Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

• Moderator
1 minuut geleden, Winterslaapisbeter zei:

Kijk nou, impliciete verplichting van een app.

Yup.

Woensdag is altijd mijn "hoe gaat het met jou"- cliënten dag,  en veel 'mijn' mensen zitten aan de buitenkant van de samenleving: arm, ziek, zwakbegaafd, door omstandigheden van rijk naar zwoegen, naja... een gemêleerde groep.

Veel van hen zijn totaal over de emmer want buiten dat alles al onvoorspelbaar is, men moe is en opgefokt door alles-covid, nu ook nog dit erbij...

1. smart telefoons zijn duur en als ze er al 1 hebben is ie tigstehands en oud, daar draait de app dus niet op 2. Abonnementen met veel data-ruimte om de app te kunnen draaien zijn duur (veel van hen hebben prepaid) 3. De taal en het taalgebruik ín de app (zinnen van 3 tot 5 woorden is de max, hele alinea's is niet te doen) en óver de app gaan compleet over hun begripsniveau 4. Urgentie , noodzaak,  locatie... het is allemaal 1 brei "waar moet ik dan dat gebruiken? waarom en wat moet ik dan doen? hoeveel kost dat dan want dat geld heb ik helemaal niet!? ik ga helemaal niet vliegen! En als ik ziek ben helpen ze me toch gewoon??? Online bestellen of afspraak maken???...daar snap ik niks van/ik heb geen laptop/geen internet thuis, en dat gepriegel op zo'n telefoon..." Enz.Enz.Enz.

Dus dat.

Ik vind het zielig, oneerlijk en moeilijk om te zien hoe e.e.a. al maanden gaat. 

Lubach had het over de fabeltjes fuik...nou...ik heb het over de digitale en financiële fuik. En die is fnuikend.

Ik was er maar weer druk mee.

En hoe moet dat straks als ze vastlopen? 

Ik houd mn hart vast.

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 991
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Een eerste vergelijkende studie voor het gebruik van Hydroxychloroquine (HC) al dan niet in combinatie met azithromycine . Ik zou hem even aandachtig lezen wanneer je het spul in huis hebt.  

Posted Images

Tjsa, daar was het wachten op, wat mij betreft....

Terwijl, als je negatief getest bent, kan je als nog besmet raken - geen klachten hebben en allerlei lui besmetten...Er is geen garantie, allemaal voorbarig gezwam. 

Straks krijg je gratis airmiles, als je ingeënt bent... duh!  "Mag" je vliegen...

• Leuk 1

En, wat info-junky zegt.

Er zijn hele volksstammen, die een goedkope telefoon hebben..Niks met t internet kunnen, of, willen....

Gezwam, kortom, "ze", denk ik, proberen "ons?" gerust te stellen... met onnodig gezwam...  Wie "ze" zijn? Hun ( politieke)  vriendjes & family? 

3 uur geleden, Info_junky zei:

ik heb het over de digitale en financiële fuik.

Precies.

En de druk daarvan wordt helaas niet alleen door de door jou omschreven groep gevoeld.

Als dit gedoe er toe leidt dat ik verplicht word een geschikte telefoon en daarbij passend

abonnement aan te schaffen ,zal ik ook mijn financiele plaatje moeten herzien en erin schrappen

terwijl ik heus niet in de allerlaagste  inkomensgroep val en tamelijk basaal leef.

De ruimte voor keuzes wordt steeds kleiner en zal zeker voor bovenstaande groep zwaar voelen.

En als een fuik ,ja ,zo voelt het, als een net dat steeds strakker om je aangetrokken word.

En dat "gezwam ", waar @Sjuul het over heeft ,werkt wat mij betreft bepaald niet geruststellend.

Maar het kan zijn dat ik zijn strekking verkeerd interpreteer.( in dat geval bijvoorbaat excuses  )

groet,mevr.Grijpstra

• Moderator

@mevr.Grijpstra 😥 

Mijn opsomming was wat onduidelijk,  sorry. Sommigen zijn arm, maar ik heb ook rijke(re) mensen die "alleen maar" ziek zijn, met werk, zonder werk, oud, jong enz. Van alles wat zeg maar.

Maar wat jij omschrijft is het precies: zo omschreef gisteren iemand waarbij ze allebei! fulltime! werken dat ze extra uren pakken om maar rond te kunnen komen. Niet omdat ze luxe leven, reizen of te groot wonen, nee, puur de extra kosten van digitale middelen voor pubers+ school, thuis, werk.... Om over de bijbetaling en hogere kosten voor van alles en nog wat maar te zwijgen. Alles telt op. Wat jij omschrijft als "aangetrokken" voelt idd precies zo! 😥

Ik hoop dat je de eindjes aan elkaar geknoopt krijgt Mevr. G! *vloektzachtjesinwendig*

• Leuk 1

Als een bepaalde groep de middelen er niet voor heeft, om een ander, Duurdere type abbo + phone te moeten aanschaffen.....Dan vallen zij sowieso buiten de fuik, toch

Ik ga in ieder geval geen duurdere abbo + phone kopen = deze doet het prima. 

En voor gezinnen met beide dubbele baan, etc en nog financieel krap zitten, is dit gewoon waanzin, om van hen te verwachten.

Er zijn steeds minder potjes bij de Gemeentes, voor mensen in zulke situaties... Of, ze weten de weg er naar toe niet... 

Ik kan, net niet, of net wel rondkomen...

Extra hoge lasten, kosten, van wat dan ook, geeft veel stress. Tot nog toe red ik het altijd weer... 

• Leuk 1
34 minuten geleden, Sjuul zei:

Dan vallen zij sowieso buiten de fuik, toch

Dat valt natuurlijk te bezien : de kwestie is nl in hoeverre je straks zonder al die  zaken nog mee

kan draaien in de maatschappij...denk aan zaken als identificatie ,je bankrekening gebruiken ,

verzekeringen afsluiten ,reizen ,medische zorg krijgen ,toegang krijgen tot openbare gebouwen,

en meer van dat soort dingen.

Kun je niet meedoen dan geen toegang /hulp enz.

Dan sta je met de rug tegen de muur en kom je toch in de fuik terecht...

In principe is er niks mis met app's  ed te kunnen gebruiken ,maar als dat allemaal verplicht wordt

en er geen alternatieve manieren zijn wordt het een ander verhaal.

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 2

Buiten sluiten van mensen is het dan.

Nog even en we hebben weer kampen waar je 'die lui' / de onaangepasten\ in op kunt sluiten.....

Máár, ik geloof dat dit allemaal ballonnetjes zijn die ze oplaten, om te testen of en hoe ze dit door kunnen drukken, 

of niet. Hoe dociel /brain dead de gemiddelde bevolking al is (geworden) 

en dan heb je nog dat verhaal van de soep en niet zo heet eten enzo, toch? 

Die App is toch nog steeds totaal onbetrouwbaar? Je krijgt een waarschuwing als je bij een blinde muur staat, want dat is een corona geval!? betrouwbaar? 😇

Zodra het een verplichting wordt, haak ik af.

16 minuten geleden, Sjuul zei:

Ja, met al die versoepelingen overal, is het gewoon wachten op de volgende out break.

Zelfs een driejarige kan je dit uitleggen.

Ergens in Maart ofzo? huppatee! next wave! 

Ik denk niet eens dat we tot maart hoeven te wachten.

Straks heb je Kerst, Oud&nieuw, voorjaarsvakantie enz. 

Met kerst een paar dagen achter elkaar met wisselende contacten net als met oud en Nieuw. Als je met 3 gasten aan tafel mag, zitten wij nog steeds met z'n 9-en aan tafel (wel 3 onder de 13 , maar toch). Als we dan allemaal met 2e kerstdag ergens anders heen gaan, en dit herhalen we met oud en nieuw... 

Zelf ben ik er niet zo bang voor, maar ben wel benieuwd.

Ook de strijd voor Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland en Italië om de pistes weer open te krijgen voor de vakantie is echt wel aanwezig. Hun hele economie is daar op ingericht (vooral Oostenrijk) Dus hun zullen er alles aan doen om dit gewoon te kunnen doen. 

• Leuk 2
40 minuten geleden, Sjuul zei:

Máár, ik geloof dat dit allemaal ballonnetjes zijn die ze oplaten, om te testen of en hoe ze dit door kunnen drukken, 

of niet. Hoe dociel /brain dead de gemiddelde bevolking al is (geworden) 

en dan heb je nog dat verhaal van de soep en niet zo heet eten enzo, toch?

Ik geloof niet , maar dit hoop ik van harte met je mee.

Die App is toch nog steeds totaal onbetrouwbaar? Je krijgt een waarschuwing als je bij een blinde muur staat, want dat is een corona geval!? betrouwbaar? 

Dit wordt weer een nieuwe app ! (de zoveelste ,ik kan het niet meer bijhouden,goodness hoeveel soorten zijn er al inmiddels niet?)

De app die jij ,denk ik , bedoeld is er alleen maar om te melden dat je in de buurt van een persoon met positieve uitslag bent geweest. In het teletekst bericht bedoelen ze een nieuwe, eentje voor het Grote Werk zeg maar,die je nodig hebt om te kunnen functioneren in de maatschappij.

Zodra het een verplichting wordt, haak ik af.

En hoe wou je dat afhaken dan doen , hoe zie je dat voor je ?

Beste @Sjuul,deze reactie is niet bedoeld als aanval , hoor,hopelijk ken je me een beetje.

Het is wat mij betreft meer bedoeld als parodie al is het onderwerp natuurlijk niks om over te lachen...

groet,mevr.Grijpstra

aangepast door mevr.Grijpstra
tekst geordend
  • Leuk 1
  • Moderator

Over die app: van wat ik er van begrijp gaat ie samen/integreren met andere apps- krijgt dus verschillende en verscheidene functies in 1. 

Je er aan onttrekken zal in het begin misschien nog gaan door niet te vliegen,  maar precies wat Mevr. G. zegt, het zal straks nodig zijn om de apotheek/ziekenhuis in te kunnen, het gemeentehuis voor je paspoort/rijbewijs enz., en als we pech hebben zelfs voor het binnen gaan van voedsel en kledingwinkels...ikea...enz.

Grotendeels kan je dat online doen maar de gemeente & zorg heeft iedereen wel een keer nodig...

@Raff445

Naar wat ik er van begrijp uit de media is men bezig de crisis te koppelen aan het klimaat. OF en hoe skieën ooit nog zal mogen is af te wachten, het zal moeilijker bereikbaar worden door vliegen te beperken (CO2) en heel duur te maken, auto's belastingen op te verhogen en elektrische auto's zie ik nog niet zo werken in de kou... en dan krijg je de "skieën verstoord het wild-leven"/bomenkap voor pistes is ongewenst/teveel mensen bijeen is niet veilig/gezond:... naja je kan zelf wel verzinnen wat er gezegd kan gaan worden. 

Waarschijnlijk zal de mogelijkheid  tot skieën met vergunningen gaan werken...denk ik... ten eerste dus zo'n covid-pass en dan een persoonlijke CO2-punten teller en dan een dure "carbon offset vergunning" om de berg op te mogen. Zoiets, gok ik.

En ja, dat zal veel economische schade opleveren maar mogelijk zijn ze flexibel en richten zich op welzijn/spa's enz.

We zullen het meemaken...

@Als een bepaalde groep de middelen er niet voor heeft, om een ander, Duurdere type abbo + phone te moeten aanschaffen.....Dan vallen zij sowieso buiten de fuik, toch

Ik ga in ieder geval geen duurdere abbo + phone kopen = deze doet het prima. 

En voor gezinnen met beide dubbele baan, etc en nog financieel krap zitten, is dit gewoon waanzin, om van hen te verwachten.

Er zijn steeds minder potjes bij de Gemeentes, voor mensen in zulke situaties... Of, ze weten de weg er naar toe niet... 

Ik kan, net niet, of net wel rondkomen...

Extra hoge lasten, kosten, van wat dan ook, geeft veel stress. Tot nog toe red ik het altijd weer... 

• Leuk 1

@mevr.Grijpstra,

Afhaken, dat ik die app niet zal downloaden/ gebruiken.

Het zijn de mensen, ZONDER SYMPTOMEN die anderen (ook) besmetten, zonder dat ze dat weten, overigens.

Volgens mij kunnen ze dit ook niet opdringen/ afdwingen. 

just saying. 

Ik waardeer dat het lijkt alsof de regering doet alsof ze weten waar ze het over hebben,(niet)  en zich heel druk maken over deze pandemie, en HEEL Belangrijk zijn, of doen...? 

Het land in Dec dicht smijten had, misschien, wel meer geholpen + Maskers verplichten, overal!! om de drie uur verversen, ook! 

Dit is pappen en nat houden. 

en de veranderlijkheid bij het volk leggen.

Lekker dan! 

Uit eten doe ik niet op dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse basis. 

Wel gedaan hoor! 

Ik ontvang liever mijn vrienden bij mij thuis, kunnen we ook praten over dingen waar mensen, een tafeltje verder, een appelflauwte van krijgen.. Privacy.

En ook net zo hard kunnen lachen, als ik graag doe, zonder anderen af te schrikken... 

Dus, uit eten = luxe probleem.

Ik kan heel aardig koken, dat scheelt! 🐞😊

Ze, de regering, kan toch, godbeterut niet mensen DWINGEN een duurdere, nieuwere Phone te kopen?

Als die mensen misschien nog niet eens fatsoenlijk eten op tafel kunnen krijgen? Of, geld genoeg hebben voor kleding? WTF! 

In welk universum leeft dat wereldvreemde tuig, joh? Tjemig! 

T zal lachen zijn, als die app, die ik toch niet download, totaal niet zou werken, op mijn phone = probleem opgelost! LOL. 

Gaat Rutte dan zelf, al die mensen een nieuwe abbo + phone geven!? 

47 minuten geleden, Sjuul zei:

Volgens mij kunnen ze dit ook niet opdringen/ afdwingen. 

Gaan ze ook niet doen...jij gaat daar na verloop van tijd zelf voor kiezen .

Als je maar vaak genoeg tegen gehannes en uitsluitingen ed aan loopt,neem jij

zelf de beslissing. Zo gaat dat immers in een vrij land....

Let maar eens goed op de bewoordingen die worden gebruikt in allerlei uitspraken/verklaringen

ed. Niks wordt explicitiet verplicht ,we mogen er allemaal gewoon zelf voor kiezen....

Maar niet doen/gebruiken gaat gewoon "consequenties " hebben. Afhaken? geen optie.....

Zaken worden vrijwilligverplicht.

En wat je etentje betreft : top idee ,maar denk erom geen vriend teveel,hoor!

Aardig koken kan ik ook wel, al zeg ik het zelf , maar niet iedereen lust het 😒

groet,m.G

aangepast door mevr.Grijpstra
31 minuten geleden, Sjuul zei:

T zal lachen zijn, als die app, die ik toch niet download, totaal niet zou werken, op mijn phone = probleem opgelost! LOL. 

Nee ,niet probleem opgelost...

Dat app-gedoe zal voor velen een struikelblok worden ,financieel en maatschappelijk.

Maar windt je er niet teveel over op ( mijn APP hier geeft aan dat jouw hartslag omhoog gaat !),

al begrijp ik je opwinding volkomen.

groet,m.G

• Leuk 1
  • Moderator

Er staan straks gewoon overal controleurs, BOA's en De Jonge was ook erg in z'n nopjes met de beschikbaarheid van het leger.

Dus.

Je idd niet druk om maken.

Komt tijd komt raad, met jou zijn er miljoenen met dit probleem.

Ze zullen daar wat mee moeten 🙂 

Edit: daar zijn ze al

Screenshot_20201127-142748_Twitter.jpg

• Leuk 1

Wow! de nsb-ers onder ons, zijn weer opgestaan!

Politiestaat.

Mag ik dan ook mijn buren aangeven? 

Want zij dragen nooit een mondmasker, houden geen afstand.

Trouwens, de meeste lui die hier om mij heen wonen, dragen geen masker.

Er zitten 3 personen tussen die in de zorg / ziekenhuis werken... 

Lekker dan! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...