Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Zijn dit geschikte mondkapjes?

Recommended Posts

Ik kwam deze tegen in mijn voorraadkast, heb ze jaren geleden aangeschaft voor een klus maar nooit gebruikt.

Op de ene links staat niks, de andere rechts die in het zakje zit heeft op de kartonnen kaart waar het vast aan geniet zit staan dat het verspreiden van bacteriën voorkomt. Nou is dat natuurlijk niet hetzelfde als virussen (die zijn toch kleiner?) maar helpt wellicht.

mondkapjes.jpg

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ongeveer alle mondkapjes helpen, ook al is het een sjaal voor je mond en neus. 
100% garantie tegen besmetting heb je nooit. 
Dus zijn het de goede?  ligt aan wat je goed vind. 
Zelfs "slechte" mondkapjes zijn werkzaam

Meer over mondkapjes en materialen en virus grootte https://smartairfilters.com/en/blog/best-materials-make-diy-face-mask-virus/

nog meer over mondkapjes https://masks4all.nl/veelgestelde-vragen-over-zelfgemaakte-mondkapjes/

• Leuk 1
5 uur geleden, Floshtf zei:

Bij deze nog een website die het verschil in ffp en nog wat meer uitlegt.

https://www.rajapack.nl/blog-nl/ffp-klasse-stofmasker/

Je rechter mondkapje is ffp2 en zal beter werken dan de linker.

Op Engelstalige sites zeggen ze dat je een N95 masker nodig hebt, want die bieden de beste bescherming. Maar die vind je niet op Nederlandse websites.

8 minuten geleden, TyrionLannister zei:

Op Engelstalige sites zeggen ze dat je een N95 masker nodig hebt, want die bieden de beste bescherming. Maar die vind je niet op Nederlandse websites.

Je hebt goed beter en best.

Ffp2 is gewoon beter.

maar niet de allerbeste.

maar ik heb een boel Ffp2 omdat die gewoon goed zijn.

13 uur geleden, TyrionLannister zei:

Ik heb ze maar weggeflikkerd. Als je ermee rondloopt reageren mensen vijandig of ze lachen je je in je bek uit. Je kan beter niet te veel opvallen in de meute.

Bedoel je dit over mondkapjes in het algemeen of specifiek over die je laat zien op de foto?

Het is trouwens wel heel opvallend dat NIEMAND een kapje oid schijnt te dragen , dat is toch best bizar.

Zouden mensen zich ervoor schamen?

Zelf ga ik niet in het openbaar zonder kapje ,bril en handschoenen, kan me niks schelen wat anderen ervan vinden.

Als ik drie weken lang op mijn buik aan de beademing lig ligt daar ook niemand wakker van,dus ze lachen maar.

Maar heb hier nog geen negatieve reacties op gemerkt .

Ben benieuwd naar jouw ervaringen hierin ( de reactie op de kapjes dan,he )

Groet,mevr.Grijpstra

Hier in het zuiden van België, zie ik week na week meer mensen en personeel van de supermarkten zelfgemaakte mondmaskers gebruiken. Ik ga zelf ook met een masker ffp2 en handschoenen aan naar de winkel. Een paar weken terug keken de mensen nog raar op maar nu is het al ingeburgerd aan het worden. 
In een kleinere lokale supermarkt loopt het personeel allemaal met een gelaatsscherm maar de meeste dragen dan weer geen mondmasker. 

• Leuk 1
14 uur geleden, TyrionLannister zei:

Ik heb ze maar weggeflikkerd. Als je ermee rondloopt reageren mensen vijandig of ze lachen je je in je bek uit. Je kan beter niet te veel opvallen in de meute.

Weggeflikkerd? Bedoel je dat bij wijze van spreken, terwijl je ze eigenlijk gewoon in een doos in de kast hebt gezet? Of heb je echt mondkapjes weggegooid, zonder eerst bij bijvoorbeeld zorginstanties te vragen of zij er wellicht wat aan hebben?

• Leuk 1
1 uur terug, Loreen zei:

Weggeflikkerd? Bedoel je dat bij wijze van spreken, terwijl je ze eigenlijk gewoon in een doos in de kast hebt gezet? Of heb je echt mondkapjes weggegooid, zonder eerst bij bijvoorbeeld zorginstanties te vragen of zij er wellicht wat aan hebben?

Het eerste. Ik denk niet dat ze nuttig zijn voor zorginstanties.

Wat ik me al een tijdje afvraag is, waarom horen we niets meer over gebruik van ffp3 maskers omdat deze daadwerkelijk de meeste deeltjes tegenhouden.

Wordt daar niet over gesproken vanwege puur economische redenen of de nog grotere tekorten?

Zullen deze in de toekomst ook worden gefabriceerd in eigen land?

Zal er ooit worden onderzocht wat of de mate van besmetting van medisch personeel is door gebruik van ffp2 i.p.v. ffp3 maskers?

Het lijkt me namelijk van wezenlijk belang bij een uitbraak van een virus met grotere impact op inzetbaarheid van medisch personeel.

Als een belangrijk deel van de artsen langere tijd niet inzetbaar is of zelfs sterft zijn de gevolgen voor de mensheid niet te overzien.

30 minuten geleden, duinkonijn zei:

Wat ik me al een tijdje afvraag is, waarom horen we niets meer over gebruik van ffp3 maskers omdat deze daadwerkelijk de meeste deeltjes tegenhouden.

Wordt daar niet over gesproken vanwege puur economische redenen of de nog grotere tekorten?

Zullen deze in de toekomst ook worden gefabriceerd in eigen land?

Zal er ooit worden onderzocht wat of de mate van besmetting van medisch personeel is door gebruik van ffp2 i.p.v. ffp3 maskers?

Het lijkt me namelijk van wezenlijk belang bij een uitbraak van een virus met grotere impact op inzetbaarheid van medisch personeel.

Als een belangrijk deel van de artsen langere tijd niet inzetbaar is of zelfs sterft zijn de gevolgen voor de mensheid niet te overzien.

Ik had begrepen dat mensen in de zorg kapjes dragen om te voorkomen dat zij de patienten besmetten. Als je echt beschermd wil worden moet je een hazmat pak dragen met gelaatsmasker die een eigen zuurstofvoorziening heeft. Maar dat kost veel geld en het is moeilijk om daarin te werken. Je ziet dan ook dat betrekkelijk veel COVID-19 IC-medewerkers het virus oppikken waarvan een deel overlijdt.

Het kan geruststellend werken om een mondkapje te dragen maar echte veiligheid biedt het niet. Dat je in Azië zoveel mensen er mee rond ziet lopen heeft meer te maken met de slechte luchtkwaliteit in sommige landen daar. Daar helpen ze wel voor. Net zoals als je gaat boren of breken en er komt veel stof vrij het aanraadzaam is om er eentje te dragen zodat je de stof niet in je longen krijgt.

• Leuk 1
41 minuten geleden, TyrionLannister zei:

Als je echt beschermd wil worden moet je een hazmat pak dragen met gelaatsmasker die een eigen zuurstofvoorziening heeft. Maar dat kost veel geld en het is moeilijk om daarin te werken. Je ziet dan ook dat betrekkelijk veel COVID-19 IC-medewerkers het virus oppikken waarvan een deel overlijdt.

Inderdaad, als je ziet hoe men in verschillende ziekenhuizen in verschillende landen omgaat met protectie van de medewerkers lijkt het me zeer zinvol hier studie naar te doen.

Ik vind het zeer vreemd dat het RIVM eerder had gesteld (op basis van onderzoek) dat personeel niet binnen het ziekenhuis maar juist daarbuiten besmet zou zijn. Heel vreemd als je bedenkt dat juist deze mensen ook buiten de instelling waarschijnlijk goed omgaan met hygiënemaatregelen.

12 uur geleden, TyrionLannister zei:

Ik had begrepen dat mensen in de zorg kapjes dragen om te voorkomen dat zij de patienten besmetten. Als je echt beschermd wil worden moet je een hazmat pak dragen met gelaatsmasker die een eigen zuurstofvoorziening heeft. Maar dat kost veel geld en het is moeilijk om daarin te werken. Je ziet dan ook dat betrekkelijk veel COVID-19 IC-medewerkers het virus oppikken waarvan een deel overlijdt.

Het kan geruststellend werken om een mondkapje te dragen maar echte veiligheid biedt het niet. Dat je in Azië zoveel mensen er mee rond ziet lopen heeft meer te maken met de slechte luchtkwaliteit in sommige landen daar. Daar helpen ze wel voor. Net zoals als je gaat boren of breken en er komt veel stof vrij het aanraadzaam is om er eentje te dragen zodat je de stof niet in je longen krijgt.

Ik ken iemand in china.

en die zegt dus dat ze daar al jarenlang mondkapjes gebruiken om niet ziek te worden of om ziektes te verspreiden.

de luchtkwaliteit is niet primair het doel.

als je daar een jaar geleden in het OV stapt en je hoest dan zijn ze echt boos als je geen mondkapje gebruikt.

toen was er nog geen corona dus.

china en andere aziatische landen hebben al wat meer ervaring op dit gebied.

volgens haar is dit een westerse mening over de mondkapjes maar die is niet juist.

primair willen ze niet ziek worden, en het OV waar ze bijkans bij elkaar op schoot moeten zitten zo vol is een bron van besmettingen

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...