren en te matchen is dan ook vele malen beter dan die van de overheid. De overheid maakt daar dan weer graag gebruik van. Onder het motto de ene hand wast de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...