Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 991
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Een eerste vergelijkende studie voor het gebruik van Hydroxychloroquine (HC) al dan niet in combinatie met azithromycine . Ik zou hem even aandachtig lezen wanneer je het spul in huis hebt.  

Posted Images

Vanaf vanavond een vergaande Lock Down tot Januari.

Wat ga jij nog vandaag doen, nog snel even boodschappen doen of ben je al heel goed voorbereid.

Heb jij het vermoeden dat het nu beter gaat worden???

Wij verwachten een pakketje maar die zal niet meer aankomen ben ik bang voor.🤔

----------------------------------------------------------------------------

Update 15-12-2020

We hebben het al ontvangen beste @Info_junky hartelijk dank, om nooit meer te vergeten, we zijn er heel blij mee.

Ons eerste cadeautje sinds we getrouwd zijn.

We waren kort geleden zoveel jaar getrouwd, vierden het altijd jaarlijks met een goedkoop lopen buffet bij de chinees in Assen heel jammer kon dat niet door gaan door de corvit-19.

• Leuk 3

Net per ongeluk in de verkeerde topic gereageerd, mijn excuses. 

Maar ja daar is ie dan eindelijk...... de lockdown 😔😡

Wat moet dat moet dat begrijp ik wel maar ik heb net ff zitten kijken naar alle Europese cijfers van maart en april, in mijn ogen was het toen veel erger. Nu wordt er alleen meer getest dus ook meer nieuwe cases. 

• Leuk 3
  • Moderator

@JJ&A in Duitsland mag je waarschijnlijk niet eens meer kadoos voor kerst online bestellen... dus... of we ook hier beperkingen gaan zien op aanbod in winkels en online is een kwestie van afwachten .

20201214_125914.jpg

Screenshot_20201214-125955_Gallery.jpg

lol excuses nadat ze maandverband als niet-essentieel hadden bestempeld 🤦‍♀️ (deze pepper heeft voor 6 maanden in huis 🤫)

Screenshot_20201214-125617_Twitter.jpg

...*zucht*... nouja, ik heb naast andere zaken ook afdoende hobbymateriaal om een jaartje vooruit te kunnen, dus ik vermaak me wel.

We zullen de komende week de IC cijfers wel zien, en dan weten we of het nodig was of niet. Ik zie het nut van zes weken nog steeds niet helemaal in... volgens mij zou drie weken harde lockdown genoeg moeten zijn. Maar natuurlijk gaan die jokers rond de kerst twee dagen "vrij" geven, waardoor er weer meer zieken komen, en dan moeten we weer een paar weken... of misschien gaan ze er van uit dat niemand zich er met kerst aan houd. Weet ik veel.

• Leuk 2
  • Moderator
2 uur geleden, Cynica zei:

Nou, daar is 't  eitje ...

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5203046/harde-lockdown-tot-19-januari-alle-scholen-dicht

De maatregelen gaan waarschijnlijk vanavond om 24:00 uur in, maar daar wordt nog over vergaderd. 

Mooi kl*te, dus weer 🤐

En opvang gaat ook dicht!

Daar zit je dan met je baby op schoot, schreeuwende peuter, jengelende kleuter en een zoom-meeting van je werk 🤐

• Leuk 2

@MamaM,

Met je eens.

Plus, vanuit de alternatieve hoek(?) er ook heel anders na wordt gekeken. Als mijn maag en of darmen die supplementen er dmv diarree er weer zeer snel uitgoooien, kan ik ze blijven nemen, tot ik een ons weeg, gaat niet werken. Kan het wel es weer laten testen- maar kom niet zo graag bij de dokter, en nu al helemaal niet.

Die waarden verschillen al in man of vrouw, leeftijd, vruchtbaarheid etc heeft er allemaal mee te maken - Daar kijken " echte" dokters nooit naar! Die missen een holistisch mensbeeld, helaas... 

• Moderator

En? Wat denken jullie? 

Ik heb er niet veel over te melden.

Het geluidsoverlast op de achtergrond zullen we nog wel veel over horen en mogelijk dingen door gaan merken denk ik....

Sterkte aan iedereen die z'n deuren moet sluiten 😥 die onverwacht voor grote keuzes komt te staan, in financiële problemen komt/kan komen of anderszins geraakt wordt deze lockdown. 

• Leuk 1

Wat ik zo raar vind, iedereen moet dit en dat, winkels dicht, etc. etc. Corona beleid, jada jada,  en de voetbal en autorace sport gaan ongestoord gewoon verder. Tennis ook, volgens mij....

Ik ben geen voetbal fan, maar die plaatjes die wel es voorbij komen zie ik toch duidelijk allerlei mannen die de 1, 5 mtr overduidelijk overtreden...

Gek, he?

( of niet)

Zoals de tabak branche /vleesindustrie/ enorm veel macht hebben in de winkels, en op de regering, zo lijkt het alsof deze mindere goden ook volkomen buiten alle regels vallen.

Met twee of meer maten meten? 

ze zwammen maar wat! Hoe het hen het beste uit komt, uitkijkend naar hun volgende baantje.. lobbyen heet dat toch?

Nou... en dus praktisch gezien voor mij...

Ik heb bijvoorbeeld 2 nachten hotel geboekt op het platteland alhier omdat mijn hondje bang is voor vuurwerk en ik in een buurt woon waar écht wel veel geknald gaat worden (wordt nu ook elke dag geknald). Dus ik vlucht daarheen, bleef liever thuis als het zou kunnen.

En ja... dat hotel heeft ook een restaurant om zijn gasten te kunnen voeden.

Maar nu... moeten die restaurants dus ook dicht, en mag er geen roomservice geleverd worden.

Wordt dat dan hongerlijden? Of moet ik zelf eten en een warmhoudpitje meenemen, vuurtje maken buiten ergens stiekem? eh.... Wat is in vredesnaam het idee hierachter?

Mens moet toch eten?

🤔😅 Nou dat wordt een fijn oud en nieuw voor mij, in mn uppie met mn hondje🐺 in de middle of nowhere, andere mensen op anderhalve meter afstand, dus das ook niet echt gezellig, en dan ook nog hongerlijden en geen drank om al die ellende te verzachten... Echt leuk vooruitzicht. 🤣🤣

• Leuk 3
37 minuten geleden, Erny zei:

Maar nu... moeten die restaurants dus ook dicht, en mag er geen roomservice geleverd worden.

Wordt dat dan hongerlijden? Of moet ik zelf eten en een warmhoudpitje meenemen, vuurtje maken buiten ergens stiekem? eh.... Wat is in vredesnaam het idee hierachter?

Mens moet toch eten?

De meeste hotels zullen een beetje in het grijze gebied gaan werken. Een restaurant van een hotel mag dus "delivery" toepassen en/of afhalen. En ze zullen inventief genoeg zijn om het eten te bezorgen voor jouw hoteldeur. (ze mogen het niet naar binnen brengen want dan is het roomservice)

Bel even met het hotel voor details.

• Leuk 2
Op 11-12-2020 om 09:59, OBL-Rien zei:

Een open deur voor hen die al langer de covid draadjes hier volgen: VIT-D!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geloof me, je wilt dit niet missen.

Dankje! Ik heb het in 3 delen bekeken, een uur ongestoord iets doorkijken is er even niet bij hier. TOP! 

Bijna een paper in video vorm, vooral met al die verwijzingen naar onderzoeken e.d., maar hopelijk helpt dat met het steviger maken van de boodschap. Ook goed hoe alleen wordt aangegeven wat er daadwerkelijk onderzocht is en er niet zomaar wat conclusies of beweringen worden gedaan. En toch is wel heel duidelijk (zeker voor ons in Nederland) dat we Vit D moeten nemen (uitgezonderd mensen met bepaalde aandoeningen). En best wel heel wat meer dan de ADH; dat was voor mij wel nieuwe informatie. Ik ga wat meer druppels nemen elke dag.

• Leuk 1

@Erny,

Wist je dat er medicatie is voor angstige dieren?

Gewoon over the counter te koop bij de dierenspeciaalzaak, die wel open mag blijven?

Sterkte met je hondjes, en die vuurwerk gekken,

Hier is het net alsof er soms bommen af gaan, zo hard! Dat kan niet anders dan illegaal vuurwerk zijn.

( al die vluchtelingen uit oorlog gebieden, die dit ook moeten aanhoren/ ondergaan?, "omdat het een traditie is", gruwel) 

• Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...