Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

1 uur geleden, JJ&A zei:

Ik ben voor het dragen van prof mondkapjes en een bril die behoorlijk sluit zodat mensen niet kunnen worden besmet via de slijmvliezen.

Goed punt van die bril ! Er wordt veel ophef gemaakt over wel of niet dragen van een mondkapje , maar die strijd lijkt meer te gaan om het hebben van gelijk dan om de bedoeling besmettingsrisico zoveel mogelijk uit te sluiten.

Ook via de ogen kun je worden besmet en daar hoor je weinig over , in elk geval niet vanuit de wet.

En wat heeft het voor zin om mensen te beboeten voor het niet dragen van een kapje als dat in feite toch maar een halve maatregel is?

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 991
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Een eerste vergelijkende studie voor het gebruik van Hydroxychloroquine (HC) al dan niet in combinatie met azithromycine . Ik zou hem even aandachtig lezen wanneer je het spul in huis hebt.  

Posted Images

14 uur geleden, JJ&A zei:

Ja het is een groot probleem, en hoe we er vanaf moeten komen is voor mij een groot raadsel.

Het virus overleeft alleen in een host. Buiten een host verliest het uiteindelijk zijn potentie. Dat kan in minuten zijn, maar in meer speciale gevallen ook enkele dagen. 

• Leuk 1
Op 7-8-2020 om 10:08, OBL-Rien zei:

Nee, dat was een grapje.

Je kunt overigens in de UK komen zonder mondkapje.

Je hebt gelijk, dat was een misser!

Dan neem ik de beweringen over een mogelijke vroeg einde (aug/sep) weer terug. Er rest dan niets anders dan afwachten hoe zich dit ontwikkeld.

Ik geloof wel dat de hittegolf een milderende uitwerking zal hebben (vit-D, meer buiten)

Bedankt voor je correctie! ?

BTW: Ik heb m'n oorspronkelijke ook bericht aangepast.

Ik verstop me veel binnen met dit weer... niet mijn weertype. Maar ik maak dan ook mijn eigen vitamine D :D

Kijk even naar: 

Wat mij verwonderd is dat het hoogtepunt van de tweede golf al voorbij lijkt te zijn. Dat verwonderd mij omdat ik van een lagere R0 uitging in de tweede golf, en een lagere R0 zou betekenen dat het langer duurt om te toppen. Ik weet dan ook nog niet wat ik daar nu over moet denken.

Speculatie: De vroege top lijkt te zeggen dat het virus inderdaad nog dezelfde besmettelijkheid heeft als in de eerste. Maar dat ons gedrag / het weer de R0 enorm omlaag geduwd heeft. Zelfs als dit inderdaad het geval is, dan nog hoort hierbij ook een hoge mate aan kudde-immuniteit. En daarvoor zou ik toch graag meer bewijs zien. Voor mijn gevoel klopt er hier iets niet. Misschien is de klimatologische invloed toch sterker dan gedacht? of zijn er andere factoren aan het werk?

Kijk, het virus verspreid zich niet omdat iedereen in NL met iedere andere NL dagelijks in contact staat. In plaats daarvan bestaat NL uit kliekjes van mensen die aan elkaar gelinkt zijn op verschillende manieren.

In de eerste golf is -imo- met name de verpleging/ziekenhuis link ziek geworden, en was deze voor de verspreiding verantwoordelijk (helden?). Nu heeft deze link een hoge mate aan immunisatie.

De vakantie periode heeft natuurlijk andere links. En waarschijnlijk is deze link voor de tweede golf verantwoordelijk. En het verbaast me eigenlijk wel dat er daarbij niet meer opnames uit gekomen zijn. Ik zou gedacht hebben dat deze link sterker zou zijn.

Is dat een 'fluke'? ligt dit aan het weer? was tenslotte best wel uitzonderlijk... of is er misschien wel een hoge mate aan kudde-immunisatie?

Over die tweede golf:

Als ik de huidige virologie theorie goed begrijp; dan zal uiteindelijk kudde immuniteit het tij keren. Een virus zal zich zo lang uitbreiden tot kudde immuniteit bereikt is.

Hoeveel mensen dat betreft hangt af van o.a:

1) Hoe sterk het virus is

2) Hoe sterk de afweer van de mensen is

3) De mate van interactie van de mensen

Punt 1, daar kunnen we niet veel aan doen. Het hangt gewoon af van het virus.

Punt 2, daar bestaat o.a. een afhankelijkheid van voeding, klimaat en ontsmetting

Punt 3, dit hangt af van de samenleving en de maatregelen die getroffen worden om dit patroon te veranderen.

Punt 3 is interessant: De maatregelen hebben wel effect, maar dit effect verdwijnt wanneer de maatregelen verdwijnen.

Dat is een andere manier om te zeggen: maatregelen veranderen het uiteindelijke aantal infecties niet.

Ik kan dit nog op een andere manier zeggen: Wanneer maatregelen (totaal) afgeschaft worden, dan komt er een tweede golf die het verschil tussen een eerste golf en het maximale aantal zal uitmaken.

Nog anders, duidelijker wellicht: Het aantal gevallen in een tweede golf is omgekeerd aan de effectiviteit van de maatregelen in de eerste golf.

Als je dat niet leuk vindt....

De tweede golf die we nu zien in NL lijkt al weer voorbij... indien dat klopt dan betreft de tweede golf -in totaal, gedurende ca 8 weken- ca 200 opnames. Gedurende de eerste golf waren er op het hoogtepunt609 opnames in 1 enkele dag.

Things that make you go 'hmmm'

Onder de voorwaarde dat de tweede golf inderdaad niet meer dan 200 opnames krijgt, wil ik stellen dat de maatregelen MEER LEVENSTIJD gekost hebben dan ze opgebracht hebben. En dus VOLLEDIG OVERBODIG EN SCHADELIJK waren.

Opm: Ze hebben levenstijd gekost door indirecte effecten - toename stress voert tot lagere levensverwachting, het uitstellen van diagnoses en behandeling alleen al zullen vermoedelijk duizenden levensdagen kosten.

5 uur geleden, OBL-Rien zei:

Kijk even naar: 

Wat mij verwonderd is dat het hoogtepunt van de tweede golf al voorbij lijkt te zijn. Dat verwonderd mij omdat ik van een lagere R0 uitging in de tweede golf, en een lagere R0 zou betekenen dat het langer duurt om te toppen. Ik weet dan ook nog niet wat ik daar nu over moet denken.

"Hoogtepunt van tweede golf voorbij" relateer je aan het aantal ziekenhuisopnames toch? Als je kijkt naar het percentage besmettingen van de getest personen, dan loopt dat nog op. Nu zijn het aantal testen en daaruit volgende bevestigde besmettingen niet zaligmakend, maar als je ziet dat het gros van de bevestigde besmettingen zit in de leeftijdscategorie die meestal alleen maar milde klachten ontwikkelt, dan zou dat ook wel een verklaring kunnen zijn waarom het aantal ziekenhuisopnames qua 'golf' nog niet te vergelijken is met de eerste golf. 

Het blijft behoorlijk koffiedik kijken om er niet continue op dezelfde manier gemeten wordt.

1 uur geleden, OBL-Rien zei:

Over die tweede golf:

Als ik de huidige virologie theorie goed begrijp; dan zal uiteindelijk kudde immuniteit het tij keren. Een virus zal zich zo lang uitbreiden tot kudde immuniteit bereikt is.

Hoeveel mensen dat betreft hangt af van o.a:

1) Hoe sterk het virus is

2) Hoe sterk de afweer van de mensen is

3) De mate van interactie van de mensen

Komt nog een punt bij, wellicht hang je dat onder punt 1 : hoe snel zakt de immuniteit van iemand weer weg? Bij sommige virussen kun je tot 10 jaar (of zelfs levenslang) immuun blijven na een besmetting (of vaccin).  Bij andere virussen is dat veel minder; en ik meen zelfs ergens een onderzoek gezien te hebben dat bij COVID-19/Sars-COV-2 bij milde besmetting het na een paar maanden al grotendeels verdwenen was. En dat je dus mogelijk nog een keer besmet kunt raken. En uiteindelijk -als er ooit een vaccin komt-, dat je wellicht zeer regelmatig een nieuw vaccin moet krijgen wil je beschermd worden. 

1 uur terug, loftprep zei:

ergens een onderzoek gezien te hebben dat bij COVID-19/Sars-COV-2 bij milde besmetting het na een paar maanden al grotendeels verdwenen was.

Dat soort rapporten zijn er wel, maar dit is niet algemeen geaccepteerd. Er zijn nog veel vraagtekens hierover. Ik heb ook nog geen geval-studie gezien waarbij de persoon een tweede keer ziek werdt, en dit met zekerheid _niet_ aan een opvlammen van de "vorige" ziekte te wijten was. Ik heb zelf de indruk gekregen dat het virus kan overleven in het lichaam zelf, en er dan geen sprake is van een tweede besmetting.

In de vroege rapporten (uit azie) leek een heropvlammen alleen bij zware gevallen voor te komen.

1 uur terug, loftprep zei:

En dat je dus mogelijk nog een keer besmet kunt raken. En uiteindelijk -als er ooit een vaccin komt-, dat je wellicht zeer regelmatig een nieuw vaccin moet krijgen wil je beschermd worden. 

Op dit moment, wanneer ik naar de grafieken kijk, dan zie ik hiervoor geen bewijs, of zelfs maar een mogelijkheid. Maar dat is geen uitsluiting, het zou dus nog wel kunnen komen.

Wat ook hiertegen spreekt is dat immunisatie tegen corona virssusen verrassend breed lijkt te zijn. I.e. als je een corona verkoudheid heb gehad, zou je ook (deel)immunisatie tegen covid-19 hebben. Maar ook hier is het nog te vroeg voor definitieve conclusies.

• Moderator

Verplichte quarantaine.

Iemand vroeg op twitter hoe dat zit met medewerkers uit de zorg, want 1 positieve test kan dus dan een hele afdeling dicht gooien.... (en scholen...en winkels...enz)

Ben benieuwd hoe dat in de praktijk zal uitpakken.

In brief van de Jonge stond dat taal een grote barrière was in werk GGD. En dan willen ze nu dus ook gaan straffen en afdwingen. 

Rutte zei dat hij niet genoeg mensen had voor dwang. Van Dissel zei dat er een hele grote groep mensen nodig was voor dwang en dat dus onrealistisch was.

En nu staan we dus hier....

Ik persoonlijk kijk naar ic-opnames en sterftecijfers (met een schuin oog doordat het blijkbaar bij alles nu ook covid heet)

We gaan het zien.... 

Hierbij een recent vaccin communicatie onderzoek van Yale: 12 manieren om de mensen te beïnvloeden:

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04460703 

Hier staat dat een tweede dosis nodig is bij dat vaccin. 

https://www.statnews.com/2020/07/01/covid-19-vaccine-from-pfizer-and-biontech-shows-positive-result 

En aangezien het de markt op mag bij 50% werkzaamheid, en dus herhaling nodig is, zal het zeer waarschijnlijk in de griepprik gaan. Tenzij jaarlijks te kort blijkt. Booster wordt in die trial na 28 dagen gegeven meen ik.  

Ik heb gisteren mijn sportschool abonnement opgezegd.

De corona maatregelen worden amper nageleefd, en de sfeer is weg. Geen gesprekjes meer en wantrouwende blikken.

Ik kom wel terug na covid.

En als 15 minuten de quarantaine norm is , is het sowieso verstandig want ik ben daar vaak bijna 2 uur. Dus niet te doen, met al die mensen met hun telefoontje dichtbij (als de app er is).

Ik ga wel buiten lopen/sporten. In de winter is dat zelfs super fijn, vind ik. 

Ben bijna klaar met de vlucht-tas.

Nu ook qua 'je bent mogelijk ziek als je hem nodig hebt'.

Nog een paar kleine dingen, en dan is ook dat blok-aan-mn-been-want-niet-voorbereid af.

Verder laten we snel de tuin opknappen en een boom rooien, voordat een mogelijke lockdown weer start. De boom is half dood en ik wil niet dat in de herfst/winter dat gevaarlijk wordt. 

Ook heb ik toch nog wat extra eten ingeslagen, zeker als quarantaine langer dan 14 dagen zal moeten misschien doordat 14 dagen ingaan voor huisgenoten ná genezen positieve test van de ander.

Fijne dag!?

Brief de Jonge:

1205af8b666cfe66b2eb7a3f6cbbd43b9c9bff2a.pdf

• Leuk 1

Het effect van de quarantaine maatregel zal imo tweeledig zijn:

1) Minder positieve test uitslagen omdat minder mensen zich gaan laten testen. (Je wilt toch niet twee weken thuis zitten voor een kriebel in de keel!)

2) Langere aanwezigheid van COVID-19 in nederland (is natuurlijk wel goed als je juist voor miljoenen aan medicijnen/vaccins hebt besteld)

• Moderator

Ik zie ze er voor aan hele cohorten preventief te gaan testen. (Dus zonder symptomen maar puur om op je werk/plek te mogen verschijnen)

Eerst de zorgmedewerkers en dan de contact beroepen enz.

En dan studenten, supermarkten, kappers enz. 

Edit: en die test met grote regelmaat te herhalen 

• Moderator

N.a.v. corona debat:

3 groepen gaan preventief getest worden, waarschijnlijk verplicht (per Hugo deJonge)

1. Reizigers (saillant: Wilders sprak over een reis-visum in deze context: dus alleen mogen reizen met negatieve test bewijs)

Dit wordt op Europees niveau ook vorm gegeven, dus mogelijk 2 tot 3x test (voor vertrek, na aankomst, tijdens quarantaine.  2x negatieve test= verkorting quarantaine)

2. Contacten van positief geteste mensen

3. Zorgmedewerkers: 1x per week 

Sneltests zijn in voorbereiding. 

Ook werd gesuggereerd dat werkgevers e.d. een test-straat mogen organiseren.

Verder zal ik hieronder de moties toevoegen. 

Als ik 1 motie via mijn Info-junky bril bekijk kan het een voorloper zijn van uit huis plaatsen van mensen in quarantaine/isolatie: "inventariseren wat mensen nodig hebben die in problemen komen door quarantaine". 

Hugo buigt nu even mee met de kamer t.a.v z'n verplichting-praatje. Ik gok dat via de app er toch een indirecte verplichting zal plaatsvinden doordat lokaties (werk, winkel, gemeentehuis enz) bewijs van negatieve test zullen willen. Klaver noemde het een proef-ballon. Ik noem het een aankondiging ? 

De ophef rond het weglopen van de coalitie is volgens van Meenen kolder, het is een afspraak. Zie screenshot. 

Screenshot_20200813-070311_Twitter.jpg

Edit:

Oh ja. Over het leger. 

Wat mij opviel was dat de Jonge tálloze keren de zin "staat van paraatheid" gebruikte. Dat is jargon. 

1 motie gaat over inperken rechten om te vliegen.

1 motie gaat over wat kwetsbare mensen nodig hebben om mee te kunnen doen in de maatschappij. 

Ergo: algemene mondkapjes plicht zou daar uit voort kunnen komen.

20200813_070419.jpg

20200813_070417.jpg

20200813_070415.jpg

20200813_070410.jpg

20200813_070408.jpg

20200813_070404.jpg

20200813_070401.jpg

20200813_070354.jpg

20200813_070356.jpg

20200813_070352.jpg

20200813_070345.jpg

20200813_070343.jpg

20200813_070340.jpg

Screenshot_20200812-163253_Twitter.jpg

• Moderator

Het is hier wel heel rustig ? 

Goedemorgen! ?‍♀️ 

Coronamelder app is live in Overijssel en Drenthe.

Ik persoonlijk zit niet met het privacy punt, ik bedoel je telefoon is toch al 1 groot vergiet ? maar ik zit met het risico dat je keer op keer , mogelijk zelfs aaneengesloten, thuis komt te zitten als he een uithuizig type bent, een grote familie hebt of een contactberoep.

Als 1 persoon elk contact in quarantaine kan jagen ben je al snel (keer op keer) de bok. 

Meen dat de app 15 minuten als minimum neemt, maar sta maar eens in de rij bij de supermarkt, je telefoon in kluisje van sportschool of bij tandarts, in wachtkamer enz. 

Ik ben heel benieuwd hoe dit in de praktijk gaat lopen. 

• Moderator

Ik begrijp nog steeds niet wat de exacte  tijdlijn van de noodwet is door het gegoochel met datums, emails en inspraak enz., maar vandaag is wel een dag die genoemd wordt. Ik ga zoeken of ik online eea kan volgen.

Voor mij is deze noodwet écht een historische stap. Heb er buikpijn van, en wat ik al eerder schreef, het voelt als een voorbereiding op een Designated Survivor scenario, waarbij dus de nood zo hoog is dat er noodzaak is dat 1 persoon de leiding heeft i.p.v. een hele besluit-structuur.

We zullen zien, maar ik heb het er totaal niet op...

En vanavond is er ook een persconferentie....

Over quarantaine in een quarantaine faciliteit:

"Alleen noodzakelijk woongenot"

20200817_203714.jpg

20200817_194827.jpg

Brandbrief: 

https://opendebat.info/

Screenshot_20200818-100341_DuckDuckGo.jpg

Lees ajb nog even het wetsvoorstel:

Voorstel_van_wet.dot

14 minuten geleden, Info_junky zei:

Voor mij is deze noodwet écht een historische stap. Heb er buikpijn van,

Dat hoeft niet hoor. Wanneer je begrijpt dat wetten er alleen voor de onderdanen zijn, dan begrijp je ook dat wetten voortdurend aangepast worden aan de wensen van de overheid. Wetten zijn in realiteit afgedwongen willekeur (van de wetgever).

Wanneer je dan ook nog eens de maatschappelijke ontwikkelingen ziet en de algemene richting van de economie, dan weet je nu al wat er allemaal nog gaat komen.

O.a. daarom preppen we toch?

• Leuk 1
  • Moderator

Naja, het afschaffen van de democratie vind ik nogal een dingetje zeg maar.

Preppen ja, maar willekeur zonder tegengas, zoals nu deze wet is... buikpijn.

Ik vond net dit op website 2e kamer.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken

De corona app wordt gesplitst in dagboek en meldingen gedeelte. 

Dus 2e app, als dagboek.

Verder voeg ik nog daar ook gevonden "gebruikerservaring" flyer corona app toe. 

+ randvoorwaarden app lancering. 

+ wetgeving rondom app

+ (negatief!) Advies Autoriteit Persoonsgegevens corona app

Advies_5:_Programma_van_Eisen_Contactdagboek_App.pdf Gebruikservaring_Coronamelder_-Regio_Twente-.pdf

es_6:_aparte_wetgeving_voor_de_Corona_Melder_en_eventuele_andere_digitale_ondersteuningsmiddelen.pdf es_6:_aparte_wetgeving_voor_de_Corona_Melder_en_eventuele_andere_digitale_ondersteuningsmiddelen.pdf

Advies_Autoriteit_Persoonsgegevens_(AP)_op_voorafgaande_raadpleging_COVID19_notificatie-app.pdf

9 minuten geleden, Info_junky zei:

Naja, het afschaffen van de democratie vind ik nogal een dingetje zeg maar.

Dan heb je me niet begrepen, want imo bestaat democratie niet. De wetgever heeft alle macht, en hij dicteert de wet.

"Democratie" is niet meer dan een systeem om jou de wet te laten accepteren op de goedkoopst mogelijke manier.

Wanneer de wetgever bij iedereen een politieagent moet zetten dan gaat de economie de crapper in (zie DDR-stasie, of USSR KGB etc)

(Ik zeg niet dat stemmen zinloos is, maar dat democratie gewoon de goedkoopste/efficienste oplossing is voor de wetgever in het huidige NL.)

2 uur geleden, Info_junky zei:

het voelt als een voorbereiding op een Designated Survivor scenario, waarbij dus de nood zo hoog is dat er noodzaak is dat 1 persoon de leiding heeft i.p.v. een hele besluit-structuur.

Dacht dat er heel vaak een DS wordt aangewezen, bv. als er een half kabinet tegelijk ergens naar toe moet. Mocht dan het vliegtuig crashen, dan is er een designated survivor, die de taken kan waarnemen tot er nieuwe verkiezingen zijn uitgeschreven.

In de huidige tijd gaat het misschien om het gegeven dat het halve kabinet met corona in bed / quarantaine ligt / zit, de designated survivor neemt dan de taken waar. Dit is géén blijvende benoeming!

• Moderator

@Cynica Ja, idd ? Maar ze zijn duidelijk op iets aan het voorsorteren.

En dat voorsorteren vergeleek ik met een DS omdat Hugo straks ook alleen en relatief tijdelijk de toko draait, als dit door gaat. 

Wat jij omschreef van iedereen ziek, daar lijken ze op voor te sorteren met de noodwet. 

Dit misschien?

@OBL-Rien ah zo ?  In het kader van jou zin over de DDR....

Halsema smeekte gisteren om hulp bij handhaving dus dat wordt dan een duur grapje want ze heeft 'maar' 5000 politieagenten zei ze en dat is duidelijk niet genoeg blijkbaar. Hoe zit het met de spaarpot van Amsterdam? Wie gaat dat betalen? En regelen? En wat wordt er dan geregeld? En de stad dicht voor toeristen. Daar gaat de economie. 

Jouw uitleg,  real life... 

Edit:

Over de persconferentie:

Het was weer lauwloene.

En Hugo zag er slecht uit: moe, geïrriteerd.

Ik herhaal maar weer voor de 1000ste keer, zolang schiphol enz. open blijven is élke andere maatregel voor de show en zinloos. 

Nu gooien ze de héle Bijenkorf dicht voor 10 besmettingen.... ik wacht op de eerste ziekenhuis sluiting...laat staan supermarkten e.d. ...in dit tempo wordt het snél een ongekende chaos...

Quarantaine regels gelden niet voor mensen uit de zorg. Ook bijzonder. 

Zijn de persoonlijke beschermingsmiddelen nu wel uitgedeeld en ruim op voorraad?

Oh en Hugo denkt wet-technisch e.e.a. vóór 1 september rond te hebben.(over de app o.a.)

Dat kan ie alleen maar zo stellig uiten als achter de schermen er blijkbaar al een noodwet accoord is.

Regeren per decreed. Hij loopt al warm.

3 uur geleden, Info_junky zei:

Quarantaine regels gelden niet voor mensen uit de zorg. Ook bijzonder. 

Zijn de persoonlijke beschermingsmiddelen nu wel uitgedeeld en ruim op voorraad?

Dit moest er even weer uit, dit is ook een theorie.

Ze moeten ook maar eens onderzoeken hoeveel besmettingen de baard dragen de Artsen en verpleger kunnen veroorzaken, de mondkapjes hebben daar door veel minder nut.

Ook de smerige besmette telefoontjes de constant gepakt worden, het is een schande.

Laten ze draadloos communiceren dat scheelt heel wat gehannes en besmetting gevaar.

Laten ze een wet maken dat die lui, wettelijk kunnen worden aangepakt en bestraft.

Willens en wetens de maatregelen aan de laars lappen bestraffen, iemand besmet geraakt door die lui, smartengeld betalen  en een boete, sterft er iemand door de lui, dan is het voor mijn gevoel doodslag met voorbedachtenraden en mogen ze wat mij betref een lange werk gevangenis straf krijgen, plus een dikke boete en smartengeld betalen aan familie en geliefden.

In de gevangenis ook een omscholing tot stratenmaker.

Ziekenhuizen en personeel die niet goed op letten, moeten ook aangepakt worden.

Het gaat hier in NL allemaal veel te soft.

Zo dat moest er even uit, het zit mij behoorlijk dwars.

Ik zit ook nog steeds het de gevolgen wat slecht werk in ziekenhuizen, en mijn vrouw helemaal, die sleept zich door het leven. 

• Moderator

@JJ&A ? je eigen leven overhoop gehaald zien worden door mensen waarvan je verwacht en hoopt dat ze juist helpen is intens verdrietig. Buiten zeer goede ervaringen in ziekenhuizen kan ik ook een boek schrijven over jarenlang gedoe door (medicatie) fouten en niet ècht willen luisteren waardoor ik zieker en zieker werd. 

Ik gun jullie een arts die nu wèl er 100% voor jullie is en hopelijk jullie kan helpen iets aan gezondheid terug te winnen!  Houd moed en zoek net zolang tot iemand bij je past en écht helpt! ? 

Qua hygiëne is het al jaren prut. Bedden worden schoongemaakt b.v. maar ik desinfecteerde ze altijd zélf met doekjes en spray. Te vies om over te praten. Ongewassen gordijnen. En idd telefoons, pennen... verschilt trouwens wel heel erg per afdeling. Zal wel geld kwestie zijn. (schoonmaakploeg). En mogelijk qua ziektebeeld wat men behandeld: op afdeling voor infectieziekten zal hygiëne waarschijnlijk veel beter zijn dan op afdeling van psycholoog of zo. 

Nu is er mogelijk geen tijd en geen menskracht? De regels zijn sowieso 'raar' en ogen tegenstrijdig.

Ik kom ff hier om dit filmpje te laten zien. 

Italiaans ondertiteld en men lijkt Russische (?) te spreken. Over een klein kind dat in isolatie moet, en eerst in een soort kist moet gaan liggen voordat het de ambulance in gaat. Het gegil gaat door merg en been.  

Verder volg ik wel het nieuws maar lees ik niks echt nieuws zeg maar.

De standpunten lijken ingenomen, men vecht daarover elkaar de tent uit, en nu lijkt het wachten op de volgende stap qua uitrol app, aannemen noodwet en straks het stemmen. 

Dit was ook erg opvallend:

Universiteit die een Community Pledge contract afdwingt. Tekenen of ophoepelen.

Als ze dat testen-testen-testen echt gaan doordrammen dan hoop ik dat ze een minder invasive test gaan aanbieden. 

Spuug, adem, vingerprik. Alles beter dan wat ze nu doen.

In Australië en Nieuw-Zeeland zijn de maatregelen heel heftig. Misschien in andere landen ook maar ik kan het door taalbarrière niet volgen.

Toch maar eens proberen,  twitter heeft een vertaal knop...

Ben benieuwd of en zo ja hoe hier eea vorm krijgt.

3 verschillende bronnen gaven aan dat er een Europese afspraak is die zegt dat tussen 18 september en 1 oktober het leger ingezet moet gaan worden om lokale lockdowns af te dwingen.

Spanje lijkt zich al te voegen... 

Het zijn bizarre tijden.

Ik waai wel weer binnen als ik nieuws-nieuws vind ? vandaag ff genieten van de storm ?

2020-08-26-07-29-55.jpg

Bedankt beste @Info_junky

We hadden een top huisarts Saado in Groningen Lewenborg, jammer genoeg is hij verhuist naar Enschede ik heb hun ook vandaag een briefje gestuurd hoe geweldig we hem vinden.

Hij was heel kundig hield van mensen deed zijn uiterste best zijn patiënten de beste behandelingen te geven, en hij was als een broer, een geweldige man arts, je zou er gewoon heen verhuizen om weer bij hem in de buurt de wezen.

Door de verhuizing hebben we nu aan andere huisartsenpraktijk.

De vrouwelijke huisarts was best wel begaan met iets wat mijn vrouw haar vertelde, later is mijn vrouw weer naar de praktijk geweest en toen was er een jonge man arts de heeft mij vrouw een bloedonderzoek laten doen en er moeten nog foto's worden gemaakt van haar buik ze heeft daar al een tijdje pijn klaagt er niet meer over, maar de jonge arts vind het zorgwekkend vooral in de combinatie van amper zes weken zeventien pond afvallen ze eet minder traint de hele dag wat door maar zoveel afvallen vind de arts in de combinatie van de buikpijn een reden voor verdere onderzoeken.

Het zou mooi zijn als uit het bloed onderzoek ook zo blijken van mijn maatje antistoffen heeft tegen de corvit-19, maar ja heeft dat zin uit een onderzoek in Duitsland bleek dat je antistoffen al naar twee weken verdwijnen. 

En we zijn heel voorzichtig met contacten, nemen alle voorzorgmaatregelen (en meer) in acht die we ook op het forum van elkaar hebben geleerd.

Ook zijn we onze weerstand aan het verhogen, die was al bijzonder goed, in jaren geen griep of verkoudheid gehad, ja meer als twintig jaar geleden een klein beetje grieperig geweest door heeeeeel slecht slapen, en toestanden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...