Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

3 uur geleden, loftprep zei:

Waarom geloof je niet meer in een grote golf? Vanwege de maatregelen die er nu zijn, vanwege de kenmerken van het virus? Of welke andere argumentatie heb je daarvoor?

1) De belangrijkste verspreiders van het virus zijn de gezonheidscentra cq hun medewerkers. Die zijn inmiddels zo goed als allemaal immuun.

2) Het lijkt er sterk op dat immunisatie tegen het corona virus corona wijd is: dit in tegenstelling tot bv het influenza virus waar de immunisatie voor iedere nieuwe variant opnieuw aangemaakt moet worden. Als je bv onlangs een corona gebaseerde verkoudheid heb gehad, dan ben je -waarschijnlijk- ook immuun tegen SARS-CoV-2.

3) Het virus verspreid zich nog steeds, maar nu vrijwel helemaal onder de radar, mensen krijgen nauwelijks nog symptomen. Samen met de erste golf levert dit een hoge immunisatie graad op in de bevolking, en -weer- vooral bij de "veelverspreiders".

4) Veel "kreupelhout" is inmiddels verwijderd: i.e. de mensen die er nu nog zijn, ook de ouderen, zijn veel resistenter tegen het virus.

5) We weten nu meer over het virus en behandelwijzen. Meer dan bij de eerste golf zullen bij een tweede golf snelle effectieve behandelingen de zwaarste gevolgen kunnen voorkomen.

Maar ik moet ook zeggen dat een eerste golf nooit 100%  van het kreupelhout verbrand, dus er is wel potentieel voor een tweede golf. Alleen zal deze dan kleiner en minder ernstig uitvallen. Maw, nauwlijks te onderscheiden van een gemiddeld griep seizoen. (Al bestaat er natuurlijk wel kans op het samenvallen van griep en corona, dat zou wel pech zijn, maar het is mogelijk)

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 548
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Een eerste vergelijkende studie voor het gebruik van Hydroxychloroquine (HC) al dan niet in combinatie met azithromycine . Ik zou hem even aandachtig lezen wanneer je het spul in huis hebt.  

Posted Images

• Moderator

In je laatste zin , zit de kern van wat komen gaat volgens mij.

Hier: 

Quarantaine in hotels, vakantiehuizen enz.

Onder toezicht van studenten geneeskunde. 

Gisteren schreef ik er al over dat het in andere landen, vooral met kinderen al gedaan werd.

Eh voila, het idee slaat aan:

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200724_9546533

Naar mijn idee is dit nog maar het topje van de ijsberg.... (die, qua tracking, tracing, regels, ingrijpen en toekomstperspectief, qua "normaal" leven op ons af komt) 

Screenshot_20200725-155812_DuckDuckGo.jpg

En dan nog dit...

Hij zit in de board van het World Economic forum, die nu Covid The Great Reset noemen... echt he... die rode lijn...

https://www.weforum.org/great-reset/

Ik roep dat al langer @Info_junky, maar wie luistert er nu naar mij? ?

We moeten terug naar een tweesporige gezondheidszorg: 1 voor (hoog) besmettelijke ziektes en 1 voor normale ziektes/kwetsuren. (Breng de oude "TBC" huizen terug!)

• Leuk 1
  • Moderator

Dan moet de WHO hun definitie van een pandemie weer terug veranderen. 

Edit: zij differentiëren niet meer op ernst maar alleen nog maar op verspreiding.

En zodra zij pandemie gillen, gaan alle geldkranen open...en verplichtingen gelden.

Ook tav vaccins.

Daar zit de crux

• Moderator

Oh, mij in een hotel plaatsen oid is vragen om grote problemen tav mijn allergieën. 

Zou een énorm, levensbedreigend! extra risico voor mij betekenen: van wasmiddel in beddegoed, tot gordijnen en vloerbedekking,  aanwezigheid van dierenharen op verzorgers enz, om over voedsel nog maar niet eens te spreken. 

Vrijwillig, prima.

Verplicht: nope.

1 minuut geleden, Info_junky zei:

Lastig... dat hangt heel erg af van de omstandigheden. Gaat het om een zeer dodelijke besmettelijke ziekte, dan vrees ik dat vrijwilligheid toch echt op de tweede plaats komt.

• Moderator

Nou dan hoop ik dat ik daar dan aan snel dood ga, want 1 maaltijd of drankje of medische behandeling waar ik zelf geen invloed op heb is grote kans dat ik stik in een anafalactische shock. 

En met mij zullen er nog velen zijn met "bijzondere" omstandigheden. Kreupel hout zal ik mezelf dan maar noemen....

1) Ik zou er van uitgaan dat er wel speciale plaatsen zouden komen voor mensen met jou soort problemen.

2) Maar stel dat die vol zijn... dan vrees ik dat de samenleving zal besluiten dat jij als eenling toch echt minder belangrijk bent dan de samenleving.

• Moderator

Ik wil zeggen dat ik erg emotioneel ben geworden door bovenstaande.

Het is voor mij niet goed om hier zo over door te discussiëren.

We gaan af van corona/covid, een ziekte waaraan minder dan 0.5% overlijdt, naar een situatie bespreken waarbij de sterftekans zo groot is het individu niet meer telt. Dat zijn 2 verschillende gesprekken. 

Ik neem even afstand van dit draadje.

Fijn weekend.

• Leuk 1
Op 21-7-2020 om 18:35, OBL-Rien zei:

Ik vermoed dat het hier vooral om een toename ten gevolge van tracing gaat, en dat asymptomatische gevallen nu ook gevonden worden.

De ziekenhuisopnames zullen uitsluitsel geven. Wanneer deze niet stijgen, dan geen tweede golf.

(Wanneer de ziekenhuis opnames niet stijgen, dan is dit een heel positieve ontwikkeling: natuurlijke vaccinatie!)

Dat zou op zich heel mooi zijn beste @OBL-Rien

Maar een Duits onderzoek zou hebben aangetoond dat de antistoffen alweer na twee maanden beginnen te verdwijnen en je weer de covit-19 besmetting kan oplopen, dan zouden we er niet veel mee opschieten, dan verkrijg je geen groepsimmuniteit.

Dit op zich zou behoorlijk ernstig zijn want dan zouden we nog moeilijker van de corvit-19 afkomen.

Mijn vrouw heeft over het Duits wetenschappelijke bevindingen gehoord op de Tv.

Het zou handig zijn als onze vrouwelijke Sherlock Holmes  @Info_junky dit via het internet bovenwater kan krijgen.

Ik hoop natuurlijk dat het verslag niet deugdelijk zou zijn, maar de vrees zit er wel bij ons in.

• Leuk 1
Op 25-7-2020 om 16:17, Info_junky zei:

Oh, mij in een hotel plaatsen oid is vragen om grote problemen tav mijn allergieën. 

Zou een énorm, levensbedreigend! extra risico voor mij betekenen: van wasmiddel in beddegoed, tot gordijnen en vloerbedekking,  aanwezigheid van dierenharen op verzorgers enz, om over voedsel nog maar niet eens te spreken. 

Vrijwillig, prima.

Er word wel gezegt dat als ouder brandschoon waren kinderen niet volledig de antistoffen hebben en daar door bevattelijker voor allergieën zouden zijn.

Ben jij ook heel precies in de huishouding?

Een verslag met een knipoog☺️?.

Niet alles in dit verslag vind ik waardevol,

maar er zitten wel wat puntjes in dat ik denk dat geeft toch een stukje meer waarde aan onze afweer ook tegen de corvit-19, en allergieën.

https://www.rd.nl/meer-rd/gezondheid/hoe-word-je-goed-vies-1.1484663

• Leuk 1
Op 25-7-2020 om 16:47, OBL-Rien zei:

1) Ik zou er van uitgaan dat er wel speciale plaatsen zouden komen voor mensen met jou soort problemen.

2) Maar stel dat die vol zijn... dan vrees ik dat de samenleving zal besluiten dat jij als eenling toch echt minder belangrijk bent dan de samenleving.

Dat gevoel hebben wij ook, we staan ook geheel buiten de samenleving, al jaren in een totale isolement hebben totaal niemand, en hebben nooit echte vrienden gehad terwijl wij schatten van mensen zijn, eigenlijks hebben we alles mee, we passen niet in deze samenleving.

We dachten als mijn vrouw ook haar AOW heeft we weg zouden kunnen gaan, maar nu met de onzekerheid van de corvit-19 is die jaren droom ook en duigen gevallen.

Onze dierbare kinderen die we klein hebben mee gemaakt zijn ook tegen ons opgestookt door de Ex'sen om zelfs beter uit de bus te komen, terwijl het niets ontziende mensen zijn, de kinderen waren echt schatten te zacht voor deze wereld, en door de druk niet tot actie komen.

Sorry door de emotie van onze @Info_junky kwam het ook wat bij ons los, wat we normaal steeds onderdrukken.

• Leuk 1
1 uur geleden, JJ&A zei:

Dat zou op zich heel mooi zijn beste @OBL-Rien

Gisteren viel me nog een mogelijke factor op: Vakantie besmettingen. Dit zijn ideale vectoren om een locale cluster te veroorzaken. En met wat tracing erbij...

1 uur geleden, JJ&A zei:

Maar een Duits onderzoek zou hebben aangetoond dat de antistoffen alweer na twee maanden beginnen te verdwijnen en je weer de covit-19 besmetting kan oplopen, dan zouden we er niet veel mee opschieten, dan verkrijg je geen groepsimmuniteit.

De grafieken zeggen me dat dit onjuist is. Ik houdt dit dus voorlopig in de categorie "heeft bevestiging nodig"

• Leuk 1
Op 25-7-2020 om 14:27, OBL-Rien zei:

1) De belangrijkste verspreiders van het virus zijn de gezonheidscentra cq hun medewerkers. Die zijn inmiddels zo goed als allemaal immuun.

2) Het lijkt er sterk op dat immunisatie tegen het corona virus corona wijd is: dit in tegenstelling tot bv het influenza virus waar de immunisatie voor iedere nieuwe variant opnieuw aangemaakt moet worden. Als je bv onlangs een corona gebaseerde verkoudheid heb gehad, dan ben je -waarschijnlijk- ook immuun tegen SARS-CoV-2.

3) Het virus verspreid zich nog steeds, maar nu vrijwel helemaal onder de radar, mensen krijgen nauwelijks nog symptomen. Samen met de erste golf levert dit een hoge immunisatie graad op in de bevolking, en -weer- vooral bij de "veelverspreiders".

4) Veel "kreupelhout" is inmiddels verwijderd: i.e. de mensen die er nu nog zijn, ook de ouderen, zijn veel resistenter tegen het virus.

5) We weten nu meer over het virus en behandelwijzen. Meer dan bij de eerste golf zullen bij een tweede golf snelle effectieve behandelingen de zwaarste gevolgen kunnen voorkomen.

Maar ik moet ook zeggen dat een eerste golf nooit 100%  van het kreupelhout verbrand, dus er is wel potentieel voor een tweede golf. Alleen zal deze dan kleiner en minder ernstig uitvallen. Maw, nauwlijks te onderscheiden van een gemiddeld griep seizoen. (Al bestaat er natuurlijk wel kans op het samenvallen van griep en corona, dat zou wel pech zijn, maar het is mogelijk)

COVID-19 verandert in een seizoensziekte. Als we niet vaccineren dan sterven de mensen die genetisch/afweertechnisch gezien niet tegen COVID kunnen, en verder krijgt de rest een hoestje of een kuchje, wat koorts en wat vermoeidheid. Een nieuwe variant is, tenzij ze heel ver muteert in heel korte tijd, dan niet heel spannend meer voor ons afweersysteem.

Gezien de besmettingsgraad denk ik dat een tweede golf heel wel nog mogelijk is, alleen in Brabant zijn er veel kwetsbaren gestorven. De Randstad is echt nog niet aan de beurt geweest. Zelfs met een heel klein percentage aan ziekenhuisklanten lopen de ziekenhuizen snel vol. Wat dat betreft is er sinds de vorige golf nog niet veel veranderd.

aangepast door Winterslaapisbeter
  • Moderator

Mijn emoties zaterdag werden o.m. getriggered door het woord "kreupelhout".

Het is geen geheim dat ik in Eindhoven woon en 3 rouwkaarten heb gehad.

Inmiddels sinds gisteren een 4e.

* Dus kunnen we ajb het woord "kreupelhout" vervangen door "kwetsbaren"? Uit respect voor de medemens, hun menselijkheid, en hun verlies? 

Alvast bedankt.

Verder triggerde mij dat het gesprek ging van meer dan 99.5% kans op overleven naar een omgekeerd scenario waarbij zeer grote aantallen overlijden. Van covid naar ebola zeg maar. 

Dat zijn 2 verschillende gesprekken met een andere aanpak waarbij, wanneer sterven (bijna) zeker is er idd andere verplichtingen gelden. Ook voor mij. En andere kwetsbaren. 

Maar daar gaat het hier in dit topic niet over.

We hebben het hier over covid.

De media houd de druk er flink op, en we worden, in mijn ogen, gemanipuleerd.

Iedere 'ander' wordt een bron van jòuw mogelijke besmetting en social shaming begint nare trekjes te krijgen waarbij nù al mensen die b.v. geen masker dragen tot halve moordenaar worden uitgemaakt. 

In mijn ogen speelt de media daar bewust een erg nare rol in.

Maar, als je kijkt naar 'het doel heiligt de middelen', dan zie je de opmars naar (verplichte) vaccinatie en de radicale omwenteling van onze maatschappij, o.a. van individueel georiënteerd naar "de groep" als maatstaf.

Dat proces doet (mij) pijn, omdat ik terdege besef dat ik 1 van de eersten zal zijn die letterlijk het onderspit delf als dit zo door gaat. En het tempo waarin dit plaats vind ik stuitend: hoe makkelijk mensen logica, medische inzichten, ethiek en vrijheden opgeven en zelfs vriendschappen en relaties weggooien om zich maar veilig(er) te voelen. En dat riep erg veel emoties op. 

Maar, nieuwe dag, en kin omhoog. 

Ik duik twitter in, op zoek naar nieuws.

• Leuk 2
  • Moderator

Is ergens de persco van Bruls te vinden online? Ik wil hem terugkijken maar kan hem nergens vinden.

Schijnt nogal pedant te zijn geweest ? Dat wil ik natuurlijk zien ? 

Wat er nu gebeurd lijkt 1 grote Pavlov-achtige gehoorzaamheidstraining voor de massa.

Verdeel en heers op élk denkbaar topic, iedereen opjutten en tegen elkaar uitspelen, in oeverloze discussies over futiliteiten dwingen waarbij feiten geen rol spelen maar emoties des te meer...en voor good measure gooien ze er ook eindeloos veel tegenstrijdigheden in zodat het vuurtje mooi blijft...en ondertussen het belonen van "goed" gedrag en straffen met social shaming en boetes.

Ik kijk mn ogen uit.

Wat een tijden.

Nu dwingen ze mensen weer niet of korter op vakantie te gaan via leerplicht en werkgeversvoorwaarden via (onverwachtte) quarantaineplicht bij terugkomst. 

Ik wacht nog op de avondklok overal. Dat is vast stap 1 nu, nog voor de mondkapjes.

Steeds meer mensen werkeloos of aan het einde van hun spaargeld, groeiend verzet, geweld, depressies, onmacht, hopeloosheid en huisuitzettingen. Die avondklok komt er, snel. 

Edit: verder zie je gedoe rondom alcohol gebruik. Zal ook als argument gebruikt worden bij avondklok.

En de push in de media tot afvallen en  'gezond' leven.

En de "mental health" hausse. Stressgerelateerde klachten en gedrag opgewekt door de lock down,  financiële problemen enz. zullen uitgelegd worden als 'eigen schuld' en 'ga in therapie'.

Waarbij ook daar alles in digitale databases en algoritmes verdwijnt, maar nu op een veel grotere schaal. Lees je eens in over GIRFEC. En denk maar niet dat dit alleen op kinderen slaat. Het gaat over het hele gezin, en zijn netwerk. Tipje van de sluier.

Allemaal kleine stapjes van vrijwillig naar verplicht.

Ik schreef een paar posts terug al dat er de meest vreemde regeltjes uit allerlei hoeken zullen komen.

Nou...bij deze ? 

Edit: je ziet ook weer meer en meer nieuws over huisdieren met covid. Dat zit ook al járen in de pijplijn: onder de term dierenbescherming 'een dier hoort in de natuur', ecologische onverantwoord 'dit dier is hier uitheems',  geluidsoverlast enz. en andere sustainable prietpraat en nu 'volksgezondheid' wil men huisdieren uitfaseren.

Ik heb ooit op de UN website een lijst gevonden van wat men unsustainable acht. Dat ging van landbouw, visserij en veeteelt naar skiën en...ook huisdieren. Vond het destijds opmerkelijk. Nu valt ook dat kwartje op zn plek.

It's a babysteps proces. 

Edit: in een podcast zei iemand: " de wereldwijde nadruk op SAMEN wordt de stok om mee te slaan. En de trigger om de UN of een equivalent daarvan "tijdelijk" aan de allesoverheersende macht te schuiven: stel dat het verdelen van geld, mondkapjes, voeding en de vaccins té veel gedoe en vertraging door dat gedoe oplevert dan zullen ze vast een sterke hand naar voren schuiven en dan onder het mom van -tijdelijk- een (soort) wereld-parlement/stuurgroep met doorzettingsmacht oprichten." 

Dat Saoedi Arabie over mensenrechten/vrouwen gaat(ging) bij de UN maakt wel duidelijk welke kant ze op willen ? https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/saudi-arabia-un-womens-right-commission-un-watch

Ben benieuwd, ik zie het idd wel gebeuren.

Edit: Zal vast een fancy naam krijgen als "World Recovery Alliance" of zo ??

Op medisch gebied heeft de WHO e.e.a. al flink op de rit. 180+ landen volgen braaf de protocollen en richtlijnen.

Nu richten zich de pijlen langzaamaan steeds meer op politieke en monetaire eenheid onder de noemer 'solidariteit'.

Sorry voor de lange brainfart...ben net wakker en gooi het er maar weer ff uit wat ik zo allemaal prakkedenk ? 

Edit-tig.

Plaatje.

Volg of krijg straf. Ook als land.

20200730_084827.jpg

@Info_junky 

Is ergens de persco van Bruls te vinden online? Ik wil hem terugkijken maar kan hem nergens vinden.

Schijnt nogal pedant te zijn geweest ? Dat wil ik natuurlijk zien ? 

Hier is iets te zien van de heer Bruls maar ik weet niet of je dit bedoelt NOS:  https://nos.nl/artikel/2342243-geen-landelijke-verplichting-voor-mondkapje-wel-lokale-experimenten.html

• Leuk 1
  • Moderator

@Huisvrouw Dank! Is er ook een langere  video? Hij schijnt een bullebak naar de journalisten te zijn geweest bij de vragen ?  

Edit: "welcome to the new normal" ??

Edit: heb hem ff gegoogled.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hubert_Bruls

Hij wordt dus hier om naar voren geschoven: het is kwestie van de juiste poppetjes op de juiste plek krijgen idd.

Ik verwacht dat Wopke Hoekstra ook nog ergens hoog in de boom opduikt 'straks'

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wopke_Hoekstra

Om over "coronagezand" Sijbesma nog maar te zwijgen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Feike_Sijbesma

Die laten ze dus eea ritselen én de klappen opvangen tav het vaccin. 

Bruls wiki:

Screenshot_20200730-083133_DuckDuckGo.jpg

• Leuk 1

Ik heb even een paar dagen "vrij" genomen van corona-nieuws.

Ik merkte, dat ik er niet goed meer tegen kon.

Wat ik voornamelijk heel storend vind, is het totale gebrek aan consensus.

Japie zegt dit, Pietje zegt dat.

Onze leiders lijken overtuigd van hun eigen gelijk en de rest van de wereld zal het dan wel fout hebben.

En dan lopen er ook nog van die virus waanzin figuren tussendoor, die gewoon alle ruimte krijgen.

En laten we ook niet vergeten, dat een kermis een eerste levensbehoefte schijnt te zijn hoewel dat voor de exploitanten natuurlijk wel het geval is.

Ik was het even totaal zat.

Maar ik merk ook, dat mensen tegenover elkaar staan, zelfs vrienden, die de grootste bonje krijgen.

Niet goed dit...

Een vriend van ons was aan het snotteren.

Nu zijn ze aardig in isolatie, passen ze heel goed op, maar hebben wel de kleinkinderen regelmatig over de vloer.

Hij heeft gebeld om een afspraak te maken voor een test.

Die werd geweigerd, hoewel hij 1. boven de 70 is, 2. zwaar diabeet en 3. zwaar overgewicht.

Ik bedoel, als hij al niet getest wordt, wie dan wel?

Ik las ook het verhaal van 2 mannen, die in Hillegom in contact waren geweest met personen uit dat café.

Ze wilden gewoon zeker weten, dat ze niet besmet waren, hoewel ze geen symptomen hadden.

Ze werden niet getest.

Pas toen ze allebei logen, dat ze blauw zagen werden ze getest.

En beiden waren positief...

Ik heb niet zo'n goed gevoel bij dat testen, eerlijk gezegd.

Maar okee, ik ben ook weer bezig met mijn voorraad beheer.

Ik heb geen glazen bol helaas, maar mijn persoonlijke mening, gebaseerd op het getoonde gedrag van mensen, is dat het niet de goede kant op gaat.

Maar tot wanneer dit zal gaan duren?

Geen idee.

Mondkapjes draag ik in winkels, waar ik me niet prettig voel, op het moment, dat ik me niet prettig voel.

Niet standaard dus, tenzij ik even de grens over ga naar Duitsland voor mijn inkopen.

Pfff, ik heb er even geen zin meer in...

Ik ga leuke films downloaden om lekker te gaan kijken gedurende de langer wordende winteravonden...

Lekker cocoonen op de bank met een dekentje...

• Leuk 2

Bovenal is COVID-19 nu politiek en business. Medische aspecten staan al langere tijd op de achtergrond.

Geld & Macht, Macht & Geld. Niet meer of minder dan dat.

Ik zit nu in de UK, en wanneer ik dat vergelijk met NL... jongens dan komen we er in NL nog gemakkelijk vanaf... 

• Leuk 2
2 uur geleden, jens zei:

Een vriend van ons was aan het snotteren.

Nu zijn ze aardig in isolatie, passen ze heel goed op, maar hebben wel de kleinkinderen regelmatig over de vloer.

Hij heeft gebeld om een afspraak te maken voor een test.

Die werd geweigerd, hoewel hij 1. boven de 70 is, 2. zwaar diabeet en 3. zwaar overgewicht.

Op welke grond werd hij dan geweigerd? Met de hoeveelheid testen die nu afgenomen worden, lijkt me getest worden bij de genoemde klachten evident.

• Leuk 1

Ja, dat lijkt mij dus ook.

Ze vonden het gewoon "niet nodig".

Wat mij dan doet denken, dat ze alles niet zo voor elkaar hebben, als ze willen doen voorkomen.

Dat zou me dan weer niet hoeven verbazen eigenlijk.

aangepast door jens
  • Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...