Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

En Schiphol is "gewoon" open. Zelfs de crew hoeft zelfs geen sneltest.(want quarantaine van die crew, is te duur- voor schiphol?) 

Het "advies" van deze daadkrachtige - prachtige - zwalk regering is-

"wel op je hotel kamer blijven, hoor! 

Gut, oh, gut.

We Worden genaaid!! 

Ik zag gisteren, rond half 10 een man met hond door de straat, "leenhond?", hahaha 

K was zelf ook nog buiten - ik wacht nu op de SS polizei! 🤮🤬 Wat een kul, zeg!! 

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 991
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Een eerste vergelijkende studie voor het gebruik van Hydroxychloroquine (HC) al dan niet in combinatie met azithromycine . Ik zou hem even aandachtig lezen wanneer je het spul in huis hebt.  

Posted Images

Op 21-1-2021 om 03:55, Rijstprepper zei:

@pacem

Volgens mij is 1 bezoeker thuis alleen maar een advies. Dus geen overtreding als er meer mensen komen. Net als de regels met kerst. 

Het is een advies omdat ze bezoek niet kunnen verbieden. Maar het beste is om niemand te ontvangen, je hebt vermoedelijk op school of werk al genoeg verspreidende momenten gehad.

De regering wil de mensen niet op stang jagen en daarom laten ze nog steeds teveel toe.

Maar als het niet afneemt of er komt echt een gemuteerd virus waar het vaccin geen vat op heeft komt dat wettelijke verbod heus wel.

Dus kijk niet naar wat mag, maar wat slim is.

• Leuk 1
Op 22-1-2021 om 09:20, Sjuul zei:

( getypt zonder bril! ) valt nog best mee, toch>;-) 

@Sjuul

Wij hebben een echte prepper bril kan door vrijwel iedereen gebruikt worden, ook al beslaat de bril.

Een nadeel hij is wat zwaarder, en opvallend, je zal het merken aan de blikken van mensen.🤣😉

• Leuk 1
  • Moderator

@Jeff

<<mod>>

Ik zie dat je hier nieuw bent. Welkom 🤗 

Dit draadje heet "complotten, theorieën en ideeën". Daarin staat het iedereen vrij te denken wat hij/zij wil.

Het gesprek aangaan is tof. Mocht er iets te corrigeren zijn, zijn er moderators om dat te doen.

In het draadje "Feiten geen discussie" heb ik je bericht verborgen. Ga gerust het gesprek aan in dit draadje of een ander topic waarin het vaccin specifiek besproken wordt 🙂 Kijk via de boomstructuur van het forum maar eens rond, er zijn veel opties en aanhaakpunten te vinden 👍 

Nogmaals welkom en veel plezier op het forum.

<</mod>>

• Leuk 1

https://www.rivm.nl/nieuws/Britse-variant-wint-terrein-in-Nederland

"Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (20 tot en met 26 januari) besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft."

...

"Met de opmars van de Britse variant hebben we te  maken met twee virusvarianten die zich met verschillende snelheden verspreiden in Nederland. Daardoor zijn er eigenlijk twee aparte corona-epidemieën. Een epidemie met de al in Nederland aanwezige varianten, waarin het aantal infecties daalt, en een epidemie met de Britse variant waarin het aantal infecties juist toeneemt.  Door meer besmettingen met de ‘nieuwe’ variant zal het aantal ziekenhuisopnames en overlijdens op termijn weer hoger worden. Dat zou betekenen dat de druk op de zorg weer fors zal toenemen in plaats van afnemen. Om deze reden zijn afgelopen weekend aanvullende maatregelen ingevoerd."

Dat zou natuurlik wel kunnen, laten we eens naar de UK cijfers kijken:

https://coronavirus.data.gov.uk/

1578591502_Screenshot2021-01-26at15_19_49.thumb.png.c1c58c911fad42e7cc8506253d884a6a.png

Hmm, dat soort grafiek heb ik al ens eerder gezien.... hier: (

1841717194_Screenshot2021-01-26at15_09_19.thumb.png.48c87dc770523363ec816a82e9787c02.png

Ik geloof niet in de conclusie van het RIVM. We hebben niet te maken met twee onafhankelijke epidemieën, maar met twee wederzijds afhankelijke.  Het aantal gevallen in NL was al aan het dalen voor de britse variant hier intrek hield, dat wil zeggen we hadden al genoeg (kudde) immuniteit opgebouwd om van onze variant de R0 beden de 1 te drukken.

Nu heeft de britse variant een hogere R0 in een nog-niet-geïnfecteerde bevolking. Maar omdat onze variant ook immuniteit geeft tegen de britse is de R0 van de britse variant een stuk lager.

Het meest waarschijnlijke is dat we een korte stabilisatie, misschien zelfs een kleine opleving in de nummers zien, en dan een snelle afname richting de 0. (Een hogere R0 betekend een snelle stijging en een snelle daling)

Wanneer dan ook het weer beter wordt ergens in maart, dan zijn we eind maart zo goed als van het virus af. (licht pessimistisch geschat, met wat geluk een week of twee -drie?- sneller)

Oh, en PS:

HIEROM MAG RUTTE NOOIT MEER EEN BESTUURLIJKE FUNCTIE HEBBEN:

We hadden de vorige zomer GEEN maatregelen moeten nemen, maar moeten proberen zoveel mogelijk mensen met het virus te infecteren. Met name onder de jongeren (kinderen). Dan zou de britse variant nu in het geheel geen invloed hebben gehad. Maw, de maatregelen in de afgelopen zomer zorgen nu voor MEER slachtoffers dan wanneer die maatregelen niet genomen zouden zijn!

@OBL-Rien,

Ha! dat gedrocht heeft toch echt verkondigd dat hij tot aan zijn pensioen van plan is om in de Kamer te blijven...

En zijn "vriendjes" zullen daar niet tegen zijn, vermoed ik... 

Aal in een emmer snot/ tefalpan wordt hij niet voor niks genoemd. 

We Moeten Absoluut ! Stemmen!! 

5 uur geleden, OBL-Rien zei:

We hadden de vorige zomer GEEN maatregelen moeten nemen, maar moeten proberen zoveel mogelijk mensen met het virus te infecteren.

He?, dat was mijn tekst op 22 maart 2020

We zijn nu 10 maanden verder en we zien nu het effect (geen) als je geen beslissingen durft te nemen.

Gelukkig hebben we flink wat geleerd in de afgelopen 10 maanden. (sarcasme).

Groepsimmuniteit is verre van aanwezig, de economie lijkt nog te draaien maar de rekening gaan we ooit betalen en we zitten nog maar op 10% op de tijdlijn die je kan toepassen op het einde van dit virus. Stel dat we er een beetje vaart achter zouden gaan zetten dan zijn over over een jaartje of 4 van het virus af. Met een goed vaccin hopelijk een paar jaar eerder. Met zoiets simpels als een geforceerd verloop van besmetting (van alleen gezonde mensen) hadden we nu op 50 % gezeten.

• Leuk 1

BREAKING:

Sinds 2008:

Third round pcr amplification SARS-CoV1+SARS-CoV2+SARS-CoV3

The amplification of SARS-CoV1+SARS-CoV2+SARS-CoV3: applying template is that the glue of SARS-CoV1+SARS-CoV2 and SARS-CoV3 reclaims product.

https://patents.google.com/patent/CN101503700A/en

A 3V armored L-RNA of 2,248 bases containing six gene fragments— hepatitis C virus, severe acute respiratory syndrome coronavirus (SARS-CoV1, SARS-CoV2, and SARS-CoV3), avian influenza virus matrix gene (M300), and H5N1 avian influenza virus (HA300)—was successfully expressed by the two-plasmid coexpression system and was demonstrated to have all of the characteristics of armored RNA.

https://jcm.asm.org/content/jcm/46/5/1734.full.pdf

Zegt het voort, Zegt het voort !!!

• Leuk 1
43 minuten geleden, Hybrid-AI zei:

BREAKING:

Sinds 2008:

The amplification of SARS-CoV1+SARS-CoV2+SARS-CoV3: applying template is that the glue of SARS-CoV1+SARS-CoV2 and SARS-CoV3 reclaims product.

A 3V armored L-RNA of 2,248 bases containing six gene fragments— hepatitis C virus, severe acute respiratory syndrome coronavirus (SARS-CoV1, SARS-CoV2, and SARS-CoV3), avian influenza virus matrix gene (M300), and H5N1 avian influenza virus (HA300)—was successfully expressed by the two-plasmid coexpression system and was demonstrated to have all of the characteristics of armored RNA.

Zegt het voort, Zegt het voort !!!

Wat moeten we voortzeggen?

aangepast door Winterslaapisbeter
  • Leuk 2
29 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Wat moeten we voortzeggen?

eitje toch.....Ik trap af.....

BREAKING:

Sinds 2008:

• Leuk 1

@Hybrid-AI,

Kan je dat ook voor de onnozelaars onder ons, vertalen?

Ik heb werkelijk geen idee wat ik lees.......  of wat het inhoudt......

@martin,

Het is toch sowieso een ongelofelijk zooitje?

eerst 3 wkn tussen die twee vaccinaties,  nu kan het opeens 6 wkn zijn?  Terwijl het daar niet op getest is>?!

We zijn de laughing stock van alle landen! 

En, daar moet je dan je vertrouwen aan geven? 

Dach ut nie. 

Dit is zóóó maatschappij ontwrichtend! Walgelijk, gewoon! 

Sinds de begin van "onze" jaartelling - en hoogstwaarschijnlijk ook al daarvoor, waren er al pandmieen...

De Grieken, Romeinen hadden daar al mee te maken .... 

"Ze" doen, godbeterut, net alsof zij de enigen zijn, die hier mee te dealen hebben/ Of erger nog, denken dat ze het beheersen kunnen....  BULSHIT.

Ja! Mensen gaan dood, in een pandemie, duh.

In alle eeuwen hebben mensen van alles geprobeerd de ziekte, uit te bannen...

En, uiteraard, waren er toen ook al mutaties, waardoor er nog meer dood gingen...

Gewoon een kwestie van mazzel hebben, of niet, of wel...

Het lijkt er niet erg op, dat de maatregelen werkelijk veel uitmaken..  veel verschil maken... 

stoelendans heeft het zelfde effect, denk ik...  willekeur.... 

Ook in lang vervlogen jaren/ eeuwen had een pandemie verstrekkende gevolgen op die toenmalige maatschappij.. 

Ze doen hun best...hoe knullig dan ook...  Net zo als toen.... 

Dit kan je niet beheersen. 

1 uur geleden, Sjuul zei:

Ze doen hun best...hoe knullig dan ook...  Net zo als toen.... 

Misschien, waar ik me vooral aan stoor is dat "men" dit soort gelegenheden aangrijpt om politieke agenda's er doorheen te rammen... is waarschijnlijk ook van alle tijden...

• Leuk 2
  • Moderator

@Sjuul 

Ik geef je hier een overzicht,  de rest kan je lezen in b.v. mijn draadje of via het internet opzoeken 🤗

De video van Rutte is van 4 maanden geleden en de screenshot van gisteren.

Het gaat vooral om "this is a unique chance/opportunity..." en de wereldwijd gebruikte term "Build Back Better".

Ook b.v. het gisteren door Rutte besproken thuiswerken staat al jàren op de politieke agenda als wens. Ik meen me zelfs te herinneren dat in 1 vd eerste persco's Rutte het zelf zei.

Natuurlijk de gigantische digitalisering (van o.m. het onderwijs) én omgooien van de winkel-economie naar grotendeels digitaal stond ook al heel lang op het wensenlijstje. Er speelt nog veel meer, maar wat ik zei...een beginnetje.

Deze tweet bevat een video van Rutte die in 53 seconden samenvat van wat ik schrijf. Ik zoek het origineel even op. Die andere had ik al wel gevonden maar hij heeft in beide dezelfde kleding aan en dezelfde achtergrond dus ik moet ze luisteren 😶 Edit: het lijkt er op dat op youtube ze onderstaand stukje uit de speech hebben weggeknipt vanwege alle ophef... maar ik zoek verder 🧐

https://twitter.com/collapsologist/status/1348586609135001600?s=19

Oh door dit hele filmpje heen looft hij de UN, de WHO moet meer macht krijgen zegt ie...en wil nòg meer internationale samenwerking als uitgangspunt: "the multilaterale worldorder, which has given us so much..."(2:52 ongeveer)"We are one of the top donors to the UN".... "Now, more then ever, we *need* to come closer together". 

Screenshot_20210203-074714_Twitter.jpg

Screenshot_20210203-074735_Twitter.jpg

Video over screenshot 

Er is ook verzet. Gisteren wilde Henk Krol een debat over Build Back Better maar hij werd weggehoond.

De Braziliaanse minister van buitenlandse zaken gooide er een speech tegenaan:

Het stond ook in de telegraaf...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1505033857/alleen-samen

Screenshot_20210203-085211_Twitter.jpg

• Leuk 2

@Info_junky,

Oh, my!! das een beetje heel veel info, voor mij, op dit moment.... dat trek ik nu even niet..... 

Nog een effect van SAD,bij mij.... een beetje wiebelig, nu...  zeker boven op dat opgehokt zitten... 😖😭😫🙃

Toch bedankt! 😘🤗

6 uur geleden, Sjuul zei:

Zo als wat? welke? 

@Info_junky heeft wel wat veel info geplaatst 🙂

Laat ik het voor je samenvatten:

"You won't own anything and will be happy"

Vertaling 1 (letterlijk): Je zult geen eigendom meer hebben, maar gelukkig zijn.

Vertaling 2 (intentie): Je mag niet langer zelf beslissen, dat doen wij wel voor je, en onze propaganda/heropvoeding/brainwashing zal er voor zorgen dat je je daarbij goed voelt.

• Leuk 3
1 uur terug, OBL-Rien zei:

@Info_junky🙂

"You won't own anything and will be happy"

Vertaling 1 (letterlijk): Je zult geen eigendom meer hebben, maar gelukkig zijn.

Vertaling 2 (intentie): Je mag niet langer zelf beslissen, dat doen wij wel voor je, en onze propaganda/heropvoeding/brainwashing zal er voor zorgen dat je je daarbij goed voelt.

A brave new world? 

• Leuk 1

Dat zijn inderdaad wel wat vinkjes, zeker het 'how life could be in 2030'. Diegene zal het boek ook wel gelezen hebben 🙂
Het basisinkomen past daar dan ook wel in.

Waar ligt alleen de grens? Tot waar zijn de aanpassingen/veranderingen werkelijk goed voor mens en milieu en toekomst? En waar gaan we 'teveel' (heerlijk subjectief) inleveren? Nog afgezien van of er nu bepaalde agenda's door (onze strot) worden geduwd of niet.

• Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...