Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Discussie Topic (complotten, theorieën, ideeën)

Recommended Posts

46 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat alleen ouderen en zwakkeren sterven. Die moeten we dus veel beter beschermen dan we tot nog toe deden. Alle 1,5 meter-maatregelen en dergelijke kunnen per direct worden opgeheven, behoudens voor de ouderen en zwakken. Kinderen kunnen weer naar school en vooral deze laatsten zullen snel zorgen voor een hoge besmettingsgraad onder hen, die er niet dood aan gaan. Ouderen en zwakken moeten we zeer goed isoleren, inclusief de mensen in de zorg, die voor hen zorgen. En die ouderen mogen niet bezocht worden

Bingo. Dit is de essentie van wat ik/we van dit virus geleerd hebben. Er is een nieuwe aanpak nodig in NL, voor de manier waarop we met ouderen omgaan tot de manier waarop we zelfverzorgend in essentiële artikelen moeten zijn.

• Leuk 3
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 493
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Carnaval is slechts 1 facet van 'grote bijeenkomsten' en ook nog eens vrij regionaal.   Het festival seizoen is ook een grote, zeker in aantallen mensen.   Het verbaast mij hoezeer

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/   Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere

Vanuit preppers oogpunt kan ik ze niet meer dan een 3 geven. Als ik op dezelfde manier mijn werk zou doen dan zou ik (terecht) op staande voet worden ontslagen.   Het was in december be

Posted Images

1 uur terug, DutchPublisher zei:

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat alleen ouderen en zwakkeren sterven. Die moeten we dus veel beter beschermen dan we tot nog toe deden. Alle 1,5 meter-maatregelen en dergelijke kunnen per direct worden opgeheven, behoudens voor de ouderen en zwakken. Kinderen kunnen weer naar school en vooral deze laatsten zullen snel zorgen voor een hoge besmettingsgraad onder hen, die er niet dood aan gaan. Ouderen en zwakken moeten we zeer goed isoleren, inclusief de mensen in de zorg, die voor hen zorgen. En die ouderen mogen niet bezocht worden dus, zoals we nu wel nog steeds doen. 

Klinkt niet verkeerd, maar is het wel haalbaar in de praktijk? 
Ik werk dus bij 80+ ers in de huishouding, naast ander werk. Hoe moet ik weten wanneer ik besmet ben, aangezien een groot gedeelte asymptomatisch (of pre-symptomatisch) verloopt?  Ook is het handig om te weten hoe lang ik daarna nog besmettelijk ben. Stel ik ben na 1-2 weken ziek geweest te zijn, daarna nog 2 weken besmettelijk... die 3-4 weken moet iemand voor mij invallen. In de zorg hier is namelijk al zo'n tekort dat ik NU al geen vervanging kan krijgen, laat staan als er veel mensen tegelijk ziek zijn.

Edit: Oeps, drukte per ongeluk op een knop, en hij werd al gepost.

Zelf ben ik ook liever sneller hierdoor heen dan het een lange trage zaak te laten worden, als het op een (relatief veilige) manier kan.

• Leuk 2
37 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Bingo. Dit is de essentie van wat ik/we van dit virus geleerd hebben. Er is een nieuwe aanpak nodig in NL, voor de manier waarop we met ouderen omgaan tot de manier waarop we zelfverzorgend in essentiële artikelen moeten zijn.

Leuke verhalen maar de werkelijkheid is dat mensen gewoon moeten komen werken, zelfs als ze een risico geval zijn.

mijn partner werkt al jaren in de zorg, maar mondkapjes hebben ze nog steeds niet.

wel zit ze bij een instantie die al eerder dan de overheid preventief de deuren gesloten had waardoor familie zelfs de krant erbij haalden dat ze niet naar opa en oma mochten.

tot nu toe geen zieken of corona gevallen daar en dus ook geen sterfgevallen.

En hoe lang willen we risico gevallen dan gaan opsluiten?

Niet enkel ouderen sterven, ook gezonde mensen, jonger dan dertig jaar bijv.

• Leuk 1
1 uur geleden, DutchPublisher zei:

Dan heb je me niet begrepen.

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat alleen ouderen en zwakkeren sterven. Die moeten we dus veel beter beschermen dan we tot nog toe deden. Alle 1,5 meter-maatregelen en dergelijke kunnen per direct worden opgeheven, behoudens voor de ouderen en zwakken. Kinderen kunnen weer naar school en vooral deze laatsten zullen snel zorgen voor een hoge besmettingsgraad onder hen, die er niet dood aan gaan. Ouderen en zwakken moeten we zeer goed isoleren, inclusief de mensen in de zorg, die voor hen zorgen. En die ouderen mogen niet bezocht worden dus, zoals we nu wel nog steeds doen. Want de regels worden niet opgevolgd, ondanks alle mooie praatjes. Ik heb de afgelopen dagen zelf binnen mijn familie kinderen opa en oma zien bezoeken; je krijgt het ze gewoon niet in het hoofd gepraat. Lang niet alle ouderen zitten namelijk in een verzorgingshuis; het beleid was juist dat ze zo lang mogelijk thuis moesten blijven wonen.

En ik heb het vemoeden dan het open gooien van onze economie juist een grote stijging van ziektegevallen en sterfgevallen zal opleveren.

niet enkel bij de 80+ leeftijd.

tevens vermoed ik dat de druk op de ziekenhuizen verder zal oplopen waardoor ouderen die zorg nodig hebben het niet meer krijgen.i

wel denk ik ook dat het anders zal moeten.

en oa  blijf ik erbij dat in de openbare ruimte gewoon iedereen mondkapjes zou moeten gebruiken.

en een veel strenger handhaving qua anderhalve meter, want m.i. Zou die juist gehandhaafd moeten blijven, incl groepsvorming.

maar een kapper moet kunnen knippen als hij of zij gewoon mondkapjes enz gebruikt...

en de klant ook mondkapjes minimaal.

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 2
21 minuten geleden, Hermanusb zei:

[...]

En hoe lang willen we risico gevallen dan gaan opsluiten?

Niet enkel ouderen sterven, ook gezonde mensen, jonger dan dertig jaar bijv.

De isolatie duurt, tot het virus is uitgedoofd. Hoe weten we dat? Testen, testen, testen!!

Wat we dus nog steeds niet doen. Zorg voor voldoende tests en stel geen enkele voorwaarde om voor een test in aanmerking te komen. Dit moet 'normaal' worden, ook bij toekomstige 'gewone' griep, die ook veel te veel mensenlevens kost; zie 2017.

Door het niet voldoende testen is trouwens een app ook volslagen zinloos.

De overheid lijkt het wel een leuk experiment te vinden, maar pas hiermee op!

En uiteraard is een absolute voorwaarde dat er voor iedereen in de zorg ruim voldoende beschermende middelen aanwezig zijn. Het is een schande dat onze overheid dat nu al weken niet voor elkaar krijgt.

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 2

Ik had in 13dgn een lading mondkapjes binnen.

als een bedrijf of zorginstelling wil hebben ze zo de spullen binnen.

maar het is gewoon een geldkwestie.

mondkapjes kosten geld en die gaan van de "winst" af.

• Leuk 1
17 minuten geleden, Hermanusb zei:

En ik heb het vermoeden dat het open gooien van onze economie juist een grote stijging van ziektegevallen en sterfgevallen zal opleveren, niet enkel bij de 80+ leeftijd.

[..]

Tot nog toe wijst dat er gelukkig niet op, in geen enkel land dat ons voorging. Maar als dat zou gebeuren, dan zou dat inderdaad een ramp zijn. Je spreekt overigens over 80+; ik zou 70+ aan willen houden. Naast de ouderen zouden ook de zwakkeren moeten worden gedefinieerd. Dat is moeilijk, maar niet onmogelijk. Liever hier een paar procent extra dan mensen arbitrair buitensluiten.

Helaas zijn de geesten nog niet rijp; we zullen nog weken door blijven modderen als ik zo het geleuter in de Tweede Kamer aanhoor.

5 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Tot nog toe wijst dat er gelukkig niet op, in geen enkel land dat ons voorging. Maar als dat zou gebeuren, dan zou dat inderdaad een ramp zijn. Je spreekt overigens over 80+; ik zou 70+ aan willen houden. Naast de ouderen zouden ook de zwakkeren moeten worden gedefinieerd. Dat is moeilijk, maar niet onmogelijk. Liever hier een paar procent extra dan mensen arbitrair buitensluiten.

Helaas zijn de geesten nog niet rijp; we zullen nog weken door blijven modderen als ik zo het geleuter in de Tweede Kamer aanhoor.

Op de site vd rivm staat een grafiek met de leeftijd vd sterfgevallen.

de sterfgevallen begint op die lijst vanaf 50 jaar, dus al ver onder de 70 jaar.

maar.

iedereen heeft het wel mee gekregen van de 2 broers, 29 en ik meen 32 jaar, kerngezond maar die van 29 is wel overleden.

staat nergens op deze grafiek.

zal wel niet getest zijn.

maar onder de 50 jara zijn er ook genoeg overleden, maarja, als we ze niet testen....

• Leuk 2

Waarom is er plek op de IC? Omdat we de capaciteit verhoogd hebben en we veel mensen niet naar de IC laten gaan. Wanneer je in de getallen duikt zul je uiteindelijk zien dat iedereen die boven de 40 is in die categorie gaat vallen als er maar genoeg mensen ziek worden, bij een IC capaciteit van 2000. Als er genoeg mensen ziek worden dan sterven er ook 20-ers, 30-ers en 40-ers. Het direct opengooien van alles zal ertoe leiden dat er heel veel mensen zullen sterven met alle gevolgen van dien. Lijkt mij geen houdbare strategie. Ook moeten die 20-ers, 30-ers, 40-ers, 50-ers en 60-ers die je wilt laten rondlopen wel de zwakkeren en ouderen helpen. Dat gaat niet. Immuniteit is niet bewezen, dus groepsimmuniteit is geen strategie.

Een gefaseerde oplossing met mondkapjes waarbij we zoveel mogelijk mensen binnenshuis houden om COVID-19 te vertragen tot we een vaccin hebben... dat kan. En dan die ziekte het land, Europa en de wereld uit.

aangepast door Winterslaapisbeter
  • Leuk 2

https://www.telegraaf.nl/nieuws/155753037/rivm-coronaregels-in-noord-nederland-mogelijk-eerder-versoepelen

DEN HAAG - In het noorden van Nederland, waar veel minder mensen met het coronavirus zijn besmet dan elders, kunnen de coronamaatregelen mogelijk eerder worden versoepeld. De deskundigen die het kabinet adviseren over een uitweg uit de coronacrisis denken daarover na, zegt hun voorzitter Jaap van Dissel.

...

Het kabinet hoopt met tests en opsporingsapps ook elders in het land weer naar die toestand terug te keren, zodat de samenleving weer op gang kan komen.

Opsporingsapps... Ha!

Stel iedere nederlander heeft gemiddeld contact met 4 andere (unieke) nederlanders, en deze contacten zijn evenredig in de tijd over de dag verdeeld.

Laten we eens naar de reeks ontwikkeling kijken: 1, na een kwart dag zijn dat er 2, na nog een kwart dag zijn dat er 4, na nog een kwart dag 8, en na het laatste kwart: 16. Met elke van deze 16 gebeurt op dag 2 hetzelfde, voor een totaal van 16 * 16 = 256, dag 3: 4096, dag 4: 65536.

Met een incubatie tijd van 4 dagen, moet je 65536 mensen testen.

In kleinere plaatsen loop je al snel tegen een (lagere) grens, maar in grotere steden niet.

Apps & track & test gaat dus nie werke nie

11 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Waarom is er plek op de IC? Omdat we de capaciteit verhoogd hebben en we veel mensen niet naar de IC laten gaan. Wanneer je in de getallen duikt zul je uiteindelijk zien dat iedereen die boven de 40 is in die categorie gaat vallen als er maar genoeg mensen ziek worden, bij een IC capaciteit van 2000. Als er genoeg mensen ziek worden dan sterven er ook 20-ers, 30-ers en 40-ers. Het direct opengooien van alles zal ertoe leiden dat er heel veel mensen zullen sterven met alle gevolgen van dien. Lijkt mij geen houdbare strategie. Ook moeten die 20-ers, 30-ers, 40-ers, 50-ers en 60-ers die je wilt laten rondlopen wel de zwakkeren en ouderen helpen. Dat gaat niet. Immuniteit is niet bewezen, dus groepsimmuniteit is geen strategie.

Een gefaseerde oplossing met mondkapjes waarbij we zoveel mogelijk mensen binnenshuis houden om COVID-19 te vertragen tot we een vaccin hebben... dat kan. En dan die ziekte het land, Europa en de wereld uit.

@Winterslaapisbeter

Vaccin?

ik zie liever goede medicatie voor mensen die ziek geworden zijn,

het lijkt me onmogelijk om de hele wereld een vacin te geven.

vaccin is mooi, maar primair wil ik bwv spreken een pil die me beter maakt als ik ziek geworden ben.

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 5

In Duitsland wil men de patientgegevens van alle verzekerden voor onderzoek vrijgeven. Natuurlijk niet geanonimiseerd, want dat is nog te lastig. Bedrijven zijn ook niet uitgesloten in het voorstel, dus die kunnen zo ook makkelijk aan privacygevoelige gegevens komen. 

Is een voorstel van de minister van Gezondheid. Dag privacy.

Zie hier: https://www.focus.de/gesundheit/kassenpatienten-jens-spahn-will-daten-ohne-einwilligung-fuer-forschung-freigeben_id_11302621.html?fbclid=IwAR2to4V4uzYZeNuUQJwNpgPVKYcy_j_GKIK89T1NVx07DsL8TqAgM2SpTg4

• Leuk 2
Op 14-4-2020 om 21:46, Albis zei:

Ik mis in de media informatie over Zweden. Een land waar ook corona is, maar waar men geen beperkende maatregelen aan de bevolking heeft opgelegd. 

Op dit moment zijn er in Zweden 11445 mensen besmet en 1033 mensen gestorven aan het virus. Dat zijn vergelijkbare getallen met landen die wel beperkende maatregelen hebben opgelegd. Alleen daar wordt de economie niet grotendeels stilgelegd, waardoor er minder bedrijven failliet gaan.

Men laat op de journaals alleen de ergste landen zien en het grote gevaar dat landen met een slecht zorgstelsel (Afrika enz.) lopen zien. Is dat omdat het spectaculairder is om negatief nieuws te tonen of om de mensen maar vooral zich aan de beperkende regels te laten houden? Want o wee!

‘I’ve never written so many death certificates’: Is Sweden having second thoughts on lockdown?

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/sweden-coronavirus-lockdown-doctor-death-certificates-latest-a9462796.html

• Sterredag featured en pinned this topic

Global Food Supply Chains Beginning to Erode, Crisis Looms?

"Another alarming headline that came late last month was the warning from the United Nations Food and Agriculture organization who has now warned of global food shortages in the coming months.

“The worst that can happen is that governments restrict the flow of food,” Maximo Torero, chief economist of the UN Food and Agriculture Organization, said.

Harvests have been good and staple crops remain in demand, but a shortage of field workers brought on by the pandemic and a move towards protectionism — tariffs and export bans — could lead to problems in the coming weeks, Torero said, according to the report.

“All measures against free trade will be counterproductive. Now is not the time for restrictions or putting in place trade barriers. Now is the time to protect the flow of food around the world,” Torero added, the news course reported. 

Some countries have begun to protect their food supplies by restricting exports, which Torero reportedly said could lead to an overall decrease in trade and a subsequent decline in food production."

http://www.goldtelegraph.com/global-food-supply-chains-beginning-to-erode-crisis-looms/

• Leuk 2
  • Moderator

Ff een brainfart.

Google en Apple knutselen nu gezellig samen een aantal apps in elkaar.

Maar van Facebook hebben we nog niks 'helpends' in het nieuws gezien, terwijl ze wel al die "I am save" functie hebben. Die gebruikten ze na een (ik weet niet meer welke) ramp. Dan kon je op Facebook aangeven of je veilig was en waar je bent.

Ik gok er op dat ze die functie gaan upgraden cq uitbreiden. 

Met mogelijk zelfs een groen vinkje op je profiel. 

Ik denk ook maar ff hardop hoor...

We zullen zien.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1595241633/iedereen-smetvrees-en-minder-one-nightstands

"Xenofoob, introvert, streekgebonden en seksueel wat minder losbandig. Evolutionair psycholoog Mark van Vugt houdt er rekening mee dat de pandemie onze samenleving voorgoed zal veranderen. „Het doorgeschoten individualisme maakt plaats voor wat meer collectivisme.”

Dit is precies wat we van de r/K theorie mogen verwachten. Ik ben dan ook best wel benieuwd naar de verkiezingen volgend jaar.

Edit: het artikel zit achter een paywall. Maar je computer laadt wel het complete bericht.

Opinie: Het is voor mij duidelijk dat de psycholoog totaal geen kaas van r/K theorie of van Spengler gegeten heeft, hetgeen hem dan ook tot enkele verkeerde conclusies en vergelijkingen leidt. Met de teneur ben ik het echter wel eens.

50 minuten geleden, Sterredag zei:

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/

Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere verhalen die ik geen gelezen. 

Geen idee of dit al was geplaatst.. het zij zo

Interessant inderdaad. Vooral dit kaartje hieronder..

Relatie-COVID-en-katholiscime.jpg

1 uur terug, Sterredag zei:

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-verspreiding-van-het-covid-19-virus-vooral/

Vond dit wel interessant ook de vervolg artikelen. Het klinkt iig en stuk logischer dan vele andere verhalen die ik geen gelezen. 

Geen idee of dit al was geplaatst.. het zij zo

Yup, érg interessant en klinkt ook zeer aannemelijk. Ook als je bijv kijkt naar de problemen op cruiseschepen, dat past perfect binnen wat hij schrijft.

Maakt ook weer haarscherp duidelijk hoe bizar de richtlijnen in de thuiszorg zijn. Zolang 1,5 meter afstand gehouden kan worden hoeft niemand een mondmasker voor, zelfs niet bij klachten, en zelfs niet als die klachten zijn ontstaan nadat men in direct contact is geweest met een corona-patiënt. Terwijl bijv de thuishulp vaak urenlang in dezelfde ruimte is als de cliënt.

WTF?

US wants to enter Wuhan virology lab, says Secretary of State Mike Pompeo

"US Secretary of State Mike Pompeo on Friday called on China to grant the United States access to the Wuhan laboratory that has emerged as a flashpoint between the two nations in a clash over the origin and handling of the coronavirus.

“We are still asking the Chinese Communist Party to allow experts to get into that virology lab so that we can determine precisely where this virus began,” said Pompeo on Fox News."

https://www.scmp.com/news/china/politics/article/3080513/coronavirus-us-secretary-state-mike-pompeo-seeks-access

in combinatie met:

China oil titan warns of gathering ‘black swan’ risks for Beijing after pandemic

"The world is set to become more hostile for China after the coronavirus as the risk of “black swan” events gathers for Beijing, a heavyweight in China’s state oil industry has warned, reflecting growing wariness about the geopolitical environment among political and business elites.

Fu Chengyu, the former chairman of both China National Offshore Oil Corporation (CNOOC) and Sinopec Group, painted an ominous picture of increasing antagonism from the United States and damaging unforeseen events, known as black swans, like Covid-19 at an online symposium organised by business magazine Caijing.

The US would “mercilessly” suppress China in the fields of economics, trade, finance and technology, and Washington was set on taking advantage of the coronavirus pandemic to “forge a less favourable international environment for” the nation, Fu said this week.

https://www.scmp.com/economy/china-economy/article/3080419/coronavirus-china-oil-titan-warns-gathering-black-swan-risks

Toevoeging:

US Launches 'Full-Scale Investigation' Into Wuhan Lab

"The findings, which aren't expected to take long, will then be presented to the Trump administration to determine how to hold China accountable for the pandemic which has killed over 150,000 people and infected at least 2 million as of this writing."

"Should it turn out that the virus escaped from a Chinese laboratory, the global pushback against the Chinese government could be significant. The virus has infected and killed hundreds of thousands of people and ravaged economies across the globe. Trump, who has frequently taken a hardline towards China even before the crisis, would be expected to lead calls to make Beijing face consequences. -Fox News" 

https://www.zerohedge.com/geopolitical/us-launches-full-scale-investigation-wuhan-lab

• Leuk 3
16 uur geleden, OBL-Rien zei:

@Sterredag Carnaval dan maar afschaffen?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/927180975/waarom-gaf-rivm-niet-eerder-gas-carnaval-had-verboden-moeten-worden

Heeft het RIVM te laat gereageerd op de corona-uitbraak en had er eerder actie moeten worden ondernomen om het virus te beteugelen? Twee maanden na de eerste besmetting maken deskundigen de balans op.

...

„Achteraf gezien is iedereen een profeet en had het carnaval moeten worden verboden”, zegt Voss. „Daarmee waren besmettingen langzamer opgelopen en was drukte op de ic’s voorkomen. Maar de grote vraag is wel of de samenleving zo’n verbod al had geaccepteerd. Ik denk het niet.”

Ik denk wel dat we nu serieus moeten nadenken hoe we om willen gaan met epidemieën. Zelfs met de griep.

Is carnaval nog wel van deze tijd? nu er meer binnen de bevolking bekend is hoe een epidemie zich verspreid, kunnen we het dan nog wel moreel verantwoorden om carnaval te vieren tijdens de jaarlijkse griep epidemie? hoeveel mensenlevens is dat waard?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...