Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

zou jij het vaccin nemen?

Recommended Posts

1 uur terug, martin zei:

Maar als ik straks semi verplicht een vaccinatie moet hebben om door frankenrijk te reizen om in Spanje te raken dan heb ik wel een probleem.

Kop in de telegraaf: Dieren moeten natuurlijk gedrag kunnen vertonen.

Dieren wel, mensen... nee hoor!

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 388
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Doom is een gebruiker die al zoveel aantoonbare onzin heeft gepost en nooit reageert op aanvullende vragen dat ik deze persoon niet als een betrouwbare bron zou durven zien. Dat vaccins uren in d

Ik zou nooit tegen mensen zeggen dat ze geen vaccin moeten nemen, dat moeten mensen namelijk zelf bepalen.   wie ben ik om te zeggen niet doen?   zeg ik lekker tegen zus en zw

Ik heb dit onderwerp thuis ook eens besproken. dit vaccin ga ik gewoon niet doen.   maar van het een komt het ander.   ik ben een vrij nuchter iemand, als het mijn dag is om t

Posted Images

Voorlopig ben ik nog niet aan de beurt.

wel merk ik op mijn werk dat de vaccinatie bereidheid enorm gestegen is nu wat collega’s van ons op de IC aan de beademing liggen.

1 was er vanaf gehaald maar is vannacht weer aangekoppeld.

de vrouw van 1 vd 2 ligt trouwens ook in het ziekenhuis, onbekend of het IC is of niet.

de dame die bij ons als eerste besmet geraakt is ( vorig jaar april )

die hebben we nooit meer terug gezien. Mag ook niet meer komen want ze heeft een optater gehad en haar longen functioneren amper voor de helft,

we hebben contact via telefoon, niemand mag op bezoek.

het mooiste van al dit alles is dat straks iedereen zelf bepalen gaat of ze het vaccin wel of niet nemen,

en ik twijfel nog steeds.

• Leuk 1
6 uur geleden, martin zei:

Leuk, die Camino de Santiago, vanaf welk punt ga je starten?

Ik neem aan te voet ?

Te voet. 

Eind Augustus begin September langs de Noordkant van het gebergte beginnend bij Franse grens. Ongeveer 20-30 km per dag. Eerst trainen. 

Een tweede optie: Met vliegtuig naar Oviedo en dan de Camino Prijmitivo. Een bekend gebied voor mij omdat ik 40 jaar geleden daar onderzoek heb gedaan in de bergen. 

Mijn voorbereidingen zijn vrijwel klaar, 4 jaar geleden mee begonnen nu eindelijk afmaken

https://sites.google.com/site/caminonoord/ 

Of het doorgaat is afhankelijk van de Covid voorwaarden in Spanje. Kennelijk (youtube) is het geen probleem. 

Via een vliegtuig  naar Oviedo is kennelijk minder problematisch. 

https://www.jetcost.nl/vluchten/asturias/OVD?aw_campaign_id=1007743333&gclid=CjwKCAjwjuqDBhAGEiwAdX2cj4jZdBbhVks8LLfphpAS-QqENoU-qr_jzV6YsKEDF-KWt7UWrm4MwBoChFQQAvD_BwE 

Ook ander maatschappijen zijn goedkoper dan een treinkaartje in Nederland

Op dit moment is een negatieve PCR test voldoende voor toegang.

NB De kans om te overlijden aan ander ziekten dan Covid is veel groter. Ik hoop van harte dat Nederland dat ook door gaat krijgen.

Ron sr

aangepast door Ron sr
  • Leuk 3
2 uur geleden, Ron sr zei:

Of het doorgaat is afhankelijk van de Covid voorwaarden in Spanje.

Echt respect dat je dit gaat doen.

Dit is zeker een speciaal draadje waard op dit forum dus als het concreet door gaat moet je deze zeker gaan splitsen en zien we je dagelijks reisverslag met flink wat foto's hier met enorme belangstelling tegemoet.

In Spanje is het redelijk relaxed op dit moment. (hoewel er ook hier weer een lichte stijging is) Het probleem zit meer in Frankrijk. Als je een vlucht kan maken zodat je vanuit Spanje vertrekt dat denk ik dat je minder risico gaat lopen.

(die Fransen zijn instaat om van de een op de andere dag de boel op slot te gooien)

Ik zou zoveel mogelijk de campings vermijden en overnachten bij herbergen/kloosters/particulier en dan een tent als plan B. Als je in Spanje eten gaat kopen en zelf gaat koken ben je meer geld kwijt dan eten bij een familierestaurant. Maar dat zal je zelf ook wel weten als je hier vaker bent geweest.

Ik hoop echt voor je dat het door gaat en als het dit jaar niet is dan moet het volgend jaar mogelijk zijn.

• Leuk 3
1 uur terug, martin zei:

Echt respect dat je dit gaat doen.

Dit is zeker een speciaal draadje waard op dit forum dus als het concreet door gaat moet je deze zeker gaan splitsen en zien we je dagelijks reisverslag met flink wat foto's hier met enorme belangstelling tegemoet.

Ik hoop echt voor je dat het door gaat en als het dit jaar niet is dan moet het volgend jaar mogelijk zijn.

Hartelijk dank voor je vriendelijke woorden. Aan mij zal het niet liggen. 

Mijn strategie:

Stel je doel

Wat heb je nodig

Wat houdt je tegen

Los problemen op

Behaal je doel

Bron: NLP

Stap een 

Verhoog de conditie en de gezondheid en de weerstand tegen ziekten. 

Tot ik 20 km per dag , eerst zonder dan met bepakking kan wandelen. Dan kijken of ik kan vertrekken.

aangepast door Ron sr
  • Leuk 4
  • 3 weeks later...
Op 19-2-2021 om 20:21, JJ&A zei:

Vanmiddag 19-02-2021

Schoonmoeder van 89 jaar voor de inenting vaccin gebracht, geen enkele bij verschijnsel, maar ze is ook heel taai.

Schoonmoeder heeft totaal geen bijverschijnselen gehad.

Ik ben gister gevaccineerd, ook geen bijverschijnselen gehad.

Mijn vrouw is vandaag stapje voor stepje gevaccineerd want zij reageert altijd heel heftig op medicatie, maar gelukkig hebben ze de vaccinatie heel voorzichtig toe gediend.

De huisarts had ook gezegt dat het via het ziekenhuis moest maar overal heen gebeld maar het systeem werk dus niet mee, schandalig.

Ondanks dat we vele ernstige voorvallen hebben aan gehaald was het systeem er niet gevoelig voor.

Je kan je afvragen waarom hebben jullie het dan gedaan, daar geef ik nog een antwoord op.

• Leuk 4
13 minuten geleden, JJ&A zei:

Ik ben gister gevaccineerd, ook geen bijverschijnselen gehad.

Mijn vrouw is vandaag stapje voor stapje gevaccineerd want zij reageert altijd heel heftig op medicatie, maar gelukkig hebben ze de vaccinatie heel voorzichtig toe gediend.

Hier word ik gelukkig van.

Dat je ondanks de enorme mist die er is ontstaan over vaccinatie je zelf de knoop heb doorgehakt en zelf de beslissing heb genomen. En stel dat je de beslissing had genomen om niet voor de vaccinatie te kiezen had ik exact hetzelfde gereageerd.

• Leuk 2

Gefeliciteerd JJ en A,

13 uur geleden, JJ&A zei:

De huisarts had ook gezegt dat het via het ziekenhuis moest maar overal heen gebeld maar het systeem werk dus niet mee, schandalig.

Dat lijkt mij wel logisch ik denk dat ziekenhuizen plat gebeld worden door mensen die iets willen. Daar zijn ze niet voor. Wat er fout gaat is dat jouw huisarts contact en afspraken had moeten maken voor jullie. Dat is de officiele weg.
De huisarts kan dan uitleggen, aan het ziekenhuis, dat er een andere weg voor jullie bewandeld moet worden.

Maar goed dat jullie de stap genomen hebben.

• Leuk 1
Op 19-2-2021 om 20:21, JJ&A zei:

Vanmiddag 19-02-2021

Schoonmoeder van 89 jaar voor de inenting vaccin gebracht, geen enkele bij verschijnsel, maar ze is ook heel taai.

Haha maar we hadden mijn schoonmoeder van 89 jaar als troef.

Nee zonder gein, er waren voor ons meer nadelen dat voordelen om het om het over te laten gaan.

Ik heb er zeker heel lang over na gedacht met alles wat we aan info op ons forum hebben, daar is ook info bij dat je even goed moet slikken, en terecht, hoe extreem sommige dingen ook mogen zijn, goed dat jullie het allemaal op het forum hebben gezet, daar mee kan je de beste beslissing nemen.

We trachten allemaal mensen met onderscheiding vermogen te zijn, en dan is het goed dat je heel breed wordt geïnformeerd, en daar hebben jullie stuk voor stuk aan mee geholpen, ik vind het een groot voorrecht om bij jullie te mogen horen, en daar mee het leven een stuk waardevoller te maken, geweldig, jullie mogen ook trots op je zelf zijn.

We kunnen met elkaar zeggen dat we geschiedenis maken,  met deze wereldwijde pandemie, kinderen en klein kinderen kunnen trost op ons zijn.

Laten wij ook elk lid als waarde vol trachten te zien, en bescheiden proberen te helpen groeien.

Ik heb ook een behoorlijke groei doorstaan, mede door de preppers van verschillende forums.

Jullie hebben mij opgewaardeerd, en daarmee kan ik wijze stappen ondernemen, om mijn geliefde bij te staan, in vele facetten.

Ook lijkt ons de vaccinatie een belangrijk stap in onze plan weg te gaan uit NL.

• Leuk 2
4 uur geleden, Petroman zei:

Gefeliciteerd JJ en A,

Dat lijkt mij wel logisch ik denk dat ziekenhuizen plat gebeld worden door mensen die iets willen. Daar zijn ze niet voor. Wat er fout gaat is dat jouw huisarts contact en afspraken had moeten maken voor jullie. Dat is de officiële weg.
De huisarts kan dan uitleggen, aan het ziekenhuis, dat er een andere weg voor jullie bewandeld moet worden.

Maar goed dat jullie de stap genomen hebben.

Bedankt @Petroman en @martin voor jullie fijne reactie,

Ik moest met mijn maatje naar Zuidhorn voor de vaccinatie.

Daar was een arts waar we ons ook moesten melden, de arts luisterde aandachtig naar de bijwerkingen die verschillende medicatie, veroorzaakten, ook een verdoving bij de tandarts kwam ter sprake, mijn maatje had haar lichaam niet meer onder controle ze sloeg met armen en benen misselijk hoofdpijn en dergelijk de tandarts wilde de Ambulance bellen maar mijn maatje wilde dat niet, want ze voelde dat het langzamerhand wat beter ging.

Morfine en dergelijk daar reageert ze ook aardig heftig op.

Geurtjes daar reageert ze ook heftig op, de keel begint dan dicht te knijpen.

Zo kan ik wel een tijdje door gaan.

Andere producten die je in een huishouding gebruikt zijn ook grotendeels zonder geurtjes.

Mijn geutjes kunnen er nog net mee door.😄

Dus jullie kunnen we begrijpen met de kennis van het forum in het achterhoofd dat hier veel over na is gedacht.

De vaccin is in kleine stapjes toe gediend, en in de observatie lokaal werd ze goed in de gaten gehouden, medicatie tegen bijverschijnselen zijn op de locaties aanwezig vertelde de arts, maar dat was voor ons niet echt een geruststelling.

Beste iedereen,

als ik als starter van deze thread effe mag vermelden ...

Deze post mag gerust gesloten worden. (suggestie aan de mods?)

Het betreft de vraag of je een vaccin zou nemen, relevant betreffende datum van de post ook, 
dat zou indiceren dat ze plots, en vlug een magische oplossing zouden hebben tov deze problematiek.

nu niet echt meer relevant.

Het probleem is nu ietwat meer gekend, de mogelijke antwoorden ook, 
bij deze zou ik deze post best afsluiten en je focussen op andere posts, meer up to date en relevant.

(gewoon een suggestie)

• Leuk 1

@Ron sr,

RIght on! , = high five! 

Zelfs de tests staafjes zijn nog in een test fase..

Zijn zelfs niet eens bedoelt om mensen mee te testen, enkel als labotorium test spul.

Kan je nagaan! 

Maar het brave nederlandse volk loopt er braaf achter aan.

laat zich graag voorliegen.

Achja......

• Leuk 3
  • Admin
Op 7-5-2021 om 02:09, wandering neone zei:

Beste iedereen,

als ik als starter van deze thread effe mag vermelden ...

Deze post mag gerust gesloten worden. (suggestie aan de mods?)

Het betreft de vraag of je een vaccin zou nemen, relevant betreffende datum van de post ook, 
dat zou indiceren dat ze plots, en vlug een magische oplossing zouden hebben tov deze problematiek.

nu niet echt meer relevant.

Het probleem is nu ietwat meer gekend, de mogelijke antwoorden ook, 
bij deze zou ik deze post best afsluiten en je focussen op andere posts, meer up to date en relevant.

(gewoon een suggestie)

<mod> prima, lijkt me verder idd ook geen toegevoegde waarde meer anders dan FB gehalte conversaties. P.S. Je zou dit makkelijker kunnen bereiken door je eigen post te rapporteren via de meldknop je kunt dan namelijk reden van melden zelf invoeren en dan simpel verzoeken om het topic te sluiten, met reden waarom. Dan bereik je ons sneller ;) </mod>

• Leuk 2
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...