Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Corona Nieuws en *Feiten* (geen discussies of gesprekken)

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 266
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Grafieken:        

Positief feitje van de dag: Vandaag voor het eerst sinds het begin, geen COVID-19 sterfgevallen gemeld. Een klein hoeraatje? 

Posted Images

Vroeg me vanochtend af of er openbare gegevens waren over het onderzoek van ons afvalwater.

Een tijd geleden werd aangegeven dat er via onderzoek van het rioolwater in kaart kon worden gebracht of en waar het Corona-virus zou opvlammen.

Nou heb ik iets gevonden, maar ik kom er helemaal geen wijs uit. Dus, mijn vraag is of er hier iemand is die makkelijk overweg kan met Excel én verstand heeft van hoe de hoeveelheden van n stof (in dit geval Virus) worden weergegeven.

Hier de link naar de tabel van 't RIVM:

Alvast bedankt mensen!

Het coronavaccin is niet zonder risico’s

We moeten ons ervan bewust zijn dat het toedienen van het coronavaccin niet zonder gevaar is, schrijft immunoloog dr. Carla Peeters. “Inmiddels komen uit Amerika, waar al enkele weken gevaccineerd wordt, signalen van bijwerkingen, zoals allergische reacties waaronder anafylactische shock (een ernstige allergische reactie die fataal kan zijn) en ernstige ontstekingen.”

https://www.hpdetijd.nl/2021-01-07/het-coronavaccin-is-niet-zonder-risicos/

• Leuk 1
13 uur geleden, Cynica zei:

Vroeg me vanochtend af of er openbare gegevens waren over het onderzoek van ons afvalwater.

Dus, mijn vraag is of er hier iemand is die makkelijk overweg kan met Excel én verstand heeft van hoe de hoeveelheden van n stof (in dit geval Virus) worden weergegeven.

Tja, ik heb niet direct antwoord op je vraag. Wel heb ik dit: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater waarin het volgens mij betreffende Corona best duidelijk te vinden is. Maar misschien is dit niet de data waar je naar op zoek bent?

“Er zijn absoluut geen vaccins nodig om de pandemie uit te roeien. Ik heb nog nooit zulke onzin gehoord. Je vaccineert geen mensen die geen risico lopen om ziek te worden. Er zijn ook geen plannen om miljoenen gezonde mensen te vaccineren met een vaccin dat niet grondig is getest bij mensen.”

Aldus de ex baas van het Pfizer concern Dr. Michael Yeadon, voormalig vice-president en Chief Scientific Officer van Pfizer.

Bron: 

https://www.lifesitenews.com/news/former-pfizer-vp-no-need-for-vaccines-the-pandemic-is-effectively-over

6 uur geleden, MamaM zei:

Tja, ik heb niet direct antwoord op je vraag. Wel heb ik dit: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater waarin het volgens mij betreffende Corona best duidelijk te vinden is. Maar misschien is dit niet de data waar je naar op zoek bent?

Dank voor het mee zoeken, dit is ook de link die ik in mijn bericht geef. Vervolgens kan je de gegevens downloaden, maar dan krijg je / ik een onoverzichtelijk excel-sheet waar ik totaal geen wijs uit wordt. Alle gegevens staan achter elkaar geplempt, zodat niet duidelijk is wat waarbij hoort.

Omdat mijn ervaring met excel nihil is, vroeg ik hulp om mee te kijken 🥺

23 uur geleden, Cynica zei:

hoe de hoeveelheden van n stof (in dit geval Virus) worden weergegeven.

Hoi @Cynica,

Heb ook je link opengeklikt. Bij mij verschijnen in sheet de gegevens toch goed gegroepeerd

in de kolommen. De hoeveelheid virusdeeltjes staat (als ik het tenminste goed begrijp!) in kolom J,

RNA in ml (van gemeten hoeveelheid rioolwater.)

Maar gegevens zijn vlgs mij niet meer actueel, want inmiddels al weer nieuwe meetnormen en 

definities  bla bla , vond ook beetje vage uitleg over gemeente indeling enzo.

Maar hopelijk kun je met die RNA in ml toch iets?

groet,mevr.Grijpstra

In het UMCG in Groningen start woensdag de vaccinatie van de eerste acute zorgmedewerkers. De vaccins kwamen woensdag in alle vroegte aan, onder politiebegeleiding, bij het ziekenhuis.

Zou het spul zo gevaarlijk zijn.😁

prik2.thumb.jpg.28355d59ce7774992dc94f3fa56072ab.jpg

https://www.gic.nl/nieuws/eerste-vaccins-in-groningen-vaccinatie-voor-umcg-medewerkers?utm_campaign=6+jan&utm_medium=email&utm_source=Mailer

Op 7-1-2021 om 23:12, preppie&kokkie zei:

“Er zijn absoluut geen vaccins nodig om de pandemie uit te roeien. Ik heb nog nooit zulke onzin gehoord. Je vaccineert geen mensen die geen risico lopen om ziek te worden. Er zijn ook geen plannen om miljoenen gezonde mensen te vaccineren met een vaccin dat niet grondig is getest bij mensen.”

Aldus de ex baas van het Pfizer concern Dr. Michael Yeadon, voormalig vice-president en Chief Scientific Officer van Pfizer.

Bron: 

https://www.lifesitenews.com/news/former-pfizer-vp-no-need-for-vaccines-the-pandemic-is-effectively-over

Dat artikel is uit oktober, en hij zegt daarin dat de pandemie in Engeland voorbij is.Da's natuurlijk te zien aan de lege ziekenhuizen nu, het gebrek aan doden.. 😉

Ik denk dat hij het niet helemaal bij het rechte eind heeft wat betreft het einde van de pandemie. En nee, in theorie is er geen vaccin nodig om dit uit te roeien, quarantine maatregelen en contact tracing zouden het moeten kunnen doen.

• Leuk 1

Ik heb vandaag een brief per e-mail binnen over de vaccinatie van mijn moeder die in een verpleeghuis zit.

Wat mij overigens  verbaast is de positieve toon en eigenlijk het te kort aan informatie over de eventuele aansprakelijkheid bij nevenschade op langere termijn.
Net ook de medewerker gesproken en die zet ook haar vraagtekens bij bepaalde zaken.
Met name waarom ouderen die op het zogezegde "eindstation" zitten nu als eerste gevaccineerd gaan worden..

To be continued 

Uitnodiging bewoners BrabantZorg vaccinatieronde 18 januari edit.pdf

200113 Informatie-over-landelijke-registratie-bij-het-RIVM.pdf 200113 Toestemmingsformulier-wet-vertegenwoordiger.pdf

Op 12-1-2021 om 15:15, OBL-Rien zei:

Zwarte markt.

Denk aan georganiseerde misdaad.

Ja, dat gevaar is groter dan mensen denken. In mijn werk (specifieker dan “cyber” kan ik niet zij helaas) kom ik al de eerste bendes tegen die COVID vaccins aanbieden. Niet kopen mensen, want het is op zijn minst nep, en op zn slechtst schadelijk. Ik wacht net als de rest op de officiele versie 👨‍⚕️.

in mijn geval gaat dat nog wel even duren helaas. Zelfs de Belgen zijn sneller dan wij..

Als gevolg van de onsamenhangende brief die wij kregen over de op het programma staande vaccinatie van mijn moeder die in een verpleeghuis zit met dementie, zijn er door ons vragen gesteld over de vaccinatiecampagne.

De arts ouderengeneeskunde is duidelijk pro vaccinatie en heeft ons op alle mogelijke manieren proberen te overtuigen.
Op een gegeven moment zei hij zelfs letterlijk in het gesprek, dat ging over het feit dat de "bijsluiter" van het vaccin een factsheet was van 1 pagina. (zie boven)..Die bijsluiter moet je helemaal niet willen lezen. Als we dat soort reacties krijgen gaan bij mij de haren recht overeind staan.
Vervolgens hebben we gevraagd WIE er nu aansprakelijk is in geval dat er iets mis mocht gaan met het vaccin. Zowel op korte als lange termijn.
Dit is de reactie die we vanmorgen kregen van de arts:

Beste familie (c.c. collega's),

Zojuist ben ik op de hoogte gebracht hoe het zit met de verantwoordelijkheid (aansprakelijkheid) met betrekking tot het Covid vaccin.

Een juriste van de VVAA heeft dit uitgezocht en onderstaand bericht gepubliceerd.

Indien u nog verdere vragen hebt hoor ik het graag.

Is zorgverlener aansprakelijk als succes vaccin tegenvalt?

14 januari 2021 - Veel zorgverleners vragen zich af of zij aansprakelijk kunnen worden gesteld als later blijkt dat het Covid-vaccin minder bescherming biedt dan nu wordt gedacht, of schadelijk blijkt voor de gezondheid. Jurist gezondheidsrecht Shirin Slabbers kan hier een geruststellend antwoord op geven.

Op dit moment valt het toedienen van het Covid-vaccin onder de professionele standaard. Zolang het vaccin gebruikt wordt voor het doel waarvoor het gemaakt is, op de juiste wijze wordt toegediend en er geen bijzondere risico’s bekend zijn, is de toediening van het coronavaccin 'state of the art' en daarmee conform de professionele norm (zie kader).

Het betreft immers een geregistreerd geneesmiddel dat door de overheid voldoende veilig wordt geacht om zo veel mogelijk mensen mee te laten inenten. Vanzelfsprekend moet de te vaccineren persoon wel voldoende worden voorgelicht over de op dit moment bekende (milde) bijwerkingen en mate van bescherming.

Ontwikkelingen volgen
Het is wel van belang om de ontwikkelingen over de mate van bescherming en de risico’s voor de gezondheid te blijven volgen. Als bijvoorbeeld op enig moment blijkt dat bepaalde personen een onaanvaardbare reactie op een specifiek vaccin hebben, dan kan het zijn dat de professionele norm wijzigt en een ander vaccin toegediend moet worden. Dit werkt ’vooruit‘ en maakt niet dat zorgverleners met terugwerkende kracht (op het moment dat een en ander nog niet bekend was) alsnog aansprakelijk worden geacht. Dit geldt zowel voor de civielrechtelijke als voor de tuchtrechtelijke aansprakelijkheid.

Redelijk bekwame beroepsuitoefening
Bij de tuchtrechtelijke toetsing van professioneel handelen gaat het er niet om of dat handelen (achteraf bezien) beter had gekund. Het draait om de vraag of de beroepsbeoefenaar bij het beroepsmatig handelen binnen de grenzen van een redelijk bekwame beroepsuitoefening is gebleven en rekening hield met de stand van de wetenschap tijdens het klachtwaardig geachte handelen en met wat toen in de beroepsgroep als norm of standaard was aanvaard. Die norm is op dit moment dat het Covid-vaccin voldoende veilig wordt geacht om toe te dienen.

Professionele norm
De norm waaraan het handelen van de zorgverlener wordt getoetst, staat in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst, artikel 7:453 BW. De zorgverlener neemt bij zijn werkzaamheden de zorg van een goed hulpverlener in acht en handelt daarbij in overeenstemming met de verantwoordelijkheid die op hem rust, voortvloeiend uit de professionele standaard voor zorgverleners.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...