Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

• Admin
21 uur geleden, OBL-Rien zei:

Misschien ben ik te ver ontkoppelt van de hedendaagse maatschappij, maar ik denk niet dat men verplichte vaccinaties gaat invoeren. Daar zijn teveel mensenrechten in het geding plus ik geloof dat er een daadwerkelijke opstand zou komen.

Dit argument kan ik helaas niet volgen. Die mensenrechten gelden ook voor landen waar wel degelijk een vaccinatieplicht is namelijk. En dat zijn dus ook gewoon Europese landen, zoals Italië en Frankrijk.

https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen/no-jab-no-play-steeds-meer-landen-met-een-vaccinatieplicht

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 548
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Een eerste vergelijkende studie voor het gebruik van Hydroxychloroquine (HC) al dan niet in combinatie met azithromycine . Ik zou hem even aandachtig lezen wanneer je het spul in huis hebt.  

Posted Images

1 uur terug, Sterredag zei:

Die mensenrechten gelden ook voor landen waar wel degelijk een vaccinatieplicht is namelijk.

In het artikel van "de monitor" gaat het over verplichte inentingen voor kinderziektes, waar in Nederland afgelopen jaar ook discussie over is geweest. Omdat men bij die ziektes een 'dekkingsgraad' van 95% wil hebben.

Daarom ging men bij corona ook voor de 'herd immunity', maar dat wil nog niet zo lukken.

Ik hoop dat de vaccinatie voor/tegen Covid-19 er een wordt net zoals de griepprik: optioneel voor risicogroepen.

1 uur geleden, Sterredag zei:

Als ik niet naar mijn werk mag (als ik werk zou hebben) nou ja prima, dan werk ik dus niet. Lol. Dat zien we allemaal dan wel weer, ik ga niet leven in angst voor wat misschien zou kunnen gebeuren. Wie dan leeft wie dan zorgt, dus daar ga ik nu echt niet over nadenken, als het echt zo erg zou worden, misschien komen we dan wel echt in opstand.

Dan is het dus echt te laat! Met alle respect, maar ik zie hier en om me heen heel veel ontkenning, en ik denk als

de mensen echt echt echt zouden begrijpen wat er aan zit te komen, zouden we massaal in opstand komen.

Hier is het volgende citaat wel op zijn plaats:

'It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.'

Henry Ford

Maar ik meen het echt, mensen zijn in een soort hypnose, en de motivatie om te vechten voor vrijheid en andere zaken

is over het algemeen, helaas, ver te zoeken.Een raar manneke van het rivm, toetert wat onzin en iedereen hup, zijn en haar vrijheden kwijt. Orwell zou zich in zijn graf omdraaien!

En tsja,

Denial ain't only a river in Egypt!

8 minuten geleden, Cynica zei:

In het artikel van "de monitor" gaat het over verplichte inentingen voor kinderziektes, waar in Nederland afgelopen jaar ook discussie over is geweest. Omdat men bij die ziektes een 'dekkingsgraad' van 95% wil hebben.

Daarom ging men bij corona ook voor de 'herd immunity', maar dat wil nog niet zo lukken.

Ik hoop dat de vaccinatie voor/tegen Covid-19 er een wordt net zoals de griepprik: optioneel voor risicogroepen.

Helaas, het antwoord is nee.

Zoek op Bill Gates en vaccinatie. Die gast wil IEDEREEN op deze wereld inenten.

en ja, hij heeft ook zakelijke connecties met het rivm pje.

aangepast door Pin d"Ar
Zojuist, Pin d"Ar zei:

Zoek iop Bill Gates en vaccinatie.

Hoef ik niet op te zoeken, ben er bekend mee. Maar wat de plannen ook zijn, het IS nog niet zo. In plaats van in angst te schieten, kan je imo beter gaan focussen op waar je evt. kunt ingrijpen.

Wat zijn jouw plannen / preps?

4 minuten geleden, Cynica zei:

Hoef ik niet op te zoeken, ben er bekend mee. Maar wat de plannen ook zijn, het IS nog niet zo. In plaats van in angst te schieten, kan je imo beter gaan focussen op waar je evt. kunt ingrijpen.

Wat zijn jouw plannen / preps?

ja, wel, JIJ bent er bekend mee, anderen mss niet.

En ik weet niet hoe je komt aan 'in angst schieten', dat vind ik zo raar om zo iets te zeggen. Dan begrijp je het blijkbaar toch nog niet helemaal.

Waar je kan ingrijpen? Het allerbeste zou zijn als mensen massaal nu al op zouden staan, en dan echt massaal. De mach zit bij ons, maar dat beseffen velen nog te weinig. Gelukkig zien velen wel hoe gevaarlijk en gek deze mijnheer Gates is! (het is echt een vrouw in werkelijkheid!), dat geeft weer wat hoop.

aangepast door Pin d"Ar
5 minuten geleden, Pin d"Ar zei:

En ik weet niet hoe je komt aan 'in angst schieten', dat vind ik zo raar om zo iets te zeggen

Dat is mijn indruk als ik her en der wat lees (Martien Vrijland, Xandernieuws, enz.) De angst en paniek spat van het scherm af.

Waar ik wél wat mee kon,  was dat Martien Vrijland het had over gecontroleerde oppositie. Want de 'alternatieve' media van nu zijn maar oppervlakkig geroeptoeter vergeleken met bv. n Zapruder van vroeger.

aangepast door Cynica
woord vergeten
1 minuut geleden, Cynica zei:

Dat is mijn indruk als ik her en der wat lees (Martien Vrijland, Xandernieuws, enz.) De angst en paniek spat van het scherm af.

Waar ik wél wat mee kon,  was dat Martien Vrijland het had over gecontroleerde oppositie. Want de 'alternatieve' media van nu zijn maar oppervlakkig geroeptoeter met bv. n Zapruder van vroeger.

gedeeltelijk mee eens,Je kan echt niet alles op een hoop  gooien. MAAR mensen waarschuwen voor wat komen gaat is zeer gezond zodat mensen maatregelen kunnen treffen. Ik noem maar wat, ehh preppen, lol.  

Als je een vrachtwagen op iemand af ziet komen roep je ook naar die persoon. Dan ga je toch ook niet zeggen dat je angst aan het zaaien ben. Dat beweren vind ik een vorm van krankzinnigheid.

Weten wat er aan zit te komen maakt dat je je kan voorbereiden, en dat de schok niet zo supergroot is.

Soms denk ik dat we voorbij het 'point of no return:   zitten, en soms niet. Maar 'we' doen wat we kunnen.

Maar ja we kunnen ook door blijven slapen, tot het te laat is! 

3 minuten geleden, Pin d"Ar zei:

Maar ja we kunnen ook door blijven slapen, tot het te laat is! 

Er zijn meer dan genoeg mensen die niet willen weten. Lekker het nieuwste telefoontje kopen, 3x per jaar op vakantie enz. enz.

Ik zie het niet meer als mijn  taak om 'mensen wakker te maken'.

3 uur geleden, Cynica zei:

Er zijn meer dan genoeg mensen die niet willen weten. Lekker het nieuwste telefoontje kopen, 3x per jaar op vakantie enz. enz.

Ik zie het niet meer als mijn  taak om 'mensen wakker te maken'.

Ik snap het heel goed!

Op 9-6-2020 om 13:18, Info_junky zei:

Kom net terug van boodschappen doen...

De Appie is blijkbaar gestopt met schoonmaken, en nu moet je het zelf doen...

Hashtag-wat-gaat-hier-mis ....

Iedereen pakt dezelfde fles vast ... er is echt niemand die vòòr gebruik spuitfles èn ná gebruik spuitfles z'n handen desinfecteert... veel mensen valt het helemaal niet op dat ze zelf moeten poetsen èn de 1.5 meter is aan 3 kanten niet houdbaar door de opstelling....

Ik begrijp het allemaal wel, dat het zo gaat...maar die 1.5 meter wetgeving is toch echt een farce hoor.... 

Hoe wij winkelen.

Op momenten dat er amper een mens in de winkel is en lopen ook niet achter een ander aan (in de luchtstroom.)

Als iemand gehoest of geniest gaan we via een andere gangpad weer uit de winkel, eventueel laten we de paar boodschappen in de winkel staan en vertrekken direct. (Alle kleine beetjes helpen.)

We trekken steeds handschoenen aan, we hebben zelf doekjes bij ons waar echt desinfecteer middel in zit, die gebruiken wij om de handschoenen voor dat we de karretjes aanpakken, de doekjes zijn kletsnat zo ook de handschoenen waar mee we de karretjes desinfecteren, in de winkel aan gekomen pak ik meestal een lege doos waar we de boodschappen in doen, niet in de mogelijk besmette karretjes.

Wat we ook wel doen,,,, als er echte desinfecteer middel staat deze zelf te desinfecteren, dan met de spuitbussen de bodem van de karretjes inspuiten, dan zou je redelijke wijs kunnen verwachten dat je daar je boodschappen in kunt leggen, trouwens al voor de corvit-19 deden we ook al lege dozen op de bodem want ouders zetten hun kinderen ook wel in de karretjes, kinderen lopen ook door de kroketten en frikandellen van de honden, die schoentjes worden niet door de ouders schoon gemaakt en gedesinfecteerd Bhah wat vies.

Soms vraag ik ook bij de kassa's of ze even de boel willen desinfecteren, want ook veel mensen raken de boodschappen aan zonder dat ze hun handen en karretjes hebben gedesinfecteerd hebben, dus de handen van de kassières en kassascherm kunnen zeker gedesinfecteerd zijn.

Maar ik moet er bij zeggen dat we het wel heel moeilijk vinden dat aan de kassières te vragen, het geeft onrust en je brengt de werknemers in verlegenheid, dus desinfecteer ik ook vaak de paar boodschappen we hebben gekocht, alle beetjes helpen tegen zelf geïnfecteerd te worden, mijn vrouw zou het niet overleven, ze verdraag geen medicatie, en op de IC ziet ze het in geheel niet zitten, dus dat zou einde verhaal kunnen betekenen.

Graag geen verdere vragen stellen over mijn vrouw op het forum, via PB kan eventueel.

Ps, de boodschappen komen als voorraad in de kast en staan daar bij wijze van spreken wel twee weken in quarantaine.

Verse groenten en fruit doen we in de winkel al en plastiek zakjes, en worden thuis ook weer met beleid verwerkt.

Ik had het ook over de paar boodschappen die we doen, we leven behoorlijk sober die veel verschillende boodschappen ( Luxe artikelen) doen we nooit (zeer zelden) dat houd je ook stuk gezonder.

Griep of verkoudheid hadden in het verre verleden, nu een paar maanden geleden paar keren had mijn vrouw hele lichte verschijnselen.

• Leuk 4

Hier bij ons in belgie worden er gratis 6 miljoen clipeez uitgedeeld onder de klanten,dit zijn klikhandvaten

die je er na het winkelen kan afhalen en thuis kunt ontsmetten of zelfs in de  vaatwasser droppen.

grtn verkenner

• Leuk 2
  • Moderator

@steve Ik zal zo even je reactie in het feiten topic hier naar de discussie verhuizen maar dat moet op mn laptop.

Ik had 2 tweets in het feiten topic gepost.

Van De Jonge en Blair.

Hieronder wat achtergronden:

Tijdspad, verdeling over landen en financiering:

https://www.marketwatch.com/amp/story/guid/B390F8B8-A70D-11EA-9237-EF7B9133097E

En, ja, iedereen een vaccinatie,  dat is het idee.

Luister maar ff naar Tony Blair.

Iedereen een digitaal ID met ziekte status bewijs.

Kijk ook op www.ID2020.org ?

(Ik denk dat de database al klaar is, inloggen via een soort LSP/met artsenpas en dan een kwestie van barcode scannen en hoppa, klaar)

Ergens hebben we het hier ook al over quatum dots gehad. In hoeverre die al gebruikt cq bruikbaar zijn weet ik.

https://stm.sciencemag.org/content/11/523/eaay7162 

Hoe? Ik denk in stapjes.

Blair praat nu over internationale vluchten. Dus ik gok dat daar hun prioriteit ligt: kwetsbare momenten (uitwisseling van bewoners) en kwetsbare mensen.(diegene die nu al de griepprik krijgen, er was zelfs al sprake van dat ze het covid vaccin bij de griepprik in wilde stoppen.)

En dan langzaamaan uitbreiden.

In de 2 virusuitbraak scenario events die ik geanalyseerd had ging het ook over vaccinaties. En de verdeling daarvan. 

Daar hadden ze niet genoeg doses en ging de verdeling als volgt:

1.Wereldleiders en andere 'belangrijke' mensen zoals regeringen en bv baas Unilever. 

2. Hulpverleners ed: artsen en verplegers, politie, brandweer, het leger enz. Wat ze nu de onmisbare beroepen noemen zeg maar.

3. Babies.

Er werd veel ruzie gemaakt in het virusuitbraak event over de verdeling. Zowel over landen, als over mensen. Maar anders dan je zou denken: de leiders vielen over elkaar heen om er zèlf 1 te bemachtigen voor zichzelf en hun peers, het volk daar werd niet over gesproken!

Nadat dat stof wat gezakt was ging het èindelijk over het volk en werd men laconiek en zelfs wat bits: ja-tsja-ach-ja-tsja... hùn...wat zullen we er eens mee doen... er volgde toen een discussie over wie wel en niet... *niet* baseerd op gezondheid maar gebaseerd op 'hoe krijgen we zo min mogelijk rellen'. Vandaar dus verpleging en politie enz. eerst. En om de bevolking te sussen: babies. 

De 2 events. Tip: kijk vooral de laatste delen, de conclusies.

Event201: dit is een playlist van alle 5 delen.

2: Deel 4. Andere 3 zelf maar ff opzoeken ajb.

Goed: als die groepen hun vaccin hebben gehad zal men wel druppelgewijs het ID verder invoeren: via ophalen nieuw rijbewijs of paspoort of aangifte nieuwe baby. En dan werkgevers die het verplicht gaan stellen, horeca, festivals enz. Het net zal zich wel langzaam sluiten. 

De EU heeft het voor 2022 op de agenda.

20200613_210533.jpg

Screenshot_20200614-081900_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20200614-081924_DuckDuckGo.jpg

Edit:

Ik denk dat we deze kant op gaan met dan dus de vaccinatie registratie er bij.

Veel buzzwords die we hier horen komen daar al voor: je medische dossier in jouw bezit, online stemmen, digital work-nomads visa, e-residency enz.

• Moderator

Sorry voor de dubbele post... maar... serieus?!? Hele wijken + scholen testen??? ?

(Edit: ik weet dat het slechts geopperde ideeën zijn en geen beleid... maar wat niet is kan nog komen...zeker als de R en/of 2e golf een dingetje wordt...Komt die binnendring optie in de spoedwet tòch mooi van pas ? )

*fluistert Nüremberg code, informed consent en iets onverstaanbaars over besmette testen* 

https://arstechnica.com/science/2020/04/cdcs-failed-coronavirus-tests-were-tainted-with-coronavirus-feds-confirm/

Klik op tweet voor hele draadje...

Mijn reactie op bovenstaande postings:

creepy, to say the least!!!!

Maar laten we het allemaal maar gebeuren?

Kijk eens hoeveel mensen er thuis zijn gaan zitten en hoeveel mensen er mondkapjes op hebben in het openbaar vervoer.

Straks worden we gevraagd plastic oren op te zetten, en dan zul je zien dat er heel veel mensen dat ook nog gaan doen ook!

Wat een wereld!

@JJ&A: zo doen wij het ook.

Lijkt me voorlopig gewoon een goede strategie.

En verder lijkt zo veel mogelijk afstand houden en handen wassen me ook wel een goede, die houd ik er in.

We zijn voor het eerst weer zelf boodschappen gaan doen, de meeste mensen houden zich gelukkig aardig aan de regels.

17 minuten geleden, jens zei:

@JJ&A: zo doen wij het ook.

Lijkt me voorlopig gewoon een goede strategie.

En verder lijkt zo veel mogelijk afstand houden en handen wassen me ook wel een goede, die houd ik er in.

We zijn voor het eerst weer zelf boodschappen gaan doen, de meeste mensen houden zich gelukkig aardig aan de regels.

Als je handschoen aan doet voor het winkelen (talkpoeder is daar handig bij, niet in ademen), en die desinfecteren ook het karretje en de bodem, dan ban je redelijk wat risico.

Ook een voordeel je blote handen hoef je dan niet steeds te desinfecteren, en te wassen, want bij veel mensen leid dat tot huidproblemen.

Yep.

Ik winkel altijd met handschoenen aan.

Maar op een gegeven moment loop je toch achter de feiten aan.

Bij het afrekenen namelijk.

Als je dan jezelf en je kleding "schoon" wilt houden, moeten die handschoenen uit.

En als je het helemaal goed wilt doen, dan na het afrekenen weer andere handschoenen aandoen.

En waar je dan je "vuile" handschoenen moet laten in de tussentijd is ook niet bekend. :-)

Er zitten best veel haken en ogen aan.

Maar zelf scannen (wat in de grote supermarkten vaak wel kan) scheelt al een boel contact met de producten, die je koopt.

aangepast door jens
typefout

Maar even iets anders: ik ben stikbenieuwd, hoe het zal gaan in Nieuw Zeeland.

Daar is helemaal geen corona meer en gisteren en vandaag zitten er stadions mudvol met juichende en schreeuwende mensen.

In de ene 30.000 en in de andere 40.000.

Lijkt me de ultieme test.

• Moderator

Soms hè, soms heb ik gewoon geen woorden. Lees dit, en besef ff wat daar écht staat.

- Dat àlles leunt op een vaccin.

- En contactonderzoek.

- Dat het vinden van een vaccin moeilijk is.

- Dat het hebben + gegeven hebben van een vaccin nog stééds geen zekerheid is dat we terug gaan naar 'normaal': "Het moet zich eerst bewijzen".

- Dat beschermingsduur vaccin mogelijk lijdt tot jaarlijkse of 5 jaarlijkse herhaling*

- Dat de app er komt. En voor heel veel situaties nodig zal blijken.

- Veel eerder testen

- Op grotere schaal testen.

- Dat vliegen met ziekte-bewijs moet ("triëren")

- enz.

Ik ben er ff van van de wap...

Wat ik lees is dat het jaaaaaarenlang zo blijft. En dat ook nà vaccinatie men de grip + greep niet los wil laten. Sterker nog, ik proef een zucht naar méér... dat de maatregelen die we nù hebben, inclusief de spoedwet, mogelijk nog maar een begin zijn. Van ons begrip van wat ze er écht mee willen. En dat er steeds meer gerekt gaat worden uit voorzorg. En nazorg. En als crowdcontrole.

* Voorbeeld: vaccin is uitgedeeld: "we kunnen niet versoepelen omdat we niet weten of het werkt". Na 8 maanden..."Het vaccin werkt maar bij kleine groep niet goed genoeg, we gaan prik na 1 jaar herhalen. Nee, nog niet versoepelen totdat...". Na 1 jaar en 3 maanden " Het werkt!" Jaarlijkse vaccinatie een feit.

...Die 1.5 meter is de wet en al die bewust  vage omschrijvingen is geen tijdelijk iets, met mogelijke verlenging, het is de basis van dit beleid... 

Mijn hart breekt voor alle oudjes en hun familie, zieken zonder behandeling, mensen die hun bruiloft hebben uitgesteld.... kinderen die niet vrij van zorgen en onbevangen kunnen leven....

In mijn hoofd had ik 2 tot 3 jaar "dit" als verwachting opgebouwd.

"Dit" als in, gebruik van de app, gedoe bij tandarts, kapper en supermarkt, thuiswerken, scholen met regels... en af en toe in en uit lockdown.

Nu, nu ben ik ff van de wap.

En nu geloof ik Rutte, met zijn "We gaan nooit meer terug naar normaal"

Het kwartje valt nu bij mij.

I need coffee.

https://amp.nos.nl/artikel/2337112-rivm-experts-er-komt-een-punt-dat-we-niet-verder-kunnen-versoepelen.html 

2020-06-14-10-37-26.jpg

Productie info:

https://www.nature.com/articles/s41541-020-0159-8 

"New formulations required"

"Establishing acceptable tolerability"

Screenshot_20200614-172556_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20200614-172545_DuckDuckGo.jpg

• Leuk 1

Laten we duidelijk zijn, alle tijdelijke macht die een bepaalde groep of regering ,binnen een land krijgen, kost heel lang om Weer af te schaffen.

Als ze dat al willen.

De binnenlandse veiligheidsdienst mocht in verband met 9-11 , wegens terrorisme, tijdelijk onderzoeks methode gebruiken,

waar de Stasi zich voor zou schamen. 

Ondertussen is terrorismedreiging sterk verminderd, maar methodes nog strenger.

Contact tracing is een leuke manier , om zonder toestemming van justitie, over 5 jaar de sleepwet gewoon uit te voeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...