Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

OBL-Rien

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
47 minuten geleden, Thuiswerkend zei:

Ik zou willen dat er meer mensen zo zouden denken. 

Hij houdt in zijn lijstje geen rekening met speciale vectoren, i.e. bijzondere verspreiders. Met name personeel in de gezondheidszorg en de verzorging zijn een heel speciale vector. Wanneer dit personeel grotendeels immuun is (of niet besmet kan worden) is een belangrijke -zo niet belangrijkste- bron van besmettingen verdwenen.

Wanneer we het over R0 hebben, dan vermoed ik dat voor bovengenoemd personeel de R0 wel eens >4 kan zijn, terwijl in de normale bevolking (zonder maatregelen) deze wel eens < 1.5 zou kunnen zijn.

• Leuk 1

Deze post delen

How does coronavirus kill? Clinicians trace a ferocious rampage through the body, from brain to toes

"As the number of confirmed cases of COVID-19 surges past 2.2 million globally and deaths surpass 150,000, clinicians and pathologists are struggling to understand the damage wrought by the coronavirus as it tears through the body. They are realizing that although the lungs are ground zero, its reach can extend to many organs including the heart and blood vessels, kidneys, gut, and brain.

“[The disease] can attack almost anything in the body with devastating consequences,” says cardiologist Harlan Krumholz of Yale University and Yale-New Haven Hospital, who is leading multiple efforts to gather clinical data on COVID-19. “Its ferocity is breathtaking and humbling.”"

https://www.sciencemag.org/news/2020/04/how-does-coronavirus-kill-clinicians-trace-ferocious-rampage-through-body-brain-toes

Deze post delen

8 uur geleden, nu even niet zei:

ferocious rampage

Be afraid people, be very afraid...

Never mind dat slechts een zeer klein deel van de mensen hieraan ziek wordt.

Inmiddels heeft de politiek de medische wereld ingehaald, en moet ieder bericht niet alleen op wetenschappelijkheid, maar ook op ideologische inhoud gescreend worden... jammer...

Deze post delen

MINUUUT 32.30: CONCLUSIES.remdesivir werkt niet 

hydroxy cloroquine met zinc nog steeds waarschijnlijk wel maar

1) mag niet getest worden ? (tenzij uitkomst negatief voor chloroquine uitvalt)

2) mag niet gebruikt worden tegen covid 19 in NL. 

er is een medicijn dat waarschijnlijk werkt maar we mogen het niet gebruiken ......... val d..d 

Deze post delen

Ik twitter niet veel, zeg maar ... zeer weinig, maar dit kon ik toch niet laten.

Ik snap helemaal niks meer van die maatregelen en wat wel en wat niet. Eerst was het geen samenkomsten toen ging het alleen om verguningsplichtig, bezoek thuis werd aangeraden niet teveel, maar dat was een advies en nu blijken er mensen te worden beboet die samen in een huis zijn. En acties buiten worden gestopt ook al zijn het geen vergunningssamen komsten.

Wat willen ze nou? Die intelligente lockdown van Rutte betekend dat mensen helderziend moeten worden om te begrijpen wat men nu bedoeld, want die Horeca... die moest dicht, toen mocht horeca alleen op afhaal / bezorgen wel, maar in een Hotel is er absoluut geen sprake van ophaal of bezorgen, mensen verblijven daar en eten daar, en als je hem dan hoort praten dan doet hij alsof er niks aan de hand is.

Ikea hoefde niet dicht, Primark hoefde niet dicht, de scholen hoefde van hem ook niet dicht, maar de kappers.. die mogen echt niet open.

*zucht*

• Leuk 4

Deze post delen

en nog een van Peak Prosperity.

Uitleg waar het virus vandaan kwam (china + sponsor van fauci u.s.a.)

Deze post delen

Op 1-5-2020 om 19:57, Sterredag zei:
Ik twitter niet veel, zeg maar ... zeer weinig, maar dit kon ik toch niet laten.

Ik snap helemaal niks meer van die maatregelen en wat wel en wat niet. Eerst was het geen samenkomsten toen ging het alleen om verguningsplichtig, bezoek thuis werd aangeraden niet teveel, maar dat was een advies en nu blijken er mensen te worden beboet die samen in een huis zijn. En acties buiten worden gestopt ook al zijn het geen vergunningssamen komsten.

Wat willen ze nou? Die intelligente lockdown van Rutte betekend dat mensen helderziend moeten worden om te begrijpen wat men nu bedoeld, want die Horeca... die moest dicht, toen mocht horeca alleen op afhaal / bezorgen wel, maar in een Hotel is er absoluut geen sprake van ophaal of bezorgen, mensen verblijven daar en eten daar, en als je hem dan hoort praten dan doet hij alsof er niks aan de hand is.

Ikea hoefde niet dicht, Primark hoefde niet dicht, de scholen hoefde van hem ook niet dicht, maar de kappers.. die mogen echt niet open.

*zucht*

Het is inderdaad verwarrend, maar de heldere uitleg in dit filmpje schept veel duidelijkheid: 

https://www.vrijspreker.nl/wp/2020/05/nog-even-alle-corona-regels-op-een-rij-voor-wie-het-nog-niet-snapt/

Deze post delen

Something stinks

corona ok .. er is een medicijn dat werkt.

waarom  mot iedreen dood ..   er is medicijn dat werkt 

nogmaals 

corona krijgen is ok .

neem plaqenyn met zinc snel en je wordt beter. (anti viral dus dit werkt aleen in vroeg stadium en bijna 100%)

in late stadium is geen goed idee om dit te gebruiken.

als dit niet gebuert krijg de dood.

en  alle politice en wetenschapers kiesen dood !!!!!!!!! 

ER IS EEN MEDICIJN DAT WERKT !@!

Deze post delen

8 minuten geleden, vheeswijk zei:

Als we willen weten wat er in Nederland gebeurt inzake Corona moeten we het nieuws uit Rusland halen:

Hoe blind je wilt zijn, genoeg aandacht geweest in de NL media !

Deze post delen

Net Rutte en co gekeken.

We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen... hoop mitsen en maren nog.

Flinke nadruk op vaccin en het wachten daar op, of geneesmiddel. 

Die 1.5e meter lijken ze tot dàn vol te willen houden, maar ik denk dat dat niet (praktisch) haalbaar is, bioscopen etc zullen failliet gaan en/of verzet zal groeien en in de praktijk zal natuurlijk het vooraf-vragenlijstjes snel uitgefaseerd worden. En die 1.5e meter veelal ook.

Thuiswerken tot september ...

En zelfgemaakte mondkapjes....

App...."als aanvulling"....

En nog steeds geen nieuws voor al die mensen die kanker hebben, of andere (dringende) medische zorg nodig hebben.

Dààr ben ik het meest over ontdaan.

Kan een lang verhaal afsteken, maar doe het niet.

Ik ga lekker in de tuin zitten, vitamine D opdoen de komende dagen.

Benen omhoog en 'loslaten'.  

Tot later 👋

• Leuk 3

Deze post delen

Toch ook zeer toepasselijk op deze Corona situatie. Laten we vooral niet 'normaal'maken wat niet normaal is! Dus laten we ook geen nieuw normaal maken, hooguit een tijdelijk normaal.

WA uitspraak.jpg

• Leuk 4

Deze post delen

12 uur geleden, Info_junky zei:

Net Rutte en co gekeken.

We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen... hoop mitsen en maren nog.

Flinke nadruk op vaccin en het wachten daar op, of geneesmiddel. 

Die 1.5e meter lijken ze tot dàn vol te willen houden, maar ik denk dat dat niet (praktisch) haalbaar is, bioscopen etc zullen failliet gaan en/of verzet zal groeien en in de praktijk zal natuurlijk het vooraf-vragenlijstjes snel uitgefaseerd worden. En die 1.5e meter veelal ook.

Puntjes:

1) Als er geen secundaire golf optreed als gevolg van het versoepelen, dan mogen we zelfs aan de effectiviteit van de oorspronkelijke maatregelen twijfelen, het doorzetten van afgezwakte maatregelen is dan al helemaal niet te rechtvaardigen.

2) De eerste economische dominosteen is al gevallen, het is niet af te zien welke er nog gaan vallen.

3) Een app zou wel eens de doodsteek kunnen geven aan virologische modellen, en daarmee ook de maatregelen onzinnig maken.

4) Ik zie nog steeds geen "lessons learned", hoe we een toekomstige epidemie moeten opvangen, maar misschien is het nog wat vroeg daarvoor.

• Leuk 1

Deze post delen

Bovenstaande filmpje gaat over een oud onderzoek over het gebruik van Chloroquine en Sars-Coronavirussen. ( 6.30 min als je de intro wilt skippen).

En deze over een 'studie' naar Chloroquine bij Covid-patienten. (9.45 als je de intro wilt skippen).

Del Bigtree is niet neutraal, maar er zit wel interessante info bij.

• Leuk 1

Deze post delen

Wat de aantal gediagnosticeerde gevallen betreft, de eerste dag waarop geen nieuwe besmetting gediagnosticeerd wordt zal waarschijnlijk in Juni liggen. Ik gok in de tweede week.

De grafiek met overledenen daalt nu sneller dan de grafiek van opgenomen personen. Hmm. Weet nu nu meer over de behandeling, of zijn de gevallen nu milder (mutatie van het virus)? Of zijn de zwakken inmiddels gestorven en is de rest wat resistenter?

• Leuk 1

Deze post delen

De mensen zijn de 1,5 mtr regel alweer vergeten, wat een gekte zeg in de supermarkten en action.

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, Pats zei:

De mensen zijn de 1,5 mtr regel alweer vergeten, wat een gekte zeg in de supermarkten en action.

Wat mij betreft kunnen alle maatregelen direct bij het vuilnis. Ik zie geen reden om dit vol te blijven houden. Ik sta tamelijk verbaast over de politieke willigheid om hiermee door te gaan. Zozeer zelfs dat ik andere motieven ga vermoeden...

• Leuk 3

Deze post delen

4 uur geleden, OBL-Rien zei:

Wat mij betreft kunnen alle maatregelen direct bij het vuilnis. Ik zie geen reden om dit vol te blijven houden. Ik sta tamelijk verbaast over de politieke willigheid om hiermee door te gaan. Zozeer zelfs dat ik andere motieven ga vermoeden...

Vond deze aflevering best goed. Zelf volg ik veel alternatieve journalisten en wist bijna alles al, maar het is een mooie samenvatting wat er gaande is over de hele wereld.

• Leuk 1

Deze post delen

Wel, ik ben dat niet met je eens.

Gegeven de zekerheden en onzekerheden in het begin denk ik dat de overheid het nog niet zo slecht gedaan heeft.

Natuurlijk is er ruimte voor verbetering, en ik hoop dat ze de verzorging van ouderen anders gaan inrichten.

Maar al met al kijgen ze toch wel een 7 van mij.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...