Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

• Moderator
3 uur geleden, Info_junky zei:

Screenshot_20210216-103210_Gallery.jpg

Er was net een persco.

Hoorde dat om 16 uur bespreking (al hoger beroep?) is.

heb uitzending gemist,  maar ze gaan 2 dingen doen:

1: Proberen te zorgen dat stopzetting vanavond niet doorgaat, anders nieuwe persco als dat niet lukt

2. Nieuwe wetgeving 

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 849
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Vanuit preppers oogpunt kan ik ze niet meer dan een 3 geven. Als ik op dezelfde manier mijn werk zou doen dan zou ik (terecht) op staande voet worden ontslagen.   Het was in december be

Posted Images

Het leuke aan het huidige (en voorspelde) weer is niet alleen dat het aangenaam is, maar ook dat over twee weken het aantal corona gevallen "plotseling" in elkaar zal zakken.

We zitten nog steeds op een schema waarbij eind maart het leed wel geleden zal zijn. (Er van uitgaande dat we niet een nieuwe koude inval krijgen voor die tijd)

• Leuk 1

https://www.telegraaf.nl/nieuws/587320133/onhandigheid-de-jonge-op-de-foto-zonder-mondkapje

Kijk, als een minister het doet, dan is het slechts een "onhandigheidje"

Het is niet alsof het mondkapjes gebod nieuw is, iets dat je 'even' kunt vergeten.

Dit is -imo- een gevolg van denken dat je boven de wet staat.

Als je al op de partij van de jonge wilt stemmen, stem dan op iemand onderaan de lijst.

• Leuk 1

@OBL-Rien,

Dat, zag ik ook, die gozer achter hem, had braaf het mondmasker op... en Hij? Nada.

En dan dat schaats gabberhausje er nog effe bij... ?!

Hoge mate van betrouwbaarheid kan je dat toch niet noemen.

Wie belazeren ze nu dan? 

Ik zeg het steeds al; "we worden genaaid".

Iets met new world order hoor ik mompelen...  in de wandelgangen... 

Zelfs hier, in dit stinkgehucht, begint het klootjesvolk te morren..

(je houfldt het niet voor mogelijk?...) 

De winkels mogen mondjesmaat weer open, enkel op postcode/ huisnummer gebied krijg je toegang? Even of oneven data... ? 

Genoeg is Genoeg!

was vroeger een kreet in de vrouwenbeweging, moeten we maar weer van zolder halen! 

• Leuk 1
Op 20-2-2021 om 17:09, OBL-Rien zei:

We zitten nog steeds op een schema waarbij eind maart het leed wel geleden zal zijn. (Er van uitgaande dat we niet een nieuwe koude inval krijgen voor die tijd)

Ik zie dat we nu al drie weken op zo ongeveer hetzelfde aantal opnames blijven schommelen.

Dit zou kunnen komen door een virus dat een hogere R0 heeft dan voorafgaand, een 1 of andere variant (britse?).

Het feit dat het aantal opnames ondanks dat niet omhoog geschoten is steunt nog steeds mijn vermoeden dat het einde maart voorbij zal zijn. Ik verwacht dan namelijk volgende week of de week er op het begin van een sterke afname.

• Leuk 1

Er zit een kleine nugget of gem in de rapportage van vandaag van het RIVM:

"Exclusief resultaten van het grootschalig testen in Bunschoten, Dronten en de Rotterdamse wijk Charlois. Door het grootschalig testen in deze locaties en wijk is het percentage positief in Nederland 9.7%. Exclusief de resultaten van het grootschalig testen op deze locaties is het percentage positief in Nederland 9,8%"

Ik zou je willen uitdagen om te ontdekken welke gem hier in zit :classic_cool:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

OK, hier is't ie: Het positief percentage van grootschalig testen is bijna net zo groot als de "op verzoek" afgenomen testen. Het is slechts ietsje lager. Dit betekend dat het percentage positieve testen onder de "gewone niet zieke, zonder verschijnselen" bijna net zo groot is als het percentage positieve testen onder de "mogelijk corona, met verschijnselen" groep.

Als we aannamen dat de grootschalige testen een goede afspiegeling zijn van de gemiddelde Nederlandse bevolking, dan zou -wanneer we de hele nl'se bevolking testen- het percentage positieve testen op ongeveer 9% uitkomen (hier zit wel een kleine aanname van mij in).

Ofwel 9% van 17 miljoen => er zouden 1.5 miljoen positieve test uitslagen zijn (!!!)

(Het totale aantal positieve tests sinds begin 2020 is ongeveer 1 miljoen.)

De huidige golf duurt nu al ongeveer vanaf 1 october, dat zijn ongeveer 18 weken.

Wanneer mensen ongeveer twee weken "positief" kunnen testen voordat men weer negatief is, dan zijn er sinds begin october ongeveer 18 / 2 * 1.5 = 14 miljoen nederlanders geinfecteerd geweest (en nu dus immuun).

14 miljoen is ongeveer 80% van de bevolking.

Hiermee zijn volgende conclusies mogelijk:

a) we zijn al boven de kudde-immuniteit grens (die ligt bij ca 65%).

of

b) de test deugen niet en geven een te hoog percentage positieve uitslagen.

of

c) mijn aannames deugen niet en het aantal geinfecteerden ligt een stuk lager

Ik zet voorlopig 80%  in op (b) helaas... en 20% op (c). (a) lijkt me volledig onmogelijk.

• Leuk 1
1 uur geleden, OBL-Rien zei:

Er zit een kleine nugget of gem in de rapportage van vandaag van het RIVM:

"Exclusief resultaten van het grootschalig testen in Bunschoten, Dronten en de Rotterdamse wijk Charlois. Door het grootschalig testen in deze locaties en wijk is het percentage positief in Nederland 9.7%. Exclusief de resultaten van het grootschalig testen op deze locaties is het percentage positief in Nederland 9,8%"

Ik zou je willen uitdagen om te ontdekken welke gem hier in zit :classic_cool:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

OK, hier is't ie: Het positief percentage van grootschalig testen is bijna net zo groot als de "op verzoek" afgenomen testen. Het is slechts ietsje lager. Dit betekend dat het percentage positieve testen onder de "gewone niet zieke, zonder verschijnselen" bijna net zo groot is als het percentage positieve testen onder de "mogelijk corona, met verschijnselen" groep.

Als we aannamen dat de grootschalige testen een goede afspiegeling zijn van de gemiddelde Nederlandse bevolking, dan zou -wanneer we de hele nl'se bevolking testen- het percentage positieve testen op ongeveer 9% uitkomen (hier zit wel een kleine aanname van mij in).

Ofwel 9% van 17 miljoen => er zouden 1.5 miljoen positieve test uitslagen zijn (!!!)

(Het totale aantal positieve tests sinds begin 2020 is ongeveer 1 miljoen.)

De huidige golf duurt nu al ongeveer vanaf 1 october, dat zijn ongeveer 18 weken.

Wanneer mensen ongeveer twee weken "positief" kunnen testen voordat men weer negatief is, dan zijn er sinds begin october ongeveer 18 / 2 * 1.5 = 14 miljoen nederlanders geinfecteerd geweest (en nu dus immuun).

14 miljoen is ongeveer 80% van de bevolking.

Hiermee zijn volgende conclusies mogelijk:

a) we zijn al boven de kudde-immuniteit grens (die ligt bij ca 65%).

of

b) de test deugen niet en geven een te hoog percentage positieve uitslagen.

of

c) mijn aannames deugen niet en het aantal geinfecteerden ligt een stuk lager

Ik zet voorlopig 80%  in op (b) helaas... en 20% op (c). (a) lijkt me volledig onmogelijk.

Ik ga voor b..😅

• Leuk 1

Overigens is in de getallen van het RIVM ook te zien dat het aantal testen explosief gestegen is, van 190.000 naar 260.000.

Het aantal positieve testen is gedaald van 11.5% naar 9.8%.

Wanneer we aannemen dat die 70.000 extra testen voor die 1.7% daling gezorgd hebben, dan kunnen we daaruit afleiden dat binnen de groep van 70.000 het percentage op 5.4% ligt.

Wanneer we aannemen dat die extra testen het gevolg waren van a) de grootschalige testen en b) extra testen van mensen die een negatieve test nodig hadden

Dan zou die 5.4% gelden voor de doorsnee van de nederlandse bevolking.

En dus niet 9% zoals ik in de vorige lange post gebruikte.

5.4% van 17 miljoen = 0,92 miljoen. Maal 9 (voor de duur) geeft ca 8 miljoen.

8 miljoen geinfecteerden is 47% van de bevolking.

Dat klinkt al een stuk beter dan het getal van de vorige post. Maar dat betekend ook dat we dan al heel dicht bij de kudde immuniteit komen.

• Leuk 2

Unintended consequences:

(onbedoelde effecten)

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1252664535/rat-rukt-op-in-leeg-londen-stad-staat-bij-opening-verrassing-te-wachten

Rat rukt op in leeg Londen

De Britten vrezen voor ’superratten’, nu het ongedierte door de lockdown in veel restaurants, kroegen en andere zaakjes met rust wordt gelaten door de mens. Tijdens de tweede lockdown in november is de rattenactiviteit met bijna tachtig procent toegenomen. „Londen staat nog een grote verrassing te wachten.”

• Leuk 1
  • Moderator

@OBL-Rien Ze zijn dingen in de week aan het zetten.  Dit soort berichten hoort daar bij.

Net zoals berichten als "na covid wil groot deel vd mensen een masker blijven dragen uit respect voor de ander" ...ik zal um eens opzoeken....

Deze is het niet die ik bedoel maar het is wel het zaadje wat gepoot werd:

Screenshot_20210227-125747_Twitter.jpg

33 minuten geleden, Info_junky zei:

Deze is het niet die ik bedoel maar het is wel het zaadje wat gepoot werd:

Wellicht herinner je je aan de post die ik een jaar of zo geleden maakte in de volgende trend: Gaan we nu in het vervolg ook zo in "paniek" geraken voor de normale griep? Gaan we dan ook maatregelen eisen/invoeren?

Het precedent is nu gezet.

Toch ben ik behoorlijk optimistisch dat we dat niet gaan doen.

Wel verwacht/hoop ik dat "doorwerken met griep" in het vervolg niet als stoer wordt gezien, maar als ongewenst gedrag.

• Leuk 1

https://www.bworldonline.com/its-final-lockdowns-dont-work/

Medical experts Eran Bendavid, Christopher Oh, Jay Bhattacharya, and John Ioannidis published just two weeks ago at the European Journal of Clinical Investigation their research on “Assessing Mandatory Stay-at-Home and Business Closure Effects on the Spread of COVID-19.”

They studied “COVID-19 case growth in relation to any NPI [non-pharmaceutical interventions; i.e., lockdowns: mandatory stay-at-home and business closures] implementation in subnational regions of 10 countries: England, France, Germany, Iran, Italy, Netherlands, Spain, South Korea, Sweden, and the US.” They then examined “case growth in Sweden and South Korea, two countries that did not implement mandatory stay-at-home and business closures, as comparison countries for the other eight countries (16 total comparisons).”

Their findings? “While small benefits cannot be excluded, we do not find significant benefits on case growth of more restrictive NPIs. Similar reductions in case growth may be achievable with less restrictive interventions.” In short: there was no practical difference in effect between countries that locked down and those that didn’t. Or even shorter: whatever benefits lockdowns give are dwarfed by their enormous costs.

• Leuk 1
2 uur geleden, doom zei:

Uit onderzoek is gebleken dat het zeer goed werkt.

Nu heb je al zoveel onzin op dit forum gepost dat ik je niet meer op je blauwe ogen kan geloven.

Dus doe toch maar een link naar dit onderzoek. Ik ga er blindelings vanuit dat je het onderzoek ook zelf goed heb bestudeerd. Hoe denk je er zelf over?

Ken je mensen die het hebben toegepast?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...