Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

zou jij het vaccin nemen?

Recommended Posts

Huisartsen raken AstraZeneca-vaccin aan straatstenen niet kwijt: “We halen maar 30%”

Beau van Erven Dorens zei gisteravond in zijn praatprogramma dat uit een belrondje langs huisartsen is gebleken dat veel mensen niet komen opdagen voor de AstraZeneca-prik. Hij vroeg aan huisarts Matthijs van der Poel of hij dat ook heeft. “Ja, het is echt schrikbarend,” antwoordde de arts. “In mijn praktijk komt van de kwetsbare groep maar 30% een vaccin halen.” Hij zei dat hij ‘als een marktkoopman’ moest rondbellen.

Vermoedelijk "Fake News".

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 388
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Doom is een gebruiker die al zoveel aantoonbare onzin heeft gepost en nooit reageert op aanvullende vragen dat ik deze persoon niet als een betrouwbare bron zou durven zien. Dat vaccins uren in d

Ik zou nooit tegen mensen zeggen dat ze geen vaccin moeten nemen, dat moeten mensen namelijk zelf bepalen.   wie ben ik om te zeggen niet doen?   zeg ik lekker tegen zus en zw

Ik heb dit onderwerp thuis ook eens besproken. dit vaccin ga ik gewoon niet doen.   maar van het een komt het ander.   ik ben een vrij nuchter iemand, als het mijn dag is om t

Posted Images

@iedereen.

van mij mogen ze heel Nederland open gooien.

het boeit me eigenlijk geen ene donder.

gewoon 50 duizend mensen in de voetbalstadions.

de kroegen open.

lekker met zijn allen uit eten in de restaurants en vooral zorgen dat de concerten en dansfeesten weer door kunnen gaan.

ja, ik ken ondertussen 5 mensen die overleden zijn mede door corona.

ja, allemaal 75 of ouder.

ik zal morgen ff op de IC gaan kijken of er 1 of 2 mensen liggen,
moet toevallig toch even naar het Gelre in Apeldoorn.

• Leuk 1
1 uur terug, vheeswijk zei:

Huisartsen raken AstraZeneca-vaccin aan straatstenen niet kwijt: “We halen maar 30%”

Beau van Erven Dorens zei gisteravond in zijn praatprogramma dat uit een belrondje langs huisartsen is gebleken dat veel mensen niet komen opdagen voor de AstraZeneca-prik. Hij vroeg aan huisarts Matthijs van der Poel of hij dat ook heeft. “Ja, het is echt schrikbarend,” antwoordde de arts. “In mijn praktijk komt van de kwetsbare groep maar 30% een vaccin halen.” Hij zei dat hij ‘als een marktkoopman’ moest rondbellen.

@vheeswijk

nee hoor.

en dat is ook niet zo verwonderlijk toch?

mensen horen verhalen en zeggen daar doe ik niet aan mee en steken nog even een peuk op.

Voor mij is het heel logisch dat mensen zeggen nu even niet.

dan hoeft het niet per saldo fake nieuws te zijn.

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 3
3 uur geleden, vheeswijk zei:

Dit is idd geen fake news lijkt me veel van mn collega's die pro vaccinatie waren krabben nu achter de oren. En nieumand haalt de tweede prik. Nu is jansen ook al slecht in het nieuws dus blijven rna vaccins over.

• Leuk 1
3 uur geleden, vheeswijk zei:

“In mijn praktijk komt van de kwetsbare groep maar 30% een vaccin halen.” Hij zei dat hij ‘als een marktkoopman’ moest rondbellen.

Fake? ik weet het niet. Het past op zich goed in het patroon van de paniek rond Covid. Op zich hoeft niemand onder de 60 en bij goede gezondheid bang te zijn voor Covid, maar dat is niet wat je ziet.

Bang zijn voor bloedstollingen, ook wanneer deze zeldzaam zijn is voor mij precies hetzelfde gedrag.

• Leuk 1
11 minuten geleden, Perry zei:

blijven rna vaccins over.

Wacht maar even, ik zie nu in de USA ook berichten rond problemen met Pfizer & Moderna.... net als voor Astra Zenica gaat het om zeldzame bijwerkingen met een gevoelsmatig ernstig effect (hersen problemen).

• Leuk 2

Tis wachten erop denk dat er nu steeds meer een vergrootglas op gaat liggen. Voor iedereen wordt denk ik de vaccins meer en meer als gevaar gezien ook door die er eerst erg voor waren.

• Leuk 1

@Perry

Deze bijwerkingen slikken veel mensen in Nl vrijwillig zonder het te weten.

plakken.

Zelden (0,01-0,1%): gastro-intestinale perforatie. Depressie, psychotische reacties, verwardheid, lethargie. Meningitis, aseptische meningitis (m.n. bij SLE of andere collageenziekten), slaperigheid. Optische neuritis, reversibele toxische amblyopie, toxische optische neuropathie. Tinnitus, vertigo. Exfoliatieve dermatitis, dermatosen met blaarvorming, Stevens-Johnsonsyndroom (SJS), toxische epidermale necrolyse (TEN) en erythema multiforme); meestal optredend in de eerste maand van de behandeling. Verergering van psoriasis. Nierinsufficiëntie, hematurie, proteïnurie, necrose van de nierpapillen met name bij langdurig gebruik en samenhangend met verhoogde waarden serumureum en met oedeem. Verlaagde hemoglobinewaarden.

Zeer zelden (< 0,01%): hypertensie, vasculitis, hartfalen, palpitaties, cerebrovasculair accident. Acuut pulmonaal oedeem. Ulceratieve stomatitis, oesofagitis, pancreatitis. Leverfunctiestoornis (stijging van de transaminasewaarden, vooral bij langdurig gebruik). Verlaagd hematocriet- en Hb-waarden. Stoornissen in de menstruatiecyclus. Exacerbatie van infectiegerelateerde ontstekingen zoals necrotiserende fasciitis, ernstige huidinfecties en complicaties van weke delen tijdens een varicella. Perifeer oedeem. Nervositeit.

Verder zijn gemeld: arteriële trombose (bv. myocardinfarct, herseninfarct) vooral bij gebruik van hoge doseringen (2400 mg), verlengde bloedingstijd. Angina pectoris. Leverfalen. Paresthesie. (Hemolytische) anemie, granulocytopenie, neutropenie, agranulocytose, pancytopenie. Verlaagde calciumspiegel. Anorexie. Verergering van colitis ulcerosa of M. Crohn. Lupusachtig syndroom. Reversibele alopecia (bij vrouwen van het negroïde ras). Geneesmiddelenreactie met eosinofilie en systemische symptomen (DRESS), acute gegeneraliseerde exanthemateuze pustulose (AGEP).

• Leuk 2
48 minuten geleden, Hermanusb zei:

Deze bijwerkingen slikken veel mensen in Nl vrijwillig zonder het te weten.

Niet veel mensen zullen de link leggen met de bijwerkingen van ibuprofen.

Maar het is ook echt een ongelooflijke puinhoop wat ze ervan gemaakt hebben.

Wees gewoon duidelijk in je communicatie en wees ook transparant als het gaat om bijwerkingen en vaccinatie.

Op deze manier creëer je onrust en ik kan me heel goed voorstellen dat je echt niet meer weet waar je goed aan doet.

We vinden die 600 trombosegevallen (alleen al in Nederland) van het pilgebruik onder zeer jonge meisjes (14 tot 18) geen enkel probleem.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210408_97064656

Hier komen we dan op 222 gevallen op 34 miljoen! gevallen en het is complete paniek.

Ik snap deze selectiviteit niet zo goed. Kan iemand me uitleggen waarom mijn dochter voor de rest van haar leven aan de bloedverdunners zit en dit een acceptabel risico is geweest ?

@vheeswijk

Hoe zij jij dit soort verhoudingen?

Jij hebt in het verleden heel veel te maken gehad met getallen en statistieken. Waarom weegt het ene zoveel zwaarder dan het andere?

18 minuten geleden, martin zei:

Niet veel mensen zullen de link leggen met de bijwerkingen van ibuprofen.

Maar het is ook echt een ongelooflijke puinhoop wat ze ervan gemaakt hebben.

Wees gewoon duidelijk in je communicatie en wees ook transparant als het gaat om bijwerkingen en vaccinatie.

Op deze manier creëer je onrust en ik kan me heel goed voorstellen dat je echt niet meer weet waar je goed aan doet.

We vinden die 600 trombosegevallen (alleen al in Nederland) van het pilgebruik onder zeer jonge meisjes (14 tot 18) geen enkel probleem.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210408_97064656

Hier komen we dan op 222 gevallen op 34 miljoen! gevallen en het is complete paniek.

Ik snap deze selectiviteit niet zo goed. Kan iemand me uitleggen waarom mijn dochter voor de rest van haar leven aan de bloedverdunners zit en dit een acceptabel risico is geweest ?

@vheeswijk

Jij hebt in het verleden heel veel te maken gehad met getallen en statistieken. Waarom weegt het ene zoveel zwaarder dan het andere?

Sociale impact, ruchtbaarheid, paniekreacties, kortom... menselijk gedrag.

• Leuk 1
9 minuten geleden, martin zei:

@vheeswijk

Nou dat valt wel mee. Ik ben chemicus en geen statisticus. Ik krijg zelf geen vinger achter de statistieken. Het aantal doden door vaccinatie is in feite niet eens zo hoog (%). Zo kan het aantal zijn "gedownplayed" omdat het niet past in de duidelijke vaccinatie propaganda of worden toegeschreven aan "onderliggend lijden". Wél is het duidelijk dat er véél meer ernstige bijwerkingen optreden als blindheid, doofheid, neurologisch falen, verlammingen, enz., enz. Dit aantal is véél hoger. Relatief veel mensen worden er doodziek van. Ik kan de bron niet meer vinden maar heb ergens gelezen dat een groot deel van de weigeraars nu degenen zijn die de 2e prik niet meer halen, maar wel de 1e prik hebben gehad. Het aantal doden is lang niet zo hoog als sommige gangbare medische behandelingen zoals, ik noem maar wat, bv. chemokuren tegen kanker, (doodsoorzaak onderliggend lijden dus kanker) en zelfs pijnstillers als morfine of het beruchte Fentanyl waarvan ik zelfs pleisters heb geprept voor als ik het leven niet meer waard vindt te leven.

• Leuk 2

@Winterslaapisbeter,

Klopt, de meeste mensen weten niets van de bijverschijnselen van hun eigen medicatie, of dat ze tegen elkaar in werken.... 

of van zo iets simpels als ibuprofen... 

Ze slikken blindelings die troep.

Ik lees de bijsluiter wél en toen ik eens die hele sterke pijn stiller nodig had,

dacht ik; ammehoela!

No way ga ik pijnstillers slikken waarvan er een kans is dat ik een maagbloeding krijg.

Hell no!

Zó erg was de pijn opeens niet meer, ( int echt wel) dus toen heb ik de pijn grotendeels uitgezeten, totdat ik het écht niet meer trok (hoge pijngrens) kan zo zijn voordeel hebben, en dan nam ik gewoon een ferme borrel, 2 desnoods.

Kan je ook dood aan gaan! duh! :-)

@Ron sr,

Ooh! dat is vast iets waar hij straks weer totaal geen enkele herinnering aan heeft!

Aal in een emmer snot! 

Of zich geheel "anders" herinnert.

Mag ik een teiltje! 

• Leuk 1
44 minuten geleden, Ron sr zei:

Nu breekt mijn klomp

Ja, opvallende uitspraak.

Ineens blijken bijwerkingen al langer bekend, ik dacht dat Rutte laatst nog zei dat-ie zich nog nooit had

bezig gehouden met bijwerkingen van vaccinaties.( ik dacht in twitter bericht Info,s draadje ).

Daar brak voor mij mijn 1e klomp. Nu ook al idd mijn 2e !

Helaas komen bij andere merken dezelfde bijwerkingen voor, wat gaat daar mee gedaan worden ?

En klopt mijn indruk dat bijwerkingen meer voorkomen onder vrouwen dan bij mannen ?

Of lijkt dat maar zo omdat meer vrouwen worden gevaccineerd ( vaker werkzaam in zorgberoepen)

groet,mevr.Grijpstra

Ik ga binnenkort voor het eerst bloed geven, het schijnt dat 20% van de donoren al antistoffen heeft tegen het covid virus. Mij lijkt het een onderzoek waard om gedoseerd natuurlijke antistoffen op te bouwen onder de bevolking. ipv een vaccin. Maar ja ik ben geen wetenschapper.  Als het vaccin helpt, dan is het een goede zaak, al geloof ik meer in de natuurlijke weerstand van het lichaam. 

• Leuk 1
4 minuten geleden, Ronin Kogaratsu zei:

Maar ja ik ben geen wetenschapper.

Dat kan ook zo z`n voordeel hebben !

Soms kom je met je eigen gevoel verder dan met wetenschappelijke kennis.

En er gaat volgens mij ook niks boven je eigen , natuurlijke weerstand.

Ons immuunsysteem hebben we niet voor niets gekregen , al mag het soms

best een handje geholpen worden , maar toch zeker niet beinvloed.

En mooi dat je bloeddonor gaat zijn ! 👍👍

Zo weet je gelijk of je zelf antistoffen hebt, natuurlijk.

Al zal dat zeker niet jouw motivatie zijn.

Succes hoor !

groet,mevr. Grijpstra

• Leuk 1
14 minuten geleden, Ronin Kogaratsu zei:

Veel wetenschap blijkt idd achterhaald na een paar decennia. 

Ik wil ook meer vertrouwen op mijn intuïtie, de keren dat ik daar vol op vertrouwde is het altijd zo gebleken. 

groet 

Amai  , wat goed om dit te lezen !

Heel goed dat je er zo over denkt , hoor.

Sluit helemaal aan bij mijn idee.

Altijd je eerste indruk volgen , je intuïtie zgzgd. Heeft mij ook nog NOOIT in de steek gelaten!

Als ik daar vanaf week , kwam het meestal fout uit ha ha.

Wel, heel veel succes hoor !

• Leuk 2

@martin

ik schreef bewust geen ibuprofen.

want die stof zit ook in bijv advil wat bij de kruidvat vrij tekoop is.

En andere vergelijkbare pillen.

mensen maken zich druk om getallen terwijl aan de andere kant we dingen doen die veel slechter voor ons zijn. Of eten.

• Leuk 2
5 uur geleden, Ron sr zei:

Nu breekt mijn klomp

op 3,31 . 

De opmerking van Rutte is voor mij merkwaardig omdat hij kennelijk op de hoogte is van de zogenaamde gevaren van het Virus. Van de meer dan 10 miljoen Nederlanders onder de 50 zijn er vrijwel geen slachtoffers. Dat weet hij dus kennelijk wel. Het vaccineren van die groep is voor DIE groep zinloos. Als je dan ook nog insinueert dat iedereen gevaccineerd moet worden dan kan dat met het huidige tempo nog jaren duren

aangepast door Ron sr
  • Leuk 2
1 uur geleden, Ron sr zei:

omdat hij kennelijk op de hoogte is van de zogenaamde gevaren van het Virus.

Ja ook vanuit die invalshoek bekeken is zijn uitspraak opmerkelijk.

Daaruit zou je dus kunnen concluderen dat bewust een groep van 10 miljoen mensen onnodig gevaccineerd

zou worden ,als ik het tenminste goed begrijp !

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1
4 uur geleden, Ron sr zei:

Het vaccineren van die groep is voor DIE groep zinloos

Het is denk ik toch iets complexer dan dit.

Het punt is dat indien je kijkt hoe een virus zich verspreid er steeds een persoon moet zijn waar het virus zich naar toe kan verspreiden.

En als we het simplificeren zal een virus altijd het loodje leggen want er zijn maar 2 scenario's

1- Het virus wint, en de gastheer (de mens) gaat dood

2- Het virus verliest, en de gastheer (de mens) is hierna immuun.

Zowel in scenario 1 en 2 zal het virus het niet overleven.

Maar....

Als het virus zich in die periode heeft kunnen verplaatsen van gastheer A naar gastheer B (en misschien wel naar nog 50 andere gastheren/vrouwen/dingen) is het virus alsnog goed bezig geweest.

Dus....

Als je door vaccinatie de kans verklein voor het virus om nieuwe gastheren te vinden dan vertraag je alsnog de verspreiding van het virus en is dit alsnog een goed zaak. En dit staat los van de klachten van de gastheer.

Dus het is niet zinloos om mensen te vaccineren die geen klachten ontwikkelen.

Maar het is uiteraard wel zo dat ik me nooit en te nimmer zou laten vaccineren als de nadelen van vaccineren groter zijn dan de voordelen.

En aangezien iedereen van nature een egocentrisch schepsel is dan kan je het ook niemand kwalijk nemen om in die situatie te bedanken voor vaccinatie.

Het is wel verbijsterend hoe incapabel men omgaat met het "beleid". Het is overduidelijk dat ze maar wat aan lopen te klooien en eigenlijk niet goed weten wat verstandig is. Het zou naar mijn idee een stuk verstandiger zijn om wat transparanter te zijn over de doelstelling van bepaalde stappen. Ik ben bang dat ze zelf niet goed weten waar ze mee bezig zijn.

• Leuk 1
10 uur geleden, Sjuul zei:

@Winterslaapisbeter,

Klopt, de meeste mensen weten niets van de bijverschijnselen van hun eigen medicatie, of dat ze tegen elkaar in werken.... 

of van zo iets simpels als ibuprofen... 

Ze slikken blindelings die troep.

Ik lees de bijsluiter wél en toen ik eens die hele sterke pijn stiller nodig had,

dacht ik; ammehoela!

No way ga ik pijnstillers slikken waarvan er een kans is dat ik een maagbloeding krijg.

Hell no!

Zó erg was de pijn opeens niet meer, ( int echt wel) dus toen heb ik de pijn grotendeels uitgezeten, totdat ik het écht niet meer trok (hoge pijngrens) kan zo zijn voordeel hebben, en dan nam ik gewoon een ferme borrel, 2 desnoods.

Kan je ook dood aan gaan! duh! 🙂

1800 mg per dag, een half jaar lang, want ik was jong en naief, en ik had echt wel een he-le-boel pijn. Geen maagbeschermers, want dat was toen nog niet, en toen ik last van mijn maag kreeg zei de dokter "Ok, nou, dan krijg je deze... " Naproxen. Bijwerkingen... maagklachten. De pijn werd in de loop van de jaren uiteindelijk minder, ik heb er veel last van gehad en soms nog, maar ibuprofen slik ik alleen wanneer ik echt, echt, echt niet anders meer kan.

Het lullige is ook nog dat het er niet altijd goed op staat. Ik kreeg eens zware maagzuurremmers ter experiment, en toen kreeg ik bulten in mijn kruisgordel. Dat stond niet op de bijsluiter. Toen kreeg ik een lichtere dosering, want maagzuurremmers maakten me misselijk, en daarop stond "Bij bulten in de kruisgordel direct stoppen". O_o

• Leuk 1
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...