Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

OBL-Rien

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

9 uur geleden, Info_junky zei:

Half uurtje...

En het kaartje wordt mss de volgende dag weer gewoon opnieuw gebruikt bij de klant van 10.00 uur.

Zo wordt dan het virus toch nog  verspreid en nee daar heb je  niet eens een half uurtje voor nodig.

Maar niet shoppen dus bij  fa.vanCranenbroek...

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

https://businessam.be/noorwegen-lockdown-was-niet-nodig-om-covid-19-te-temmen/?fbclid=IwAR1m_B9-IeaHiQb9Z_Uk9DHCZ47TfkaBN5t6hvqEWVcIPsNiCHeblK0HQt4

Volgens Camilla Stoltenberg, de directeur-generaal van het Noorse Instituut voor Volksgezondheid (Folkehelseinstituttet), zouden in haar land zonder lockdown gelijkaardige resultaten zijn behaald als met een lockdown. Ze baseert die uitspraak op een studie van haar instelling.

Met 8.930 bevestigde gevallen en 235 doden op 27 mei is Noorwegen uiteindelijk een van de minst getroffen Europese landen. (Het land telt 5,3 miljoen inwoners.) Dat leek deels te danken aan de draconische lockdownmaatregelen die het land aankondigde. Maar net als in de meeste landen probeert ook Noorwegen nu een beter beeld te krijgen van wat zich afspeelde in de dagen vóór die lockdown werd aangekondigd. Op dat moment was niemand die echt wist wat er gaande was.

• Leuk 2

Deze post delen

1 uur geleden, Sterredag zei:

Yup, ik kom ook steeds meer tot die conclusie.

I ga niet lopen mekkeren dat ze het niet hadden moeten doen, want de benodigde informatie was er toen niet. Wel vind ik dat men nu met de onzin moet stoppen, ik geloof dat het inmiddels wel zo ongeveer duidelijk is dat er dit seizoen geen tweede golf komt. Ik wil niet uitsluiten dat het een beetje blijft kabbelen, maar een tweede GOLF, nee daar geloof ik niet meer in.

• Leuk 1

Deze post delen

3 uur geleden, OBL-Rien zei:

Yup, ik kom ook steeds meer tot die conclusie.

I ga niet lopen mekkeren dat ze het niet hadden moeten doen, want de benodigde informatie was er toen niet. Wel vind ik dat men nu met de onzin moet stoppen, ik geloof dat het inmiddels wel zo ongeveer duidelijk is dat er dit seizoen geen tweede golf komt. Ik wil niet uitsluiten dat het een beetje blijft kabbelen, maar een tweede GOLF, nee daar geloof ik niet meer in.

Precies ook mijn gedachte, dat ze dit moesten inzetten ben ik het mee eens en zijn ze naar mijn mening zelfs te laat mee geweest. Gelukkig viel het wel mee en is het hoogtijd om te stoppen met de onzin.

Deze post delen

4 uur geleden, Sterredag zei:

Gelukkig viel het wel mee en is het hoogtijd om te stoppen met de onzin.

Ik begrijp niet hoe je kunt spreken over 'gelukkig viel het wel mee'.

Er is tot nu sprake van een oversterfte van meer dan 9000 personen.

Dat is toe te schrijven aan het onbenul dat deze regering ten toon heeft gespreid vanaf afgelopen januari en duurt nog steeds voort. Men had nooit alleen moeten sturen op de incapabele visie van het RIVM en nog steeds houdt men dat vol. Wat is er nu aan onderzoek verricht door dat flut-instituut? Al meer dan twee maanden wachten we inmiddels op de uitkomsten van een onderzoek onder kinderen. Het enige dat vast staat is dat kinderen vaak asymptomatisch drager zijn en er vrijwel niet ziek van worden. Da's fijn, maar hoe zit het met de snelheid waarmee kinderen elkaar onderling besmetten? Besmetten kinderen vervolgens leraren en ouders? Grootouders? Niemand die het weet. Waarom wordt de visie van bijvoorbeeld Maurice de Hond niet getoetst? Waarom wordt huisarts Elens weggezet als een kwakzalver? Als we zijn medicatie in de eerste lijn inzetten, sterft er vrijwel niemand meer aan dit virus! Volgens clown De Jonge onderzoekt SWAB de werking, maar met foute uitgangspunten, namelijk wanneer de patiënt al in een vergevorderde verslechtering zit. Waarom blijft men maar kletsen over een vaccin, terwijl we al meer dan 10 jaar ervaring hebben met andere soortgelijke vaccins, bijvoorbeeld de griepprik, die volstrekt onvoldoende bescherming bieden. Ik zie veel meer heil in het geven van de cocktail van Elens, die kan komend najaar eenvoudig preventief worden voorgeschreven voor de risicogroepen. Stop verder direct met die anderhalve meter flauwekul. Buiten is er geen enkel gevaar en binnen moet goed worden geventileerd. Dat zal aanpassingen aan restaurants, cafés, theaters et cetera vergen. Laten we daar snel mee beginnen en onze economie redden!

Deze post delen

21 uur geleden, DutchPublisher zei:

Ik begrijp niet hoe je kunt spreken over 'gelukkig viel het wel mee'.

Er is tot nu sprake van een oversterfte van meer dan 9000 personen.

Dat is toe te schrijven aan het onbenul dat deze regering ten toon heeft gespreid vanaf afgelopen januari en duurt nog steeds voort. Men had nooit alleen moeten sturen op de incapabele visie van het RIVM en nog steeds houdt men dat vol. Wat is er nu aan onderzoek verricht door dat flut-instituut? Al meer dan twee maanden wachten we inmiddels op de uitkomsten van een onderzoek onder kinderen. Het enige dat vast staat is dat kinderen vaak asymptomatisch drager zijn en er vrijwel niet ziek van worden. Da's fijn, maar hoe zit het met de snelheid waarmee kinderen elkaar onderling besmetten? Besmetten kinderen vervolgens leraren en ouders? Grootouders? Niemand die het weet. Waarom wordt de visie van bijvoorbeeld Maurice de Hond niet getoetst? Waarom wordt huisarts Elens weggezet als een kwakzalver? Als we zijn medicatie in de eerste lijn inzetten, sterft er vrijwel niemand meer aan dit virus! Volgens clown De Jonge onderzoekt SWAB de werking, maar met foute uitgangspunten, namelijk wanneer de patiënt al in een vergevorderde verslechtering zit. Waarom blijft men maar kletsen over een vaccin, terwijl we al meer dan 10 jaar ervaring hebben met andere soortgelijke vaccins, bijvoorbeeld de griepprik, die volstrekt onvoldoende bescherming bieden. Ik zie veel meer heil in het geven van de cocktail van Elens, die kan komend najaar eenvoudig preventief worden voorgeschreven voor de risicogroepen. Stop verder direct met die anderhalve meter flauwekul. Buiten is er geen enkel gevaar en binnen moet goed worden geventileerd. Dat zal aanpassingen aan restaurants, cafés, theaters et cetera vergen. Laten we daar snel mee beginnen en onze economie redden!

Nou simpel, bij een ernstig griep seizoen is die oversterfte ook zo'n cijfer. Het sterfte cijfer corona is minder dan 5%, dat noem ik meevallen ja. Hoewel dat wereldwijd in absolute aantallen nog steeds een heel groot aantal is, valt dat niet op tegen alle gevolgen van de lockdown, wat zeker ook sterfte gevallen zal brengen alleen die zijn niet zo maar te meten dus kunnen onder de tafel geschoven worden. En die visie van Maurice de Hond is ook TEGEN een lock down.

Gelukkig viel het mee, omdat ze in het begin zo gigantisch verzaakt hebben met op tijd de juiste maatregelen treffen (lees quarantaine, contactonderzoek veeeel beter dan wat ze gedaan hebben) Gelukkig viel het mee en was de sterftegraad dus niet 50% zoals dat bijvoorbeeld bij de pokken was. Dus ja, gelukkig viel het mee, want anders hadden we nu met 8 miljoen doden te kampen gehad.

• Leuk 1

Deze post delen

En ik vermoed nog steeds dat die tweede golf er gewoon komt.

misschien niet in Juni maar wel medio sept.

• Leuk 1

Deze post delen

2 uur geleden, Sterredag zei:

Nou simpel, bij een ernstig griep seizoen is die oversterfte ook zo'n cijfer. 

Dan ben je niet goed op de hoogte. Bij een ernstige griep 's winters is de oversterfte ongeveer 3500 personen en ook dat is helemaal niet nodig, als je de juiste maatregelen neemt. De regering en het RIVM hebben compleet gefaald en dat vertaalt zich in een onacceptabel hoge oversterfte.

En niemand heeft het ooit gehad over miljoenen doden in NL bij dit coronavirus.

Pokken erbij halen is onzin.

Deze post delen

1 uur terug, DutchPublisher zei:

Dan ben je niet goed op de hoogte. Bij een ernstige griep 's winters is de oversterfte ongeveer 3500 personen en ook dat is helemaal niet nodig, als je de juiste maatregelen neemt. De regering en het RIVM hebben compleet gefaald en dat vertaalt zich in een onacceptabel hoge oversterfte.

En niemand heeft het ooit gehad over miljoenen doden in NL bij dit coronavirus.

Pokken erbij halen is onzin.

Nou dan mag je met wat meer onderbouwing komen, want wat ik zeg klopt gewoon.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/influenza/cijfers-context/sterfte
En kijk naar de cijfers 2014/15 en 2016/17/18

Ik zeg toch niet dat iemand het had over miljoenen doden, jij stelt mij een vraag en het antwoord is ja het  valt mee want er zijn GEEN miljoenen doden. Bij pokken was dat wel het geval 50% sterfte risico. Ja het valt mee het percentage van corona, gelukkig maar, want als het net als bij pokken 50% geweest zou zijn, dan hadden we miljoenen doden gehad alleen al in Nederland. Dat is geen onzin, dat is wat gebeurd is en we hebben dus geluk dat het niet zo ernstig is, dat het dus wel mee valt met het wanbeleid van onze politiek.

• Leuk 2

Deze post delen

Op 30-5-2020 om 01:06, Sterredag zei:

Nou dan mag je met wat meer onderbouwing komen, want wat ik zeg klopt gewoon.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/influenza/cijfers-context/sterfte
En kijk naar de cijfers 2014/15 en 2016/17/18

Deze redenatie hoor je nu overal. Het is toch een volstrekt scheve vergelijking? De oversterfte wegens corona is ontstaan TERWIJL er vergaande maatregelen zijn getroffen, de oversterfte aan griep ontstaat zonder dat de hele maatschappij wordt stilgelegd, zonder dat er iemand in zijn elleboog niest, thuisblijft met een snotneus of zijn handen een keertje vaker wast. 

Kortom, 'het viel allemaal reuze mee' - dat is dus inbegrepen de draconische maatregelen waardoor de zorg niet geimplodeerd is. Zoals we hebben gezien in bv Lombardije en Ecuador. Dan was de oversterfte nog veel hoger geweest.

Verder is nog volstrekt onduidelijk hoelang revalidatie zal duren en welke permanente restschade er is bij overlevers na de ic. En hoe de longen eruit zien van mensen die nog net thuis hebben kunnen blijven, daar heeft nog helemaal niemand een blik op geworpen.

Komt er nog een golf? En zo ja, wanneer?

Wat mij betreft wordt het de komende tijd eigenlijk ingewikkelder. Er zijn wel degelijk nog steeds nieuwe besmettingen, waarvan ongetwijfeld een flink deel asymptomatisch. Maar de kans dat je zelf toevallig net op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent, die is nog een stuk kleiner dan hij voor velen in maart al was. Dus ja, je kunt ongetwijfeld de teugels laten vieren. Tegelijkertijd moet je dus eigenlijk telkens opnieuw een risico-inschatting maken - op basis van onderzoeksresultaten die elkaar regelmatig tegenspreken en de komende tijd nog steeds zullen worden aangevuld. 

Een goed artikel daarover vond ik 'de 10 geboden na de lockdown' in het AD: Waar dreigt het coronagevaar wel, waar niet?

https://www.ad.nl/binnenland/waar-dreigt-het-coronagevaar-wel-waar-niet~ac2af432/ 

• Leuk 5

Deze post delen

Ik las ergens dat nagenoeg iedereen die op de IC beademd is gewoon permanente longschade heeft opgelopen.

geen enkele zicht op of en hoeveel herstel er nog komt in de toekomst voor deze mensen.

zonder maatregelen was het zo goed als zeker een groot drama geworden.

• Leuk 1

Deze post delen

8 uur geleden, Hermanusb zei:

Hoe bedoel je dat?, i.e. de vorm van het drama?

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Heeft iemand toevallig de RIVM CSV file van 1 juni voor mij beschikbaar, heb door een foutje de boel verhaspeld.

aangepast door duinkonijn
aanvulling

Deze post delen

1 uur terug, duinkonijn zei:

Heeft iemand toevallig de RIVM CSV file van 1 juni voor mij beschikbaar, heb door een foutje de boel verhaspeld.

Nee, heb ik niet, maar waarom zou je die willen?

De data wordt voortdurend verbeterd, dus de oude data is nu ongeldig.

• Leuk 1

Deze post delen

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

Nee, heb ik niet, maar waarom zou je die willen?

De data wordt voortdurend verbeterd, dus de oude data is nu ongeldig.

Ik heb deze data sinds het begin in excel omdat dit de enige mogelijkheid is om de dagelijkse ontwikkeling per gemeente te zien. uiteraard loopt dit altijd wat achter maar dat maakt niet uit. Is geen groot drama als er een dag ontbreekt (alleen de gemeentes die de dag daarop zijn gewijzigd) maar is jammer als de rest wel compleet is, zodoende. Overigens hou ik het van de eigen provincie nauwkeuriger bij t.a.v. de correcties achteraf.

• Leuk 2

Deze post delen

Op 1-6-2020 om 22:51, Hermanusb zei:

Ik las ergens dat nagenoeg iedereen die op de IC beademd is gewoon permanente longschade heeft opgelopen.

geen enkele zicht op of en hoeveel herstel er nog komt in de toekomst voor deze mensen.

Ik ken iemand uit de naaste omgeving die een document heeft op gesteld,

dat als deze de corvit-19 krijgt, en opgenomen moet worden op de IC het leven moet worden beëindigt.

Deze post delen

Reacties van “Het valt mee”, “niet meer dit”, “niet meer dat”.

Met een oversterfte wereldwijd, kans op een 2e golf, (griep is aan zijn 2 miljoenste bezig),

kan ik maar één ding concluderen.

Misschien is/ was de lockdown overdreven, maar er is veel minder buikgriep, bijna geen virale infecties, verkoudheid,

en andere via lucht verspreidbare (kinder) ziekten.

Als je longontsteking krijgt, heb je de rest van je leven minder longcapaciteit. 

Je krijgt littekenweefsel.

Het ziet er naar uit dat het ,CORVID-19 virus, verminderd is door de diverse maatregelen.

De rest is allemaal “wat als” , dus speculatief.

En het is overdreven?

Een Belgische prins is naar een feestje in Spanje gegaan, en heeft COVID 19

gekregen, was hij bij pa en ma gebleven, was hij niet besmet.

Ik denk dat de 1.5 meter veel ziektes voorkomt, maar......

Baat het niet, het schaad ook niet, ik vind de 1.5 regel een zegen.

Gedaan met kleffe kussen en handjes van collega’s die het niet menen.

Mannen kennen al hun hele leven de knik, ook bekent als “the man nod”

En het is universeel, ben ooit een Japanner in traditionele kleding tegengekomen, (niet toeristische onzin) ,

en hij deed hetzelfde. Zijn vrouw die de handen vouwde en knikte , snapte het ook.

Die beweging zit er niet voor niets ingebijteld.

Knik, zwaai, glimlach of wat dan ook als herkenning/begroeting , maar stop met dat onnodige afgelebber.

Je wordt een stuk minder snel ziek, en dat heet dus Preppen.

Wat er ook van is, “blijf gezond, en geniet van de kleine dingen”

• Leuk 5

Deze post delen

28 minuten geleden, steve zei:

Reacties van “Het valt mee”, “niet meer dit”, “niet meer dat”.

Knik, zwaai, glimlach of wat dan ook als herkenning/begroeting , maar stop met dat onnodige afgelebber.

Je wordt een stuk minder snel ziek, en dat heet dus Preppen.

Wat er ook van is, “blijf gezond, en geniet van de kleine dingen”

Hele maal mee eens.

Saskia en Serge Het zijn de kleine dingen die het doen

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjXhY7KneXpAhWuwQIHHeK0BHoQ3ywwAHoECA4QBg&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dg3GWvDw3uWs&usg=AOvVaw3ijwNsxMopYosbpjCQUMdG

Deze post delen

Op 31-5-2020 om 15:16, Haskap zei:

Deze redenatie hoor je nu overal. Het is toch een volstrekt scheve vergelijking? De oversterfte wegens corona is ontstaan TERWIJL er vergaande maatregelen zijn getroffen, de oversterfte aan griep ontstaat zonder dat de hele maatschappij wordt stilgelegd, zonder dat er iemand in zijn elleboog niest, thuisblijft met een snotneus of zijn handen een keertje vaker wast. 

Kortom, 'het viel allemaal reuze mee' - dat is dus inbegrepen de draconische maatregelen waardoor de zorg niet geimplodeerd is. Zoals we hebben gezien in bv Lombardije en Ecuador. Dan was de oversterfte nog veel hoger geweest.

Verder is nog volstrekt onduidelijk hoelang revalidatie zal duren en welke permanente restschade er is bij overlevers na de ic. En hoe de longen eruit zien van mensen die nog net thuis hebben kunnen blijven, daar heeft nog helemaal niemand een blik op geworpen.

Komt er nog een golf? En zo ja, wanneer?

Wat mij betreft wordt het de komende tijd eigenlijk ingewikkelder. Er zijn wel degelijk nog steeds nieuwe besmettingen, waarvan ongetwijfeld een flink deel asymptomatisch. Maar de kans dat je zelf toevallig net op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent, die is nog een stuk kleiner dan hij voor velen in maart al was. Dus ja, je kunt ongetwijfeld de teugels laten vieren. Tegelijkertijd moet je dus eigenlijk telkens opnieuw een risico-inschatting maken - op basis van onderzoeksresultaten die elkaar regelmatig tegenspreken en de komende tijd nog steeds zullen worden aangevuld. 

Een goed artikel daarover vond ik 'de 10 geboden na de lockdown' in het AD: Waar dreigt het coronagevaar wel, waar niet?

https://www.ad.nl/binnenland/waar-dreigt-het-coronagevaar-wel-waar-niet~ac2af432/ 

Ik volg jou motivatie tot op zekere hoogte, want dit waren exact mijn woorden 3 maanden geleden.

Mijn reactie was vooral op het noemen van die oversterfte van griep.

Het stuk waarin ik zeg "het valt wel mee" is het percentage mensen die ernstig ziek worden / komen te overlijden ten opzichte van het aantal mensen dat besmet wordt. Die cijfers zijn namelijk zeer laag, en dus valt het idd wel mee. (pokken was 50%) Ik roep ook al vanaf het begin dat Corona geen griep is en dat is het nog steeds niet. Maar zulke drastische maatregelen hebben grote gevolgen voor de maatschappij op langere termijn, dus de mensen die echt maar een heeeel klein risico lopen zouden weer normaal het leven moeten hervatten en wel om 2 redenen:

1. economie moet doorgaan, we moeten ernstige lange termijn gevolgen zoveel mogelijk beperken
2. als men dan op immuniteit wil spelen (iets wat jaarlijks ook wel bij griep gebeurd voor de op dat moment rondgaande string) moet je juist zo snel mogelijjk zoveel mogelijk laag risico mensen de ziekte laten krijgen.

Kortom, bescherm de kwetsbaren en verder zoveel mogelijk contact maken met elkaar. En dit zeg ik nu, nu er steeds meer bekend wordt over corona. 3 maanden geleden waren ze veel te laks, toen wist men heel veel nog niet.

• Leuk 1

Deze post delen

Voor wie zich verveelt...

Aankondiging van nog uit te zenden livestream door de World Government Summit: 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_Government_Summit 

"Does Covid-19 mean a New Global Order?" 

(Klik op youtube foto voor link of hier, maar directe link naar livestream lijkt inmiddels verwijderd... https://youtu.be/lG2EHcYqp8A )

Screenshot_20200604-143410_DuckDuckGo.jpg

Deze post delen

Goedemorgen 🤗 

De trein rolt rustig door...

De app werd ook weer genoemd in de perso mèt tijdlijn... en dit staat nu ook online.

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
Op 29-5-2020 om 22:55, Hermanusb zei:

En ik vermoed nog steeds dat die tweede golf er gewoon komt.

misschien niet in Juni maar wel medio sept.

Natuurlijk komt ie er! Door de makers van de virus-hoax voorspelt.

Dit was een trial run, zo kunnen ze de  "bugs" er uit halen en de wetten aanpassen (die nu nog ONGRONDWETTELIJK zijn!)

Trouwens, deze hele hoax, heeft als echt bedoeling het vernietigen van de economie, de middenstand, ehh nou ja, gewoon de politiestaat er door heen jassen,

Dat mensen dat niet zien is echt 'beyond me'.

Het ene recht na het andere recht wordt afgepakt!

Dacht u nu echt dat die 1,5 meter idioterie verdwijnen zal? welnee!

Maar wij "brave" burgers slikken al deze kwalijk en stinkende rotzooi!

Echt ongelooflijk om te zien!

zet uw mondkapje maar op , zodat u mond gesnoerd wordt en u langzaam maar zeker zal stikken.

was daarna u handen, want u bent schuldig!

wat een wereld.

aangepast door Pin d"Ar

Deze post delen

2 uur geleden, Pin d"Ar zei:

Dit was een trial run, zo kunnen ze de  "bugs" er uit halen en de wetten aanpassen (die nu nog ONGRONDWETTELIJK zijn!)

Ik geloof niet dat dit virus deel is van een vooropgezet plan om wetten er door te duwen of een politiestaat in te stellen.

Ik geloof wel dat men dit virus aangrijpt om dingen te veranderen die er anders nooit door zouden komen, of veel moeilijker. (never waste a good crisis)

Weer is er een "reden" om onze privacy nog verder in te perken. Grote bedrijven hebben geld van de overheid "nodig" om overeind te blijven, dus verder met het privatiseren van de winsten en collectiviseren van de risico's (de gewone man krijgt de rekening, de elite profiteert). De zorg wordt natuurlijk nog veel meer "te duur", dus een hogere zorgpremie en over een poosje (na de verkiezingen) toch weer bezuinigingen.

En natuurlijk de wederom toenemende macht van "Big Tech", de facebooks en googles. Die spinnen garen.

Ook de bol.coms en de amazons wrijven in hun handjes; de kleine middenstand gaat er nog snellere aan en zij doen betere zaken dan ooit.

Dit allemaal in plaats van de lijst met "essentiële beroepen" te gebruiken om opnieuw te beoordelen wat er nu ècht belangrijk is voor onze maatschappij en dat te vertalen in waardering/beloning (spoiler alert: het is niet de CEO van een of ander duur adviesburo, het is de vakkenvuller, de zorgmedewerker).

Wat die politiestaat betreft heb ik wel zorgen over de steeds maar uitbreidende bevoegdheden van justitie en de gestage afkalving van onze rechten en vrijheden, maar een echte politiestaat zie ik hier nog niet ontstaan, zó erg is het nog niet. Maar we moeten waakzaam zijn, want we zitten al wel op de glijdende schaal.

Dit virus zou een wake up call kunnen zijn om veranderingen ten goede in gang te zetten. In plaats daarvan grijpen andere krachten hun kans en laten wij het gebeuren.

En onze premier was nog nooit zo populair, de premier die verantwoordelijk was voor bezuinigingen op de politie, de zorg en de publieke sector, verantwoordelijk was voor de verregaande flexibilisering van de arbeidsmarkt waardoor vele mensen nu hun werk kwijt zijn. En toch gaan veel mensen straks weer op zijn club stemmen, want "hij heeft het zo goed gedaan in de crisis".

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...