Ga naar inhoud
GENEGEERD

Doorgaan met grafieken of stoppen

Rien
 Share

Doorgaan met de dagelijkse grafieken of beter stoppen?  

17 leden hebben gestemd

1. 1. Doorgaan met de dagelijkse grafieken of beter stoppen?

• Doorgaan, 7 dagen rollende som
      9
    • Doorgaan, dagelijkse getallen (net als RIVM)
      3
    • Stoppen
      2
    • Geen mening
      1
    • Anders, graag toelichten in een post.
      2

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Los van het feit dat het natuurlijk de vraag is of jij er mee door wil gaan, is het wellicht een idee om ipv dagelijkse updates een wekelijkse update te geven? Op die manier kan toch een beetje visueel gemaakt worden hoe het zich allemaal ontwikkelt en het er voor staat.

Mbt het virus zelf lijkt het nu al een tijd redelijk constant te zijn over de grote lijn gezien. Het is natuurlijk interessant om te weten of dat ze blijft, of dat het afneemt, of toch weer heel langzaam oploopt, etc. Dagelijkse updates lijken me daar niet perse voor nodig, zeker met het oog op trage rapportage en andere factoren die zorgen voor een vertekend beeld, maar wekelijkse updates zouden wellicht wel nuttig kunnen zijn?

Maar nogmaals, vraag is natuurlijk wat jij zelf wil :)

Link naar reactie

@Loreen Ik maak ze zo wie zo (voor zolang het thema mij interesseert) de vraag is eigenlijk of ik een copy & paste wil maken voor het forum. Het is nauwelijks moeite, maar als men de grafieken als "vervuiling" gaat zien, dan kan ik net zo goed stoppen.

Zelf ben ik in het thema virologie een beetje geïnteresseerd geraakt, en ik ben heel nieuwsgierig hoe dit virus uit de bevolking verdwijnt en/of eventueel her-optreedt in de herfst.

Het lijkt mij dat het vakgebied van de virologie nog wel wat lering zal trekken uit deze epidemie, evenals de politiek. (En de link met r/K theorie fascineert me ook ? )

Link naar reactie

Ik vind je grafieken wel interessant en keurig gemaakt.

Het enige waar ik mee zit is de onbetrouwbaarheid van de cijfers die we krijgen.

In hoeverre kan je het verloop van de pandemie van een grafiek aflezen als de bron niet eenzijdig is.

Eerst werden weinig mensen getest en nu meer.

Er zijn ook mensen overleden die helemaal niet getest zijn.

Link naar reactie

5 minuten geleden, candyman zei:

Het enige waar ik mee zit is de onbetrouwbaarheid van de cijfers die we krijgen.

Ik had hier al eens stelling toe genomen, maar het is wellicht goed om deze juist hier nog eens te herhalen:

Het argument dat data onbetrouwbaar is is imo irrelevant. Het idee is om te proberen data te analyseren en bij toenemend inzicht het model te verbeteren. Als dit onmogelijk is, wel, dat zal dan wel blijken.

Ik zie het als een vergelijking met het echte leven: we moeten elke dag beslissingen maken zonder dat we alle informatie hebben, of dat we zelfs maar weten hoe betrouwbaar de informatie is. We gaan hiermee om door inderdaad een beslissing te nemen, en dan te zien hoe dit zich uitwerkt. Daar trekken we dan weer lering uit voor een volgende beslissing, etc.

"Babystepping" zou een treffende naam zijn ? 

Het alternatief is:

a) in-actie en verlamming

of

b) religie cq complot theorie

• Leuk 1
Link naar reactie

• 2 weeks later...

Beste @OBL-Rien,

Je doet het geweldig,

Als je een berg wilt beklemmen, dan moet je je doel halen, jij maakt ook zo geschiedenis, wees doel gericht de top (einddoel) te bereiken, tenzij je daar zelf ernstige gevolgen door krijgt, dat willen we niet.

Ik zal je blijven promoten, wat ik al veel heb gedaan en zal blijven doen.

Laat je nooit ontmoedigen in je streven, dan zal je zeker later geen spijt krijgen en bij je zelf zeggend, was ik toch maar door gezet.

Blijf voorwaarts gaan beste man.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...