Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

Inhakend op de absurditeiten rond ontsmetten en 1,5 meter regel.

Ik heb momenteel een familielid die in het ziekenhuis ligt.

Een ziekenhuis waar nog een aantal coronapatienten liggen, niet alleen op IC.

Het lijkt er bij de hoofdingang streng aan toe te gaan. Buiten staat een beveiliger, die op drukke momenten, wanneer je moet wachten voor de draaideuren, voorkomt dat in de wachtrij de 1,5 meter niet wordt gehandhaafd. So far, so good. Maar in het draaideursegment mag je al met z'n tweeën en het lukt vrijwel niemand om dan die 1,5 meter te handhaven. Vervolgens wordt je in de ontvangsthal opgewacht door een vijftal verpleegkundigen en/of beveiligers. Maar die staan te dicht op elkaar. Ze moeten de naam van degene die je gaat bezoeken checken op een geprinte lijst, maar onder tijdsdruk blijft dat achterwege, stellen ze je snel de vraag of je hoest of koorts hebt en moet je verderop je handen met alcohol reinigen. Dan heeft men op de grond paden getekend met pijlen voor de looprichting. Veel mensen trekken zich daar niets van aan. Het vreemdste van alles is nog: werkelijk niemand, maar dan ook echt niemand draagt een mondkapje. Op de afdelingen loopt iedereen kriskras door elkaar en ik zie geen extra aandacht voor ventilatie.

Wel hoor ik overal op de kamers groot en klein de airco zijn misschien dodelijke werk doen.................  Ik zet steeds een buitenraam open als ik op de kamer ben.

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Een eerste vergelijkende studie voor het gebruik van Hydroxychloroquine (HC) al dan niet in combinatie met azithromycine . Ik zou hem even aandachtig lezen wanneer je het spul in huis hebt.  

Posted Images

3 uur geleden, Cynica zei:

Hè, toch ...  Het is ook best een taak om de wereld te redden, en er is geen kip die naar je wil luisteren.

o jawel hoor, wis en waarachtig, en er zijn  velen bezig deze info te verspreiden.

Probleem is alleen dat veel mensen het niet willen of kunnen toelaten.

Dankzij de gigantische programmering vanaf de geboorte.

Ik had begrepen dat hier veel mensen wakker zouden zijn, wel, niet dus.

aangepast door Pin d"Ar
3 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

De hele wereld hangt aan elkaar van wat wetenschappers uitgezocht hebben. Theorieen worden bedacht, en ook weer verworpen. Pasteur's theorie is geaccepteerd, die van Bechamp niet, want Pasteur's theorie is bewezen, die van Bechamp niet. Ik heb hier verder niets meer aan toe te voegen, want meer is er niet te zeggen.

Grappig, u heeft het boek nog niet eens gelezen. Maar goed zo is de staat van ons collectieve bewustzijn.

Nee, de huidige wetenschap werkt niet zoals u denkt, verre van en is door en door corrupt. Wel u kunt de religie van scientism aan blijven hangen of eens wat dieper gaan spitten.

Bijna niks van de huidige wetenschap klopt, gravitatie niet, relativiteitstheorie niet, evolutietheorie niet, quantumfysica niet en ga zo maar door.

En ooit heb ik ook 'geloofd' in de wetenschap, ja, de wetenschap is ooit opgezet volgens de structuur van een religie.

De huidige wetenschap is een 'control tool' niets meer en niets minder.

supercreepy die app!

'Een derde van de Nederlanders wil corona-app in geen geval installeren'

Nederlanders zijn sterk verdeeld over het installeren van een corona-app van de overheid. Een derde wil zo'n app zeker wel installeren, een derde absoluut niet en een derde twijfelt nog, blijkt uit onderzoek. Ook de twijfelaars staan negatief tegenover de installatie.

Uit onderzoek onder 926 deelnemers, uitgevoerd door verschillende universiteiten blijkt dat Nederlanders zeer verschillend denken over de wenselijkheid van de corona-app waar de overheid aan werkt. Een groep van ongeveer een derde geeft aan de app als een effectief middel te zien om het coronavirus in te dammen en om zoveel mogelijk besmettingen te voorkomen.

Daar tegenover staat een even grote groep tegenstanders die aangeeft de app in geen geval te installeren. Daarbij noemt de groep de inbreuk op de privacy als belangrijk bezwaar. "Zij vergelijken de corona-app met de Jodenster en 'Big Brother' uit de roman ‘1984'. Daarbij zijn de respondenten van mening dat de introductie van de app tegen grondrechten en de grondwet ingaat."

De resultaten komen uit een onderzoek dat is uitgevoerd door de TU Delft, de Universiteit Maastricht, de Vrije Universiteit Amsterdam en het RIVM. Het onderzoek betrof een keuze-experiment waarin verschillende varianten van de app werden voorgelegd, met de vraag welke de respondenten zouden installeren en of ze ook daadwerkelijk tot installatie zouden overgaan.

De onderzoekers stellen nog niet eerder zulke grote tegenstellingen te hebben gezien, ondanks jarenlang onderzoek naar voorkeuren van Nederlanders over overheidsbeleid op verschillende soorten terreinen. De conclusie van het onderzoek wijst op het belang van de twijfelende middengroep. Die is nodig als de overheid het gewenste percentage van minimaal 60 procent wil behalen wat betreft gebruik. "Om dit doel te behalen is het belangrijk om de twijfelende middengroep over te halen die de app alleen zal installeren als deze naar hun beoordeling meer voordelen heeft dan nadelen."

Op basis van de uitkomst lijkt het lastig te worden het gebruikspercentage van 60 procent te halen, omdat ook de twijfelende middengroep in principe geen app wil installeren en het installeren van de app als zeer negatief waardeert. Deze groep geeft aan nog veel vragen te hebben over de werking en het nut van de app. De genuanceerde middengroep wil bovendien dat er grondig onderzoek wordt gedaan en dat de ontwikkeling zorgvuldig verloopt.

https://tweakers.net/nieuws/168160/een-derde-van-de-nederlanders-wil-corona-app-in-geen-geval-installeren.html

Wedden dat die waanzinninge achterlijke app er toch komt? verplicht?!

• Leuk 1

Het allerbeste zou zijn als iedereen totaal maling heeft aan alle corona regels en gewoon zijn gang gaat!

Geen verstikkend en ziekmakend mondkapje in het ov, oprotten met die 1,5 meter, alle horeca gewoon open etc etc

een paar jaar geleden bij een griepje deden we deze waanzin allemaal ook niet!

Maar ja, we zijn een waanzinnig mak volkje! Echt ongelooflijk!

aangepast door Pin d"Ar
  • Leuk 2

Beste #Pin d"Ar is er eigenlijk iets wat er wel deugd, in deze wereld?

Bij al je ideeën, veronderstellingen , aannames en uitlatingen, hoor ik alleen , wat er niet deugd.

Als je niet meer in de mensheid gelooft, waarom leef je dan nog tussen al deze mensen?

Ik heb gemerkt dat je bij elke mening , een andere er op na houd. 

Ik maak hier dan ook mijn laatste mededeling ,aan U, van.

Geniet van Uw ideeën, blijf vooral pessimistisch over alles,

maar maak van deze discussie pagina geen privé blad.

Maak dan gewoon een blad aan met "Pin D"ar's inzichten".

Groeten, geniet van het leven, en veel inzicht en wijsheid toegewenst. 

Steve out.

aangepast door Gast
  • Moderator
1 uur terug, OBL-Rien zei:

Wel verwacht ik dat een mogelijke COVID-20 veel minder sterk zal zijn dan COVID-19.

Er werden vergelijkingen gemaakt met de spaanse griep in het begin... ÁLS (grote slag om de arm dus) dat scenario waar wordt zou de 2e (van 3) golf heftiger zijn  met een andere groep zieken, jonger en gezonder....als ik mij het goed herinner...

20200609_155611.jpg

11 minuten geleden, steve zei:

Beste #Pin d"Ar is er eigenlijk iets wat er wel deugd, in deze wereld?

Bij al je ideeën, veronderstellingen , aannames en uitlatingen, hoor ik alleen , wat er niet deugd.

Als je niet meer in de mensheid gelooft, waarom leef je dan nog tussen al deze mensen?

Ik heb gemerkt dat je bij elke mening , een andere er op na houd. 

Ik maak hier dan ook mijn laatste mededeling ,aan U, van.

Geniet van Uw ideeën, blijf vooral pessimistisch over alles,

maar maak van deze discussie pagina geen privé blad.

Maak dan gewoon een blad aan met "Pin D"ar's inzichten".

Groeten, geniet van het leven, en veel inzicht en wijsheid toegewenst. 

Steve out.

Er klopt enorm veel niet in deze wereld daar deze van gigantische leugens aan elkaar hangt. Dat is niet mijn fout, toch? Ik geloof zeker in de mensheid, beter nog, we gaan hier uit komen door de mensheid! En ik ben helemaal niet pessimistisch! Echt ongelooflijk hoe snel mensen denken iemand te kennen.

maar ik denk echt dat u totaal geen benul heeft van op wat voor enorme schaal we voorgelogen worden.

Maar het positieve is dat er hard aan gewerkt wordt om de waarheid boven tafel te halen.

• Leuk 2
  • Admin
5 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

@Sterredag Ik denk dat @Pin d"Ar een klassiek voorbeeld van een internet trol is. Hij voegt wat verdekt opgestelde beledigingen toe en geeft geen antwoord op wat iemand zegt, maar vist enkel voor meer reacties, waarbij hij een beledigde toon aanslaat.

<mod>de meeste trollen planten wat en laat de rest reageren en los gaan :). Hoe dan ook gaan we geen verwijzingen maken etc openbaar op het forum, dergelijke berichten kunnen ook in pm gestuurd worden naar mod of admin of via de meldknop bij een bericht. Het is geenszins de bedoeling dat we persoonlijk worden op het forum, naar niemand niet

Kortom laten we er wat gezelligs van maken, open voor discussie met allerlei meningen, maar zeker ook dus voor de mening van een ander, een forum voor iedereen.

Dus nogmaals voor iedereen, loop je ergens tegenaan, is er een probleem, vind je iets niet kunnen, gaat iets te ver of tegen de regels, gebruik de Meld functie bij het bericht waar het om gaat.

• Leuk 1
  • Moderator

Goedemorgen ? 

Mijn telefoon deed een mega update vanochtend, duurde ruim een kwartier.

Omdat ik 'de app' niet wilde had ik 'automatisch updaten' een poos geleden al uit gezet. Maar tòch fietste de Covid toestand daar omheen en stond het ineens, zonder melding/vraag op mijn telefoon.

Dus...ach-ja-tsja, automatisch updaten maar weer aan gezet want uitzetten helpt dus ook geen biet...

Vanochtend kreeg ik wèl keurig een zwart scherm (lol zonder Ja doet je telefoon het dus gewoon niet meer lol) Toen ie eenmaal klaar was kreeg ik een klein rood bolletje rechts boven. Dus ik swipe die melding naar beneden... en tadaaa... nu kan je met 1 klik de 'emergency mode' uitzetten. 

Zal wel net zo "uit" zijn als de automatische updates uit of 'locatie uit' ??   

Aangezien we allemaal van de week weer zo'n test-alarm je-schrikt-je-de-pleuris ding hebben gehad denk ik dat deze update (ook) daar om is?

Jullie ook een update gehad?

Windows heeft het nieuwe Edge er vanochtend doorgewrongen.

Je kan het oude behouden, maar gaan het niet meer ondersteunen principe.

(en zullen het zo verkloten dat je moet)

Automatisch uploaden uitzetten, ben ik mee gestopt. 

Als je dan niet upload en je duwt er een oude USB in ,helaas, alle werk voor niets.

Heb ook belangrijke zaken op papier staan, heb nu meer papier dan voorheen.

En mijn printer zoekt  ,als een puber, nog  steeds naar de Wifi.

Maar net als met het bezoek, wil je onze wifi, dan vertrek je maar.

Even off topic verder, weet iemand of Apple ook zijn programma's steeds vernieuwt. (vernieuwing meestal géén verbetering)

On topic, dit zal wel vanwege het covid19 virus moeten.

De letters worden lichter zodat de oudjes denken dat ze slecht zien. 

Nieuwe brillen , goed voor economie?

Sorry grapje, zal wel weer ergens in instellingen moeten zijn.

14 uur geleden, Sterredag zei:

Dus nogmaals voor iedereen, loop je ergens tegenaan [...] gebruik de Meld functie bij het bericht waar het om gaat.

Nou, ik stoot bijna iedere dag op het werk wel een keer m'n hoofd, maar het is me nog niet helemaal duidelijk waar ik dat dan moet melden?

(grapje)

20 uur geleden, Pin d"Ar zei:

Ik had begrepen dat hier veel mensen wakker zouden zijn, wel, niet dus.

Als 'wakker zijn' inhoudt dat je de ene 'waarheid' inruilt voor de andere 'waarheid', daardoor niet meer in staat bent open te staan voor andere gedachten, meningen of mogelijkheden, en meent dat het jouw taak is om anderen te overtuigen van jouw gelijk, laat mij dan maar lekker slapen ?

En dan on-topic, ik kan werkelijk waar niet begrijpen hoe iemand voor verplichte vaccinatie kan zijn. Maar dan ook echt niet.

Tuurlijk is het erg als mensen dood gaan. En natuurlijk ga je als samenleving je inzetten om te voorkomen dat er mensen doodgaan, terwijl dat redelijkerwijs voorkomen had kunnen worden. Dwang en het volledig opgeven van iedere vorm van vrijheid valt naar mijn mening NIET onder 'redelijk'.

Mijn lijf is mijn lijf, en er wordt alleen wat ingespoten met wederzijdse instemming.

• Leuk 2

Misschien ben ik te ver ontkoppelt van de hedendaagse maatschappij, maar ik denk niet dat men verplichte vaccinaties gaat invoeren. Daar zijn teveel mensenrechten in het geding plus ik geloof dat er een daadwerkelijke opstand zou komen.

• Moderator

Mexicaanse griep prik was vrijwilligheid van halen... ff denken ..87% ofzo? 

Zelfs zwangeren gingen hem blij halen...

Ik denk dat er maar een minimaal groepje tegen zal zijn.

Met een beetje sociale druk (" i.v.m. veiligheid op de werkvloer/ in het OV/ bij ons.... mag u niet naar binnen zonder vaccinatie bewijs") en genoeg angst (hallo media) zal vrijwillig toch best verplicht (b)lijken denk ik. 

Dat kleine groepje tegenstribbelaars zal dan klem komen te zitten in z'n dagelijks leven en hem uit wanhoop gaan halen.

Ook een puntje van aandacht is de nieuwe 1.5 meter wet: daarin staat dat politie mag binnendringen bij verdenking van verspreiding. Ik wil er niet aan denken of dat ooit met een spuit in de hand gebeurd.... 

Ja lijkt vage bron, maar stuk is goed en zakelijk met reacties van College van Mensenrechten en Orde van Advocaten

https://stopdelockdown.wordpress.com/2020/06/07/anderhalvemeter-wet-maakt-burger-onvrij-minister-machtig-straffen-hoog 

Edit 2: met zulke vrienden...

Screenshot_20200610-130723_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20200610-131020_DuckDuckGo.jpg

46 minuten geleden, Loreen zei:

En dan on-topic, ik kan werkelijk waar niet begrijpen hoe iemand voor verplichte vaccinatie kan zijn. Maar dan ook echt niet.

Ik ben dat met je eens, maar er is de laatste maanden wel ontzettend veel gebeurd.

Probeer je eens voor te stellen hoe je het een half jaar geleden zou hebben gevonden dat je in Nederland niet meer naar het buitenland kunt, niet meer binnen 1,5 meter van een ander mag komen op straffe van een bekeuring, dat overal op de rijkswegen borden je manen om niet onnodig de auto te pakken, dat alles zo'n beetje stil ligt qua activiteit? Zou je het hebben geloofd dat zoiets kon? Ik niet eerlijk gezegd. Het gaat voor mij allemaal net iets te soepeltjes. Zijn wij Nederlanders, misschien moet ik zeggen westerlingen, zulke makke schapen geworden?

Wat is er toch allemaal aan de hand? Werkzame medicijnen worden verboden, we wachten op een vaccin, maar dat komt er echt niet, tenminste niet betrouwbaar en voldoende getest, want dat duurt vijf tot tien jaar. Maar men stuurt nu aan op een soort gezondheidspaspoort, waarin staat dat je gevaccineerd bent. Zo niet, dan wordt je flink beperkt in je mogelijkheden en dat zal wel met de kaasschaaf gaan, zodat er niet teveel verzet ineens komt.

• Leuk 1
2 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Probeer je eens voor te stellen hoe je het een half jaar geleden zou hebben gevonden dat je in Nederland niet meer naar het buitenland kunt, niet meer binnen 1,5 meter van een ander mag komen op straffe van een bekeuring, dat overal op de rijkswegen borden je manen om niet onnodig de auto te pakken, dat alles zo'n beetje stil ligt qua activiteit? Zou je het hebben geloofd dat zoiets kon? Ik niet eerlijk gezegd. Het gaat voor mij allemaal net iets te soepeltjes. Zijn wij Nederlanders, misschien moet ik zeggen westerlingen, zulke makke schapen geworden?

Het is dan ook niet zo, dat ik niet geloof dat het zo ver kan komen. Ik kan alleen niet begrijpen dat mensen, zelfs op dit forum, daar voorstander van zijn.

Ik verwacht niet dat de vaccinatie verplicht zal worden.

Alhoewel, wat versta je onder verplicht? Nu mag je het OV niet in zonder mondkapje. Deze lijn is natuurlijk best wel door te trekken naar: Mondkapje verplicht bij evenementen, ziekenhuisbezoek etc. en vanaf daar door naar 'geen toegang zonder aantoonbare vaccinatie'.

Nogmaals, ik denk dat het nog wel zal loslopen. Maar uitsluiten zal ik het ook niet.

Wat betreft de grondwet (onaantastbaarheid lichaam), in heel veel belangrijke artikelen van de grondwet staat een belangrijke toevoeging.

''Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.''

• Admin

Als 90% van de bevolking het vrijwillig haalt, zal er niks verplicht worden, dan is de drempel ruim bereikt.

Maar als de opkomst dan tegen gaat vallen, dan kan dat wel eens anders gaan lopen. Maar echt ik ga hem niet halen, heb de mexicaanse ook niet gehaald. En ze verplichten maar een eind weg, maar als ik geen spuit of spul mijn lichaam in wil, dan wil ik dat niet. Dikke vette punt!

16 uur geleden, OBL-Rien zei:

Misschien ben ik te ver ontkoppelt van de hedendaagse maatschappij, maar ik denk niet dat men verplichte vaccinaties gaat invoeren. Daar zijn teveel mensenrechten in het geding plus ik geloof dat er een daadwerkelijke opstand zou komen.

Wel, dat klinkt goed, maar ook nu, door de 'nood verordening''  zijn heel veel grondwettelijke vrijheden opgeheven!

Dus ja ik zie het zeker gebeuren onder het mom van 'veiligheid'. Maar als een 'regering' ons verteld dat ze iets doen

voor onze veilighied, berg je dan maar!!!

9 uur geleden, Sterredag zei:

Als 90% van de bevolking het vrijwillig haalt, zal er niks verplicht worden, dan is de drempel ruim bereikt.

Maar als de opkomst dan tegen gaat vallen, dan kan dat wel eens anders gaan lopen. Maar echt ik ga hem niet halen, heb de mexicaanse ook niet gehaald. En ze verplichten maar een eind weg, maar als ik geen spuit of spul mijn lichaam in wil, dan wil ik dat niet. Dikke vette punt!

Ik geef je helemaal gelijk! Maar, wat doe je als je niet naar je werk kunt, of niet de supermarkt in mag? Want als we alles maar blijven slikken gaat dat zeker gebeuren!!

In USA dachten ze ook dat ze veilig waren, maar de 'overheid' mag daar de huizen in en mensen wegnemen!

(Gaat hier ook komen!!)

Tenminste als die 'wet' er door heem gaat! En, helaas, dat zie ik gebeuren.

• Leuk 1
  • Admin
5 uur geleden, Pin d"Ar zei:

Ik geef je helemaal gelijk! Maar, wat doe je als je niet naar je werk kunt, of niet de supermarkt in mag? Want als we alles maar blijven slikken gaat dat zeker gebeuren!!

In USA dachten ze ook dat ze veilig waren, maar de 'overheid' mag daar de huizen in en mensen wegnemen!

(Gaat hier ook komen!!)

Tenminste als die 'wet' er door heem gaat! En, helaas, dat zie ik gebeuren.

Als ik niet naar mijn werk mag (als ik werk zou hebben) nou ja prima, dan werk ik dus niet. Lol. Dat zien we allemaal dan wel weer, ik ga niet leven in angst voor wat misschien zou kunnen gebeuren. Wie dan leeft wie dan zorgt, dus daar ga ik nu echt niet over nadenken, als het echt zo erg zou worden, misschien komen we dan wel echt in opstand.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...