Ga naar inhoud
GENEGEERD

zou jij het vaccin nemen?

Share

Recommended Posts

1 uur terug, Perry zei:

Cliënten van mij zijn allemaal ingeënt met moderna van de 30 geen bijwerkingen tenzij je een stijve arm daaronder rekent met een slag om de arm want de 2de prik is nog niet gezet.

Mijn collega's hebben astrazeneca gehad hier hoorde ik wel van verscheidene die er behoorlijk ziek van geworden zijn. Ongeveer 50%.voornamelijk van de 2de prik. 

En de bijwerkingen na 6mnd of 2jaar?

Of is dat nog niet onderzocht?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 uur terug, Ron sr zei:

Als je kijkt naar de technische Breefing  door van Dissel kijkt sheet 2 van de ppp heeft 98% van de mensen die een besmetting oplopen/positief geteste personen  milde tot geen klachten. Ik had begrepen dat de berekening over de effectiviteit niet gaat over het aantal besmette personen. Wel over een verschil in patienten tussen en placebo en vaccin groep.

Over de effectiviteit valt  nogal wat af te dingen, zoals prof Capel al maanden geleden heeft aangegeven. 
Citaat:

"Een vaccin zal niet werken , het virus muteert zo snel dat een vaccin niet effectief is, net zoals influenza"

einde citaat

Op zich is het idioot om gezonde personen te "vaccineren" (genetisch te manipuleren). Zeker als 98% lichte of geen klachten heeft. De 98% hoef je niet te vaccineren. Verder is nog aan de orde dat 10  miljoen mensen in Nederland onder de 50 relatief geen last heeft van het virus. (zie RIVM covid in grafieken leeftijdsverdeling)

Van Dissel vind ik een eikel. Ik snap dat dat niet telt, maar toch 😛

Je vaccineert 30.000 mensen, je hebt een placebo groep van 30.000 mensen, vervolgens kijk je naar het voorkomen in de placbo groep ( zeg 1000 zieken) en in de gevaccineerde groep ( zeg 10 zieken) en dan bereken je de verhouding. Dat is dan de effectiviteit. Er valt natuurlijk veel te zeggen over de doorsnedes van de groepen en hun gedrag, maar zolang je groep statistisch gezien maar groot genoeg is is het door te rekenen naar een effectiviteit. Uiteindelijk gaat het er om of je genoeg mensen kunt vaccineren en dan genoeg bescherming hebt in de groep dat iedere willekeurige uitbraak leid tot een R die lager is dan 1.

Yes, die effectiviteit is verder wel een ding. Een vaccin beschermt je tegen een bepaald virus, en zolang nieuwe mutaties maar genoeg lijken op het orgineel beschermt het je ook tegen de afstammelingen van dat virus. Zodra het nieuwe virus te ver afwijkt...maar dan is je natuurlijke afweer ook nutteloos. De mutatiesnelheid is echter afhankelijk van hoevaak een virus rondgaat en hoe snel het basaal al muteert, en we hadden ons veel ellende kunnen besparen door de rondgang te beperken.

Het mRNA vaccin is geen genetische manipulatie. Dit is al meerdere malen ontkracht. Betekent nog niet dat ik het wil, als ik al een vaccin krijg dan is het een traditioneel vaccin.

Ik zou dat "geen last" maar even met een korreltje zout nemen, de mensen die langer last hebben van COVID stapelen zich op. Mijn partner was acht weken aan het hoesten en is nog steeds erg vlug moe, en ik merk dat mijn hersenen gewoon niet zo soepel meer lopen, en beiden schijnen aan COVID te wijten te zijn, maar dan als lange termijn effect.

• Leuk 3
Link naar reactie

3 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Oh, da's wel leuk. Dan is de vraag... word er meer gerapporteerd door mensen in de zorg ja of nee?

Precies. Dat was een van de redenen waarom ik vroeg of er iemand iets hierover gelezen/gehoord had :classic_wink:

• Leuk 1
Link naar reactie

5 uur geleden, OBL-Rien zei:

Precies. Dat is wat ik uit verschillende berichten haal. De bijwerkingen lijken veel hoger onder verplegend personeel dan de gemiddelde bevolking.

Die groep, een brede samenstelling van jong en oud, maar weinig echte kneuzen, is ook het meest gevaccineerd. Het zijn de voorlopers en daar kunnen veel van leren omtrent bijwerkingen bij diverse leeftijdscategorieen. Voor de rest zijn er vooral heel veel bejaarden gevaccineerd, men begint nu pas aan de 73 jarigen.

Omdat er veel meer vrouwen dan mannen in de zorg werken, zie je dat ook terug. Het is dus nog even gissen hoe het werkt met AstraZeneca en jonge (onder de 65) mannen. Ik ben er niet gerust op met dit ouderwetse type vaccin.

• Leuk 2
Link naar reactie

3 uur geleden, Ron sr zei:

Mijn opmerkingen zijn gebaseerd op gegevens van het CBS en RIVM. Het staat iedereen vrij om met die gegevens aan de slag te gaan en een mening te vormen.

Hoe erg is Covid? Natuurlijk afhankelijk van je eigen waarnemening

Hioe erg is Covid voor Nederland. En welke maatregelen zijn reeel ?

De volgende gegevens kan je opzoeken :

1. Het aantal mensen in  Nederland per leeftijdsgroep

2. Het aantal besmettingen in Nederland per leeftijdsgroep

3. Het aantal positief geteste personen per leeftijdsgroep

4. Het aantal personen die zijn overleden per leeftijdsgroep.

5. Waarom zijn sommige vatbaar en waaarom sommigen niet?

Wat ik kan aflezen uit die feiten zijn:

1. Er in Nederland 10 miljoen mensen leven onder de 50 jaar

2. Het aantal doden met covid  de 50 jaar is rond de 150.

3. In het begin van de covid weken was 7000 van de 9000 slachtoffers in verzorgingstehuizen

4. Er wordt voortduren onderliggend lijden genoemd. 

5. De meeste slachtoffers zijn boven de 70

6. Alle slachtoffers hebben een niet goed functonerend immuunsysteem voor de besmetting. Ofwel door een ziekte of door erfelijke aanleg.

7. Het aantal personen boven de 60 jaar is in Nederland 3.3 miljoen. Die hebben GEEN covid.

8. Het aantal slachtoffers is nu in Nederland 14.000. Bij lange na niet de grootste oorzaak van het overlijden in Nederland

9. Kinderen onder de 13 hebben een uitstekend immuunsysteem en worden niet ziek. Dat betekend dat het virus tijdig wordt opgeruimd.

10. Vergeleken met de Mexikaanse griep: Toen waren er 18.000 slachtoffers 2018

Nog een opmerking over de werking van het vaccin:

Het voorbeeld van jouw lijkt prima. In een van de publicaties van de werking van het vaccin had men het echter over een belachijk laag aantal patienten. Twee groepen van 20.000 met slechts 3 slachtoffers in de placebogroep en 1 in de vaccin groep.  Daar heb je dan 20.000 vaccins voor ingespoten.

Wat betreft het begrip Vaccin

Tot voor kort was de definitie van een Vaccin: Een verzwakte of gedeelte van een ziekteverwekker of antigen.

Daar in onlangs toegevoegd DNA en RNA vaccin.

Het verschil in traditionele vaccinatie is dat na in spuiten van DNA en RNA het lichaam ZELF delen van een virus gaat produceren. In de hoop dat dan Daartegen antistoffen geproduceerd worden. Dit is een compleet andere manier van werken. 

Volgens sommigen heeft dit type vaccin bijwerkingen die verwaarloosbaar zijn. Het voordeel weegt op tegen het nadeel.

Ik ga liiever uit van het ontwikkelen van een natuurlijke afweeer. (98% lichte tot geen klachten).

jammer genoeg wordt in de publiciteit besmetting als gevaarlijk gezien, iets wat je moet voorkomen. Hoe meer besmetting hoe beter, maaar blijf uit de buurt van mensen die een immuunprobleem hebben. Op dit moment zijn 20% van de bloeddonoren immuniteit dus gaat het de goede kant op. 

Positief geteste personen vaccineren????? waarom?????? is de test soms toch niet zo goed?????

Met de beste bedoelingen

Ron van der Sluis

Ik wil je naam helemaal niet weten 🙂 ( zou ik hier ook niet posten 😉 )

Een goede, inhoudelijke discussie is een heerlijk ding. Ik voel me niet aangevallen wanneer iemand het er niet mee eens is.

Ik ben het met je eens dat de maatregelen proportioneel moeten zijn naar de problemen. De uiteindelijke vraag is wat we proprotioneel vinden, wat acceptabele restschade is en wat niet. Volgens de getalletjes die we nu hebben moet 2% extra zorg, en daar gaan er een paar van dood.  Daar in zit hem ook het venijn, 2% van 17 miljoen mensen zijn er 340.000, en die kunnen we niet in onze ziekenhuizen kwijt. Op dat moment loopt de mortaliteit op want vrijwel iedereen die een IC bed of ziekenhuisbed nodig heeft heeft pech. Dan krijgen we code zwart, en wanneer je dat helemaal uitrekent naar leeftijdscategorie ( dat heb ik eens gedaan) dan krijgt iedereen boven de 40 geen IC bed wanneer hij of zij het nodig heeft, want daar is dan geen plaats voor. Effectief betekent dit dat we iedereen met COVID boven de 40 niet meer behandelen. Dan gaat de mortaliteit omhoog, en hard ook. Ik ga uit van een scenario waarin we dat niet willen doen.

Ja, dat lijkt logisch he, want de tijd waarin de studie loopt is drie maanden en binnen die drie maanden worden er dan 3 mensen ziek en dan spuit je daar 20.000 vaccins voor in. Ok. Maar de werkelijkheid is dat het virus niet na drie maanden weg is, maar dat het wanneer we niets doen vrolijk door de samenleving heen gaat.  We vaccineren heel Nederland, en in het bovenstaande scenario redden we dan ruwweg 340.000 levens. Daar spuiten we die 17 miljoen mensen voor in. 340.000 levens, het merendeel in de hogere leeftijdscategorieen, een aantal in de lagere, en een paar van die mensen zijn de ouders van kinderen die net geboren zijn, de kinderen van ouders die hun tiener niet zien sterven en twee negenjarigen die echt de pech hadden dat zij dood zouden gaan aan een suf virus omdat ze verminderde weerstand hadden. De reden waarom COVID-19 niet de grootste doodsoorzaak is is omdat we het hele jaar al aan het klooien zijn met die maatregelen. Verder zijn andere doodsoorzaken niet direct besmettelijke ziektes, ik bedoel, als Jantje overlijd aan longkanker omdat hij rookte... klote voor Jantje, maar hij kan alleen maar zijn meerokers met zich meenemen, verder krijgt niemand hetzelfde als Jantje ongeacht met hoeveel mensen hij praat.

We spuiten middels een mRNA vaccin geen DNA in. Da's echt wat anders. een mRNA vaccin transcribeert (anglicisme 😛 ) een eiwitketen, die word herkent als niet lichaamseigen, het lichaam ontwikkeld antistoffen en die antistoffen werken ook tegen het virus.

Wanneer de regering en de media nou eens wat vaker zouden uitleggen dat we dit doen om de ziekenzorg te laten functioneren,en niet zozeer vanwege de mortaliteit ( al is dat ook klote ) of omdat mensen op een hele nare manier overlijden aan dit virus, misschien dat het dan wat begrijpelijker zou zijn. De manier waarop de boodschap nu gebracht word getuigd van weinig intelligentie en menselijk inzicht. COVID-19 is niet hetzelfde als Ebola. We doen dit om te voorkomen dat in het hele land de ziekenzorg stopt.

• Leuk 2
Link naar reactie

40 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Wanneer de regering en de media nou eens wat vaker zouden uitleggen dat we dit doen om de ziekenzorg te laten functioneren,en niet zozeer vanwege de mortaliteit ( al is dat ook klote ) of omdat mensen op een hele nare manier overlijden aan dit virus, misschien dat het dan wat begrijpelijker zou zijn. De manier waarop de boodschap nu gebracht word getuigd van weinig intelligentie en menselijk inzicht. COVID-19 is niet hetzelfde als Ebola. We doen dit om te voorkomen dat in het hele land de ziekenzorg stopt.

Goed verhaal maar de meeste mensen zijn niet bereid om die uitleg tot zich te nemen.

Sommige mensen zijn simpelweg te dom. De meeste zijn niet ontvankelijk om het door te nemen omdat ze compleet zijn doorgeslagen in hun achterdocht.

En ik kan ze hier ook best wel in begrijpen want de regering/RIVM heeft er ook een ongelooflijke pijnzooi van gemaakt.

Als we de cijfers van de landen erbij pakken dan zien we de meest bizarre verschillen in besmetting/sterftecijfers.

We kunnen helemaal niets met deze cijfers want de maatregelen zijn ook voor ieder land compleet anders.

Op zich heeft @Ron sreen punt dat het redelijk onzinnig is om een een ex covid persoon te vaccineren.

En ook het punt van leeftijd is valide.

Laat iedereen onder de 25 jaar elkaar voor 2 weken lekker besmetten en we hebben binnen 2 weken 20% van de bevolking immuun. Herhaal dit nog een keer of 4 door die leeftijd op te rekken met 10 jaar en we zouden er gegarandeerd een stuk beter ervoor staan dan nu.

Maar achteraf is het altijd makkelijk lullen en het is in de praktijk ook erg lastig om dit uit te voeren

(want hoe krijg je alle mensen onder de 25 jaar 2 weken gescheiden van de rest van de bevolking)

Wat de meeste mensen vergeten is dat het nooit in te schatten is hoe het er voor zou hebben gestaan zonder die maatregelen. En op dat punt gaan de meeste mensen (ook @Ron sr) in de fout.

Je kunt geen vergelijking maken met cijfers als je het effect niet weet indien er geen maatregelen zouden zijn genomen.

En dat maakt het heel lastig om de situatie goed te kunnen inschatten.

Ik vind het persoonlijk in ieder geval een ongelooflijke amateuristische bende hoe de maatregelen nu worden genomen zonder dat je ooit instaat zal zijn om het effect te meten.

Doe dan de helft van het land wel bepaalde maatregelen en de ander helft niet. Of doe per provincie maatregelen en kijk hoe het uitpakt. (moet je wel strikt zorgen dat mensen zich niet verplaatsen tussen provincies).

Ik snap dat dit alsnog lastig uit te voeren zal zijn. Maar dan kan je eindelijk eens vergelijken ipv gokken.

• Leuk 3
Link naar reactie

14 uur geleden, Ron sr zei:

8. Het aantal slachtoffers is nu in Nederland 14.000. Bij lange na niet de grootste oorzaak van het overlijden in Nederland

........

10. Vergeleken met de Mexikaanse griep: Toen waren er 18.000 slachtoffers 2018

Je vergelijkt het aantal doden wereldwijd van de Mexikaanse griep met het aantal doden door corona alleen in Nederland??

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mexicaanse_griep Waarom?

En het probleem blijft, met jongeren die minder getroffen worden door corona dan ouderen, dat die twee groepen niet te scheiden zijn. Dat is een illusie. De ouderen die je wilt afscheiden van de rest van de bevolking om zo te beschermen tegen corona, zullen in contact komen met jongere mensen. Bv. omdat ze zorg nodig hebben (niet gegeven door andere bejaarden meestal), familie hebben, naar de supermarkt moeten (hier in Drenthe is online bestellen een gedoe en niet genoeg aanwezig), bejaarden delen dezelfde lift als jongeren in hun flatgebouw, etc, etc.

• Leuk 3
Link naar reactie

12 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

Wanneer de regering en de media nou eens wat vaker zouden uitleggen dat we dit doen om de ziekenzorg te laten functioneren,en niet zozeer vanwege de mortaliteit

Inderdaad!

En dan kunnen ze er gelijk bij melden dat Vit-D supplement de symptomen sterk verminderd. Ik heb ooit eens een link naar een video gepost hier waarin duidelijk werd hoezeer vit-D de effecten van het virus wegneemt. En nu begeef ik me op dun ijs, maar ik meen me te herinneren dat met voldoende Vit-D de kans dat je in de ICU beland vrijwel nihil wordt.

Maar goed, dan zou de overheid bezig zijn met zorgen voor de burgers ipv het systeem.. en dat willen we toch zeker niet... (paas-ochtend sarcasme, retorisch)

• Leuk 1
Link naar reactie

23 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

Wanneer een vaccin je voor 90% beschermt, m.a.w. 90% van de mensen die COVID-19 zouden oplopen nadat ze het virus kregen krijgen het nu niet, dan is er geen reden meer om bang te zijn voor mensen die niet gevaccineerd zijn. Kortom, het vaccin werkt.

Dank voor je reactie.

En nu dan maar hopen dat de wijzen van het RIVM en onze geweldige heersers het ook zo zien!

Groet

• Leuk 1
Link naar reactie

2 minuten geleden, nu even niet zei:

Dank voor je reactie.

En nu dan maar hopen dat de wijzen van het RIVM en onze geweldige heersers het ook zo zien!

Groet

De vaccins zijn er met een noodprocedure gekomen omdat er geen werkend medicijn is.

Er is dus alles aan gelegen om geen werkend medicijn te vinden want dan moeten ze het vaccineren stoppen totdat het vaccin echt goed getest is.

Vandaar dat ze iedere mogelijkheid aangrijpen om de medicijnen af te keuren, maar een matig getest vaccin mag wel massaal toegepast worden!

• Leuk 2
Link naar reactie

10 minuten geleden, doom zei:

De vaccins zijn er met een noodprocedure gekomen omdat er geen werkend medicijn is.

Amerika , Engeland Rusland en nog wat landen hebben een via een noodprocedure gewerkt.

De EU heeft op goedkeuring gewacht van het EMA.

Dat is ook de reden waarom die landen een stuk eerder begonnen zijn met vaccinatie.

10 minuten geleden, doom zei:

Er is dus alles aan gelegen om geen werkend medicijn te vinden want dan moeten ze het vaccineren stoppen totdat het vaccin echt goed getest is.

Dus zodra er een medicijn zou zijn moeten ze het vaccineren stoppen?

Wie is "ze" en hoe kom je met het gegeven dat vaccineren zou worden stopgezet na vinden medicijn?

12 minuten geleden, doom zei:

Vandaar dat ze iedere mogelijkheid aangrijpen om de medicijnen af te keuren, maar een matig getest vaccin mag wel massaal toegepast worden!

Heb je een paar links van medicijnen die "ze" afkeuren?

Ik zie je reactie graag tegemoet.

• Leuk 2
Link naar reactie

1 uur geleden, Ron sr zei:

Ook Prof Pierre Capel heeft aangegeven dat angst een negatief effect heeft op het immuunssysteem. 

volgens mij kun je wel stellen dat ongeveer alle genomen maatregelen gericht zijn op de afbraak van ons immuunsysteem; handen wassen, mondkapje, binnen blijven en afstand houden en natuurlijk de enorme angst en stress.

dank voor jouw bijdragen!

• Leuk 5
Link naar reactie

Hier een link naar een speadsheet met links naar RIVM en CBS de getallen van de grafieken

Bedankt voor de spreadsheet. Een grafiek er bij maakt het net iets overzichtelijker.

m.b.t. vergelijking Spaanse griep en huidige pandemie blijft een lastige. We leven in een andere tijd en hebben nu de beschikking over internet waardoor we veel meer en sneller communiceren. Ik vermoed dat er toen ook wel  flinke ongerustheid was. Maar aangezien de bevolking niet verder keek dan hun eigen dorpsdokter en de eerste tv uitzending pas 33 jaar later zou gaan plaatsvinden was de gemiddelde burgen totaal niet op de hoogte wat er speelde.

Alleen de mensen met een defect immuunsysteem krijgen last van Covid

Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat ik geen defect immuunsysteem heb (wel iemand uit mijn gezin) en dat ik alsnog flink last heb gehad van Covid. Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld en ik kan het iedereen van harte aanraden om het niet te krijgen. Zolang je niet naar het ziekenhuis moet val je onder de noemer "milde klachten". Maar ik ken ook mensen met flink overgewicht of mensen die bestraald zijn/worden met covid die op wat minimale verkoudheidsklachten na het prima hebben doorstaan.

Ik ben nu 3 weken laten op 75% van mijn normale energie dus ik ga niet lopen klagen maar ik had dit echt niet verwacht.

Wel, Ik ben zelf 78 jaar en heb overgewicht met een immuunprobleem en wil graag zelf beslissen welke maatregelen ik wil nemen.

M.b.t. wel of niet vaccineren vind ik ook dat je die beslissing zal moet kunnen nemen. En dat het echt niet nodig is dat een overheid je indirect gaat lopen pushen om die keuze te maken.

Maar ik ga je toch de vraag stellen m.b.t. je eigen statistieken en wel/niet vaccineren.

(ik ga de getallen niet invullen want die heb je zelf al keurig in je spreadsheet staan)

Er is dus een risico dat je gaat sterven aan covid als je besmet zou raken

En er is ook een risico dat je door bijwerkingen zou sterven aan het vaccin.

Heb je die 2 zaken als eens tegen elkaar afgewogen? Welke keuze zou je nu maken?

Link naar reactie

In dit geval zijn de 4 goedkeuringen die voor de Covid-19-vaccins zijn verleend, zogenaamde “voorwaardelijke” goedkeuringen. Ze zijn tijdelijk. Zij zijn niet langer dan één jaar geldig omdat zij zijn vastgesteld op basis van “onvolledige gegevens”. Om een standaardvergunning voor het in de handel brengen gedurende vijf jaar te krijgen, moeten de laboratoria in kwestie dossiers indienen met “lopende studies en studies die voor de komende jaren zijn gepland”. Tijdens deze “ontwikkeling” wordt een nauw en gecoördineerd toezicht tussen de producerende laboratoria en de gezondheidsautoriteiten georganiseerd door middel van regelmatige vergaderingen.

https://www.frontnieuws.com/twijfel-over-de-intrinsieke-kwaliteit-van-producten-die-als-anti-covid-vaccins-worden-aangeboden/

https://www.medias-presse.info/doute-sur-la-qualite-intrinseque-des-produits-presentes-comme-vaccins-anti-covid-et-leurs-procedes-de-fabrication-sur-base-de-documents-officiels-publies-par-lagence-europeenne-du-medicament/141451/

Link naar reactie

Op 19-3-2021 om 08:46, robbie zei:

Familie leden gehad en een kennis met Corona klachten.(ook getest). Gezonde mensen die een paar dagen snotterig waren, moe en wat koorts. Eentje is de reuk een tijdje kwijt geweest, met wat spierpijn. Wij laten ons hier niet vaccineren. Het is voor ons een vaccin(experiment) waar ik nog geen zicht heb, wat het in de toekomst zal doen. Tevens werkt mijn zwager op de ambulance zorg en verteld ons regelmatig hoe en wat er voor smerige dingen gebeuren met de cijfers. Wat naar het ziekenhuis wordt vervoerd is op een paar naar allemaal bejaard. Het draait allemaal om geld, om misselijk van te worden!

Mijn/ons lichaam is prima in staat dit zelf op te lossen.

knap dat je dat zo goed van jezelf weet zonder het gehad te hebben.

als je heel erg ziek wordt, zeg je dan ook tegen de persoon wiens transplantatie vandaag afgezegd is ga jij maar naar de IC, mijn lichaam kan dat thuis ook goed aan ipv op de Ic?

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 31-3-2021 om 12:14, Sjuul zei:

@martin,

zij was 12, niet achterlijk, dus, uiteraard hebben wij er over gepraat en heeft zij, ook,  besloten,om zich niet te laten vaccineren...duh! 

Zij is iemand, die eerst alle pro en contra aspecten van iets goed overweegt,voordat zij een beslissing neemt. 

ik noem dat gewoon omlullen want kinderen van 12 zijn niet instaat om zelfstandig de juiste beslissingen te nemen,

daarvoor zijn het nl kinderen,

dat is de reden dat kinderen van moslims meestal moslim zijn, en kinderen van Hervormden hervormd zijn.

kinderen hebben zelf geen idee en worden door de input van ouderen gevormd en nemen in de regel de beslissing die “ouderen “ juist vinden.

• Leuk 3
Link naar reactie

Op 3-4-2021 om 11:30, Winterslaapisbeter zei:

Wanneer een vaccin je voor 90% beschermt, m.a.w. 90% van de mensen die COVID-19 zouden oplopen nadat ze het virus kregen krijgen het nu niet, dan is er geen reden meer om bang te zijn voor mensen die niet gevaccineerd zijn. Kortom, het vaccin werkt.

mensen die geen vaccin nemen zijn in de regel de bron voor nieuwe mutaties.

Wat weer een nadeel kan zijn voor mensen die wel een vaccin gehad hebben.

• Leuk 2
Link naar reactie

11 minuten geleden, Hermanusb zei:

mensen die geen vaccin nemen zijn in de regel de bron voor nieuwe mutaties.

Wat weer een nadeel kan zijn voor mensen die wel een vaccin gehad hebben.

Ze zijn zich al aan het indekken om straks de niet gevaccineerde overal de  schuld van te geven. 
Als de vaccins niet goed werken, mutaties etc etc.....

• Leuk 2
Link naar reactie

13 minuten geleden, Hermanusb zei:

Nee nog niet onderzocht.

die over 10 en 20 jaar zijn ook nog niet onderzocht.

Ze hebben de m-RNA techniek wel onderzocht op de langere termijn bij dieren.

En dat was niet best.

Orgaanuitval en kanker.

Bij de mensen zullen we het over 5jaar weten, het grote experiment is in december begonnen.

• Leuk 2
Link naar reactie

3 uur geleden, Ron sr zei:

Van begin af aan heb ik de cijfers van de Covid doden bijgehouden.(alleen via CBS en RIVM). In de eerste weken van de covid weken viel mij op dat het aantal covid doden niet verschilde van de Mexikaanse grieo in Nederland 2018-19, berekend over de eerste 15 weken. Toen waren de griep doden rond de 8000.

Je hebt het over de Mexicaanse griep in 2018-2019, De Mexicaanse griep speelde in 2009. Zie wiki link die ik gaf.

Volgens mij ben je in de war met influenza.

Alleen sterfgevallen tellen dekt de lading ook niet. Longcovid is ook nogal een probleem, wat we nog niet precies in kaart hebben, maar wel bestaat: https://www.ad.nl/binnenland/tienduizenden-jonge-gezonde-mensen-gesloopt-door-corona-ik-neem-afscheid-van-wie-ik-was~a588bc90/

Probleem daarbij is dat we niet weten wanneer en of dit hersteld en in tussentijd zitten al die mensen thuis.

@martin Hoe kijk jij aan tegen long covid, want als je jouw strategie zou volgen en langzaam aan iedereen laat besmetting voor groepsimmuniteit krijg je alsnog dit cadeau erbij.

Link naar reactie

1 uur terug, nu even niet zei:

volgens mij kun je wel stellen dat ongeveer alle genomen maatregelen gericht zijn op de afbraak van ons immuunsysteem; handen wassen, mondkapje, binnen blijven en afstand houden en natuurlijk de enorme angst en stress.

dank voor jouw bijdragen!

Kun je dan ook stellen dat mensen in de zorg, die altijd een handen wassen en behoorlijk vaak al voor corona mondkapjes dragen hun immuunsysteem aan het afbreken zijn? En al die andere beroepsgroepen die mondkapjes gebruiken, bv asbest saneerders?

Link naar reactie

1 uur terug, doom zei:

Ze zijn zich al aan het indekken om straks de niet gevaccineerde overal de  schuld van te geven. 
Als de vaccins niet goed werken, mutaties etc etc.....

Wanneer je afdoende verstand hebt van de wetenschap achter vaccins en virussen dan snap je hoe dit werkt. Het heeft niets met indekken te maken en alles met wetenschap.

• Leuk 3
Link naar reactie

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...