Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

wandering neone

zou jij het vaccin nemen?

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

Stel, morgen is er een "officieel" vaccin beschikbaar ivm corona,

Zou jij het nemen?

---

Ik heb mezelf eens deze vraag gesteld, en ik zou oprecht twijfelen.

Gezien het tijds schema, om te beginnen, gooit het de deur open voor bijwerkingen,

die historisch gezien al voorbeelden hebben gekend erger geweest te zijn dan de ziekte zelf

(ben de naam even kwijt, maar er was een situatie waar het "vaccin" dodelijker was dan de ziekte zelf)

Ik ben sowieso ook meer een voorstander van een geneesmiddel hiervoor, ipv een vaccin.

En mijn ervaringen met dokters zijn niet al te positief, ik heb al wat medicatie geslikt, en gezien mijn bevindingen gaan dokters wel erg ruim om met bijwerkingen, om niet te zeggen onmenselijk.

(mede hierdoor ben ik nu een risicogeval, om je een vb te geven).

Ik zou waarschijnlijk opteren om langer in quarantaine te zitten, dan een overhaaste in name, van een ongekende, inderhaast in mekaar gestoken substantie.

Wie weet belanden we in word war Z situaties ...'t is nu al zo erg met al die smart phones en zombie reflexen.

Granted, deze zijn tot op heden passief makend ,

maar wie weet, met zo'n vaccin erbij ... :D

aangepast door wandering neone
add

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb iets meer context nodig bij dat filmfragment :D

maar aangaande een vaccin, nee. Ik zou dat het eerst minstens een jaar getest was voor ik het aan mij of mijn kinderen toegediend wil hebben. En een jaar is echt het absolute minimum.

Ik heb daarbij de bijwerkingen van het vaccin tegen baarmoederhalskanker in mijn achterhoofd. Al die meisjes die er levenslang door getekend zijn... 

Deze post delen

Ik vrees dat het niet zo eenvoudig als ja en nee is. 
De vraag is of we er zelf vrijwillig voor gaan mogen kiezen of we het nemen of niet. Wat met het internationaal reizen waarbij het mogelijk is dat je gevaccineerd moet zijn voor je bv in het vliegtuig mag, dit zou middels de micro dots die Bill Gates wil gebruiken eenvoudig na te gaan zijn. 

Ik zit ook met behoorlijke vraagtekens over de veiligheid van een vaccin wat met spoed is in elkaar geknutseld dus ik wil ook mijn gezin geen proefkonijn laten zijn en zou zolang mogelijk de boot afhouden. 

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
6 uur geleden, Aalawok zei:

Da's meer om het ietwat ludiek te houden, (dramatisch film fantastisch 😉 )...maar met een ietwat serieuzere ondertoon,

want ik heb de "passieve zombiefication" al zien meemaken nu hoor, met mensen die niet meer kunnen functioneren zonder combo van hun smartphone erbij, ergens ...

alsof ze zelf niet meer kunnen denken, en zich afhankelijk maken van wat dit toestel hun zegt...wel héél vergelijkmatig met Nietzscheaans slavengedrag of vroegere media/tv verschijnselen/ programma's (hence the word: "programming", waar persoonlijk kritisch denken is verdoemd.

(wat niet wil zeggen dat dit hele gedoe rond corona en zijn maatregelen nu uit de lucht zijn gegrepen hé, ter alle duidelijkheid)

maar,

Ik ben ontwerper van opleiding, en trust me, het was niet voor niets dat Steve Jobs zijn eigen familie en kinderen weerhielden van gebruik van zijn tech ... dit om je een vb te geven.

...Maar anyway, laat je aub niet leiden door mijn persoonlijke inbreng; de vraag is wat ie is, en jullie reactie hopelijk ook, vanuit jullie perspectief.

aangepast door wandering neone

Deze post delen

Ik ben als kind gevaccineerd tegen polio, waterpokken (die heb ik nog eens gehad, kreeg je van die rode bultjes op je gezicht van) en de bof. Nooit ook maar enige last gehad daarvan.

Latere generaties kregen die vaccins niet omdat die ziekten toen al waren uitgeroeid (hoewel?).

Dus ja. Mits het goed getest is. Dat is ook de reden dat het nog een lange tijd duurt voordat er een vaccin komt. Wellicht is er tegen die tijd allang een asymptomatische mutatie geweest die iedereen weer beter maakt. Want ook voordat er vaccins bestonden waren er virusuitbraken. En die hebben niet de gehele mensheid uitgeroeid.

Deze post delen

46 minuten geleden, TyrionLannister zei:

Ik ben als kind gevaccineerd tegen polio, waterpokken (die heb ik nog eens gehad, kreeg je van die rode bultjes op je gezicht van) en de bof. Nooit ook maar enige last gehad daarvan.

Latere generaties kregen die vaccins niet omdat die ziekten toen al waren uitgeroeid (hoewel?).

Dus ja. Mits het goed getest is. Dat is ook de reden dat het nog een lange tijd duurt voordat er een vaccin komt. Wellicht is er tegen die tijd allang een asymptomatische mutatie geweest die iedereen weer beter maakt. Want ook voordat er vaccins bestonden waren er virusuitbraken. En die hebben niet de gehele mensheid uitgeroeid.

Er wordt nog steeds gevaccineerd tegen polio en de bof. Tegen waterpokken wordt in de VS gevaccineerd, en daarvan ontgaat mij het nut totaal.

Deze post delen

50 minuten geleden, TyrionLannister zei:

Tenzij je in een ander land bent opgegroeid dan Nederland, klopt het niet wat je zegt.

In nl werd en word je ingeënt tegen mazelen (sinds 1976), bof en rode hond (sinds 1987). Niet tegen waterpokken, althans, niet via het rijksvaccinatieprogramma.

Daarnaast had je de DKTP prik (sinds 1962), dat is nu DKTP-Hib-HepB. DKTP is difterie, kinkhoest, tetanus en polio.

Dat de ziekten zijn uitgeroeid klopt ook al niet, al komen ze in Nederland nauwelijks nog voor.

Tegen polio en de bof wordt men dus nog steeds ingeënt, tegen waterpokken vroeger niet en nu nog niet.

Wat betreft de vraag of ik me zou laten vaccineren:

Nope.

• Leuk 1

Deze post delen

9 uur geleden, Aalawok zei:

maar aangaande een vaccin, nee. Ik zou dat het eerst minstens een jaar getest was voor ik het aan mij of mijn kinderen toegediend wil hebben. En een jaar is echt het absolute minimum.

Ik heb daarbij de bijwerkingen van het vaccin tegen baarmoederhalskanker in mijn achterhoofd. Al die meisjes die er levenslang door getekend zijn... 

Ik sluit me hier bij aan, het moet minstens een jaar getest zijn. en zelfs dan nog, liever niet. en mocht het verplicht gaan worden voor bv vliegreizen, zoals @T.A.P.  suggereert, dan hoef ik de rest van mijn leven niet meer te vliegen...… ben ik daar ook meteen mooi vanaf....

Deze post delen

Gast Peerke

Vaccin  Nee !

Die griepprik is al slecht werkzaam en aangezien griep ook een virus is en muteert zou er ieder jaar een andere griepprik nodig zijn. 

Covid-19 heeft bij slechts een minderheid een ernstige werking. De meesten weten niet eens dat ze het gehad hebben; ze dachten slechts aan een zware griep (zoals ik).

Deze post delen

Nee, ik zou me niet laten vaccineren om de volgende reden:

Bill Gates wil iedereen op deze planeet verplicht laten vaccineren en een zogenaamd vaccinatiepaspoort geven en mogelijk ook een nano-chip. Dit vaccin bestaat dus al maar het wordt niet vrijgegeven voordat eerst 'bepaalde doelen' door o.a. de Lock down en de anderhalve meter economie worden bereikt.

Conspiracy? We zullen zien...

Ik vertrouw meer op bestaande geneesmiddelen en behandelmethodes en volg een profylatisch regiem op basis van een zink-suppletie en vitamine C.

• Leuk 5

Deze post delen

Normaal gesproken worden vaccins een paar jaar getest voordat ze op de markt komen. Dat is nu niet het geval, dus ik zou mij daarom niet laten vaccineren.

• Leuk 1

Deze post delen

Weet ik echt nog niet, ik denk het niet. Ik hou er niet van om als proefkonijn gebruik te worden zonder er uberhaupt wat voor te krijgen.

Als ze het gaan verplichten wil ik helemaal niet meer.

Deze post delen

Wij behoren ook tot de risico groep, kwa gezondheid en leeftijd, we krijgen een antigrip prik jaarlijks aan geboden meer we hebben het nooit laten doen, en ook deze keer denken we het ook niet te laten doen.

Deze post delen

Ik denk (en hoop) dat veel mensen ook de Mexicaanse griep en bijbehorend doorgedrukt vaccin en bijbehorende bijwerkingen niet zijn vergeten.

Deze post delen

Echt niet dat ik dat vaccin wil. Ik vind het raar dat er totaal geen aandacht wordt besteed aan het opbouwen van je immuunsysteem door gezonde voeding en genoeg vitaminen. Maar dat er dan wel zooi in je lijf wordt gespoten. Mij niet gezien, ik vertrouw de WHO niet, ik vertrouw zeker Gates niet. Ik vind bovendien dat er een vreemd luchtje zit aan hoe er nu met het virus wordt omgegaan.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik hoef ook geen vaccin, dank u.

Het middel kan wel erger zijn dan de kwaal.

De wetenschap kan zich volgens mij beter richten op het ontwikkelen van doeltreffende en fatsoenlijk beschikbare medicatie.

Blijf allen gezond,

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1

Deze post delen

Op 19-4-2020 om 20:10, Richa zei:

Echt niet dat ik dat vaccin wil. Ik vind het raar dat er totaal geen aandacht wordt besteed aan het opbouwen van je immuunsysteem door gezonde voeding en genoeg vitaminen. Maar dat er dan wel zooi in je lijf wordt gespoten. Mij niet gezien, ik vertrouw de WHO niet, ik vertrouw zeker Gates niet. Ik vind bovendien dat er een vreemd luchtje zit aan hoe er nu met het virus wordt omgegaan.

Beste @Richa dat spreekt ons ook aan.

Waar haal je gezonde voeding vandaan, welke vitamine van wel merk zou jij innemen, en komen de vitaminen van fruit, en zou dat biologisch zijn verbouwd???

Zelf zou ik heel graag meer van bushcraft willen af weten, en ben jaloers op de kennis van @janvanloon

Ik zie zeker uit naar jou kennis.

Deze post delen

Ik neig van wel maar het is afhankelijk van sommige details.

(zoals de hoeveelheid mutaties in relatie met "breed spectrum" en het moet uiteraard wel vrijwillig zijn)

Ik vind het overigens wel bijzonder om te lezen dat ik de eerste ben die positief (onder voorbehoud van enkele details) zich zou laten vaccineren.

Ook wel bijzonder om te lezen dat er mensen zijn die denken dat gezonde voeding een effect zou hebben op een virus. (dan ontbreekt er enige kennis hoe een virus werkt, kijk even naar de Spaanse griep om de link te leggen dat gezondheid geen relatie heeft met een virusbesmetting)

Ik begrijp dat een virus een complexe materie is, maar zeg dan niks.

Het idee van een vaccin is dat je een virus kan elimineren. (dus kan laten uitsterven)

Het idee van een geneesmiddel is dat je een virusbesmetting kan onderdrukken / genezen voor 1 specifiek persoon.

Als je deze besmetting gelijk zou stellen met bijvoorbeeld polio dan vraag ik me af of je dezelfde reacties zou krijgen.

Deze post delen

33 minuten geleden, martin zei:

Als je deze besmetting gelijk zou stellen met bijvoorbeeld polio dan vraag ik me af of je dezelfde reacties zou krijgen.

Polio, zo'n ziekte waar men tegenwoordig nog weinig van weet. Het zit nu eenmaal in de cocktail. Wat mij betreft zit het gevaar niet zo zeer in EEN vaccinatie, maar in de hoeveelheid die het tegenwoordig is en steeds meer wordt. Vrijwillige prima, voor bepaalde doelgroepen prima, het wordt gewoon steeds meer, meisjes krijgen vaccinatie tegen de bof, jongens vaccinatie tegen de rode hond. bmr, dktp, hip, hepb, pneu, griep, men, HPV, dat zijn er 13!! En straks ook nog Covid-19 erbij? 

Als we hier idd te maken zouden hebben met een ziekte zoals de pokken, sta ik vooraan in de rij. Maar dat is hier niet het geval.

• Leuk 1

Deze post delen

Nee,  ik zou het niet doen.  

Ook bij (vrijwillige) inentingen van mijn kinderen overweeg ik steeds wat het risico van de ziekte is. 

Wij zitten niet in een risico groep,  dus de kans is erg klein dat één van ons aan covid 19 overlijden. Zouden wij,  of 1 van de kids dat wel zijn,  dan zou ik het wel overwegen .  

Deze post delen

Op 21-4-2020 om 23:43, martin zei:

Ook wel bijzonder om te lezen dat er mensen zijn die denken dat gezonde voeding een effect zou hebben op een virus. (dan ontbreekt er enige kennis hoe een virus werkt, kijk even naar de Spaanse griep om de link te leggen dat gezondheid geen relatie heeft met een virusbesmetting)

Ik begrijp dat een virus een complexe materie is, maar zeg dan niks.

Gezonde voeding draagt bij aan een gezond lichaam en sterk immuunsysteem.

Dat beschermt je niet tegen besmetting maar geeft je daarna wel een betere kans om het te overleven.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik heb gelezen dat voor geen enkel coronavirus een vaccin is gevonden, ook niet voor SARS (voorloper van het huidige virus) en MERS.

Maar dat hoeft geen probleem te zijn want we krijgen op den duur vanzelf immuniteit. 

Dat moet wel anders was de mensheid al heel lang geleden uitgeroeid. Tijdense de Justiniaanse plaag en de Zwarte Dood bestonden er immers ook geen vaccins, die zijn pas vele eeuwen later uitgevonden. Er bestond helemaal geen medische wetenschap in die tijden. Het enige wat men wist dat hielp was zieke mensen afzonderen van gezonde mensen. Daar heeft het woord quarantaine zijn oorsprong in, de veertig (quaranta in het Italiaans) dagen waarin schepen uit landen waar de pest was uitgebroken in de havens moesten liggen van de Italiaanse stadsstaten, voordat men mocht aanmeren.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...