Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

zou jij het vaccin nemen?

Recommended Posts

Ik heb dit onderwerp thuis ook eens besproken.

dit vaccin ga ik gewoon niet doen.

maar van het een komt het ander.

ik ben een vrij nuchter iemand, als het mijn dag is om te gaan dan is het mijn dag.

het zou spijtig zijn maar het is niet anders dan.

onze discussie hing over griepprik, mijn vrouw zegt je moet hem nemen want je bent zware astma patient.

ik zeg, als het mijn tijd is dan is het mijn tijd.

mensen moeten .m.i. Misschien leren accepteren dat we stervelijk zijn, we hebben niet het oneindige leven.

Tegenwoordig zijn dokters veel bezig met levens verlengende behandelingen.

ik denk dat behandelingen gericht moeten zijn op zorgen voor de juiste kwaliteit van het leven.

bijv.

ik heb astma en als de pufjes ervoor kunnen zorgen dat ik meer lucht heb dan verhoogt dat de kwaliteit van mijn leven.

Mijn zus had kanker en 10 jaar lang operatie's, chemo de hele riedel van wat er maar mogelijk is maar uiteindelijk stierf ze wel.

haar behandeling was gericht op zo lang mogelijk rekken maar die periode was eigenlijk eerder dramatisch te noemen dan fijn.

moeten we dit dan wel willen?

Mijn moeder is 91 geworden, ook hiervan kan ik gewoon zeggen dat de laatste 7 jaar dramatisch waren.

eigenlijk klinkt het lullig.

maar als mensen weer "gewoon" zouden sterven als het hun tijdstip is dan zou de gemiddelde levensverwachting maarzo een jaar of wat kunnen dalen en met als gevolg dat de pensioenleeftijd weer een stuk zou dalen.

ik ben dus al jaren tegen kunstmatig verlengen van levens.

medische wetenschap zou daar helemaal niet mee bezig moeten zijn.

dit is niet geschreven om heftige discussies te maken.

het is een beetje hoe ik naar het leven kijk.

we worden geboren....

en ooit zullen we sterven.

de periode daartussen moet zo prettig mogelijk zijn ipv zo lang mogelijk.

• Leuk 7
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 147
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb dit onderwerp thuis ook eens besproken. dit vaccin ga ik gewoon niet doen.   maar van het een komt het ander.   ik ben een vrij nuchter iemand, als het mijn dag is om t

Ik zou nooit tegen mensen zeggen dat ze geen vaccin moeten nemen, dat moeten mensen namelijk zelf bepalen.   wie ben ik om te zeggen niet doen?   zeg ik lekker tegen zus en zw

Nee, ik zou me niet laten vaccineren om de volgende reden:   Bill Gates wil iedereen op deze planeet verplicht laten vaccineren en een zogenaamd vaccinatiepaspoort geven en mogelijk ook een

Posted Images

• Moderator

zou mij graag laten vaccineren dit wel onder de voorwaarde dat het uitgebreid getest is en je vervolgens niet weer voor elke covid mutatie een nieuwe hoeft op te halen. 

Nu ben ik al meer gevaccineerd als de gemiddelde mens en ik moet nog wachten op de eerste signalen van de overheid voordat ik een makschaap/robot/zombie/spion wordt maar ondertussen vermaak ik me prima in de moestuin.

Ik eet alleen nog maar biologisch en liefst zelf gekweekt maar om hier nou puur op te vertrouwen en dit het wondermiddel tegen alle ziektes te noemen vind ik overdreven, ik vind dat je als mens best gebruik kan maken van de vooruitgang in de medische wetenschap zonder ervan uit te gaan dat er nanobots bij in zitten.

• Leuk 1
  • 3 weeks later...

Ik heb recent een artikel geschreven over de functie en dosering bij vitamine C in groenten en fruit en andere supplementen gebaseerd op de voor de hand liggende onderzoeken. Er worden veel fabels verteld op het internet over hoge doseringen zonder bewijzen weliswaar. Mocht je het eens willen lezen dan kan je het artikel hier vinden.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

aangepast door Sports & Nutrition
  • Leuk 2
  • 1 month later...

Ik zou ook niet snel voor vaccinatie kiezen, ook de normale griepprik hoef ik niet.

gezond eten is meer mijn ding, vitamines en mineralen zorgen ervoor dat je weerstand beter wordt.

verder ben ik het helemaal met Hermanusb eens. De kwaliteit van leven is belangrijker dan de lengte.

• Leuk 3

Het gevaar van Nee zeggen tegen die vaccinatie gecombineerd met verplicht gebruik van een 'app lijkt mij dat je straks hier en daar toegang geweigerd kan /mag(?) worden.
Ik voorzie verplicht gebruik van die app.. het feit dat de spoedwet er hoe dan ook doorgedrukt gaat worden zegt mij genoeg.
Overigens, ik zeg NEE tegen die overhaast in elkaar geknutselde vaccinatie tot ik meer weet over de bijwerkingen.

aangepast door BoRRoZ
  • Leuk 2
  • 3 months later...

Ik zou absoluut niet het vaccin nemen.

Ze gaan er veel te onzorgvuldig mee om.

Een virus maken duurt veel langer, om het veilig te doen..

Plus, ze weten nog veels te weinig van dit virus om als deskundigen betrouwbaar te zijn,

wat mij betreft.

Zoals ik ook niet de griep prik neem.

De griepvirus is, uiteraard, gemaakt van t vorig jaar griepvirus....?

Effe nadenken....? 

Over het algemeen is mijn weerstand heel behoorlijk.

Uiteraard hou je daar geen virus mee tegen....

Probiotica nemen in het herfst seizoen is veel slimmer,

Ons voedsel, tenzij je het zelf verbouwd, en zelfs dan,...... ?

zit niet meer zo veel voedingstoffen in,

Niet iedereen kan biologische groenten en fruit betalen,

of wil dat, want wat een rip off! 

Life is a gamble! Or a bumpy ride.... 

Ik ben ook geen voorstander zoals ik al schreef.

en al helemaal niet voor een vaccin waar we nog niks vanaf weten.

als zo’n vaccin al een paar jaar goed werkt en geen neven schade oplevert en vooral de Corona is over 2 jaar nog steeds zo straf aanwezig dan kan ik begrijpen dat mensen het wel doen.

ik heb vandaag nog een injectie gekregen. 
6 weken lang op dinsdag en die vertrouw ik volledig en heb er baat bij.

maar een vaccin... 

voorlopig niet.

mijn vaccin bestaat uit wat afstand houden, sterilium van praxisdienst en regelmatig handen wassen.

• Leuk 1

Nee en mijn ouders zeker ook niet en die nemen de aangeboden griepprik ook niet.  Ik wil eerst gedegen onderzoek over de bijwerking en zeker wat het op een later tijdstip in je leven gaat doen.  Binnen een paar  maanden een vaccin stinkt voor mij aan alle kanten en mijn gevoel zit er vaak maar weinig naast.

• Leuk 2

De griepprik, daar worden mensen ook doodziek van en krijgen daarna alsnog de griep....Of, gaan alsnog dood aan de griep... Is ook niks mee bewezen.... 

Het lijkt wel een prestige project, zo van zie ons! wij zijn het snelst....

Dat maakt mij zeer wantrouwend naar de werkelijke motivatie..

$$$$? 

veiligheid? dubbelblind, what ever onderzoeken?

• Leuk 1

@Hermanusb,

Met je eens.

Ook met mijn vader is er aangezeuld, op medisch vlak, helaas, door zijn 2e vrouw was het onmogelijk om enige inspraak te hebben. Ook is er totaal tegen zijn wensen in gehandeld.

Ook kanker, hij wou perse niet geopereerd worden, zijn 2e vrouw heeft dat er doorgedramd, 3 uur durende operatie, op een al licht demente persoon, hij was er veel slechter aan toe, na de operatie. Toen, gevallen, heup gebroken, alsnog een nieuwe heup erin! Weer een lange operatie, weer narcose, Ondertussen is toch wel bekend, dat narcose niet echt goed is voor je hersens.....?!

3 wkn later was hij dood.... Gezeul!! schaamteloos. Super on ethisch, wat mij betreft. kwaliteit van leven? NaDa!  Je gaat wanneer je gaat. Mijn filosofie, ook. Probeer in de tussentijd prettig te leven, een positieve invloed te hebben op t leven...  

• 4 weeks later...

Geachte Preppers

Ik ben een tijd niet meer op het prepper forum gekeken dus het kan zijn dat onderstaande info overbodig is.

Op deze post komt die info niet voor.

Ik laat mij niet vaccineren. Hieronder waarom dit niet nodig is.

Een door mij zeer gewaardeerde gepensioneerde experimentele immunoloog heeft een aantal uiteenzettingen over Covid op youtube gezet

Prof. Pierre Capel. 

Samenvatting van de volgende video:

1. Het immuunsysteem, de afweer tegen indringers, is zeer uitgebreid.

2.Je kan dat systeem indelen in twee groepen:

a. Het aangeboren immuunsysteem (innate in het Engels)

b. Het adaptieve immuunsyteem.

3. Het aangeboren systeem bestaat uit diverse ondersystemen waarvan een belangrijke eigenschap is dat het uitstekend werkt bij de meeste Nederlanders. Dit systeem heeft niets te maken met vaccinatie.

4. Het adaptieve systeem heeft de eigenschap dat het even duurt voordat het actief is (dagen). Het heeft het voordeel dat het kan onthouden dat er een infectie is geweest. Bij een tweede infectie werkt het door geheugencellen effectief. (Voorbeeld Tetanus)

5.  Bij een besmetting reageert eerst het aangeboren immuunsysteem, als dit effectief is merk je er verder niets van. Er worden dan geen antistoffen geproduceerd. Krijgt het aangeboren systeem het niet voor elkaar de besmetting op te ruimen dan pas komt het tweede systeem aan de orde.

Gebleken is dat vooral personen met een falend immuunsysteem getroffen werden door Covid-19. (Obesitas, Diabetes, Nierproblemen, Longproblemen)

(Het onderliggend lijden)

Gebleken is dat het immuunsysteem in de loop der jaren minder effectief werkt. Daarom liggen de slachtoffers voornamelijk boven de 70.

Gebleken is dat van de 10.000.000 personen onder de 50 maar een heel beperkt aantal mensen getroffen worden door Covid. Onder de 40 jaar geen enkele vrouw.( Bron CBS)

De laatste gegeven overwegende kan je de volgende conclusie trekken:

1. Vaccinatie is voor gezonde personen niet nodig want het immuunsysteem werkt perfect. 

2. Aangezien de zieke personen een slecht functionerend immuunsysteem hebben werkt het Vaccin niet of in ieder geval minder effectief.

3. Het Virus verandert zo snel dat als je een vaccin maakt dit niet voor een nieuwe variant zal werken.

Als de producent niet de verantwoordelijkheid wil nemen voor eventuele negatieve bijwerkingen dat zegt dat voor mij voldoende.

Verder ter overweging:

Prof. Capel heeft in een andere video aangetoont dat de toename van het aantal geteste (besmette) personen niet gelijk op gaat met het aantal doden. Als het inderdaad zo is dat de tests die gebruikt worden om een besmetting aan te tonen dan is het kennelijk zo dat een groot gedeelte van de geteste personen al immuun is. Dat is goed nieuws want dan kunnen deze personen ook niet een virus doorgeven aan een ander.

Als, (Volgens een briefing van van Dissel) het grootste gedeelte van de patiente lichte klachten hebben (98%) dan is dat goed nieuws want die kunnen eventueel een immuniteit hebben opgebouwd waardoor ze ook andere niet kunnen besmettten. Dit laatste is eigenlijk het doel van een landelijke actie om mensen te vaccineren.

Met de beste bedoelingen

Hoogachtend

R.J. van der Sluis sr

aangepast door Ron sr
  • Leuk 1
3 uur geleden, Ron sr zei:

3. Het Virus verandert zo snel dat als je een vaccin maakt dit niet voor een nieuwe variant zal werken.

Een prima verhaal op punt 3 na.

Er zijn (zover mij bekend) maar een stuk of 4 gevallen bekend van her-besmetting.

Als het virus snel zou muteren dan hadden er veel meer her-besmettingen bekend moeten zijn.

En of je nu een vaccin heb wat niet werkt bij een mutatie, of een antilichaam wat niet werkt bij een mutatie, het effect zal op dat punt gelijk zijn.

Maar voor de rest vind ik het een prima verhaal en ik ben er nog niet uit of ik nu wel of niet voor vaccinatie zou gaan.

4 uur geleden, martin zei:

Een prima verhaal op punt 3 na.

Er zijn (zover mij bekend) maar een stuk of 4 gevallen bekend van her-besmetting.

Als het virus snel zou muteren dan hadden er veel meer her-besmettingen bekend moeten zijn.

En of je nu een vaccin heb wat niet werkt bij een mutatie, of een antilichaam wat niet werkt bij een mutatie, het effect zal op dat punt gelijk zijn.

Maar voor de rest vind ik het een prima verhaal en ik ben er nog niet uit of ik nu wel of niet voor vaccinatie zou gaan.

Ik herinner mij een bericht in de Volkskrant over een vaccin tegen influenza. Daarin werd geschreven dat het vaccin maar voor 50% effectief was. De reden die toen werd genoemd was een mutatie. https://www.volkskrant.nl/wetenschap/het-nut-van-de-griepprik-is-gering-de-portemonnee-van-de-huisartsenpraktijk-profiteert-er-wel-van~bd676ba6/ 

Al in het begin van de Crisis werd gemeld dat in IJsland al 6 variaties aanwezig waren  van covid-19.

Over her-besmettingen:

1. Het RIVM (site) stelt dat niet veel bekend is over de manier van besmetten en de besmettelijkheid van personen.

2. Personen waarvan het aangeboren immuunsysteem werkt kan worden her-besmet zonder dat iemand er achter komt

3. Er is een grote kans dat personen die matig, middelmatig of ernstig ziek zijn geweest (Beter geworden) niet kunnen worden Her-besmet omdat ze beter zijn geworden door gebruik te maken van het adaptieve immuunsysteem (het lerende immuunsysteem) er zijn dan herinnerings cellen gevormd.

4. In het begin van de Crisis zijn niet alle "Covid patienten" getest. (zie diagnose protocol covid) RIVM CBS)

5. Kijk je naar de ziekten in de Covid-19 weken ( het begin) dan zie je dat toen plotseling geen andere soorten virussen werden waargenomen. Ik vindt aannemelijk dat er veel gediagnostiseerd werd "vermoedelijk Covid-19" Brons CBS.

6. Het feit dat de Vaccin producent zich niet aansprakelijk gesteld wil worden voor eventuele schade na een vaccinatie is kennelijk geen garantie dat het vaccin veilig zal zijn.

7. Er zijn volgens https://stichtingvaccinvrij.nl/ veel argumenten om geen vaccin te nemen, tenzij dit goed is getest. Als je kijkt hoe dit wordt gemaakt .... 

48 minuten geleden, Ron sr zei:

Ik herinner mij een bericht in de Volkskrant over een vaccin tegen influenza. Daarin werd geschreven dat het vaccin maar voor 50% effectief was.

Klopt helemaal.

Maar dan heb je het over een influenza virus en niet over een corona virus.

Het probleem van het influenza virus is dat het zeer snel muteert en dat bij iedere griepprik men moet gaan gokken welke antilichamen ze in het vaccin gaan stoppen.

Ik ben het voor de rest wel met je eens hoor.

Behalve punt 7. Ik heb nooit antwoord gekregen op diverse vragen die ik ooit aan hun heb gesteld over hun foutieve berekening m.b.t. het aluminiumgehalte in vaccins en de diverse ondeskundige "deskundigen" in deze stichting stellen me ook niet echt gerust.

Maar nogmaals, ik ben er zelf ook nog niet uit of het slim is om voor vaccinatie te gaan als je gewoon "gezond" bent.

5 minuten geleden, martin zei:

Klopt helemaal.

Maar dan heb je het over een influenza virus en niet over een corona virus.

Het probleem van het influenza virus is dat het zeer snel muteert en dat bij iedere griepprik men moet gaan gokken welke antilichamen ze in het vaccin gaan stoppen.

Ik ben het voor de rest wel met je eens hoor.

Behalve punt 7. Ik heb nooit antwoord gekregen op diverse vragen die ik ooit aan hun heb gesteld over hun foutieve berekening m.b.t. het aluminiumgehalte in vaccins en de diverse ondeskundige "deskundigen" in deze stichting stellen me ook niet echt gerust.

Maar nogmaals, ik ben er zelf ook nog niet uit of het slim is om voor vaccinatie te gaan als je gewoon "gezond" bent.

Volgens Prof.Pierre Capel is het nog niet gelukt om een vaccin te maken tegen Coronavirussen. (Ebola, Malaria).

Bij het maken van een vaccin worden gedeelten van insecten gebruikt met daarop een deel van het spike eiwit van Covid-19.(antigen)

Men hoopt dat er antistoffen tegen gemaakt wordt met dit eiwit met het adaptieve immuunsysteem.  De hoop is dat dan anti-eiwit=antistof aan de spikes gaan vast zitten zodat het Virus niet meer haar RNA in de cel van de mens kan prikken. Grote kans dat de gemaakte antigenen van het virus bij gezonde mensen onschadelijk gemaakt wordt door het aangeboren immuunsysteem waarbij het adaptieve systeem niet eens haar werk kan doen. 

In hoeverre mensen deskundig/objectief zijn  of niet, blijft een probleem. Iedereen leeft in zijn of haar eigen bubbel, ook ik.

Ik heb meer vertrouwen in databases met wetenschappelijke onderzoeken van bv JAMA en NCBI.

Ron van der Sluis sr

5 minuten geleden, martin zei:

Ik las net dat je 999 berichten hebt bijna een jubileum. Gefeliciteerd er mee. Maar nu serieus

• Leuk 1
Op 2-11-2020 om 14:10, martin zei:

Op 2-11-2020 om 19:03, Ron sr zei:

2. Personen waarvan het aangeboren immuunsysteem werkt kan worden her-besmet zonder dat iemand er achter komt

Her-besmetting zou logisch gezien wel voor moeten komen.

Zelfs als je immuniteit hebt, dan nog kun je voor (korte) tijd opnieuw besmet worden. Dit doet jezelf dan geen kwaad, maar het is ook waarschijnlijk dat je wel anderen kunt besmetten gedurende deze tijd.

Ook een vaccin brengt hierin geen verandering.

Overigens las ik ergens een -imo- geloofwaardig bericht waarin gesteld werd dat immuniteit ongeveer 2 tot 4 jaar aanhoudt. Waarbij we ook nog eens uit moeten gaan van wellicht tot 3 verschillende factoren in deze immuniteit.

Overigens vind ik het verbazend hoe weinig men kennelijk weet over virussen en de immuniteit daartegen. Ik had eigenlijk gedacht dat dit mechanisme al redelijk bekend was. Maar verder dan een paar feitjes en veel statistiek komt men kennelijk niet....

• Leuk 1

Dit virus is voor mij de bevestiging dat de wereld moet inzetten op medicatie.

een vaccin is belangrijk voor de industrie, en minder voor de mensen.

er moet geld verdient worden en het virus is daar bij uitstek geschikt voor.

waarom 1 miljard uitgeven om medicatie te vinden waar je 5 miljard mee kunt verdienen als je met een vaccin 1000 miljard kunt verdienen?

• Leuk 1

Het zou, op zich, toch grappig zijn, (op een heel cynische manier,)

dat dit virus en zijn zusjes en broertjes voor elkaar krijgt wat wij met ons allen maar niet lukt? 

Als het jou of jouw dierbaren betreft is dat natuurlijk zwaar ruk, maar ja, roll of the dice baby! 

Effe relativeren.... 😉 

Ik heb vanuit mijn achtergrond een zware achterdocht/wantrouwen ten opzichte van de regering /overheden / en alles wat daar aanleunt,

dus mij laten inenten gaat niet gebeuren.

Wat @Hermanusb zegt!

9 uur geleden, Hermanusb zei:

er moet geld verdient worden en het virus is daar bij uitstek geschikt voor.

Denk je werkelijk dat de opbrengsten van een vaccin enigszins in de buurt gaan komen met de kosten die dit virus ons hebben/gaan kosten ?

10 uur geleden, OBL-Rien zei:

Zelfs als je immuniteit hebt, dan nog kun je voor (korte) tijd opnieuw besmet worden. Dit doet jezelf dan geen kwaad, maar het is ook waarschijnlijk dat je wel anderen kunt besmetten gedurende deze tijd.

Ook een vaccin brengt hierin geen verandering.

Als je lichaam voor een 2e keer een virus binnenkrijgt waar het reeds een antilichaam voor kan maken (of rechtstreeks door aanwezige antistoffen, of genereren via het zogenaamde memory effect) dan is dit een dermate korte periode dat het verwaarloosbaar is.

Stel dat iemand je helemaal zit onder te spugen met bacteriën (oppervlaktebesmetting) en je gaat vervolgens binnen 15 minuten sumo worstelen met je partner dan zou ik het me nog kunnen voorstellen, maar het is een nogal theoretische situatie.

10 uur geleden, OBL-Rien zei:

Overigens vind ik het verbazend hoe weinig men kennelijk weet over virussen en de immuniteit daartegen. Ik had eigenlijk gedacht dat dit mechanisme al redelijk bekend was. Maar verder dan een paar feitjes en veel statistiek komt men kennelijk niet....

Er is best wel zeer uitgebreid onderzoek en uitvoerige kennis aanwezig over immuniteit. Wat men bij een nieuw virus niet weet is of deze wel of niet snel gaat muteren en of een aanwezig antilichaam wel of niet een (matige) mutatie de baas zal zijn.

9 uur geleden, Sjuul zei:

Ik heb vanuit mijn achtergrond een zware achterdocht/wantrouwen ten opzichte van de regering /overheden / en alles wat daar aanleunt,

dus mij laten inenten gaat niet gebeuren.

Ik ben ook nogal achterdochtig maar ik zie de link niet zo tussen regering/overheid en inenten. Dat het voor een overheid van belang dat de bevolking zo min mogelijk ziek is lijkt me logisch. Het is voor een werkgever ook van belang dat de werknemer niet ziek is. Maar het is ook in mijn eigen belang dat ik niet/zo min mogelijk ziek ben.

• Leuk 1

Ik heb eerder al aan gegeven dat voor ons de vaccinatie hoogst bedenkelijk is.

We hebben al vele jaren geen griep gehad, en ondanks dat we wel steed brieven krijgen met de uitnodigen op ons te laten vaccineren omdat we van wegen onze leeftijd onder de risico groep vallen.

Ik heb toch het idee dat vaccinatie je weerstand verlaagt, en je darmbacteriën aantast die je gezond moeten houden, en misschien wel blijvende schade aanricht wat misschien niet direct merkbaar is.

Vroeger zijn voor inentingen schadelijke stoffen gebruikt, wat een blijvende schade tot gevolg zou hebben, tenminste dat heb ik wel gelezen.

Ik denk dat wij het aardig goed doen wat betreft eten drinken, en bewegen, dat kan bijdragen tot een goede weerstand.

Ook verkeerd snoepen, drinken, veel vlees, zuivel, en medicatie gebruik kunnen bijdragen tot het bevattelijk zijn van ziekten.

Ook gebruiken we de tips van de heer @vheeswijk, en wat we zo tegen komen aan kennis via het internet, om zo gezond mogelijk te leven.

Jammer dat het slapen van mijn vrouw zo slecht gaat, vele uren op een nacht mist ze, ik probeer dan we dingetjes op haar te ontspannen regelmatig help het wel waar het andere keren helemaal niet werkt, en toch word ze niet ziek door besmettingen van virussen, ha nog niet, als dat wel gebeurd en ze moet naar het intensief care dan is he einde verhaal ze reageert zeer slecht op medicatie, word er doodziek van dat ze zelf in leven gevaar komt.

Dus beter zonder zorg, of medicatie we reden ons keer op keer heel goed zelf, het is zeg maar een tweede natuur van mijn vrouw geworden overal zelf een oplossing voor te vinden, ja dat is haar overlevingskracht.

We eten ook anders dan veel andere mensen, gebruiken veel dingen die de zelf genezende kracht van het ondersteunen.

En daar naast hebben we een goede overleving humor, dat heeft ook een goede werking op het gestel, maar het is een hele grote wens van ons om te vertrekken uit NL, deze mensen en manier van leven past niet bij ons, ik wil niets verkeerd zeggen over het forum daar zitten geweldige mensen waar we veel aan hebben, dat compenseert het gemis aan kennissen, vrienden, familie en kinderen.

We hebben een sterke behoefte aan warme, vriendelijke, vrolijke mensen die goed voor elkaar zijn, daar passen we heel goed tussen, dit is een leven om alleen al ziek door te worden, de sleur van negativiteit verveling wat we vooral merken in de noordelijke provincies onder de ouderen, en die bemoeizucht, ziekelijke nieuwsgierigheid, gewoon ziekelijk, haha weerstand verlagend, om nog even terug te komen op het onderwerp.

Nee toch maar geen spuitje, tegen de virus.

Zelf het beste er van maken dan ben je goed bezig. 

3 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

De opbrengsten zijn voor partij a , de kosten voor partij b....

groet,mevr.Grijpstra

@martin

nee,

ik denk dat de industrie die deze middeltjes maken liever 7 miljard vaccins per jaar verkopen voor 10 euro per stuk dan dat ze 1 miljoen keer medicatie verkopen voor 100 euro.

de overheden/maatschappij hebben de kosten, de winst is voor de industrie.

ik zeg altijd, maak een paracetamolletje tegen covid die de mensen innemen en daardoor weer beter worden.

dan hoef je niet de hele wereld een vaccin te geven,

dat laatste is even simpel gesproken,

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...