Ga naar inhoud
GENEGEERD

zou jij het vaccin nemen?

Share

Recommended Posts

27 minuten geleden, doom zei:

Bedankt voor de link. Heldere uitleg van de huisarts. Hij zegt ook hier niet dat hij gedwongen werd een natuurlijke doodsoorzaak vast te leggen.

Hij geeft meerdere keren aan niet tegen vaccinatie te zijn, maar vindt dat dit na gedegen wetenschappelijk onderzoek moet zijn. Vanwege het tijdsbestek is dat nu nog niet compleet. 

De tekst van de link komt niet helemaal overeen met het interview, ik weet niet hoe dit komt. 

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
14 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

Verder kan ik geen referentie in dit nieuwsbericht of in andere nieuwsberichten vinden dat het Lareb zegt dat ze de doodsoorzaak proberen te verzwijgen. Heb je daar een bron voor?

Wat denk je zelf?

Ik krijg ook nooit een reactie als blijkt dat er wederom onzin is gepost. Waar blijft die referentie naar die dierenproeven? Waar blijft de correctie van @doom dat het onjuist is dat mensen die om een vaccinatie gaan een formulier moeten tekenen. (Dan kan je wel weer verder gaan posten met een verklaring van een arts die zelf wil dat mensen een verklaring tekenen maar dat is toch echt iets anders)

Laten we eens een rekensommetje maken.

Iedere dag sterven er in Nederland gemiddeld 417 mensen.

Van die 417 mensen is 80% ouder dan 70 dus er sterven per dag 333 kwetsbare mensen.

Als er dan in 7 dagen 2335 mensen sowieso gaan overlijden, en dat er binnen die groep 25% is gevaccineerd. Dan zou je dus inderdaad kunnen stellen dat er ruim 500 mensen zijn overleden binnen 7 dagen na hun vaccinatie. Of je zou kunnen zeggen dat er 71 mensen zijn overleden binnen 24 uur na hun vaccinatie.

Maar als je ze i.p.v. een vaccin een glas appelsap had laten drinken dan had je exact dezelfde uitkomst gehad.

En ja, natuurlijk zullen er van die 500 mensen in 1 week er best wel een stuk of 5 tussen zitten die juist door dit vaccin een negatieve reactie hebben gekregen. Maar het blijft toch echt een kwestie van rationeel en logisch nadenken.

Wat ik wel bijzonder vind is dat er flink wat mensen op dit forum gretig gebruik maken van cijfers als ze passen binnen hun denkbeeld. En zodra het niet meer past binnen hun denkbeeld ze ineens niet meer in staat blijken te zijn om met diezelfde cijfers een paar rekensommen te maken. Het heeft ook geen enkele zin om ze daar op te wijzen want een persoon als doom heeft in de afgelopen tijd al zoveel onzin gepost en heeft er nooit iets van geleerd. Dus hij ontwikkeld zich niet en blijft alleen een 100% flatliner net zo dom/slim als de dag dat hij hier op dit forum is gestart.

Op zich is iedereen vrij om te denken wat hij/zij/het wilt. Wat ik wel een kwalijke zaak vind is de drang om de denkbeelden en onzin zoveel mogelijk aan anderen op te dringen. Als je zelf het vermogen niet bezit om de zaken die je tegenkomt te begrijpen dat is het naar mijn idee slimmer om het niet zomaar door te gaan papegaaien.

@doomAls jij nu zelf je post van de afgelopen jaren terugleest en je de plank echt op heel veel punten heb misgeslagen (waarvan je overtuiging van een Honda motor in een chinees imitatie generator nog wel de meest onschuldige blunder was) . Is er dan niet een moment dat je bij jezelf denk dat je eens wat meer vooronderzoek moet doen voordat je deze drek op dit forum post? Of is het een vorm van trollen? Dat het een soort act is waar je van geniet?

Of ben jij het ideale voorbeeld om het Dunning-krugereffect uit te leggen?

• Leuk 3
Link naar reactie

De overburen van mijn oma zijn deze maand gestorven aan Corona, allebei rond de 70.

Deze week is mijn buurvrouw overleden aan Corona, 61 jaar.

Ik pretendeer geen verstand te hebben van cijfers en virussen echter bovenstaande maakt je toch wat angstig.

• Leuk 5
Link naar reactie

16 uur geleden, vheeswijk zei:

Werk het vaccin nou wel of niet?

Vaccin.jpg.ce0701a027af558c7c160ea4b0599157.jpg

Als het virus onder niet gevaccineerden blijft rondgaan, ontstaan er nieuwe mutaties waar tegen bestaande vaccins wellicht niet werken. Dan moet je ook weer nieuwe vaccins gaan ontwikkelen en blijf je bezig.

• Leuk 2
Link naar reactie

Op 16-4-2020 om 23:30, Sterredag zei:

Weet ik echt nog niet, ik denk het niet. Ik hou er niet van om als proefkonijn gebruik te worden zonder er uberhaupt wat voor te krijgen.

Als ze het gaan verplichten wil ik helemaal niet meer.

Misschien toch goed om dit even goed door te lezen.

Vooral de blijvende gevolgen van de besmetting.

Weeg goed de nadelen van de vaccinatie, en de blijvende gevolgen van de besmetting tegen elkaar af.

Plak dit in Google: Heb ik het coronavirus (gehad)? Dit zijn de symptomen (zorgwijzer.nl)

Ps, de bedoening van mij is nooit om belerend te zijn, maar de zorg voor elkaar.

Link naar reactie

Op 27-3-2021 om 14:29, Raycoupe zei:

Als het virus onder niet gevaccineerden blijft rondgaan, ontstaan er nieuwe mutaties waar tegen bestaande vaccins wellicht niet werken. Dan moet je ook weer nieuwe vaccins gaan ontwikkelen en blijf je bezig.

maar het is toch zo dat je als "gevaccineerde" nog steeds besmet kunt worden en dus anderen kunt besmetten? dus blijft het virus toch wel rondgaan. Het "vaccin" onderdrukt toch enkel de symptomen? Dan werkt het wellicht zelfs averechts, je bent "gevaccineerd" dus je voelt je veilig en hebt geen symptomen dus je blijft niet thuis in bed....... en dus zijn "gevaccineerde" mensen misschien we een groter gevaar voor andere "gevaccineerden" dan de niet gevaccineerden want die krijgen (deels) wél symptomen en blijven dus thuis in bed?

Verder kan ik me ook wel wat voorstellen bij wat die belg VandenBosche zegt, nl dat je niet moet vaccineren tijden pieken in het aantal besmettingen omdat dan teveel virusdeeltjes in aanraking komen met het vaccin waardoor de kans op resistente mutaties groter is. Lijkt me een beetje een zelfde soort verhaal hoe onkruiden resistent worden tegen herbiciden? Maar misschien zit ik er naast? Zoveel informatie de laatste tijd, en zo weinig tijd om alles te lezen.....

Groet!

• Leuk 2
Link naar reactie

7 uur geleden, nu even niet zei:

maar het is toch zo dat je als "gevaccineerde" nog steeds besmet kunt worden en dus anderen kunt besmetten? dus blijft het virus toch wel rondgaan.

Dat is juist maar laten we gevaccineerden en ex besmette personen even gelijk aan elkaar maken en deze groep kan je zien als immuun.

Een virus zal bij een immuun persoon binnen zeer korte tijd worden herkend en onschadelijk worden gemaakt.

Een van de bekendste voorbeelden zijn "de waterpokken"

Dit is een virus en vrijwel ieder kind zal het krijgen. En het immuunsysteem is de eerst keer druk bezig om dit virus op te ruimen. Tijdens deze periode ben je ziek. Maar na deze periode ben je 100% immuun (op een paar uitzonderingen na) en zal je immuunsysteem bij de volgende kennismaking met dit virus gelijk aan de slag gaan met het opruimen zonder de tijd om een antilichaam te gaan creëren. (want je immuunsysteem heeft een geheugen en dat antilichaam blijft voor waterpokken altijd gelijk)

De reden dat we niet vaccineren voor waterpokken is omdat de voordelen hiervan niet opwegen tegen de nadelen (kosten/baten/effect/klachten/bijwerkingen etc etc)

Tegen Polio is het wel overduidelijk dat de nadelen hiervan veel zwaarder wegen dan niet vaccineren.

M.b.t. corona is het (tot nu toe) extreem uitzonderlijk dat men een herbesmetting zal oplopen. Wat niet uitzonderlijk zal zijn is een herbesmetting met een mutatie die dermate anders is waardoor je immuunsysteem dit virus als onbekend zal beschouwen en vanaf 0 weer aan de slag zal moeten gaan.

Terug naar "herbesmetting"

Zodra ik dat virus (ik ben reeds besmet geweest met de Engelse variant) nog eens tegen ga komen dan mag ik ervan uit gaan dat binnen 5 minuten dat virus overwonnen zal zijn. Als het echter een mutatie is dan kan ik weer vanaf 0 beginnen en ben ik dus weer een stuk langer besmettelijk. Als iemand een vaccin heeft gehad dan is het de bedoeling dat je immuunsysteem reeds op de hoogte zal zijn hoe een antilichaam zal moeten worden gevormd. En de tijd die je nodig zal hebben om die antilichaam te maken zal een fractie zijn van de tijd je lichaam nodig zal hebben als je vanaf 0 moet beginnen.

Dit is allemaal basis theorie en natuurlijk kan het bij bepaalde virussen weer net iets anders gaan maar de basis blijft redelijk gelijk.

Het zal wel zo zijn dat je een virus zo min mogelijk tijd moet geven om te muteren.

En dat is een discussie die nu vanuit meerdere kanten word gebruikt bij zowel de voorstanders als tegenstanders.

Dit maakt het allemaal nog onduidelijker terwijl de basis relatief simpel is.

Hoe langer een virus de tijd heeft om zich aan te passen, hoe meer mutaties.

Tenzij het een dom virus is wat vrijwel niet muteert. (maar die kans is vrijwel nihil)

Dus kom je uit op

- snel vaccineren wereldwijd.

- gefaseerd de bevolking zo snel mogelijk groepsimmuniteit laten verkrijgen.

Op dit moment is iedereen maar een beetje aan het aanklooien en dit aanklooien zal de geschiedenis ingaan als de grootste faal ooit.

• Leuk 2
Link naar reactie

Op 27-3-2021 om 14:29, Raycoupe zei:

Dat zijn ze nu al rond aan het roepen zodat ze straks de niet gevaccineerde de schuld kunnen geven.

Link naar reactie

3 uur geleden, martin zei:

Dat is juist maar laten we gevaccineerden en ex besmette personen even gelijk aan elkaar maken en deze groep kan je zien als immuun.

Een virus zal bij een immuun persoon binnen zeer korte tijd worden herkend en onschadelijk worden gemaakt.

Een van de bekendste voorbeelden zijn "de waterpokken"

Dit is een virus en vrijwel ieder kind zal het krijgen. En het immuunsysteem is de eerst keer druk bezig om dit virus op te ruimen. Tijdens deze periode ben je ziek. Maar na deze periode ben je 100% immuun (op een paar uitzonderingen na) en zal je immuunsysteem bij de volgende kennismaking met dit virus gelijk aan de slag gaan met het opruimen zonder de tijd om een antilichaam te gaan creëren. (want je immuunsysteem heeft een geheugen en dat antilichaam blijft voor waterpokken altijd gelijk)

De reden dat we niet vaccineren voor waterpokken is omdat de voordelen hiervan niet opwegen tegen de nadelen (kosten/baten/effect/klachten/bijwerkingen etc etc)

Tegen Polio is het wel overduidelijk dat de nadelen hiervan veel zwaarder wegen dan niet vaccineren.

M.b.t. corona is het (tot nu toe) extreem uitzonderlijk dat men een herbesmetting zal oplopen. Wat niet uitzonderlijk zal zijn is een herbesmetting met een mutatie die dermate anders is waardoor je immuunsysteem dit virus als onbekend zal beschouwen en vanaf 0 weer aan de slag zal moeten gaan.

Terug naar "herbesmetting"

Zodra ik dat virus (ik ben reeds besmet geweest met de Engelse variant) nog eens tegen ga komen dan mag ik ervan uit gaan dat binnen 5 minuten dat virus overwonnen zal zijn. Als het echter een mutatie is dan kan ik weer vanaf 0 beginnen en ben ik dus weer een stuk langer besmettelijk. Als iemand een vaccin heeft gehad dan is het de bedoeling dat je immuunsysteem reeds op de hoogte zal zijn hoe een antilichaam zal moeten worden gevormd. En de tijd die je nodig zal hebben om die antilichaam te maken zal een fractie zijn van de tijd je lichaam nodig zal hebben als je vanaf 0 moet beginnen.

Dit is allemaal basis theorie en natuurlijk kan het bij bepaalde virussen weer net iets anders gaan maar de basis blijft redelijk gelijk.

Het zal wel zo zijn dat je een virus zo min mogelijk tijd moet geven om te muteren.

En dat is een discussie die nu vanuit meerdere kanten word gebruikt bij zowel de voorstanders als tegenstanders.

Dit maakt het allemaal nog onduidelijker terwijl de basis relatief simpel is.

Hoe langer een virus de tijd heeft om zich aan te passen, hoe meer mutaties.

Tenzij het een dom virus is wat vrijwel niet muteert. (maar die kans is vrijwel nihil)

Dus kom je uit op

- snel vaccineren wereldwijd.

- gefaseerd de bevolking zo snel mogelijk groepsimmuniteit laten verkrijgen.

Op dit moment is iedereen maar een beetje aan het aanklooien en dit aanklooien zal de geschiedenis ingaan als de grootste faal ooit.

Dank voor je uitvoerige en heldere antwoord. Ik volg je helemaal en ben het grotendeels met je eens, vooral je slotconclusie. Echter, je zegt "Dat is juist maar laten we gevaccineerden en ex besmette personen even gelijk aan elkaar maken en deze groep kan je zien als immuun." En dat is nou juist wat ik me afvraag; kun je die twee categorieen aan elkaar gelijkstellen wat betreft immuniteit. Zoals ik het heb begrepen ben je als gevaccineerde niet "echt immuun", je krijgt het virus evengoed en kunt het tevens nog verspreiden, je hebt enkel minder symptomen.....dus, zoals ikzei, misschien werkt het dan juist wel averechts....

Dank, groet!

• Leuk 1
Link naar reactie

34 minuten geleden, nu even niet zei:

Zoals ik het heb begrepen ben je als gevaccineerde niet "echt immuun", je krijgt het virus evengoed en kunt het tevens nog verspreiden, je hebt enkel minder symptomen.....dus, zoals ikzei, misschien werkt het dan juist wel averechts....

Dat lijkt me niet.

Het idee van vaccinatie is dat je lichaam reeds op de hoogte zal zijn hoe een antilichaam moet worden gemaakt.

En of dat nu komt door een eerdere besmetting, of door en vaccin, het effect is hetzelfde.

Het verschil tussen een mRNA-vaccin of een "traditioneel" vaccin is dat in het eerste geval je eigenlijk de boel voor de gek houd. Je lichaam denk nog steeds dat er een lichaamsvreemd eiwit je lichaam binnendringt en gaat alsnog aan de slag om een antilichaam te maken.

En of dat antilichaam nou bekend is door een echte besmetting of een "nep besmetting" maakt niks uit.

De tijd die je lichaam nodig heeft om met een antilichaam dat virus aan te pakken zal gelijk zijn.

Uiteraard wel met de kanttekening dat het herkenbaar zal zijn.

Bij een mutant die niet herkend zal worden kan je lichaam weer vanaf 0 aan de slag.

Maar dat effect heb je sowieso ook met een vaccin. Het zal nooit zo zijn dat men nu al rekening kan houden met een mutatie die in de toekomst mogelijk gaat plaatsvinden.

Het kan naar mijn idee een paar kanten opgaan met dit virus.

- Over 1,5 jaar is het spoorloos verdwenen zoals dit bij de Spaanse griep ook het geval was

- Over 1 jaar kom men tot de conclusie dat het geen zin heeft om het op deze manier aan te pakken en zal men d.m.v. beter behandeling (en medicijnen) het als een soort van griepvirus aanpakken.

- Dankzij de combinatie van vaccin en het paraplueffect sterft het virus uit.

- Het blijft muteren en we gaan allemaal dood.

Maar dat laatste is zeer onwaarschijnlijk aangezien een virus niet kan overleven in dood materiaal. Het domste virus is een virus wat te dodelijk is. Want dan zal het virus zichzelf uitroeien.

• Leuk 2
Link naar reactie

1 uur terug, martin zei:

Dat lijkt me niet.

Het idee van vaccinatie is dat je lichaam reeds op de hoogte zal zijn hoe een antilichaam moet worden gemaakt.

En of dat nu komt door een eerdere besmetting, of door en vaccin, het effect is hetzelfde.

Het verschil tussen een mRNA-vaccin of een "traditioneel" vaccin is dat in het eerste geval je eigenlijk de boel voor de gek houd. Je lichaam denk nog steeds dat er een lichaamsvreemd eiwit je lichaam binnendringt en gaat alsnog aan de slag om een antilichaam te maken.

En of dat antilichaam nou bekend is door een echte besmetting of een "nep besmetting" maakt niks uit.

De tijd die je lichaam nodig heeft om met een antilichaam dat virus aan te pakken zal gelijk zijn.

Uiteraard wel met de kanttekening dat het herkenbaar zal zijn.

Bij een mutant die niet herkend zal worden kan je lichaam weer vanaf 0 aan de slag.

Maar dat effect heb je sowieso ook met een vaccin. Het zal nooit zo zijn dat men nu al rekening kan houden met een mutatie die in de toekomst mogelijk gaat plaatsvinden.

Het kan naar mijn idee een paar kanten opgaan met dit virus.

- Over 1,5 jaar is het spoorloos verdwenen zoals dit bij de Spaanse griep ook het geval was

- Over 1 jaar kom men tot de conclusie dat het geen zin heeft om het op deze manier aan te pakken en zal men d.m.v. beter behandeling (en medicijnen) het als een soort van griepvirus aanpakken.

- Dankzij de combinatie van vaccin en het paraplueffect sterft het virus uit.

- Het blijft muteren en we gaan allemaal dood.

Maar dat laatste is zeer onwaarschijnlijk aangezien een virus niet kan overleven in dood materiaal. Het domste virus is een virus wat te dodelijk is. Want dan zal het virus zichzelf uitroeien.

Hallo Martin,

Dank voor je uitleg, ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt mbt de werking van het vaccin.

Wat betreft de kanten die het op kan gaan met dit virus, kunnen we missschien nog één optie toevoegen aan jouw lijst, namelijk dat iedereen jaarlijks moet worden gevaccineerd om beschermd te zijn tegen de nieuwe mutaties (volgens mij het meest waarschijnlijke scenario....).

Groet!

Link naar reactie

9 uur geleden, nu even niet zei:

Hallo Martin,

Dank voor je uitleg, ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt mbt de werking van het vaccin.

Wat betreft de kanten die het op kan gaan met dit virus, kunnen we missschien nog één optie toevoegen aan jouw lijst, namelijk dat iedereen jaarlijks moet worden gevaccineerd om beschermd te zijn tegen de nieuwe mutaties (volgens mij het meest waarschijnlijke scenario....).

Groet!

Voorlopig lijkt het vaccin erger dan de kwaal en dat is alleen nog maar op de korte termijn!

Tot 13maart 4000 geregistreerde doden door de vaccins.

Nederland behoort tot de koplopers.

https://www.globalresearch.ca/3964-dead-162610-injuries-european-database-adverse-drug-reactions-covid-19-vaccines/5740942

C21BD9B3-199B-4B4A-8BC0-DEAD3596608F.jpeg

73342955-ABC4-4212-9AFD-BC48B95BB284.jpeg

F8441757-5C46-4790-A3C9-C62F96D48FEC.jpeg

Link naar reactie

@doom,

Goh, daar lees je dan weer niks over, in de reguliere nieuws voorzieningen?!

Gek, he?

Al die cijfers worden niet openbaar gemaakt.....

Hoorde net dat vooral jongeren in Brabant/ Limburg(?), antistoffen hebben.  Of, corona al gehad, of ingeënt.... 

What ever ..

Mijn weerstand tegen deze hele potloodventersshow wordt alleen maar groter.

Wat een inefficiëntie, knulligheid ten top!! 

T gaat enkel om de 🤑🤑🤑🤑 

Voor mij een teken, dat ze zelf niet eens weten waar ze mee bezig zijn.

Link naar reactie

8 minuten geleden, Sjuul zei:

Goh, daar lees je dan weer niks over, in de reguliere nieuws voorzieningen?!

Gek, he?

Als ik een grafiek zou maken hoeveel mensen er in de leeftijdscategorie > 80 jaar binnen 48 uur na het drinken van een glas appelsap komen te overlijden dan zit ik ook op dit soort grafieken.

Als je niet kunt bevatten dat er iedere dag sowieso 650 mensen in deze categorie komen te overlijden (dan heb ik het over Nederland, in Europa gaan er per 24 uur eer stuk meer door) en je ook nog niet de moeite neemt om de 3 grafieken te voorzien van de juiste x en y as dan zijn dit soort posts redelijk onzinnig.

Het is echt zo ongelooflijk onzinnig dat het bijna grappig is. Laten we anders eens een grafiek maken hoeveel mensen er 7 dagen na het maken van deze post in Nederland zullen overlijden.

Het zullen er ongeveer 3000 zijn. En laten we dan die stergevallen relateren aan de post die ik nu aan het typen ben.

Dat er mensen een vaccin niet zien zitten is dat hun recht. Maar kom dan niet met onzin grafieken en onzin gegevens aanzetten om dat te onderbouwen. Neem gewoon dat vaccin niet. Op termijn los het probleem zich dan sowieso vanzelf op.

• Leuk 1
Link naar reactie

43 minuten geleden, doom zei:

Die grafieken komen niet door de BS test.

Duitsland heeft meer gevaccineerd dan NL.

Duitsers en Nederlanders zijn ongeveer hetzelfde soort mensen, met dezelfde soort omgeving en dezelfde soort levensstijl.

De getallen tussen NL en DL zouden ten minste ruwweg gelijk moeten zijn. (procentueel)

Dat dit niet het geval is, wijst of op zeer groot medisch falen, of op verschillende manieren van rapportage.

De tweede is daarbij veel waarschijnlijker.

Link naar reactie

1 uur terug, doom zei:

Voorlopig lijkt het vaccin erger dan de kwaal en dat is alleen nog maar op de korte termijn!

Tot 13maart 4000 geregistreerde doden door de vaccins.

https://www.globalresearch.ca/3964-dead-162610-injuries-european-database-adverse-drug-reactions-covid-19-vaccines/5740942

@doom Wat voor gegevens staan er in de grafieken die je hebt gepost?

Nu kan iemand alleen zien wat het aantal individuele gevallen zijn. Zonder context en uitleg wat de cijfers zijn en waarop gebaseerd. Dit wordt alleen duidelijk als je de link volgt en dan is het nog een hele berg info die iemand tot zich moet nemen.

Zou je kunnen aangeven welke gegevens in de grafieken staan in jouw post?

Welke individuele gevallen gaat het om?

Link naar reactie

Even naar aanleiding hiervan:

COVID-19 is vooral gevaarlijk voor ouderen met co-morbidities.

De risico's van het vaccin lijken tamelijk verdeelt te zijn over de gehele bevolking.

We ruilen dus verkorting van een leven dat al op-het-einde-loopt in voor de verkorting van levens die -mogelijk- nog vele jaren voor zich hadden.

Er zit natuurlijk wel een factor 50 (of zo) tussen het aantal vroegtijdig overledenen... maar toch.

Een twintigjarige die sterft levert wellicht 60 jaar in, een tachtig jarige die sterft wellicht maar 1. Dat is toch ook een factor 50 (of zo).

Er zitten natuurlijk nog veel meer andere factoren ook in dit plaatje (uitgestelde operaties, diagnoses, minder verkeersdoden, productie verschuivingen, economische stress) dus ik wil geen conclusies trekken. Gewoon iets om ook over na te denken.

Link naar reactie

@OBL-Rien,

Goh, een vriend van mij, woont in de US,  is gevaccineerd en kreeg vervolgens corona..... ? 

Dat is toch een rare manier van de waarde van levens van mensen,  tegen elkaar afstrepen?

Ben je 80, dan maakt het niet meer zo veel uit, dat je de pijp uit gaat, door het vaccin?

20 jarigen daarentegen.... ? 

ik ken er genoeg die bijzonder weinig bijdragen... op welke manier dan ook... 

Terwijl die 80 jarige een gigantisch goeie mantelzorger kan zijn, of (klein) kinderen opvangt en ondersteunt, wat de ouders niet kunnen/ willen....

Nouja... what ever... 

Ik ga mijn kamer weer verder her inrichten! Poetsen, Gesleep en gesjouw! Kast verkocht = meer ruimte,  dus nu moet alles om! 😁👍🤦‍♀️

Wat doe ik mijzelf aan! 😂🤣😊

Geniet van t zonnetje, na het weekend krijgen we de 3e ijstijd.....oid, 

😳😤😠😝

Link naar reactie

Ik vind dat er hier een hele fijne discussie loopt!

@martinAls ik dit stuk lees is de kans op herbesmetting wel lager (80 % en ca 50% bij ouderen) maar dat vind ik nou ook niet zo laag om het bij waterpokken in te schalen. Er bestaat dus wel een kans op herbesmetting. En in de meeste gevallen daarvan zal het verloop ook milder zijn. Maar dat duid er wel op dat het niet zo makkelijk uit de maatschappij zal verdwijnen. 

Enkele Nijmeegse artsen pleiten ervoor om niet iedereen te vaccineren:

pleidooi-beter-niet-iedereen-vaccineren-het-coronavirus-verdwijnt-namelijk-toch-niet

Ik ken ook de visie dat je moet vaccineren om mutaties tegen te gaan. Maar ik denk (maar ben geen viroloog) dat een virus zich toch wel muteert. Een gevaccineerd persoon kan immer ook nog steeds het virus (of een variant) krijgen. Leg daarnaast de visie van bovenstaande artsen (je vaccineert tegen de vaccinaties die we kennen, waardoor deze verminderen, maar daardoor de ruimte geeft dat mogelijk gevaarlijkere mutaties vat krijgen op ons) naast het feit dat herbesmetting nog steeds mogelijk is en je hebt mogelijk een kans op de ontwikkeling van een veel heftigere ziekte. (natuurlijk kan hij ook milder uitvallen, dat weet je nooit met mutaties) 

Ze hebben geconcludeerd dat als je verkouden bent (rhinovirus) je niet vatbaar bent voor het corona virus. Schijnbaar duld het rhinovirus geen concurrent (na je verkoudheid ben je er wel weer vatbaar voor). Ik weet  niet hoe het zit met het corona virus. Kun je besmet worden met 2 varianten tegelijkertijd? Of kun je tijdens je besmetting van variant 1 (zeg een lichte) niet besmet raken met een mogelijk gevaarlijke variant? (is natuurlijk puur hypothetisch want we gaan ervanuit dat de zieken zich afzonderen) 

Ik ben zeker niet tegen inenten. Maar ik vind wel dat het overwogen moet gebeuren. Mijn kinderen zijn ingeënt tegen de waterpokken. Dat zit in Duitsland standaard in de mix. Dat had van mij dus echt niet hoeven gebeuren. Zo had ik ook de optie ze in te laten enten tegen een ziekte (geen idee meer welke) waar ze flinke diarree van konden krijgen. Die inenting stond nog wel in de kinderschoenen en dan moest er ook bloed afgenomen worden om resistentie te bepalen. Aangezien het geen dodelijke of nare gevolgen kon hebben, hebben we het niet gedaan (ook niet als er geen bloed afgenomen zou worden) 

Ik vind dat er nog veel onzekerheden zijn met de vaccins (korte en lange termijn). Na de laatste vaccinatiepauze (in veel landen)  wordt bij bepaalde plekken in Duitsland weer Astra Zenica niet gegeven aan vrouwen onder de 55 jaar. Klik hier voor Duits nieuwsbericht. Nu kan dat uit voorzorg zijn, maar het blijkt wel dat dit (en dus ook andere vaccins) nog zo in de kinderschoenen staan, dat ze bij alle bijverschijnselen er bovenop zitten. 

Als mij de keus wordt gelaten betreffende vaccineren, dan wacht ik liever of misschien liever helemaal niet.

Daarnaast vind je ook verschillende meningen als het gaat over resistentie. De ene stroming zegt dat je met een vaccin beter beschermt bent (en ook tegen mutaties) en de andere stroming zegt dat het doorlopen van de ziekte juist beter bescherming bied. 

Link naar reactie

@Red,

Mijn meid heeft ook als speldenkussen gediend.

Totdat ze begonnen over die ene vaccin, die meiden moesten beschermen tegen... iets met hun baarmoeder gedoe... ,zorry, weet het niet meer precies.

Toen heb ik geweigerd, en 1 van de laatste inentingen, ook.

Ik hou gewoon niet zo van dat totalitair gedoe.

Waarin -zij- wel even kunnen beslissen, wat goed is, voor.... iedereen? mij. 

Link naar reactie

2 minuten geleden, Sjuul zei:

@Red,

Mijn meid heeft ook als speldenkussen gediend.

Totdat ze begonnen over die ene vaccin, die meiden moesten beschermen tegen... iets met hun baarmoeder gedoe... ,zorry, weet het niet meer precies.

Toen heb ik geweigerd, en 1 van de laatste inentingen, ook.

Ik hou gewoon niet zo van dat totalitair gedoe.

Waarin -zij- wel even kunnen beslissen, wat goed is, voor.... iedereen? mij. 

je bedoeld voor baarmoederhalskanker? HPV vaccinatie?

https://www.kwf.nl/kanker-voorkomen/hpv-vaccinatie/hpv-wat-is-het-virus?utm_source=sea-250

• Leuk 1
Link naar reactie

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...