Ga naar inhoud
GENEGEERD

zou jij het vaccin nemen?

Share

Recommended Posts

39 minuten geleden, Red zei:

Kun je besmet worden met 2 varianten tegelijkertijd? Of kun je tijdens je besmetting van variant 1 (zeg een lichte) niet besmet raken met een mogelijk gevaarlijke variant? (is natuurlijk puur hypothetisch want we gaan ervanuit dat de zieken zich afzonderen) 

Die vraag heb ik ook gesteld aan iemand die alles over dit onderwerp zou moeten weten en kon me vertellen dat het extreem uitzonderlijk is dat er op het zelfde moment 2 virussen van dezelfde familie zou kunnen krijgen maar dat het zeker mogelijk is om 2 verschillende soorten te krijgen.

Een link waar dit verder word toegelicht kan je hieronder vinden.

https://edition.cnn.com/2020/09/11/health/covid-flu-together-health-impact/index.html

Het is geen medisch artikel maar het heeft wel flink wat links naar de onderliggende onderzoeken.

De korte versie van het verhaal is dat je dus wel degelijk griep (is influenza virus) als covid (is een Sars virus) tegelijkertijd kunt krijgen. En blijkbaar is de kans dat je immuunsysteem hierdoor flink in de war zal raken best wel groot.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 uur terug, Sjuul zei:

Toen heb ik geweigerd, en 1 van de laatste inentingen, ook.

Ik hou gewoon niet zo van dat totalitair gedoe.

Waarin -zij- wel even kunnen beslissen, wat goed is, voor.... iedereen? mij. 

Dat vind ik wel tegenstrijdig.

Jij mag wel beslissen voor je dochter met als motivatie dat iemand anders beslist over wat goed voor haar is.

Ik heb mijn dochter gewoon zelf laten beslissen.

• Leuk 2
Link naar reactie

@martin,

zij was 12, niet achterlijk, dus, uiteraard hebben wij er over gepraat en heeft zij, ook,  besloten,om zich niet te laten vaccineren...duh! 

Zij is iemand, die eerst alle pro en contra aspecten van iets goed overweegt,voordat zij een beslissing neemt. 

• Leuk 2
Link naar reactie

54 minuten geleden, martin zei:

Die vraag heb ik ook gesteld aan iemand die alles over dit onderwerp zou moeten weten en kon me vertellen dat het extreem uitzonderlijk is dat er op het zelfde moment 2 virussen van dezelfde familie zou kunnen krijgen maar dat het zeker mogelijk is om 2 verschillende soorten te krijgen.

Een link waar dit verder word toegelicht kan je hieronder vinden.

https://edition.cnn.com/2020/09/11/health/covid-flu-together-health-impact/index.html

Het is geen medisch artikel maar het heeft wel flink wat links naar de onderliggende onderzoeken.

De korte versie van het verhaal is dat je dus wel degelijk griep (is influenza virus) als covid (is een Sars virus) tegelijkertijd kunt krijgen. En blijkbaar is de kans dat je immuunsysteem hierdoor flink in de war zal raken best wel groot.

Grappig dat het influenza dus wel corona "accepteert" maar het Rhinovirus dus niet Stukje van BBC

Link naar reactie

4 uur geleden, Red zei:

Ik vind dat er hier een hele fijne discussie loopt!

@martinAls ik dit stuk lees is de kans op herbesmetting wel lager (80 % en ca 50% bij ouderen) maar dat vind ik nou ook niet zo laag om het bij waterpokken in te schalen. Er bestaat dus wel een kans op herbesmetting. En in de meeste gevallen daarvan zal het verloop ook milder zijn. Maar dat duid er wel op dat het niet zo makkelijk uit de maatschappij zal verdwijnen. 

Enkele Nijmeegse artsen pleiten ervoor om niet iedereen te vaccineren:

pleidooi-beter-niet-iedereen-vaccineren-het-coronavirus-verdwijnt-namelijk-toch-niet

Ik ken ook de visie dat je moet vaccineren om mutaties tegen te gaan. Maar ik denk (maar ben geen viroloog) dat een virus zich toch wel muteert. Een gevaccineerd persoon kan immer ook nog steeds het virus (of een variant) krijgen. Leg daarnaast de visie van bovenstaande artsen (je vaccineert tegen de vaccinaties die we kennen, waardoor deze verminderen, maar daardoor de ruimte geeft dat mogelijk gevaarlijkere mutaties vat krijgen op ons) naast het feit dat herbesmetting nog steeds mogelijk is en je hebt mogelijk een kans op de ontwikkeling van een veel heftigere ziekte. (natuurlijk kan hij ook milder uitvallen, dat weet je nooit met mutaties) 

Ze hebben geconcludeerd dat als je verkouden bent (rhinovirus) je niet vatbaar bent voor het corona virus. Schijnbaar duld het rhinovirus geen concurrent (na je verkoudheid ben je er wel weer vatbaar voor). Ik weet  niet hoe het zit met het corona virus. Kun je besmet worden met 2 varianten tegelijkertijd? Of kun je tijdens je besmetting van variant 1 (zeg een lichte) niet besmet raken met een mogelijk gevaarlijke variant? (is natuurlijk puur hypothetisch want we gaan ervanuit dat de zieken zich afzonderen) 

Ik ben zeker niet tegen inenten. Maar ik vind wel dat het overwogen moet gebeuren. Mijn kinderen zijn ingeënt tegen de waterpokken. Dat zit in Duitsland standaard in de mix. Dat had van mij dus echt niet hoeven gebeuren. Zo had ik ook de optie ze in te laten enten tegen een ziekte (geen idee meer welke) waar ze flinke diarree van konden krijgen. Die inenting stond nog wel in de kinderschoenen en dan moest er ook bloed afgenomen worden om resistentie te bepalen. Aangezien het geen dodelijke of nare gevolgen kon hebben, hebben we het niet gedaan (ook niet als er geen bloed afgenomen zou worden) 

Ik vind dat er nog veel onzekerheden zijn met de vaccins (korte en lange termijn). Na de laatste vaccinatiepauze (in veel landen)  wordt bij bepaalde plekken in Duitsland weer Astra Zenica niet gegeven aan vrouwen onder de 55 jaar. Klik hier voor Duits nieuwsbericht. Nu kan dat uit voorzorg zijn, maar het blijkt wel dat dit (en dus ook andere vaccins) nog zo in de kinderschoenen staan, dat ze bij alle bijverschijnselen er bovenop zitten. 

Als mij de keus wordt gelaten betreffende vaccineren, dan wacht ik liever of misschien liever helemaal niet.

Daarnaast vind je ook verschillende meningen als het gaat over resistentie. De ene stroming zegt dat je met een vaccin beter beschermt bent (en ook tegen mutaties) en de andere stroming zegt dat het doorlopen van de ziekte juist beter bescherming bied. 

m.b.t. virussen en mutaties: Iedere keer dat een virus ( of een cel) deelt bestaat er een kleine kans op een mutatie. Ik grijp nu wat getallen uit de lucht. Laten we zeggen dat die kans 0.0001% is. Laten we verder zeggen dat de kans op een mutatie waar het virus besmettelijker van word ook 0.0001% is. Daarmee is de kans op een enkele, meer besmettelijke mutatie dan 0.000001 * 0.000001. Da's nie heel veel, want da's 0.00000000001 oftewel 0.000000001%.

Maarja, hoeveel virusdeeltjes heb je eigenlijk in je lijf? En hoe vaak delen die? Laten we beginnen met 5000 virusdeeltjes in je lijf, en die delen zich in totaal 20 cyclie voor dat de afweer ze afmaakt. Da's dan 2 tot de macht 20 = 1048576 delingen voor 5000 virusdeeltjes, en daarna heb je er dus 5000 * 1048576 = 5242880000, en de kans dat er dan een gemuteerd virusdeeltje tussen zit dat gemuteerd is naar een besmettelijkere variant is  5242880000 * 0.00000000001  * 100 = 5.24% . En dat maal 10 miljoen mensen. M.a.w., hoe meer delingen, hoe meer potentiele slachtoffers, hoe groter de kans op een mutatie. Als je nou eens 10 delingen eraf haalt, per virusdeeltje, met een vaccin, dan schuift de statistiek zwaar in de richting van minder mutaties ( want das 2 tot de 10e, en das... 1024). De gedachte dat vaccineren niet uitmaakt omdat er toch wel mutaties optreden is derhalve incorrect, hoe meer een virus rondwaart, hoe groter de kans op mutaties.

• Leuk 4
Link naar reactie

Wat mij zo raar overkomt is dat andere landen astrazeneca alleen nog voorschrijven aan 65+ maar nederland hier niet in meegaat.

Nederland is een behoorlijk ontwikkeld land maar heb het idee met deze corona crisis dat we overal achteraan hobbelen. Vindt ik toch lichtelijk bijzonder.

Leeftijdsgrens voor AstraZeneca-vaccinatie in Duitsland, wat doet Nederland? - https://nos.nl/l/2374883

aangepast door Perry
  • Leuk 1
Link naar reactie

1 uur terug, Perry zei:

andere landen astrazeneca alleen nog voorschrijven aan 65+

Bedenk dat hier ook financiële overwegingen lopen. Onlangs lag astrazenica (de firma) dwars bij een aantal landen. Dat viel toevallig gelijk met het begin van het ontdekken van bloedstollingen.

Ik weet natuurlijk niet of er verband is, maar ik weet zeker dat "wij" (de consumenten) enkel en alleen "massa" zijn voor de power brokers. i.e. wij worden gemanipuleerd om druk of trek (push/pull) te zetten.

Het nieuws is tegenwoordig een power-tool, en niet langer bedoeld om te informeren.

Oh, PS: volg @Info_junky draadje ter verwondering maar eens (al blijft het onmogelijk om feit van fictie te onderscheiden)

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 31-3-2021 om 09:05, pacem zei:

@doom Wat voor gegevens staan er in de grafieken die je hebt gepost?

Nu kan iemand alleen zien wat het aantal individuele gevallen zijn. Zonder context en uitleg wat de cijfers zijn en waarop gebaseerd. Dit wordt alleen duidelijk als je de link volgt en dan is het nog een hele berg info die iemand tot zich moet nemen.

Zou je kunnen aangeven welke gegevens in de grafieken staan in jouw post?

Welke individuele gevallen gaat het om?

@doom Deze vragen.

• Leuk 1
Link naar reactie

4 minuten geleden, pacem zei:

@doom Deze vragen.

Pfizer tot 20maart

8.286 Bloed- en lymfestelselaandoeningen incl. 17 sterfgevallen

5.094 Hartaandoeningen incl. 326 sterfgevallen

25 Aangeboren, familiale en genetische aandoeningen incl. 2 sterfgevallen

2.947 Oor- en labyrintaandoeningen

54 Endocriene aandoeningen

3.207 Oogaandoeningen incl. 3 sterfgevallen

25.177 Maagdarmstelselaandoeningen incl. 144 sterfgevallen

78.540 Algemene aandoeningen en aandoeningen aan de toedieningsplaats incl. 1050 sterfgevallen

117 Hepatobiliaire aandoeningen incl. 14 sterfgevallen

2.148 Immuunsysteemaandoeningen incl. 13 sterfgevallen

6.662 Infecties en infecties incl. 302 sterfgevallen

2.436 Letsel, vergiftiging en procedurele complicaties incl. 43 sterfgevallen

5.087 Onderzoeken incl. 129 sterfgevallen

1.726 Stofwisselings- en voedingsstoornissen incl. 57 sterfgevallen

40.753 Spier- en skeletaandoeningen en bindweefselaandoeningen incl. 26 sterfgevallen

69 Neoplasma’s goedaardig, kwaadaardig en niet gespecificeerd (incl. cysten en poliepen) incl. 3 sterfgevallen

49.030 Zenuwstelselaandoeningen incl. 226 sterfgevallen

107 Zwangerschap, kraambed en perinatale aandoeningen incl. 3 sterfgevallen

58 Productproblemen

4.150 Psychiatrische aandoeningen incl. 39 sterfgevallen

592 Nier- en urinewegaandoeningen incl. 39 sterfgevallen

609 Aandoeningen van het voortplantingssysteem en de borst

9.604 Ademhalingsstelsel-, borstkas- en mediastinumaandoeningen incl. 340 sterfgevallen

11.720 Huid- en onderhuidaandoeningen incl. 21 sterfgevallen

262 Sociale omstandigheden incl. 6 sterfgevallen

79 Chirurgische en medische ingrepen incl. 5 sterfgevallen

5.401 Vaataandoeningen incl. 99 sterfgevallen

Moderna

375 Bloed- en lymfestelselaandoeningen incl. 10 sterfgevallen

569 Hartaandoeningen incl. 111 sterfgevallen

1 Aangeboren, familiaire en genetische aandoening

133 Oor- en labyrintaandoeningen

9 Endocriene aandoeningen

211 Oogaandoeningen incl. 2 sterfgevallen

1.513 Maagdarmstelselaandoeningen incl. 42 sterfgevallen

4.961 Algemene aandoeningen en aandoeningen van de toedieningsplaats incl. 452 sterfgevallen

25 Hepatobiliaire aandoeningen

246 Immuunsysteemaandoeningen incl. 1 sterfgeval

601 Infecties en infecties incl. 60 sterfgevallen

277 Letsel, vergiftiging en procedurele complicaties incl. 18 sterfgevallen

467 Onderzoeken incl. 37 sterfgevallen

204 Stofwisselings- en voedingsstoornissen incl. 19 sterfgevallen

2.036 Spier- en skeletstelsel- en bindweefselaandoeningen incl. 23 sterfgevallen

21 Neoplasma’s goedaardig, kwaadaardig en niet gespecificeerd (incl. cysten en poliepen) incl. 3 sterfgevallen

2.746 Zenuwstelselaandoeningen incl. 119 sterfgevallen

19 Zwangerschap, kraambed en perinatale aandoeningen

4 Productproblemen

328 Psychiatrische aandoeningen incl. 15 sterfgevallen

106 Nier- en urinewegaandoeningen incl. 11 sterfgevallen

38 Aandoeningen van het voortplantingssysteem en de borst incl. 1 sterfgeval

929 Ademhalingsstelsel-, borstkas- en mediastinumaandoeningen incl. 95 sterfgevallen

894 Huid- en onderhuidaandoeningen incl. 11 sterfgevallen

57 Sociale omstandigheden incl. 3 sterfgevallen

45 Chirurgische en medische ingrepen incl. 4 sterfgevallen

444 Vasculaire aandoeningen incl. 39 sterfgevallen

Astrazenica

1.867 Bloed- en lymfestelselaandoeningen incl. 20 sterfgevallen

3.163 Hartaandoeningen incl. 78 sterfgevallen

22 Aangeboren, familiale en genetische aandoeningen

1.068 Oor- en labyrintaandoeningen

60 Endocriene aandoeningen incl. 1 sterfgeval

3.007 Oogaandoeningen incl. 1 sterfgeval

25.649 Maagdarmstelselaandoeningen incl. 26 sterfgevallen

62.945 Algemene aandoeningen en aandoeningen aan de toedieningsplaats incl. 244 sterfgevallen

66 Hepatobiliaire aandoeningen incl. 3 sterfgevallen

837 Immuunsysteemaandoeningen

4.785 Infecties en infecties incl. 53 sterfgevallen

1.357 Letsel, vergiftiging en complicaties bij de procedure incl. 4 sterfgevallen

3.682 Onderzoeken incl. 6 sterfgevallen

3.731 Stofwisselings- en voedingsstoornissen incl. 6 sterfgevallen

34.943 Spier- en skeletaandoeningen en bindweefselaandoeningen incl. 6 sterfgevallen

27 Neoplasma’s goedaardig, kwaadaardig en niet gespecificeerd (incl. cysten en poliepen) incl. 2 sterfgevallen

48.339 Zenuwstelselaandoeningen incl. 59 sterfgevallen

36 Zwangerschap, kraambed en perinatale aandoeningen

17 Productproblemen

4.374 Psychiatrische aandoeningen incl. 3 sterfgevallen

800 Nier- en urinewegaandoeningen incl. 8 sterfgevallen

462 Aandoeningen van het voortplantingssysteem en de borst

6.474 Ademhalingsstelsel-, borstkas- en mediastinumaandoeningen incl. 47 sterfgevallen

10.029 Huid- en onderhuidaandoeningen incl. 4 sterfgevallen

153 Sociale omstandigheden incl. 2 sterfgevallen

182 Chirurgische en medische ingrepen incl. 5 sterfgevallen

2.646 Vaataandoeningen incl. 14 sterfgevallen

Janssen

4 Hartaandoeningen incl. 1 sterfgeval

1 Oor- en labyrintaandoening

2 Oogaandoeningen

5 Maagdarmstelselaandoeningen incl. 1 sterfgeval

21 Algemene aandoeningen en toedieningsplaatsafwijkingen

3 Infecties en aantastingen

1 Letsel, vergiftiging en procedurele complicaties

7 Onderzoeken

3 Spier- en skeletaandoeningen en bindweefselaandoeningen

19 Zenuwstelselaandoeningen

17 Productproblemen

2 Psychiatrische aandoeningen

1 Voortplantingsstelsel- en borstaandoeningen

6 Ademhalingsstelsel-, borstkas- en mediastinumaandoeningen

4 Huid- en onderhuidaandoeningen

• Leuk 3
Link naar reactie

1 uur terug, doom zei:

Pfizer tot 20maart

8.286 Bloed- en lymfestelselaandoeningen incl. 17 sterfgevallen

5.094 Hartaandoeningen incl. 326 sterfgevallen

25 Aangeboren, familiale en genetische aandoeningen incl. 2 sterfgevallen

2.947 Oor- en labyrintaandoeningen

54 Endocriene aandoeningen

3.207 Oogaandoeningen incl. 3 sterfgevallen

25.177 Maagdarmstelselaandoeningen incl. 144 sterfgevallen

78.540 Algemene aandoeningen en aandoeningen aan de toedieningsplaats incl. 1050 sterfgevallen

117 Hepatobiliaire aandoeningen incl. 14 sterfgevallen

2.148 Immuunsysteemaandoeningen incl. 13 sterfgevallen

6.662 Infecties en infecties incl. 302 sterfgevallen

2.436 Letsel, vergiftiging en procedurele complicaties incl. 43 sterfgevallen

5.087 Onderzoeken incl. 129 sterfgevallen

1.726 Stofwisselings- en voedingsstoornissen incl. 57 sterfgevallen

40.753 Spier- en skeletaandoeningen en bindweefselaandoeningen incl. 26 sterfgevallen

69 Neoplasma’s goedaardig, kwaadaardig en niet gespecificeerd (incl. cysten en poliepen) incl. 3 sterfgevallen

49.030 Zenuwstelselaandoeningen incl. 226 sterfgevallen

107 Zwangerschap, kraambed en perinatale aandoeningen incl. 3 sterfgevallen

58 Productproblemen

4.150 Psychiatrische aandoeningen incl. 39 sterfgevallen

592 Nier- en urinewegaandoeningen incl. 39 sterfgevallen

609 Aandoeningen van het voortplantingssysteem en de borst

9.604 Ademhalingsstelsel-, borstkas- en mediastinumaandoeningen incl. 340 sterfgevallen

11.720 Huid- en onderhuidaandoeningen incl. 21 sterfgevallen

262 Sociale omstandigheden incl. 6 sterfgevallen

79 Chirurgische en medische ingrepen incl. 5 sterfgevallen

5.401 Vaataandoeningen incl. 99 sterfgevallen

Moderna

375 Bloed- en lymfestelselaandoeningen incl. 10 sterfgevallen

569 Hartaandoeningen incl. 111 sterfgevallen

1 Aangeboren, familiaire en genetische aandoening

133 Oor- en labyrintaandoeningen

9 Endocriene aandoeningen

211 Oogaandoeningen incl. 2 sterfgevallen

1.513 Maagdarmstelselaandoeningen incl. 42 sterfgevallen

4.961 Algemene aandoeningen en aandoeningen van de toedieningsplaats incl. 452 sterfgevallen

25 Hepatobiliaire aandoeningen

246 Immuunsysteemaandoeningen incl. 1 sterfgeval

601 Infecties en infecties incl. 60 sterfgevallen

277 Letsel, vergiftiging en procedurele complicaties incl. 18 sterfgevallen

467 Onderzoeken incl. 37 sterfgevallen

204 Stofwisselings- en voedingsstoornissen incl. 19 sterfgevallen

2.036 Spier- en skeletstelsel- en bindweefselaandoeningen incl. 23 sterfgevallen

21 Neoplasma’s goedaardig, kwaadaardig en niet gespecificeerd (incl. cysten en poliepen) incl. 3 sterfgevallen

2.746 Zenuwstelselaandoeningen incl. 119 sterfgevallen

19 Zwangerschap, kraambed en perinatale aandoeningen

4 Productproblemen

328 Psychiatrische aandoeningen incl. 15 sterfgevallen

106 Nier- en urinewegaandoeningen incl. 11 sterfgevallen

38 Aandoeningen van het voortplantingssysteem en de borst incl. 1 sterfgeval

929 Ademhalingsstelsel-, borstkas- en mediastinumaandoeningen incl. 95 sterfgevallen

894 Huid- en onderhuidaandoeningen incl. 11 sterfgevallen

57 Sociale omstandigheden incl. 3 sterfgevallen

45 Chirurgische en medische ingrepen incl. 4 sterfgevallen

444 Vasculaire aandoeningen incl. 39 sterfgevallen

Astrazenica

1.867 Bloed- en lymfestelselaandoeningen incl. 20 sterfgevallen

3.163 Hartaandoeningen incl. 78 sterfgevallen

22 Aangeboren, familiale en genetische aandoeningen

1.068 Oor- en labyrintaandoeningen

60 Endocriene aandoeningen incl. 1 sterfgeval

3.007 Oogaandoeningen incl. 1 sterfgeval

25.649 Maagdarmstelselaandoeningen incl. 26 sterfgevallen

62.945 Algemene aandoeningen en aandoeningen aan de toedieningsplaats incl. 244 sterfgevallen

66 Hepatobiliaire aandoeningen incl. 3 sterfgevallen

837 Immuunsysteemaandoeningen

4.785 Infecties en infecties incl. 53 sterfgevallen

1.357 Letsel, vergiftiging en complicaties bij de procedure incl. 4 sterfgevallen

3.682 Onderzoeken incl. 6 sterfgevallen

3.731 Stofwisselings- en voedingsstoornissen incl. 6 sterfgevallen

34.943 Spier- en skeletaandoeningen en bindweefselaandoeningen incl. 6 sterfgevallen

27 Neoplasma’s goedaardig, kwaadaardig en niet gespecificeerd (incl. cysten en poliepen) incl. 2 sterfgevallen

48.339 Zenuwstelselaandoeningen incl. 59 sterfgevallen

17 Productproblemen

4.374 Psychiatrische aandoeningen incl. 3 sterfgevallen

800 Nier- en urinewegaandoeningen incl. 8 sterfgevallen

462 Aandoeningen van het voortplantingssysteem en de borst

6.474 Ademhalingsstelsel-, borstkas- en mediastinumaandoeningen incl. 47 sterfgevallen

10.029 Huid- en onderhuidaandoeningen incl. 4 sterfgevallen

153 Sociale omstandigheden incl. 2 sterfgevallen

182 Chirurgische en medische ingrepen incl. 5 sterfgevallen

2.646 Vaataandoeningen incl. 14 sterfgevallen

Janssen

4 Hartaandoeningen incl. 1 sterfgeval

1 Oor- en labyrintaandoening

2 Oogaandoeningen

5 Maagdarmstelselaandoeningen incl. 1 sterfgeval

21 Algemene aandoeningen en toedieningsplaatsafwijkingen

3 Infecties en aantastingen

1 Letsel, vergiftiging en procedurele complicaties

7 Onderzoeken

3 Spier- en skeletaandoeningen en bindweefselaandoeningen

19 Zenuwstelselaandoeningen

17 Productproblemen

2 Psychiatrische aandoeningen

1 Voortplantingsstelsel- en borstaandoeningen

6 Ademhalingsstelsel-, borstkas- en mediastinumaandoeningen

4 Huid- en onderhuidaandoeningen

Dit zijn alle adverse events die gemeld zijn nadat er gevaccineerd is in Europa. Laten we hier even wat kanttekeningen bij plaatsen.

1. Een adverse event is een gebeurtenis na de vaccinatie.

2. Er word niets gezegd over de causaliteit in een AE database, de events worden enkel geregistreerd.

3. Er staat hier niets over het totale aantal aan vaccinaties, deze getallen zijn an sich nietszeggend.

Dit is allemaal op te lossen door een afdoende grote populatie van niet-gevaccineerden te nemen die onder dezelfde omstandigheden ook hun gezondheidsissues melden, zodat je kunt zien of er meer of minder medische gebeurtenissen optreden in de gevaccineerde groep ten opzichte van de niet-gevaccineerde groep. Daarna moet er onderzocht worden of er een directe, aantoonbare causaliteit is.

4: Is het totaal aantal AE's dat statistisch en causaal aantoonbaar van de vaccinatie komt erger of minder erg dan het oplopen van COVID-19, wanneer het afgezet word tegen de effecten van een COVID-19 infectie op een populatie?

Waarom komt dit nog niet in de media? Omdat gemelde, maar niet causaal aantoonbare bijwerkingen eigenlijk geen nieuws zijn. Maar het is prima clickbait wanneer je ninefornews heet.

• Leuk 4
Link naar reactie

Op 26-3-2021 om 22:07, vheeswijk zei:

Werk het vaccin nou wel of niet?

Vaccin.jpg.ce0701a027af558c7c160ea4b0599157.jpg

Goed nieuws, daar is inmiddels meer data over, dus die stelling kunnen we beoordelen.

https://www.cdc.gov/media/releases/2021/p0329-COVID-19-Vaccines.html

tl;dr; bij het Moderna vaccin heb je in de echte wereld bij 1 dosis 80% minder kans om geinfecteerd te raken, en bij twee dosissen 90%. Dit is onderzocht bij ziekenhuispersoneel, als frontline werkers zijn zij vaker de pineut. Kortom, het werkt.

• Leuk 2
Link naar reactie

Op 1-4-2021 om 09:12, Perry zei:

Wat mij zo raar overkomt is dat andere landen astrazeneca alleen nog voorschrijven aan 65+ maar nederland hier niet in meegaat.

Nederland is een behoorlijk ontwikkeld land maar heb het idee met deze corona crisis dat we overal achteraan hobbelen. Vindt ik toch lichtelijk bijzonder.

Leeftijdsgrens voor AstraZeneca-vaccinatie in Duitsland, wat doet Nederland? - https://nos.nl/l/2374883

En de kogel is door de kerk toch maar niet voor mensen onder de 60.

Voorlopig geen AstraZeneca-vaccin meer voor mensen tot 60 jaar - https://nos.nl/l/2375138

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 1-4-2021 om 11:55, Winterslaapisbeter zei:

Goed nieuws, daar is inmiddels meer data over, dus die stelling kunnen we beoordelen.

https://www.cdc.gov/media/releases/2021/p0329-COVID-19-Vaccines.html

tl;dr; bij het Moderna vaccin heb je in de echte wereld bij 1 dosis 80% minder kans om geinfecteerd te raken, en bij twee dosissen 90%. Dit is onderzocht bij ziekenhuispersoneel, als frontline werkers zijn zij vaker de pineut. Kortom, het werkt.

de bovenstaande stelling wordt toch niet door het artikel bevestigd, en evenmin ontkracht, dus m.a.w. helemaal niet beoordeelt? of mis ik ergens iets?

• Leuk 3
Link naar reactie

@Perry

Geweldig!

Cynische modus uit.

IK heb de "uitnodiging" gekregen, en ja, ik val in de categorie, qua leeftijd.... 🙂 

Ik heb er voor bedankt.

Wil de doktersassistente weten, waarom?
Duh!

Néé, is toch ook een antwoord?

Moet IK me gaan verantwoorden waarom IK het niet wil?
En zij spuiten mensen in, met spul waarvan niet eens zeker is, of het wel afdoende werkt en wat de lange termijn

verschijnselen kunnen zijn?

En, dát mag *JIJ*   Niet in twijfel trekken?

Zijn we nou helemaal van god los! 

Vervolgens een zeer belerend toontje, dat als ik NU het vaccin weiger,

Zij mij niet kunnen garanderen, wanneer ik dan, mocht in van gedachten veranderen, weer aan de beurt ben...

DUH!

Geloven in je eigen waanzin, waarheid. 

Wat ben ik?
een Driejarige? 

• Leuk 2
Link naar reactie

3 uur geleden, nu even niet zei:

de bovenstaande stelling wordt toch niet door het artikel bevestigd, en evenmin ontkracht, dus m.a.w. helemaal niet beoordeelt? of mis ik ergens iets?

Het enigste dat echt onderzocht is bij de vaccins, is de effectiviteit.

En ja, ze werken echt.

Btw: indirect weet ik van 9 mensen onder 60 die gisteren Astrazenica gekregen hebben. 8 daarvan hebben bijwerkingen, 7 daarvan hebben er echt last van. Ze zijn stuk voor stuk "in bange verwachting" van de tweede prik. Al weet ik niet of ze die nu nog krijgen?

• Leuk 1
Link naar reactie

1 uur geleden, OBL-Rien zei:

Het enigste dat echt onderzocht is bij de vaccins, is de effectiviteit.

En ja, ze werken echt.

Btw: indirect weet ik van 9 mensen onder 60 die gisteren Astrazenica gekregen hebben. 8 daarvan hebben bijwerkingen, 7 daarvan hebben er echt last van. Ze zijn stuk voor stuk "in bange verwachting" van de tweede prik. Al weet ik niet of ze die nu nog krijgen?

Ze zijn aan het uitzoeken of je de verschillende merken ook kunt mengen dus als je 1 van astrazenica hebt gehad je dan de 2de van pfizer kan krijgen. Maar nog niet gehoord of dit onderzoekt al afgerond is.

https://www.scientias.nl/kunnen-we-verschillende-coronavaccins-ook-mixen/

aangepast door Perry
  • Leuk 1
Link naar reactie

Ik heb een theorie dat mensen die al corona gehad hebben een sterkere reactie op een vaccin hebben dan mensen die nog niet met het virus in aanraking gekomen zijn.

Maar ik heb hierover nog niets gezien.

Heeft iemand hier al eens over gehoord/gelezen?

• Leuk 2
Link naar reactie

18 minuten geleden, Ron sr zei:

Bijwerkingen Vaccins (UK

Het percentage bijwerkingen die daar gerapporteerd zijn belopen ca 5%.

Dat is in best wel schril contrast met de 8 van de 9 (of 89%) zoals ik hier van nabij zag.

Hier zijn een hoop verklaringen voor, zoals het niet rapporteren van bijwerkingen. Ik verwacht dat dat best wel op grote schaal zal gebeuren.

Link naar reactie

16 uur geleden, nu even niet zei:

Wanneer een vaccin je voor 90% beschermt, m.a.w. 90% van de mensen die COVID-19 zouden oplopen nadat ze het virus kregen krijgen het nu niet, dan is er geen reden meer om bang te zijn voor mensen die niet gevaccineerd zijn. Kortom, het vaccin werkt.

Link naar reactie

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik heb een theorie dat mensen die al corona gehad hebben een sterkere reactie op een vaccin hebben dan mensen die nog niet met het virus in aanraking gekomen zijn.

Maar ik heb hierover nog niets gezien.

Heeft iemand hier al eens over gehoord/gelezen?

Waar baseer je die theorie op?

Als dat zo was dan had het ziekenhuispersoneel al heel veel bijwerkingen moeten rapporteren, daar zij massaal met het virus in contact gekomen zijn.

Link naar reactie

24 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Als dat zo was dan had het ziekenhuispersoneel al heel veel bijwerkingen moeten rapporteren, daar zij massaal met het virus in contact gekomen zijn.

Precies. Dat is wat ik uit verschillende berichten haal. De bijwerkingen lijken veel hoger onder verplegend personeel dan de gemiddelde bevolking.

• Leuk 2
Link naar reactie

Cliënten van mij zijn allemaal ingeënt met moderna van de 30 geen bijwerkingen tenzij je een stijve arm daaronder rekent met een slag om de arm want de 2de prik is nog niet gezet.

Mijn collega's hebben astrazeneca gehad hier hoorde ik wel van verscheidene die er behoorlijk ziek van geworden zijn. Ongeveer 50%.voornamelijk van de 2de prik. 

• Leuk 3
Link naar reactie

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...