Ga naar inhoud
GENEGEERD

kevers in de kast ...


Aanbevolen berichten

Altijd is er iets ...

 

Nu dacht ik, gezien al dat gedoe momenteel, ik alles ietwat meer relaxed kon uitzitten, sinds ik wat extra liggen heb voor dergelijke situaties.

 

Kwam ik een paar dagen een paar heel kleine, bizarre schepsels tegen in mijn woning.

Ik dacht eerst, héél bizar, nog nooit gezien, en dacht er niet verder aan.

Maar na enkele dagen waren het er meer.

 

Keek ik in de voorraadkast, en vond vlug de bron: een doos met wat ouder (en vergeten) bio graankorrels recht van de maalderij bleek getransformeerd te zijn in een keverplaag ...

 

Ik zit nu een beetje met de angst dat ik bijna de hele kastinhoud kan gaan weg gooien, maar ik denk het niet, ik hoop het niet, (in dezelfde kast zit nog wat bloem etc maar deze lijken me onaangeroerd)

sinds ik denk, hoop, dat ze wanhopig aan het rond kijken zijn naar volle graankorrels om zich te voeden en voort te planten, en er zijn er simpelweg geen.

 

Dus zit ik de voorbije tijd meer aan pest control te doen dan iets anders ...

 

Ik zeg het je, er is altijd iets ...

Koop lekker bio, lekker gezond, en recht van de bron ...?

 

Anyway, heeft er iemand ook al zoiets meegemaakt? en misschien wat tips zijn altijd welkom.

Ik kan je wel vertellen, beter voorkomen dan genezen hoor ... misschien kan dit draadje anderen hierbij helpen.

 

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen, fingers crossed ?

 

(ps, ik weet het, mijn beginnersfout, ik had deze doos niet mogen vergeten, en de inhoud diepvriezen en deftig vacuüm verpakken ... wat een domme ezel kan ik soms toch zijn)?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het lang terug dat ik meellarven heb gehad.  Maar ik heb tegen kleding motten sluipwesp- larves ingezet. Deze werken tegen heel veel ongedierte (diverse motten ed) in huis.  En de wesp zelf is geen overlast.  

 

Als je exact weet wat voor kruipers het zijn kun je daar vast makkelijke vijanden tegen inzetten. Op dit manier kom je er op een natuurlijke wijze vanaf.  

 

Mijn meel sla ik overigens altijd (de kans termijn opslag) in plastic op, om te voorkomen dat dit kan gebeuren.  

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Red zei:

Het lang terug dat ik meellarven heb gehad.  Maar ik heb tegen kleding motten sluipwesp- larves ingezet. Deze werken tegen heel veel ongedierte (diverse motten ed) in huis.  En de wesp zelf is geen overlast.  

 

Als je exact weet wat voor kruipers het zijn kun je daar vast makkelijke vijanden tegen inzetten. Op dit manier kom je er op een natuurlijke wijze vanaf.  

 

Mijn meel sla ik overigens altijd (de kans termijn opslag) in plastic op, om te voorkomen dat dit kan gebeuren.  

 

dank, dat is een optie om te onthouden indien mijn huidig plan/idee faalt.

 

En ja, I know the drill, eerst effe de diepvries in (om eventuele kiemen te bevriezen), en daarna deftig (vacuüm) verpakken. Maar ik was deze doos gewoon uit het oog verloren...stupid me ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, prepass zei:

Wat ook goed werkt is wat laurier blaadjes in je tarwekorrel doen. Gewoon hele blaadjes. Doe ik ik al jaren en nergens last van. Is overigens een bekend “probleem”. Regelmatig controle en je voorraad rouleren helpt ook enorm.

 

dank voor de tip!

 

--

 

en ook een kleine update ivm de situatie. Ik denk dat ik het bij het rechte heb, maar ook niet te vroeg juichen natuurlijk ...

 

De bron is weg, en sindsdien kronkelen die beestjes maar wat rond, op zoek naar alternatieven, die er denk ik, niet zijn ...

 

Ik heb een paar dagen zitten stofzuigen, en wat aan pest control gedaan, en ik vind er amper nog terug nu.

 

...een grote verluchting maakt me meester. ? en hopelijk blijft het zo.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

oops, was ik eventjes vergeten jullie op de hoogte te houden ...

 

Het probleem is opgelost.

Blijkbaar was dit kevertje héél kieskeurig en wilde alleen wat er in de doos lag (ik denk spelt ).

Sindsdien zaten ze idd wanhopig te zoeken naar alternatieven.

 

En na een tijdje van pest control, was alles weer opgelost, redelijk vanzelf eigenlijk, sinds de bron weg was ?

 

bedankt ieder, met hun bijdrage ter hulp! ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
8 uur geleden, food prepper zei:

mijn tarwe gaat na aankoop per kilo in de vriezer.

en dat voor 48uur dan zijn alle larven en kevers dood.

hierna laten ontdooien en de tarwe in luchtdichte tonnen bewaren.

ik heb nooit meer last van die kwalgeesten in mijn droog voedsel.

 

Dank voor de synthese, en idd correct.

 

Jammer genoeg was ik deze doos vergeten, met alle gevolgen vandien, gedronken of niet ?

 

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...