Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 787
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Een eerste vergelijkende studie voor het gebruik van Hydroxychloroquine (HC) al dan niet in combinatie met azithromycine . Ik zou hem even aandachtig lezen wanneer je het spul in huis hebt.  

Posted Images

11 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik geloof niet in een hernieuwde nationale lockdown, dat heeft te veel gekost de eerste keer.

Het lijkt onlogisch om wéér het hele land op 'slot' te dfoen, maar er komen waarschijnlijk steeds meer 'risico' regio's bij. Dus zal het dan toch op een (bijna) nationale lockdown uitdraaien. En de kosten lijken er niet toe te doen.. zoveel m mensen werkloos geworden, failliet gegaan, bedrijven moeten sluiten. En de overheid leent wat miljardjes bij

aangepast door Schermnaam
  • Leuk 1
16 uur geleden, Schermnaam zei:

Het lijkt onlogisch om wéér het hele land op 'slot' te dfoen, maar er komen waarschijnlijk steeds meer 'risico' regio's bij. Dus zal het dan toch op een (bijna) nationale lockdown uitdraaien. En de kosten lijken er niet toe te doen.. zoveel m mensen werkloos geworden, failliet gegaan, bedrijven moeten sluiten. En de overheid leent wat miljardjes bij

Tijdens de eerste golf, toen de maatregelen werden ingezet waren er per dag zo'n 200 opnames.

Op dit moment zitten we rond de 20 a 25, ofwel nog maar 10% van toen. En zonder dat er sprake is van een stijging in hetzelfde tempo als tijdens de eerste golf.

Ik heb er zelfs 'problemen' mee om nu te spreken van een virale epidemie. De toename is daarvoor niet exponentieel genoeg. Dit lijkt veel meer op een toename doordat er nieuwe verspreidingsvectoren bij gekomen zijn. In augustus waren dat de vakanties, en in september waarschijnlijk de herstart van de scholen.

Ik zie vooralsnog geen aanleiding om "in paniek" te raken.

@OBL-Rien ik zie zelf ook zeker geen reden om te panikeren naar aanleiding van de cijfers. Zeker niet aangezien het beleid nu gebaseerd wordt op 'besmettingen'  (waar je zou moeten spreken van mensen met een positieve test, die niet zoveel zegt over ziekte verschijnselen of besmettelijkheid)

Helaas lijken de daadwerkelijke gevaren niet leidend te zijn voor het beleid. Ik bereid mij iig voor.

Als sinds eind vorig jaar houd ik me met dit onderwerp bezig. Zelf heb ik een mening over het wel of niet echt bestaan van covid19, en ook over de opgelegde maatregelen. Mijn mening hierover zal wellicht afwijken van wat de gezagsgetrouwe medeburgers vinden, ik weet dan ook niet of dit forum de meest geschikte plek is om daar al te veel over kwijt te willen.

Wat me wel interessant lijkt in dit geval, is om te lezen hoe er vanuit een prepper 'state of mind' wordt gedacht over een het feit dat we steeds meer in een situatie komen waarin de overheid (te) veel macht naar zich toe trekt, waardoor het straks mogelijk tot ernstige verplichte maatregelen kan komen, en dan met name vaccinaties en dergelijke. 

Op preppers-shelter werd destijds vaak een beetje gekscherend gereageerd wanneer ik dit soort scenario's voorspelde, maar de recente gebeurtenissen hebben mij alleen maar versterkt in mijn overtuiging dat ik echt een plan B wil hebben. Zijn er mensen die zich daar, net als ik, zorgen over maken en daar iets over kwijt willen? Ik heb al met mensen gesproken die suggereerden dat emigratie naar een oostblokland de beste optie zou zijn, maar ik sta open voor verschillende meningen.

• Leuk 2
Op 2-10-2020 om 12:02, Sabrina zei:

(...) dat we steeds meer in een situatie komen waarin de overheid (te) veel macht naar zich toe trekt, waardoor het straks mogelijk tot ernstige verplichte maatregelen kan komen, en dan met name vaccinaties en dergelijke. 
(...) Zijn er mensen die zich daar, net als ik, zorgen over maken en daar iets over kwijt willen? Ik heb al met mensen gesproken die suggereerden dat emigratie naar een oostblokland de beste optie zou zijn, maar ik sta open voor verschillende meningen.

Ik ben benieuwd waar je nog meer aan denkt, behalve aan verplichte vaccinaties. Alhoewel ik niet moet denken aan een verplichte vaccinatie, word ik zeker ook niet warm van het idee om te emigreren naar een oostblokland. 
Stel dat die vaccinatie het ergste is van de verplichte maatregelen, dan ben ik meer geneigd om te zoeken naar een oplossing om die vaccinatie te ontlopen dan wel mijn lichaam te ondersteunen om eventuele negatieve effecten van de vaccinatie aan te kunnen. 

• Leuk 1

Precies, ik zit ook niet op een emigratie te wachten. Het ontlopen van de vaccinatie zou de ideale oplossing zijn, al is het de vraag of dit mogelijk zal zijn als het zo ver zou komen. Als antwoord op het eerste deel van je vraag, denk ik wel eens na over wat ik sommige mensen in mijn omgeving hoor zeggen... bijvoorbeeld dat de spoedwet nog maar een eerste stap is. Moeten we vrezen voor een totalitaire overheid, of misschien een soort burgeroorlog wanneer de bevolking alsnog in opstand komt? Misschien wat vergezochte scenario's, maar dat dacht ik ook toen diezelfde mensen in november 2019 een lockdown en overvolle ic's naar aanleiding van een aankomend virus voorspelden. 

Op 2-10-2020 om 12:02, Sabrina zei:

Als sinds eind vorig jaar houd ik me met dit onderwerp bezig. Zelf heb ik een mening over het wel of niet echt bestaan van covid19, en ook over de opgelegde maatregelen. Mijn mening hierover zal wellicht afwijken van wat de gezagsgetrouwe medeburgers vinden, ik weet dan ook niet of dit forum de meest geschikte plek is om daar al te veel over kwijt te willen.

Wat me wel interessant lijkt in dit geval, is om te lezen hoe er vanuit een prepper 'state of mind' wordt gedacht over een het feit dat we steeds meer in een situatie komen waarin de overheid (te) veel macht naar zich toe trekt, waardoor het straks mogelijk tot ernstige verplichte maatregelen kan komen, en dan met name vaccinaties en dergelijke. 

Het zijn naar mijn idee 2 verschillende onderwerpen.

- Overheidsbemoeienis.

- Virus

Het is niet zo lastig om met de informatievoorziening van nu jezelf te verdiepen hoe een virus werkt. Het ontkennen van een virus is voor mij gelijk aan het ontkennen dat de aarde rond is.

Wat ik me afvraag is waarom iemand die (terecht) kritisch is op vaccinatie de link kan leggen met het wel of niet bestaan van dit virus?

Wat is het belang van een vaccinatie als het virus niet zou bestaan?

Dat het voor een overheid wenselijk kan zijn dat de bevolking zich keurig gedraagt dat is iets wat ik nog wel kan begrijpen. Maar waarom zou een overheid dit soort complexe methodes toe passen?

Dan kan je als overheid toch veel eenvoudiger gebruik maken van het toevoegen van stoffen in het drinkwater?

Ik vind het goed dat we kritisch kijken naar een overheid. Maar we moeten dan ook kritisch zijn naar onze eigen manier van redenatie. Ik vind het dus nogal ver gezocht om te denken dat covid19 een voordeel zou zijn voor een overheid. 

• Leuk 4

Kritisch kijken is juist goed, de overheid trekt alleen maar meer macht naar zich toe zo.

En met twijfelachtige grafiekjes over covid-19 (en griepvormen met vergelijke symptomen) van het rivm, is het logisch dat je ook gaat twijfelen aan het waarheidsgehalte van de coronaberichtgeving. Deze link gaat over hoeveel mensen griepklachten hebben per jaar en wat ze daadwerkelijk hebben. Maar een klein deel heeft corona.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Let vooral op de 2e grafiek en hoeveel coronagevallen er voorkomen en ook niet voorkomen! En ja, er staat een disclaimer onder de grafiek dat de cijfers niet accuraat zijn, maar ik vind het wel merkwaardig. 

Dit soort gegevens in samenhang met informatie dat coronatesten niet alleen positief uitslaan bij covid-19, maar ook bij griep, maakt dat het wel moeilijk wordt om alles zo voor zoete koek aan te nemen.

https://www.br.de/nachrichten/wissen/faktenfuchs-was-bringen-corona-antikoerpertests,S326x2T

Ik twijfel niet aan het bestaan van covid-19, maar heb wel het idee dat de cijfers niet kloppen. 

• Leuk 1

@Martin: dank voor je reactie. De titel van dit stukje forum heet "complotten, theorieën, ideeën". Ik heb ik mijn bio aangegeven dat ik me, ook los van het preppen overigens, voor dat soort materie interesseer. Je opmerking dat mijn standpunt vergezocht zou zijn, kan ik daarom niet zo goed linken met de titel. Daarnaast heb ik in mijn topic aangegeven dat ik besef dat mijn gedachten over dat soort zaken misschien niet 'standaard' zijn...je was dus gewaarschuwd 😉 

De discussie of covid19 (in de aan ons voorgestelde vorm, met de cijfers etc) wel of niet bestaat, is wat mij betreft nog lang geen uitgemaakte zaak. Dat is dan gelijk het antwoord op je vraag; het belang van het wel of niet bestaan er van, heeft immers directe gevolgen voor wel of geen noodzaak voor vaccinatie.

Maar...omdat ik ook heb aangegeven dat dit forum wellicht niet de beste plek is om die discussie te voeren, gaat het mij er vooral om om te peilen hoe mensen om gaan met de gevolgen van de situatie waar we desondanks in komen te zitten. Ik heb al enkele goede reacties voorbij zien komen.

aangepast door Sabrina
11 uur geleden, Sabrina zei:

gaat het mij er vooral om om te peilen hoe mensen om gaan met de gevolgen van de situatie waar we desondanks in komen te zitten.

Ik probeer me zo goed mogelijk te informeren en dat is best lastig als je kritisch bent. Ik probeer ook alvast na te denken over de toekomst. 

Er zal een flinke crisis komen. Dus de vaste kosten zo laag mogelijk krijgen.

En voor de rest laat ik me wel verassen. 

• Leuk 1
Op 4-10-2020 om 21:45, martin zei:

Wat is het belang van een vaccinatie als het virus niet zou bestaan?

Hier zou ik toch wel een  complottheorie op kunnen bedenken..Niet dat ik die persoonlijk aanhang,maar veel fantasie is er niet voor nodig.

En het doel is dan niet dat de bevolking zich keurig zal gedragen , maar denk aan wat er toegevoegd kan worden aan een vaccinatie...En wat "men" daar allemaal mee kan.

Dat krijg je met stoffen toevoegen aan het drinkwater nooit voor elkaar.

Bovendien zal geen overheid zich daar schuldig aan maken, de bedoeling zal eerder zijn om de bevolking  "vrijwillig-verplicht" voor een vaccinatie te laten kiezen.Een beetje volgens het principe : creeer een probleem en bied dan de oplossing.

Even het complot denkspoor volgend : we zouden nu in de fase kunnen zitten waarin de druk/angst wordt opgevoerd door steeds meer beperkende maatregelen op te leggen ,waardoor we straks snakken naar de verlossende vaccinatie die bedacht is door de heer Bill Gates.

Alle evt.schadelijke gevolgen hebben we dan natuurlijk aan onszelf te danken , want we hielden ons niet aan de regels  adviezen die ons toch zo vrijblijvend waren voorgelegd waardoor we zelf het Covid-19 virus tot zo'n groot probleem maakten.De cijfers waren toch duidelijk genoeg.....De financiele belangen ook...

Dit is maar zo een mogelijke complottheorie waarom Covid-19 een voordeel zou kunnen zijn voor een overheid.

groet,mevr.Grijpstra

aangepast door mevr.Grijpstra
tekst geordend
  • Leuk 2
21 uur geleden, Sabrina zei:

hoe mensen om gaan met de gevolgen van de situatie waar we desondanks in komen te zitten.

Probeer zo goed mogelijk voor te bereiden op veel thuis moeten zijn/blijven.Dus voor zo weinig mogelijk zaken de deur uit te moeten.

Zaken op tijd regelen: tandarts , ID-kaart vernieuwen etc.

Verder goed het nieuws en andere ontwikkelingen in de gaten houden.

Maar deze dingen deed ik eigenlijk altijd al...

Verder verwacht ik dat de toekomst er financieel niet zo gunstig uit komt te zien (voor vrijwel iedereen)en

vraag me dan af wat zou ik doen als mijn inkomen lager wordt en alle lasten en prijzen hoger .

Welke problemen ontstaan er dan en hoe zou ik die op kunnen lossen.

Maar ook dat deed ik eigenlijk altijd al....

Wel stel ik me terughoudender op in gesprekken met anderen ,houd mijn mening en opvattingen voor me.

Soms jammer ,ik houd wel van een  discussie ,maar lijkt me onder de huidige omstandigheden veiliger.

En dat vind ik wel een onaangenaam gevolg....

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 2
12 uur geleden, martin zei:

Ik probeer me zo goed mogelijk te informeren en dat is best lastig als je kritisch bent. Ik probeer ook alvast na te denken over de toekomst. 

En voor de rest laat ik me wel verassen.

1 uur terug, mevr.Grijpstra zei:

@martin : hier word ik toch een beetje verdrietig van.....mag het verrassen worden? 🤔

Het forum kan je niet missen!

groet,mevr.Grijpstra

Heel goed bedoeld.

We moeten ons nooit uit het veld laten slaan door opmerkingen of kritiek, maar juist daar door nog sterker en weerbaarder worden.

Ik ben een groot voorbeeld, daar ga ik op een andere topic verder op in, waar we allemaal wat aan kunnen hebben, de aan zet is de respect voor jullie allemaal en zeker voor @martin en @Sabrina 

• Leuk 1
  • Moderator

Als je wilt verhuizen kies een land wat niet aan de WHO gelieerd is.

De rest hobbelt keurig binnen de lijntjes mee.

Follow the money en qui bono is het enige wat je hoeft te doen als je kritisch wilt (blijven) denken.

Ik heb al 10x gewezen op deze link... doe er je voordeel mee als je wilt zien/weten waar "we" naar toe gaan, 'ze' vertellen het je zelf:

https://www.weforum.org/great-reset/

En verder:

De app is door de eerste kamer.

Ons DNA vliegt over de wereld.

Welkom in a Brave New World.

https://youtu.be/Wlb1bdU-G7o

Mijn oudste vriendin heeft een hersenbloeding gehad. 

Anderen staan op punt van scheiding doordat ze teveel samen zijn.

Rutte wil niet beloven dat kanker patiënten en gewone zorg doorgang kunnen vinden, terwijl vroedvrouwen babies zien overlijden doordat een ziekenhuis niet op tijd ingrijpt bij (waarschijnlijk) zwangerschapsvergiftiging. 

Middenin een pandemie gaan begrafenis-organisaties failliet.

En níemand in de pers spreekt over alle neven-schade. Zet je kapje op en hou je mond.

Ik ben er zó ontzettend klaar mee.

*Edit: wat ik bedoel is, ik volg het corona nieuws nog maar zijdelings. Kan nu wel uittekenen wat er komen gaat. Geen zin in om me daar nog op te focussen.

Ik zorg voor mn dierbaren en voor de rest: yolo. (You Only Live Once)

Lekker Netflixen en coccoonen.

Het zal allemaal wel 🙂 

• Leuk 5
Op 5-10-2020 om 10:04, Albis zei:

Kritisch kijken is juist goed, de overheid trekt alleen maar meer macht naar zich toe zo.

En met twijfelachtige grafiekjes over covid-19 (en griepvormen met vergelijke symptomen) van het rivm, is het logisch dat je ook gaat twijfelen aan het waarheidsgehalte van de coronaberichtgeving. Deze link gaat over hoeveel mensen griepklachten hebben per jaar en wat ze daadwerkelijk hebben. Maar een klein deel heeft corona.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Let vooral op de 2e grafiek en hoeveel coronagevallen er voorkomen en ook niet voorkomen! En ja, er staat een disclaimer onder de grafiek dat de cijfers niet accuraat zijn, maar ik vind het wel merkwaardig. 

Dit soort gegevens in samenhang met informatie dat coronatesten niet alleen positief uitslaan bij covid-19, maar ook bij griep, maakt dat het wel moeilijk wordt om alles zo voor zoete koek aan te nemen.

https://www.br.de/nachrichten/wissen/faktenfuchs-was-bringen-corona-antikoerpertests,S326x2T

Ik twijfel niet aan het bestaan van covid-19, maar heb wel het idee dat de cijfers niet kloppen. 

mijn kennis die in het gelre ZH van Apeldoorn werkt denkt echt heel anders dan enkelen hier over dit virus.

die is volledig overtuigt dat we te maken hebben met een bijzonder naar virus.

daar heeft ze de afgelopen 7 maanden genoeg ellende van mee gekregen.

• Leuk 2

@HermanUSB: en dat is ook prima, iedereen mag er het zijne/hare over denken. Zo lang we elkaar niet een mening op proberen te dringen, komen we vast een heel eind. Het is ook niet zo dat ik roep dat covid19 niet bestaat, ik heb alleen twijfels over de oorsprong en de cijfers die er ons over worden voorgeschoteld (met alle gevolgen van dien). 

@Hermanusb

Uiteraard ziet iedereen het anders. Hoe heeft die kennis van jou het griepseizoen van 2017 ervaren? Destijds stierven er veel meer mensen aan griep en beademen hielp ook niet. Had een redelijk vergelijkbaar ziekteverloop, alleen heeft men er destijds niet zoveel aandacht aan besteed, laat staan dat men de hele economie kapot heeft gemaakt.

Op 5-10-2020 om 21:27, martin zei:

Ik probeer ook alvast na te denken over de toekomst. 

Precies dit! Veel dingen zijn moeilijk te voorspellen, maar ik geloof dat er weinig mensen zijn die dit ontkennen. Ik ben blij dat ik al jaren geleden met de voorbereidingen begonnen ben, als je nu nog moet starten loop je achter.

Ik heb veel gehad aan het boek "surviving the economic collapse" van Fernando Aguirre. Hij geeft tips nav zijn ervaringen met het instorten van de economie in Argentinie. Goed leesbaar en veel praktische info.

Een van zijn tips: investeer in een netwerk, zorg dat je mensen in je kennissenkring hebt zoals een dokter, een boer, een advocaat (onderschat die niet), politie, etc. Dus niet alleen investeren in mensen met bepaalde kennis, maar ook bepaalde posities. Voordeel is niet alleen dat je dingen kunt regelen buiten officiele kanalen, maar dat je ook sneller toegang hebt tot informatie uit de eerste hand.

• Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...