Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

https://www.zerohedge.com/covid-19/do-mask-mandates-work-new-analysis-suggests-they-dont

According to analysis by data expert Justin Hart, who has been following COVID-19 data for months, demonstrated in a Sunday Twitter thread that states with mask mandates had a greater number of COVID cases per 100,000 people than states without mandates.

download%20(66)_0_0.jpg?itok=whTO7x4s

Correlatie en causaliteit zijn twee verschillende dingen 😉

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 991
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Een eerste vergelijkende studie voor het gebruik van Hydroxychloroquine (HC) al dan niet in combinatie met azithromycine . Ik zou hem even aandachtig lezen wanneer je het spul in huis hebt.  

Posted Images

1 uur terug, Sjuul zei:

Ooh? dus, wat ik zo al even snel gelezen en begrepen heb, van die linkjes, dan kan ik mijn masker gewoon in de wilgen hangen?

Wel, maskers zijn niet voor persoonlijke perscherming. Dat is altijd al gezegd. Maar mensen kunnen die 'klick' maar moeilijk maken. In de USA bv gelooft 71% dat maskers wel persoonlijke bescherming bieden. Ik vermoed dat NL daar ook niet ver van af zit.

Ik denk dat maskers wel een toepassing hebben, maar dat overal en altijd een masker dragen waarschijnlijk eerder negatief is. Vooral wanneer dat ook nog eens steeds hetzelfde masker is.

Hoe kun je weten of maskers een uitwerking hebben?

Het antwoord daarop is imho een volmonding "kunnen we niet".

Het probleem is dat kleinschalige experimenten teveel variabelen hebben waardoor de uitkomst altijd aan herinterpretatie onderhevig is.

Grootschalige experimenten zijn onmogelijk door culturele, klimatologische en infrastructuur verschillen.

We lopen tegen de grenzen van het meetbare aan met deze vraag.

Men heeft natuurlijk wel verwachtingen, bijvoorbeeld een lagere R0. Dat zou betekenen dat de vorm van de grafiek  van besmettingen vlakker wordt en het kudde-immuniteit punt lager komt te liggen. Om hiervan voordeel te trekken moet dan wel de masker plicht blijven bestaan tot de ziektedrager uitgeroeid is of tot het zonder-masker kudde-immuniteit punt bereikt is middels vaccinatie.

(Opm: Ik heb echter nog geen onderzoek gezien dat de lagere R0 bevestigd, en, zie boven, verwacht dat ook niet)

Bezwarende factor is deze: door de verminderde uitstoot van virus deeltjes bij reeds besmette personen (en het terug inademen hiervan) zou het ziekte beeld zich versneld kunnen ontwikkelen waardoor het lichaam minder tijd krijgt een afweer op te bouwen. Dit gelt zelfs wanneer het masker alleen op de eerste dag (nog a-symptomatisch) gedragen wordt.

Masker plicht zou dus kunnen bijdragen tot meer ziekenhuis opnames en meer sterfgevallen. Let wel, dit is speculatief!

Voor mij betekend dit dat ik enkel maskers draag voor korte tijd. Bv even een winkel binnengaan. Ik doe het masker onmiddellijk af wanneer ik de winkel uitga. Reizen met openbaar vervoer vermijd ik geheel omdat je dan voor langere tijd met een masker op moet zitten.

• Leuk 1
11 uur geleden, OBL-Rien zei:

Heb je de thread gelezen?

Ja, en het is een dramatisch klinkend verhaal waarbij allerlei gegevens op een hoopje zijn gegooid om een bepaalde conclusie te trekken zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. Voor simmigen misschien overtuigend, maar wanneer je er even langer naar kijkt zie je dat ze de suggestie wekken dat maskers niet werken, maar dat het enkel de suggestie is. Er staat nergens bronvermelding, er word enkel gekeken naar maskers versus het totaal aantal gemelde besmettingen, niet naar andere maatregelen, noch naar waar de besmettingen optreden.

Ik zeg niet dat maskers niet werken, maar in dit geval is terughoudendheid zeker op zijn plaats. Correlatie is nog geen causaal verband!

aangepast door Winterslaapisbeter
  • Leuk 4
19 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Hoe kun je weten of maskers een uitwerking hebben?

Het antwoord daarop is imho een volmonding "kunnen we niet".

Het probleem is dat kleinschalige experimenten teveel variabelen hebben waardoor de uitkomst altijd aan herinterpretatie onderhevig is.

Grootschalige experimenten zijn onmogelijk door culturele, klimatologische en infrastructuur verschillen.

We lopen tegen de grenzen van het meetbare aan met deze vraag.

Men heeft natuurlijk wel verwachtingen, bijvoorbeeld een lagere R0. Dat zou betekenen dat de vorm van de grafiek  van besmettingen vlakker wordt en het kudde-immuniteit punt lager komt te liggen. Om hiervan voordeel te trekken moet dan wel de masker plicht blijven bestaan tot de ziektedrager uitgeroeid is of tot het zonder-masker kudde-immuniteit punt bereikt is middels vaccinatie.

(Opm: Ik heb echter nog geen onderzoek gezien dat de lagere R0 bevestigd, en, zie boven, verwacht dat ook niet)

Bezwarende factor is deze: door de verminderde uitstoot van virus deeltjes bij reeds besmette personen (en het terug inademen hiervan) zou het ziekte beeld zich versneld kunnen ontwikkelen waardoor het lichaam minder tijd krijgt een afweer op te bouwen. Dit gelt zelfs wanneer het masker alleen op de eerste dag (nog a-symptomatisch) gedragen wordt.

Masker plicht zou dus kunnen bijdragen tot meer ziekenhuis opnames en meer sterfgevallen. Let wel, dit is speculatief!

Voor mij betekend dit dat ik enkel maskers draag voor korte tijd. Bv even een winkel binnengaan. Ik doe het masker onmiddellijk af wanneer ik de winkel uitga. Reizen met openbaar vervoer vermijd ik geheel omdat je dan voor langere tijd met een masker op moet zitten.

Dat laatste lijkt mij sowieso allemaal heel verstandig. Ik krijg puistjes van die suffe gezichtsbedekking, en ik ben zo veel mogelijk mensen aan het ontwijken. Je kunt niet besmet raken wanneer je niemand ziet.

• Leuk 2
21 uur geleden, OBL-Rien zei:

messenger RNA (Ribonucleic acid)

Heel populair gezegd: Een stukje code dat ons DNA er toe kan aanzetten iets te doen.

messenger-RNA in ons lijf is een afschrift van het DNA, dus een kopietje, dat ergens heen gaat buiten de celkern om daar een blauwdrukje af te leveren voor bijvoorbeeld een eiwitketen of iets heel anders. Wanneer je er van uit gaat dat het mRNA het DNA aanzet tot het doen van dingen dan schuif je net de andere kant op. Er is een nederlandse wikipedia pagina van, vrij kort, maar het vat de essentie samen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Messenger-RNA

Hierbij is het van belang om op te merken dat mRNA na afschrift geen interactie meer heeft met het DNA, en dat dit dus inhoud dat een mRNA vaccin ook nimmer interacteert met het DNA, en dat een mRNA vaccin geen effect heeft op je DNA.

• Leuk 3
33 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Hierbij is het van belang om op te merken dat mRNA na afschrift geen interactie meer heeft met het DNA, en dat dit dus inhoud dat een mRNA vaccin ook nimmer interacteert met het DNA, en dat een mRNA vaccin geen effect heeft op je DNA.

Waarom is er dan eigenlijk zoveel heisa over mRNA vaccins?

30 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Wanneer je er van uit gaat dat het mRNA het DNA aanzet tot het doen van dingen dan schuif je net de andere kant op.

Mea culpa.

Ik had moeten schrijven "lichaam" ipv "DNA".

31 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

een mRNA vaccin geen effect heeft op je DNA.

Strick genomen is dat juist, maar er bestaat wel "reverse transcriptase".

Ik ben best wel benieuwd naar de resultaten van de mRNA vaccins. Wanneer dit inderdaad allemaal zonder (lange termijn) bijwerkingen verloopt dan is er heel nieuw gebied dat veel beloftes heeft voor de medische techniek.

@OBL-Rien,

Ja, maskers om de drie, tot vijf uur verwisselen, afhankelijk van wat voor soort masker je hebt. 

Niet zo in je broekzak, jaszak proppen, in plastic zakje doen, afsluiten. 

Ik zie daar niet zo veel van terug in de supers... 

Volgens mij doen veel mensen steeds het zelfde masker om, lekker steeds met je handen eraan zitten,  duh! 

Onder de neus! dragen, ook. 

Het verhaal omtrent die mRNA / DNA gaat mij boven mijn pet.

De Groningse arts-microbioloog Alex Friedrich roept iedereen op zich de komende weken aan de coronaregels te houden. Dat is volgens hem zeker tijdens de feestdagen erg belangrijk.

1960559912_AlexFriedrich.thumb.jpg.905df81282bc7977c1d6674b4be37f08.jpg

“Tijdens kerst gaan mensen elkaar ontmoeten. Zeven dagen later, precies de incubatietijd van COVID, ontmoeten mensen elkaar wéér. Daar zit echt een risico. We moeten ervoor zorgen dat we zo weinig mogelijk mensen ontmoeten!”, zegt hij in een videoboodschap van het UMCG.

https://www.gic.nl/nieuws/umcg-microbioloog-alex-friedrich-roept-op-hou-je-aan-de-regels-ook-tijdens-de-feestdagen?utm_campaign=23+dec&utm_medium=email&utm_source=Mailer

Yep!

Een vriendin van mij, toen we deze kerst gekte bespraken, zei al; met de kerst ontmoeten mensen elkaar, houden zich misschien wel of niet! aan de regels, 1 week later weer = Derde Golf!

Gefeliciteerd met zo veel stupidity.

Omdat "men" zo nodig "tradities" in stand wil houden.

Ach ja. 

We hadden last van overbevolking, toch? 

Kan me er niet druk om maken.

Wat mij deze Pandemie heeft laten zien, is dat blijkbaar, de gemiddelde mens nog veel stommer is, dan ik hem ingeschat had... weer wat geleerd! 😊, 🤔 Take care! 

• Leuk 1

On Topic.

België eist negatieve coronatest bij grenscontroles

BRUSSEL (ANP) - Nederlanders en andere buitenlanders die vanaf eerste kerstdag naar België gaan, moeten een negatieve uitslag van een coronatest kunnen tonen. Er zijn daarvoor speciale grenscontroles. De uitslag mag niet ouder zijn dan twee dagen.

ANP

https://www.bing.com/email/click/?csid=24823&hash=_5xghsPfqURGYs2kQ_JFAMn7VEoBFjTWzQbT7bdl7oM1&tid=LK202008&partid=hazEjTHvrGHyyDBQM_bvL1HWLOJQE_Ao3lwjvlEyZD41&uid=pPBGX472zPZdsvMXQkWIcRzuVh8M-T0rxnOxmxRVl2vStsMMW8SU_Yu04Yn0htKK0

1 uur terug, Sjuul zei:

Ik ben getest, heb nooit enig papiertje gezien, en of gekregen van die test.

Hoi Sjuul,

Maar hoe krijg je dan de uitslag van zo'n test ? Niet via een schriftelijk bewijs ?

Idd ,als je de grens over wil moet je negatieve testuitslag hebben,maar je moet

dacht ik , ook tevoren online aanmelden voor je reis.

Misschien staan uitslagen ergens geregistreerd en word eea digitaal gekoppeld?

Ga me eens even in verdiepen!

Edit:

Dat aanmelden klopt voor bv.Belgie: als je langer dan 48 uur er verblijft moet je

max 48 uur tevoren een zg identificatieformulier invullen.Ook bewijs van testuitslag bij je hebben, dus moet je een papier bij je hebben.

Ook moet je dan bij terugkomst in Nederland in quarantaine.

Reizen over de grens gaat niet meer zonder allerlei regeltjes.Goed in verdiepen !

groet,mevr.Grijpstra

aangepast door mevr.Grijpstra
  • Leuk 1
1 uur terug, mevr.Grijpstra zei:

Ga me eens even in verdiepen!

Ik zoek mee ...

Vanaf vandaag ( 00.00 uur) is een reisdocument / negatieve test VERPLICHT.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/negatieve-covid-19-testuitslag-aankomst-nederland/negatieve-testuitslag-binnen-eu-en-schengen

Het is wel allemaal ad hoc werk de laatste tijd, de lock-down ging meteen dezelfde avond in.

Nu dit weer.

Ik verwacht een grote corvit-19 uitbraak tijdens de vaccinatie.

Vele mensen zonder top bescherming in ruimten waar de virussen twee dagen blijven hangen, dat kan wel eens een grote uitbraak bewerkstellen. 

Misschien wel vele duizenden die besmet raken, dom dom dom.

Geen een mens komt daar met een vacuüm bescherming dat is het enige wat goed kan beschermen.

De mondneuskapjes zijn als een vergiet te grof mazen en sluiten zeer zeer slecht af, de virus kan ook via de ogen het lichaam binnen komen, alleen een goede duikersbril zou het goed afsluiten, haha ik zie de mensen al lopen in een hele lange rij, moeten ze ook nog zwemvliezen aan trekken, ja het is gewoon belachelijk, en oer stom.

Er zijn mensen die denken dat we met het virus worden in gespoten, zou dat zo zijn dan zou alles heel goed ontsmet moeten worden, en de gebruikte naalden ook direct in een oven verbrand moeten worden.

Ook zou er geen injectie vocht mogen ontsnappen uit de plek van injectie, dat zou ook weer besmettingen veroorzaken. 

<<MOD>> Letterkleur aangepast <</MOD>>

1 uur terug, JJ&A zei:

Ik verwacht een zeer grote covit-19 uitbraak door het vaccinatie gebeuren vele mensen zonder top bescherming in ruimten waar de virussen twee dagen blijven hangen, dat kan wel eens een grote uitbraak bewerkstellen. 

Dat denk ik niet, maar je weet maar nooit...

Misschien wel vele duizenden die besmet raken, dom dom dom.

Ach, niet zo erg, Darwin laat groeten....

• Leuk 3
13 minuten geleden, Sjuul zei:

Toen ik naar een schriftelijke bevestiging vroeg, werd er gezegd, dat ze daar niet aan konden beginnen, ivm drukte.... 

Nou, lekker is dat..dus je laat je testen ,maar geen bewijs van uitslag. En als jij zegt:mijn uitslag was

negatief kan niemand dat controleren? Jij kunt ook niet controleren of jou gegevens+uitslag per

ongeluk verwisseld zijn met die van iemand anders..Maar wat heb je dan aan zo'n test ?! Daar kun

je dan toch niks mee? En daar wordt dan zoveel poeha over gemaakt? Ik moet ff lachen....

Typisch hollandklompenland! Jij was vast niet blij na dat telefoontje. Was dat via GGD test?

Begreep van Info- dat je voor reizen een commerciele test moet gebruiken.Daar zal het ws dan

wel anders gaan. Andere prijs ook natuurlijk,dat begrijp je wel !

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1

@mevr.Grijpstra,

Ja, dat was via Ggd, ook het afspraak gedoe eromheen, was lachwekkend! Zo slecht georganiseerd.

Ik kreeg wel 5! bevestigingen, van de afspraak,  sommigen met half afgebroken tekst, Een Zooitje, kortom.

En misschien was de test ook wel vals negatief... Wie zou het kunnen zeggen?

Ja! doag... ga echt niet €65,- of meer neerleggen voor een commerciele test, die ook onbetrouwbaar schijnen te zijn...

Er zijn nog steeds plekken waar je de grens over kan, zonder dat iemand dat weet! Ssstt! 🤐🤫, 😘 

Iets met soep,en zo...? 

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...