Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

preppie&kokkie

EMP Israel Vs Iran

Recommended Posts

Volgens sommige analisten zou Israël overwegen om Iran aan te vallen met een EMP bom. Een in Israël gelanceerde ballistische Jericho-3 raket of een vanuit een Dolphin onderzeeër afgevuurde kruisraket kan op grote hoogte boven Iran een kernbom laten ontploffen, waardoor in heel Iran alle elektronische apparatuur permanent wordt uitgeschakeld. In een alternatief scenario zou de Joodse staat zelfs overwegen om het complete Midden Oosten op deze manier vleugellam te maken. Zelf zou Israël namelijk goed beschermd zijn tegen een dergelijke verwoestende elektromagnetische puls.

Westen niet beschermd tegen EMP

De afgelopen jaren zijn er regelmatig berichten opgedoken dat landen zoals Noord Korea en Iran eveneens zouden werken aan EMP bommen om deze in de toekomst te gebruiken bij een verrassingsaanval op de VS en ook Europa. De elektronische systemen in het Westen zijn tot op heden niet of nauwelijks beschermd tegen een EMP, waardoor het risico bestaat dat onze van elektronica afhankelijke maatschappijen in één klap naar het Stenen Tijdperk worden gebombardeerd en daardoor zullen vervallen in totale chaos en anarchie. Experts schatten dat in dat geval na enkele maanden 90% van de burgerbevolking zal zijn omgekomen.

http://www.wnd.com/2012/08/is-israel-planning-emp-attack-on-iran/

Er zit wel een klein maar niet onbelangrijk nadeel aan dat hele 'Noord-Korea en/of Iran trappen met een EMP USA/EU terug naar het Stenen Tijdperk' scenario: ook al leg je met EMP's heel Europa en de VS plat (nog best lastig), dan nog varen er een hele batterij duikboten rond met nucleaire wapens. Die zouden vervolgens landen als Iran/Noord-Korea niet zozeer terug het Sten Tijdperk in bombarderen als wel die landen volledig van de wereldkaart vagen. Dan heb je als NK/Iran gelijk al niet zo heel veel meer aan een (verder) vleugellam Westen.

Al die 'in een klap is alles anders' scenario's zijn natuurlijk sappig, maar de wat saaiere waarheid is dat vooral Noord-Korea al jaren hetzelfde (voorspelbare) spel speelt van een beetje geven, een beetje nemen, een beetje dreigen teneinde voedselhulp te krijgen. Kleurt het te ver buiten de lijntjes dan treft het prompt belangrijkste bondgenoot China tegenover zich. Daarom escaleert het telkens 'net' niet. Zuid-Korea en Japan hebben voorlopig ook meer te verliezen dan te winnen. Noord-Korea weet dat het haar buurlanden bij de spreekwoordelijke noten heeft maar weet ook dat ze niet té ver kunnen gaan. Een lelijke vorm van balans, maar toch, balans. Iran is weer een heel ander verhaal maar is zich eveneens ter dege bewust van het Mutually Asured Destruction concept.

Als Iran een raket afschiet vanaf een vrachtschip varend op de commerciële scheepvaartroutes langs de Amerikaanse Oostkust, een scenario dat geoefend lijkt te zijn tijdens de laatste Iraanse rakettests op de Kaspische Zee, dan zullen we er mogelijk nooit achterkomen wie verantwoordelijk was voor de aanval. Om alle sporen te wissen, zouden de Iraniërs simpelweg het lanceerschip kunnen laten zinken", aldus Graham. Iran gebruikte bij deze tests schepen, die qua radar- en technische uitrusting, vergelijkbaar waren aan de tientallen omringende schepen. Onderzoek naar op welk schip een lanceerplatform was, zou máánden duren.

Ja dan zitten we mooi met de gebakken (elektronische)peren geen enkel middel om de dader op te sporen, er kan zomaar een leger met paarden en strijders binnenvallen die we pas opmerken als we ze zien.

De tanks zijn al uit de rolatie, dat wordt dus ouderwets leven (eerst strijden denk ik).:(

Maar een mooi verslag stond ooit in de telegraaf

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5438179/__Dodelijke_lading_schepen_Iran__.html

En weet de regering dat dan niet? Jazeker, er is ooit een onderzoek geweest in 1 provincie (dus niet voor heel NL) en men is zich rot geschrokken en heeft het rapport ver weg gestopt;

Nederlandse beleidsstukken over rampenbestrijding wordt niet gerept over een grootschalige EMP-aanval, wel over een 'moedwillige verstoring van de elektriciteit'.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken liet recent in een - naderhand tot 'staatsgeheim confidentieel' verklaarde studie - door TNO beschrijven hoe de Nederlandse maatschappij zou worden ontwricht als één provincie door een terreuractie zonder stroom zou komen.

Die studie leest als een huiveringwekkend scenario, echter nog kinderspel bij een volledige 'black-out': "Tankstations kunnen geen brandstof leveren, communicatie valt uit in het gebied, rampenzenders, radio, tv en internet functioneren niet, drinkwater raakt verontreinigd, waterdrukpompen vallen uit, winkels sluiten, voedsel moet gecontroleerd worden verstrekt, veeteelt komt ernstig in problemen, gebrek aan contant geld, betalingsverkeer valt stil, problemen in gevangenissen door haperende voedsel- en watervoorziening, cellentekort door opstootjes, boeren willen hun veestapel evacueren, patiënten sterven in ziekenhuizen, maatschappelijke onrust, hamstergedrag en vluchtgedrag", zo staat beschreven in de meest recente 'Nationale Risicobeoordeling'. "Er is een kans dat een terroristische groep de elektriciteitssector als potentieel doelwit ziet, omdat stroomuitval een enorme verstoring van het dagelijks leven tot gevolg heeft", aldus het nationale veiligheidsrapport.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5438179/__Dodelijke_lading_schepen_Iran__.html

Mooi scenario, preppie &k. Israël is er volgens mij technisch toe in staat om het Iraanse nucleaire programma aan te vallen met een EMP-bom. Vervolgens is het wel een tijdje oorlog - een smerige oorlog, denk ik - met iedereen om hen heen, en of ze dat er voor over hebben weet ik niet. Maar ja, oorlogen beginnen niet vaak vanuit verstandig redeneren en als de verkeerde mensen aan de knoppen zitten zou het zo maar fout kunnen gaan.

Tsja, of dit nou in Hypertheory Land thuishoort weet ik niet, maar griezelig is het wel!!! En ook heel goed mogelijk, helaas.....kan me in alle commentaren hierboven vinden, er wordt weer eens goed nagedacht Heeren...nu ja, dan toch maar snel een bunker graven en Geigerteller aanschaffen, dan weten we wanneer we boven de grond mogen komen.

Tsja, of dit nou in Hypertheory Land thuishoort weet ik niet, maar griezelig is het wel!!! En ook heel goed mogelijk, helaas.....kan me in alle commentaren hierboven vinden, er wordt weer eens goed nagedacht Heeren...nu ja, dan toch maar snel een bunker graven en Geigerteller aanschaffen, dan weten we wanneer we boven de grond mogen komen.

Bij een EMP heb je niets aan een geigerteller.

Ik heb er zelf geen, en vraag me af of ik er wel een zou moeten hebben.

Voorlopig heb ik nog zaken met een hogere prioriteit op de lijst staan.

Elektronische apparatuur in Iran, hahaha! (of ben ik nu heel erg bevooroordeeld?) :)

De baarden trimmer van Ahmedjinedad wellicht? Of zijn an#le massage staaf?

Bij een EMP heb je niets aan een geigerteller.

Ik heb er zelf geen, en vraag me af of ik er wel een zou moeten hebben.

Voorlopig heb ik nog zaken met een hogere prioriteit op de lijst staan.

Euh...het ging toch om een nucleair wapen dat ze laten ontploffen op grote hoogte, met waarschijnlijk ook vergeldingsaanval met soortgelijke raketjes?

Ik denk dat als zon aanval plaats vind op bv amerika er zo'n tien minuten nagedacht wordt.

Daarna worden alle landen die op de lijst staan, potentieel terroristen hol, geen vriendje, geen belang, enz. gewoon als voorzorgsmaatregel genuked!

Als het gerucht van massavernietigings wapens voldoende is om Irak aan te vallen, wat denk je dat een nucleare directe aanval tot gevolg heeft?

Ik denk dat als amerika al de moeite neemt of de behoefte heeft om de echte dader te vinden Obama cq wie ook aan de macht is hem persoonlijk komt bedanken voor het excuus om wat recht te zetten..........

Maar goed er zijn genoeg gekken om zoiets als nog te flikken en dat is best eng...

Grt

Kans

Ik vraag me af wat er na een eventuele EMP attack nog kan functioneren aan apparatuur..

Wat is kapot en what's not?

Ik heb gelezen dat alles waar moderne elektonica inzit opgeblazen is dus de chips worden als het ware gebakken.

Oude auto's zonder computer zouden nog kunnen werken, volgens de deskundigen.

Er wordt wel geadviseerd om elektonica in een metalen doos te bewaren, of speciale EMP bags zal zoiets zijn als antistatische zakken voor printpaten.

Op de site van Miles Stair kun je hier veel over lezen.

http://www.endtimesreport.com/EMP.html

Het grootse probleem zullen de Vermogentransformatoren van het hoogspanningsnet opleveren, deze huizenhoge transformatoren zijn bijna niet te vervangen omdat ook de produktie hiervan stil valt en uiteraard het vervoer.

[ATTACH=CONFIG]773[/ATTACH]

Er zijn ook maar een paar produktie faciliteiten.

dan heb je dus een TEOTWAWKI :(

Ik kan iedereen het boek: one second after van harte aanbevelen!

Gaat over Amerika na een EMP aanval.

Boek staat derhalve ook vol met leuke tips en tricks.

Greener

Heb een tijdje geleden dat boek gelezen. Van William R. Forstchen.

Er is een interview met de schrijver uit 2009 door Art Bell voor Coast to Coast radio. Ik heb de mp3 daarvan even op dropbox gezet omdat het een interessant interview is.

Download link

Ik heb m'n dropbox nog niet eerder gebruikt hiervoor dus hoop dat 't werkt.

Heb een tijdje geleden dat boek gelezen. Van William R. Forstchen.

Er is een interview met de schrijver uit 2009 door Art Bell voor Coast to Coast radio. Ik heb de mp3 daarvan even op dropbox gezet omdat het een interessant interview is.

Download link

Ik heb m'n dropbox nog niet eerder gebruikt hiervoor dus hoop dat 't werkt.

@phaelin : Werkt prima op mijn machine.

Ok, mooi. Ik heb een basic (gratis) account daar dus ik heb geen idee hoe lang 't blijft staan.

@phaelin : Ik heb ook een gratis account welke ik deel met mijn vrouw. De gezamelijke agenda (de database) delen we dus samen via dropbox.

Volgens mij is het gratis account beperkt door het aantal MB op dropbox. Dat is veel, maar met filmpjes van 53.39 MB (jouw link) kun je dat wel gauw bereiken.

Je link blijft onbeperkt van kracht.

@phaelin : Ik heb ook een gratis account welke ik deel met mijn vrouw. De gezamelijke agenda (de database) delen we dus samen via dropbox.

Volgens mij is het gratis account beperkt door het aantal MB op dropbox. Dat is veel, maar met filmpjes van 53.39 MB (jouw link) kun je dat wel gauw bereiken.

Ik kan er 2.75Gb opzetten nu. Vriendjes zo gek gekregen om ook een accountje aan te maken en mij te noemen enzo :p

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...