Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zilver rally begonnen?

Kans
 Share

Recommended Posts

De koers is nu al door twee weerstanden gegaan.

Boven de 30 Dollar/ounch is de weg naar boven redelijk vrij volgens de technische analyses.

Volgens de gangbare theorieen gaan dan een aantal mechanismes in werking, automatische aankopen en automatische verkopen dekking van short posities...

Er wordt dan echt veel beweging verwacht, ben benieuwd..

Grt

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Op het risico af dat ik de rally jinx, zou ik zeggen van wel.

Let wel, niets gaat in een rechte lijn naar boven. Maar ik voel me goed met mijn extra zilvermijn investeringen van vorige week maandag. (Toen begon het er al op de lijken dat deze rally zou beginnen)

Tot nog toe 10% in de plus....

(PS: Ik ben op sommige oudere zilvermijn investeringen in de min tov het hoogtepunt een jaar of zo geleden, even ter volledigheid, lol)

Link naar reactie

We zijn door de 30.

Maar daarna geen explosie zoals sommige wel voorspelden?

30 is een belangrijke lijn.

Normaal gezien volgt er altijd na het doorbreken van een lijn eerst een test van die lijn.

Dus eerste even naar 30 terug en dan weer omhoog naar 35 waar een hardere lijn (eigenlijk zone) ligt. Misschien zijn er meerdere aanlopen nodig voor die 35.

Tussen 35 en 45 ligt een brede weerstand zone slecht te voorspellen wat daar te verwachten is, laten we eerst maar even zien hoe de mars richting 35 verloopt.

Link naar reactie

Hoi harkonen,

Ik kijk naar zoveel:rolleyes:

Zilver, goud, GFI, ZFI, koper, Platinum, korte termijn, langetermijn, dollar, yen, QE, schulden, bullberichten, bearberichten, en de neutrale, bank aankopen, mijnopbrengsten, enz enz.

En dan nog ben jezelf degene die beslissingen moet maken.......

Hoe meer je bekojkt hoe moeilijker het soms is....

Grt

Kans

Link naar reactie

Helemaal mee eens; zoveel informatie dat je er ooit helemaal tureluurs van wordt haha, maar de algehele trend is bearish voor fiat en bullish voor PM's, wát er ook voor hallelujah berichten er uit welke hoek dan ook komt. Belangrijk is ook je exit strategie; op welke manier ga je uitstappen en waartegen? Vastgoed? Fiat? Aandelen?

Link naar reactie

Haha, inderdaad en de diverse dipjes zijn ook wel benut:rolleyes:

Maar ik zie het als ongoing zoals Jolanda eea aanpakt, en dus blijf ik af en toe wat bijkopen.

Als de lijn zo omhoog gaat blijft het moeilijk om bij te kopen, het is psychologisch een bariere.

Maar rationeel weet ik dat dit nog maar het begin is, en eigenlijk niet naar koers moet kijken......

Grt

Kans

Link naar reactie

Het sentiment is duidelijk aan het veranderen.

Iedereen lijkt positief verdacht positief.....

En dan berichten zoals:

*Then today I received a phone call from a sophisticated Café member who is in the gold/silver business. This person asked me about a client who was having trouble getting his $5 million silver order delivered. He is getting one excuse after another why he is not getting his physical silver. The question to me was about the manufacturing dates these days for silver being delivered … meaning that what is delivered are current date bars … because there just isn’t any silver around in size to be delivered. SMOKE is everywhere. It is billowing and is advertising the coming silver fire.

Lijkt op sentiment creeeren.

Maar als eea waar blijkt dan kijken we over een aantal maanden terug naar deze prijzen van ver onder de 50 d/o en denken we had ik maar....

Grt

Kans

Link naar reactie

Oh ok. Goed dat je het zegt. Voor mij is het hele goud en zilver beleggen nieuw dus bedankt voor je reactie.

Als je nieuw bent, en je hebt zelf zilver gekocht, bereid je dan maar voor op een flinke rollercoaster ride.

Zilver is een van de moeilijkste investeringen (emotioneel gezien) die er zijn.

Je zult dus nog genoeg zelfkennis krijgen :)

PS: Ik investeer in zilver sinds ca 2001 en heb dus al een behoorlijke dosis zelfkennis :) :)

Link naar reactie

mijn advies:

Investeer je in SLV (papieren zilver op de beurs): good luck! Gemanipuleerde markt met gigantische volatiliteit; short/long gaan is haast niet te doen.

Investeer je in fysiek zilver; gefeliciteerd; je slaapt beter dan dat je geld op de bank staat. En zilver is niet van jou zolang je het niet in je hand hebt. al die kluisproducten geloof ik niet in.

Bekijk je de kaart op dag/week/maandbasis...dan zal het zweet je over je rug lopen; heb je het wel goed gedaan? Wat nu als het compleet instort? etc etc... bekijk de zilverkaart op 5jaar+ nivo en het valt weer mee. Bekijk je het op 100 jaar nivo en leg je de link met de vorige crises, dan weet je waar we naartoe gaan.

Happy preppin' and stackin' ;)

Link naar reactie

Ik heb nog niets gekocht. Ik heb wel zilveren sieraden, ik draag namelijk zelf zilver. Ik heb op het moment ook het geld niet om te gaan beleggen in zilver en dan bedoel ik fysiek zilver. En dan zit ik te denken aan ounce munten en kleiner spul. Het lijkt mij dat als je een dikke bankrekening hebt je dan gaat voor het grotere spul. En als je niet zo veel geld hebt voor het kleinere spul.

Een plan voor de toekomst dus hoewel ik mij nu wel al aan het oriënteren ben en de boel in de gaten houd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...