Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

OBL-Rien

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

1 uur terug, duinkonijn zei:

Wat ik me zomaar afvraag, met het tot nu toe tegenvallend resultaat van de uitkomst van het Sanquin onderzoek, waarom dan zoveel drukte om jongeren die schijt aan de regels hebben, die zorgen dan toch keurig voor de door het RIVM zo gepropageerde herd immunity zonder zelf al te veel risico te lopen het ziekenhuis in te draaien.

Is dat mogelijk ook wat Bruls met zijn opmerkingen vandaag in het achterhoofd heeft?

wat valt er tegen aan dat onderzoek? en volgens wie val dat tegen? 

de drukte om de jongeren is misschien wel JUIST daarom, OMDAT ze schijt hebben aan de regels......

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
9 uur geleden, Info_junky zei:

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.

Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.

Het verbaast mij hoezeer mensen (relatief makkelijk) meegaan in de retoriek van 'het is gevaarlijk, het moet anders' tot aan "het moet niet meer mogen!!11!!1!!!". 

Duizenden en duizenden jaren waren er ziektes, oorlogen en andere redenen waardoor duizenden en zelfs miljoenen mensen stierven.

Het was vreselijk, verdrietig en zeer ingrijpend.

Maar men pakte het leven weer zo goed en zo kwaad als het ging op, en de wereld draaide door.

Wat maakt dat mensen zo het perspectief verliezen nu? 

Ik kijk naar de tv, spotje na spotje, reclame na reclame, # na #, programna na programma. Alles is verzadigd met dit virus en wat wel en niet (meer) mag.

Ondertussen zijn vliegvelden open en kun je in de rij staan met iemand die nét terug is uit weetikveelwaar....

Het is allemaal zo onbegrijpelijk voor mij.

De logica, de cijfers, het beleid, de reacties.

Ik kijk er naar en vloek regelmatig.

Want wat me het meeste opvalt is hoe mensen tegen elkaar worden opgezet (ik doe/vind dit en jij doet/vind dat) en hoe wantrouwen tot in elke milimeter van het dagelijks leven wordt geinjecteerd. In hoe en wat jij doet, wat anderen daar van vinden (en worden aangemoedigd daar over te klikken) het totaal wegvallen van intieme diepe relaties en vriendschappen...zowel door letterlijk afstand maar ook door die gecreeerde tegenstellingen van 'ik ben beter bezig dan jij'.

Het is een virus.

Na dit virus komt er vast en zeker weer een ander virus, misschien wel nog dodelijker, of niet dodelijker maar wel lastiger qua symptomen of besmettings- schaal. Of een (super) bacterie. Of...of...of... 

Zelfs tijdens de spaanse griep, waar stapels lijken op elke straathoek lagen ging het leven door.

We kunnen niet iedere keer de wereld letterlijk stop zetten. 

Dat gaat ten koste van té veel. 

Van vrijheid, tot economie tot puur simpel liefdevolle menselijkheid...

Onze maatschappij wordt momenteel via de media gemasseerd en ik vind de resultaten schokkend.

ik zie dit vooral als een unieke kans om heel veel te leren. en dan niet alleen over "een virus", wat het is en hoe het zich verspreidt en zo, maar vooral mbt de maatschappij. Hoe reageren mensen, hoe reageren overheden? Wat gebeurt er met de economie, de supply chain? je ziet dat Europa uiteenvalt, vele grenzen zijn deels gesloten, landen vliegen elkaar in de haren. Meeste mensen reageren erg mak. Binnenkort vieren we onze "vrijheid" maar we smeken inmiddels om een controle-/politiestaat, leveren ons laatste beetje vrijheid en privacy graag in, we vragen om grote boetes voor hangjongeren en klagen over motorrijders. mensen zijn bang gemaakt met dit virus. En dat komt sommige mensen goed uit...… en wat dat betreft past deze coronacrisis mooi in het rijtje koude oorlog - terrorisme - opwarming van de aarde...….

Dit is een mooie kans om te zien hoe "de mens" reageert op crisissituaties, en ik moet zeggen, het valt mij reuze mee. kwa onrust althans, meeste mensen houden hoofd koel. Ik had meer knokpartijen in de winkels verwacht bijvoorbeeld, meer stress en wanhoop. 

bovendien is dit een goede kans om te "toetsen' hoe goed je hebt geprept. tuurlijk, je hebt je waterfilter, survivalmes en wc-papier, maar ben je ook mentaal voorbereid op tijden van crisis, onzekerheid, vrijheidsbeperking, stress, gebrek aan uitzicht mbt toekomst, ben je financieel onafhankelijk, hoe ga je om met de kans op het verliezen van mensen in je omgeving, ben je voorbereid op de kans dat je zelf het loodje legt door corona, hoe ga je om met verveling, met je kinderen, je partner.....enzovoort enzovoort

• Leuk 6

Deze post delen

Mooi omschreven @nu even niet 👌👏 

Praat de BBC nu over immuniteits paspoort? Lol, dan is dus mijn eerdere post over ID2020 nu ook een conspiracy *feit* 😇😁

Lees ze:  https://id2020.org/

Kijk naar wie het wil, onderzoekt, faciliteert en betaald 😎 

Oh kijk dan... 60 bedrijven...

Er is blijkbaar geld genoeg voor dit soort dingen..

Edit: ff op twitter gezocht.

België.

The Guardian: 2 april

Duitsland. 29 maart

Moppertweet en kanttekening van WHO

Vanuit Frankrijk wat bedenkingen:

IMG_20200419_074746.jpg

🚩 Ohhhh kijk dan ... daar zijn ze dan hoor... de quantum dots...

Link naar Science tijdschrift, wat ik hier al eerder postte over quantum dots in vaccins ter tracking van wie vaccin heeft gehad : https://stm.sciencemag.org/content/11/523/eaay7162

🤔 Is de officiele DNA sequencing van Covid19 eigenlijk al openbaar gemaakt?

Want anders knutsel je natuurlijk een test in elkaar die 'zomaar' maar wat doet... 

Dit screenshot, over 'zo ongeveer misschien'-test is van ff geleden. Ik ga het uitzoeken!🤗

Yup. Vrijgegeven.

Ff door zoeken 🧐😅

IMG_20200417_101054.jpg

IMG_20200419_081439.jpg

Oei.

Voor de conspiracy liefhebbers. 

Maar die man heeft wel een Nobel-prijs...

Oh wetenschappers hebben nu ook iets ontdekt..

https://amp.scmp.com/news/china/society/article/3079443/coronavirus-could-target-immune-system-targeting-protective?__twitter_impression=true

Screenshot_20200419-082221_DuckDuckGo.jpg

Ok, test is nu makkelijk maakbaar blijkbaar...

• Leuk 5

Deze post delen

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1939916257/dr-fauci-coronavirus-is-niet-man-made

SARS-CoV-2 komt volgens Chinese onderzoekers voor 96 procent overeen met virussen die bij vleermuizen in een grottenstelsel van Yunnan zijn gevonden. Op die plek werd onderzoek gedaan naar verschillende soorten coronavirussen door het Wuhan Institute of Virology. Dat onderzoek werd ook nog gesponsord met miljoenen euro’s Amerikaans belastinggeld – pijnlijk voor de VS, die vooral proberen de schuld bij China te leggen

De kans dat vleermuizen in Yunnan gevangen worden en1000km+ verderop in Wuhan of all places op een markt terecht komen is natuurlijk veel groter dan een foutje in het lab 100 meter verder dat onderzoek doet naar corova virussen.

• Leuk 2

Deze post delen

@Info_junky Hullo! Mooi werk, een paar fascinerende berichten ertussen.

Ik kwam ondertussen ook tot de conclusie dat we als maatschappij en als wereld richting " Volledig doorgeslagen" zijn gegaan. Ja, dit virus is klote, ja, er gaan veel mensen aan dood, ja, het is gevaarlijk, maar nee... wanneer we niet bereid zijn de prijs voor vrijheid te betalen dan zijn we die vrijheid niet waard. Lichamelijke registratie gaat te ver, een microdot is precies hetzelfde als een nummertje op je huid en wanneer we apps gaan verplichten op een smartphone dan is die van mij ineens stuk en wil ik een 3-weken-accu Nokia hebben want dat is beter voor het milieu.

• Leuk 6

Deze post delen

3 uur geleden, DataScientist zei:

Een uitgebreider interview met meer concrete toelichting en een instructie in de Weekendkrant van de Bollenstreek.

Kort: pers een citroen (pH 3) en meng er 2 theelepels handafwasmiddel doorheen.

Doe in een diep bord en doordrenk het mondkapje. Laat het daarna drogen aan de waslijn, niet in droger doen.

Claim: hierdoor kun je het mondkapje langer blijven gebruiken, omdat de combinatie van zuur en zeep eventuele virussen onschadelijk maakt.

Niet TNO-goedgekeurd, dus mogelijk volgt binnenkort een reprimande of rectificatie...

Ben benieuwd naar de mening van @vheeswijk hierover!

Stegmann.thumb.png.4d723377dab1d3c68844897515a814a8.png

Deze post delen

Gast Peerke

Het was zo stampvol in mijn café

En toen riep ik BRAND.

Ik de paniek werden er 100-en vertrapt.

Deuren gesloten en niemand eruit en als een rat in de val.

Laat je niet gek maken.

Zonlicht maakt vit D aan. UV dood het virus. Spoedig, is dit allemaal voorbij,

Deze post delen

Op 19-4-2020 om 09:32, OBL-Rien zei:

"It's a bit like trying to get a vaccine to kill a virus on the surface of your skin."

Zeep?!?

Deze post delen

13 uur geleden, Haskap zei:

Een uitgebreider interview met meer concrete toelichting en een instructie in de Weekendkrant van de Bollenstreek.

Kort: pers een citroen (pH 3) en meng er 2 theelepels handafwasmiddel doorheen.

Doe in een diep bord en doordrenk het mondkapje. Laat het daarna drogen aan de waslijn, niet in droger doen.

Claim: hierdoor kun je het mondkapje langer blijven gebruiken, omdat de combinatie van zuur en zeep eventuele virussen onschadelijk maakt.

Niet TNO-goedgekeurd, dus mogelijk volgt binnenkort een reprimande of rectificatie...

Ben benieuwd naar de mening van @vheeswijk hierover!

Mijn aarzeling: als je urenlang met citroen en zeep op je gezicht zit, dat lijkt me geen goed idee voor je gezichtshuid.

Deze post delen

1 minuut geleden, Haskap zei:

Mijn aarzeling: als je urenlang met citroen en zeep op je gezicht zit, dat lijkt me geen goed idee voor je gezichtshuid.

Klopt, maar waarom zou je zoiets urenlang gaan dragen?

Deze post delen

2 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Klopt, maar waarom zou je zoiets urenlang gaan dragen?

Het hele idee was juist (voor zover ik begreep uit het artikel) om op die manier de gebruiksduur te verlengen.

Hij zegt, op deze manier kun je het een hele dag ophouden.

Tja, waarom? Omdat je langdurig buiten bent, of in de trein zit, of in een winkel werkt?

Deze post delen

4 minuten geleden, Huisvrouw zei:

Via Maurice de Hond (nog bedankt mede forumlid (weet niet meer wie) die me op zijn site wees. https://www.maurice.nl/2020/04/20/stop-de-persen-cruciaal-onderzoek-bij-denken-over-exit-strategie/

Een zeer interessant artikel over nut van dragen monddoekjes. Volgende link is het paper van de heer Tilburg.

https://www.maurice.nl/wp-content/uploads/2020/04/Simulatie-van-effect-van-social-distancing-en-monddoekjes-op-de-verspreiding-van-de-epidemie.pdf

We zullen zien wat het uitwerkt. Deze regering loopt vooral slaafs achter Van Dissel aan.

Vanmorgen was er bovendien via de MSM (radio) al kritiek op Maurice de Hond.

Het was gevaarlijk, wanneer zo iemand, met geloofwaardigheid op een ander terrein, zich nu met het coronavirus ging bezighouden, aldus een of andere betweter.

Deze post delen

Het was gevaarlijk, wanneer zo iemand, met geloofwaardigheid op een ander terrein, zich nu met het coronavirus ging bezighouden, aldus een of andere betweter.

Ja daar heeft hij, Maurice de Hond, ook al op gereageerd 🙂

https://www.maurice.nl/2020/04/20/waarom-mijn-dekundigheid/

Maar ik snap soms wel een ieders bedenkingen over wat iedereen tegenwoordig (be)denkt 🙂. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het gevoel hebben in woelig water te zijn beland met al die wisselende stromingen. Mmmm ik heb vandaag een dichterlijke dag geloof ik

Deze post delen

Ik zal het toch weer nog eens zeggen.

Alle events met meer dan 50 mensen worden afgelast afgekuerd en verboden mag niet.

MAAR alle 1.000 vluchten van schiphol per dag met 50+ mensen worden niet genoemd (1000 afgerond naar 1000 tallen).

en dit over een te lange tijd inclusief lockdown tijden van rest van de wereld

reactie graag want dit is gewoon not done !!!!1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
2 uur geleden, Hitprep zei:
  • Kinderen onder 12 weer gewoon sporten, kinderen tussen 12 en 18 sporten met anderhalve meter afstand. Topsporters ook met anderhalve meter afstand.

Betreft buiten sporten!

En wb alle adviezen, nog maar zien of en hoe de regering deze overneemt in haar pakket aan maatregelen. Zo eenvoudig is 't niet.

aangepast door Carbunculuz
  • Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, Carbunculuz zei:

Betreft buiten sporten!

En wb alle adviezen, nog maar zien of en hoe de regering deze overneemt in haar pakket aan maatregelen. Zo eenvoudig is 't niet.

even verplaatst, was op zich oké maar ik wou er ook op reageren, dus was handiger om dit even mee te verplaatsen ;) [/mod]

Hoewel de regering wel elke keer de adviezen van de experts overneemt, en zich daar al de hele coronacrisis achter verschuilt (wij bedenken het niet, dat zijn de experts en we nemen hun adviezen over) 

Deze post delen

Er loopt  nu al ongeveer 5 weken een onderzoek naar het coronavirus onder kinderen en de besmettelijkheid daarvan voor ouders en ouderen, dus van kleinkind naar opa en oma kort gezegd.

Blijkbaar is dat erg ingewikkeld?

En daarom gaan we nu maar experimenteren; de kinderen weer naar school?

Want in school de 1,5 meter waarborgen is complete kolder natuurlijk.

Je kunt wel een 6-tal tafeltjes in een klas, ver uit elkaar zetten, maar dat zal ze absoluut niet verhinderen geregeld  bij elkaar te kruipen, zoals kinderen dat nu eenmaal gewend zijn.

Deze post delen

1 uur terug, DutchPublisher zei:

Er loopt  nu al ongeveer 5 weken een onderzoek naar het coronavirus onder kinderen en de besmettelijkheid daarvan voor ouders en ouderen, dus van kleinkind naar opa en oma kort gezegd.

Blijkbaar is dat erg ingewikkeld?

En daarom gaan we nu maar experimenteren; de kinderen weer naar school?

Want in school de 1,5 meter waarborgen is complete kolder natuurlijk.

Je kunt wel een 6-tal tafeltjes in een klas, ver uit elkaar zetten, maar dat zal ze absoluut niet verhinderen geregeld  bij elkaar te kruipen, zoals kinderen dat nu eenmaal gewend zijn.

En toch denk ik dat dit geen foutnis van de regering.

halve klassen.

dus meer afstand per kind terwijl ze er vanuit gaan dat kinderen corona niet verspreiden.

of het waar is weten we niet, maar volgens v Dissel is er geen enkel kind gevonden die de bron is van een besmettimg in het gezin.

wel andersom, kinderen die besmet worden door anderen en zo ken ik er dus ook 1 .

eerst ouders ziek, daarna pas dochterlief van 16.

ik begrijp de stap en of het slim is zullen we over een week of 6 wel weten.

ik heb wel medelijden met al die mensen die geen werk meer hebben, ontslagen zijn.

horeca mensen of zzpers.

voor mij is het allemaal vrij makkelijk.

ik blijf binnen, de meiden wandelen met ons een rondje en de jongste mag skeeleren met anderen. (Op afstand)

mijn vrouw en ik hebben nog werk, zij in de zorg.

en ik ben gezegend met een baan in de voedselverpakkings industrie.

mensen blijven nu eenmaal eten dus wij komen om in het werk en ik hoef me dus geen zorgen temaken.

maar dat is nie voor iedereen zo.

en dan heb je toch een dramatische tijd.

ik hoop dat mensen creatief gaan worden want ik denk dat creatieve mensen nog geld kunnen gaan verdienen.

Het gaat echt nog maaaaanden duren.

• Leuk 2

Deze post delen

3 uur geleden, Hermanusb zei:

En toch denk ik dat dit geen foutnis van de regering.

halve klassen.

Na 3 weken claimen dat je een onderzoek bent gestart in Brabant onder 100 kinderen en een weekje geleden opeens gaat roepen dat dat niet haalbaar was en in de regio Utrecht een onderzoek is gestart... Boink!

Deze post delen

Coronavirus pandemic 'will cause famine of biblical proportions'

"“I was already saying that 2020 would be the worst year since the second world war, on the basis of what we forecast at the end of last year,” he said. Added to that, earlier this year East Africa was hit by the worst locust swarms for decades, putting as many as 70 million people at risk.

But the Covid-19 pandemic, which no one could have foreseen, has “taken us to uncharted territory”, he said. “Now, my goodness, this is a perfect storm. We are looking at widespread famines of biblical proportions.”

According to a report produced by the UN and other organisations on Thursday, at least 265 million people are being pushed to the brink of starvation by the Covid-19 crisis, double the number under threat before the pandemic."

"Money alone will not be enough, he added. It is difficult for relief workers to get through lockdowns around the world and set up air bridges when transport is paralysed. “We need money and access – not one or the other, both.”

Also crucial is ensuring that supply chains stay open in the face of lockdowns and the difficulty of getting workers into the fields to tend crops if they are sick or unable to travel easily. “If the supply chain breaks down, people can’t get food – and if they can’t get food for long enough, they will die,” said Beasley."

https://www.theguardian.com/global-development/2020/apr/21/coronavirus-pandemic-will-cause-famine-of-biblical-proportions

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Gisteravond niet de persconferentie gevolgd. Ik kan Rutte en consorten gewoon niet meer aanhoren. Dat gemaakt ernstige toontje, de aanstellerige prietpraat. Alles getuigt van een ongekende lafheid om nu echt eens zaken aan te pakken. Het RIVM heeft het er al weken over [..] dat de genomen maatregelen lijken te werken. [..] Wat een gelul. Doe dan onderzoek, stelletje prutsers! Ga testen, voor mijn part eerst een wijk of een stad of een provincie. Doe iets, in plaats van wekelijks leuteren over wat grafiekjes, die op zandgrond zijn gebouwd. Haal dat testen dan uit de medische sector vandaan, als die het niet kunnen. Wat vreten die GGD's eigenlijk dan allemaal uit in deze tijden? Regeltjes naleven, tot in extenso, absurd gedoe. Er zitten meer dan een miljoen werkloze capabele 'testers' thuis; een workforce van jewelste. Train ze om tests goed uit te voeren en stuur ze op pad! Idem met het daarna uit te voeren contactonderzoek. Dat kunnen wij ook! Daar hoef je niet voor uit de medische wereld te komen. Binnen een maand zouden we een schat aan informatie hebben, waar we wat mee kunnen. Maar neen, het moet allemaal via de vastgeroeste medische clubjes, want o, o, o, wat is het allemaal moeilijk en ingewikkeld. Dat gekloot met die app ook; ik word er niet goed van.

Vanmorgen was er een socioloog (meen ik) op de radio en die brandde Rutte en het huidige beleid volledig af. Verfrissend om te horen; mij triggerde het om dit bericht van mij af te schrijven. Hij riep min of meer op tot opstand; het was eigenlijk wel komisch; de verslaggeefster hoorde ik denken: had ik die man maar nooit gebeld. Maar ik geef hem volledig gelijk.

Dit hele kabinet moet weg; opstappen. Dat heb ik weken geleden ook al gezegd. Ze spelen hélémaal niets klaar. Nog steeds weigerachtig over mondkapjes, nog steeds slaafs volgen van wat Van Dissel heeft bedisseld, terwijl die man de ene uitglijder na de andere heeft gemaakt. Ga nu eens echt alle ouderen goed isoleren! Komen er nog steeds ouderen in het ziekenhuis terecht? Hoe komt dat? Ik heb het idee dat niemand dit soort vragen aan die mensen stelt! Thuiszorg nog steeds onbeschermd aan het werk! Ouderen die gezond voor een beenoperatie naar het ziekenhuis gaan en daar vervolgens aan een coronabesmetting overlijden. Gisteren op de radio te horen. Het verbaast me niets. Geen enkel ziekenhuis is in staat patiënten tegen dit virus te beschermen. Kan gewoon niet. Haal die ouderen dan niet naar het ziekenhuis! Maak aparte corona-ziekenhuizen, volledig gescheiden van 'normale' ziekenhuizen. Denk eens 'out of the box'.

Rutte denkt alleen maar aan: hoe kom ik straks in de geschiedenisboekjes terecht: Hij deed zijn best, sprak mooie woorden, maar helaas stierven er in 2020 toch extra meer dan 10.000 ouderen en zwakken. Maar hij deed echt zijn best hoor, echt waar. Het lag allemaal aan de deskundigen. 

Zo, dat moest ik even kwijt.

Het lucht niet echt op, helaas.

20200422 - Gesprek psycholoog.mp3

aangepast door DutchPublisher
Radiofragment toegevoegd
  • Leuk 3

Deze post delen

Ik heb zojuist de grafieken geplaatst.

En met de persconferentie nog in herinnering (wel, ik heb zelf niet gekeken...) lijkt me dat men nu overgaat op een experiment: Welke invloed gaat de afzwakking van de maatregelen hebben?

Er is een eenduidige goede trend in de cijfers te zien. Nu is de vraag, blijft deze goede trend behouden of niet?

Indien de trend onveranderd goed verder gaat, dan mogen we concluderen dat de verlichting van de maatregelen geen slechte invloed had. Maar we kunnen ons dan ook vragen of de maatregelen überhaupt zin hebben gehad. Immers wanneer het virus zich niets aantrekt van wel of niet maatregelen... (Dit is de politiek "awkward moment" optie)

Indien de positieve trend verzwakt, dan hebben de maatregelen duidelijk wel geholpen. En kan men daarop het beleid verder tunen. (Dit is de "zie je wel, wij deden het goed" optie)

Indien de positieve trend omslaat in een negatieve, wel ook dan hebben de maatregelen gewerkt, maar ze zullen dan opnieuw moeten worden verzwaard en verlengd. (Dit is de "Oh shit" optie)

• Leuk 3

Deze post delen

16 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Ik heb zojuist de grafieken geplaatst.

En met de persconferentie nog in herinnering (wel, ik heb zelf niet gekeken...) lijkt me dat men nu overgaat op een experiment: Welke invloed gaat de afzwakking van de maatregelen hebben?

Er is een eenduidige goede trend in de cijfers te zien. Nu is de vraag, blijft deze goede trend behouden of niet?

Indien de trend onveranderd goed verder gaat, dan mogen we concluderen dat de verlichting van de maatregelen geen slechte invloed had. Maar we kunnen ons dan ook vragen of de maatregelen überhaupt zin hebben gehad. Immers wanneer het virus zich niets aantrekt van wel of niet maatregelen... (Dit is de politiek "awkward moment" optie)

Indien de positieve trend verzwakt, dan hebben de maatregelen duidelijk wel geholpen. En kan men daarop het beleid verder tunen. (Dit is de "zie je wel, wij deden het goed" optie)

Indien de positieve trend omslaat in een negatieve, wel ook dan hebben de maatregelen gewerkt, maar ze zullen dan opnieuw moeten worden verzwaard en verlengd. (Dit is de "Oh shit" optie)

Niet mee eens. De uitspraken van het RIVM ( De mantra: We zien een daling, dus de genomen maatregelen lijken te werken ) is helemaal nergens op gestoeld.

Een positieve trend is van zo onnoemelijk veel factoren afhankelijk, dat je daar niet op kunt sturen en al helemaal niet als je weinig test.

Wat is het voor weer? Vochtigheidsgraad? Welke provincie? Welke wijk? Welke leeftijdsgroep?

Allemaal zaken die uitgezocht kunnen worden; al weken. En nog steeds weten we vrijwel niets. 

En hoe zit het met de motivatie qua naleving? Blijft die zo? Of gaan de mensen sjoemelen? Toch maar weer eens naar opa en oma?

Of gaat opa weer naar zijn vrienden, een kaartje leggen? Hoeveel winkels gaan weer open? In mijn woonplaats zijn vrijwel alle winkels gewoon open gebleven!

We zien curves die momenteel naar beneden gaan, maar staat dat in relatie tot de maatregelen? Ik geloof er helemaal niets van. Het virus gaat gewoon zijn eigen gang.

Deze post delen

En ik denk dat de genomen maatregelen wel een goede invloed gehad hebben.

Ik zeg niet dat alles goed was.

maar vermoedelijk laat de Rivm en Rutte niet alles zien wat ze weten.

wel denk ik dat het aantal huisartsen wat mee werkt veel te laag is.

ik meen 80 artsen? Of praktijken?

0,8% vd bevolking lijkt me krapjes.

maar het duurt nog 2,5 week voor de basisscholen open gaan, dus tegen die tijd zal als het goed is alles ruatiger moeten worden in de zorg.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...