Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe houden we inbrekers buiten de deur


Tom

Aanbevolen berichten

oh ik heb ooit een verhaal gehoord van iemand met een vakantie huis in frankrijk.. daar werd telkens ingebroken zonder dat er sporen waren.. na een paar seizoenen bestolen te zijn en alle deuren en sloten verstevigd te hebben kwamen ze erachter dat de inbreker via de schoorsteen kwam. de eigenaar had ijzeren balken onder aan de schoorsteen gelast. het seizoen erop kwamen ze het vakantie huis binnen.. het had geholpen, niets was meer gestolen, er hing wel een rare lucht in huis...:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bij mij is de achterdeur nooit opslot .

Ik woon hier 30 jaar heb nog nooit last gehad van inbrekers de buren wel .

Heb een alarmsysteem op vier poten en als ik in de buurt kom beweegt de staart .

Hang ook een bordje aan het hek [ VERGEET DE HOND HIER WAAK IK ]

Als we langer dan 24u weg gaan wordt alles afgesloten en dan is het precies een versterkt kasteel .

Rond mijn domein staat een draad afsluiting of een muur op zijn laagste plaats 1, 8 m hoog

Met elektrische stroom draad boven aan .

En anders heb ik nog een paar houten dingen met een buis op gemonteerd .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Bij mij is de achterdeur nooit opslot .

Ik woon hier 30 jaar heb nog nooit last gehad van inbrekers de buren wel .

Heb een alarmsysteem op vier poten en als ik in de buurt kom beweegt de staart .

Hang ook een bordje aan het hek [ VERGEET DE HOND HIER WAAK IK ]

Als we langer dan 24u weg gaan wordt alles afgesloten en dan is het precies een versterkt kasteel .

Rond mijn domein staat een draad afsluiting of een muur op zijn laagste plaats 1, 8 m hoog

Met elektrische stroom draad boven aan .

En anders heb ik nog een paar houten dingen met een buis op gemonteerd .

 

Geert

 

Dat laatste klinkt inderdaad als een een stevig fort. Zorg je wel voor een bel bij het hek? ;-)

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 Preventietips

 

• Zorg voor goed hang- en sluitwerk. Vraag advies aan een erkend Keurmerk Veilig Wonen bedrijf. Zie http://www.politiekeurmerk.nl . Zorg voor een speciaal slot voor uw schuifpui.

• Sluit ramen en deuren altijd af en vergeet het nachtslot van de voordeur of het wc raampje niet.

• Haal de deursleutel uit het slot. Dit voorkomt het openen met hulpmiddelen.

 

• Laat niet zien dat u weg bent. Plak geen briefjes op de deur en laat geen touwtjes uit de brievenbus hangen.

 

• Plaats waardevolle spullen uit het zicht.

 

• Sluit binnendeuren en kostbaar meubilair niet af. U voorkomt hiermee extra schade.

• Leg geen sleutels buiten onder de deurmat of bloempot. Dit zijn echt geen ‘geheime plaatsen’.

• Doe geen adreslabel aan uw sleutel(bos).

• Zorg dat u geen grote hoeveelheid geld in huis heeft.

• Berg waardevolle papieren en sieraden goed op. Huur bijvoorbeeld een bankkluisje of schaf een inbraakwerend kastje aan.

• Zorg voor een bewoonde indruk. Houd gordijnen open, laat planten staan en gebruik een tijdschakelaar. Denk an een lampje op de eerste verdeiping.

• Zorg voor voldoende buitenverlichting. Er wordt vaak aan de achterzijde van de woning ingebroken.

• Laat uw post ophalen en uit het zicht leggen.

• Zet ladders, vuilcontainers en andere dingen waarop geklommen kan worden weg.

 

• En tot slot: inbrekers hebben een hekel aan: schrikverlichting, een woningalarm, een grote bewakingshond en oplettende buren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
15 Preventietips

 

• Zorg voor goed hang- en sluitwerk. Vraag advies aan een erkend Keurmerk Veilig Wonen bedrijf. Zie http://www.politiekeurmerk.nl . Zorg voor een speciaal slot voor uw schuifpui.

• Sluit ramen en deuren altijd af en vergeet het nachtslot van de voordeur of het wc raampje niet.

• Haal de deursleutel uit het slot. Dit voorkomt het openen met hulpmiddelen.

 

• Laat niet zien dat u weg bent. Plak geen briefjes op de deur en laat geen touwtjes uit de brievenbus hangen.

 

• Plaats waardevolle spullen uit het zicht.

 

• Sluit binnendeuren en kostbaar meubilair niet af. U voorkomt hiermee extra schade.

• Leg geen sleutels buiten onder de deurmat of bloempot. Dit zijn echt geen ‘geheime plaatsen’.

• Doe geen adreslabel aan uw sleutel(bos).

• Zorg dat u geen grote hoeveelheid geld in huis heeft.

• Berg waardevolle papieren en sieraden goed op. Huur bijvoorbeeld een bankkluisje of schaf een inbraakwerend kastje aan.

• Zorg voor een bewoonde indruk. Houd gordijnen open, laat planten staan en gebruik een tijdschakelaar. Denk an een lampje op de eerste verdeiping.

• Zorg voor voldoende buitenverlichting. Er wordt vaak aan de achterzijde van de woning ingebroken.

• Laat uw post ophalen en uit het zicht leggen.

• Zet ladders, vuilcontainers en andere dingen waarop geklommen kan worden weg.

 

• En tot slot: inbrekers hebben een hekel aan: schrikverlichting, een woningalarm, een grote bewakingshond en oplettende buren.

 

Inbrekers houden ook niet van bunkers met maar 1 ingang en 1 uitgang :-)

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een dag zal de bank gesloten zijn.

En op die dag zou je graag over je kostbaarheden willen beschikken.

Als je het niet kunt vasthouden is het niet van jou.

 

Ik heb je verkeerd begrepen, niet goed gelezen. Ik dacht dat je een kluisje thuis bedoelde. Maar inderdaad is een bankkluisje een slecht idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien

 

Ik heb wel eens gedacht om de voordeur naar buiten open te laten gaan.

Niet altijd even handig misschien, maar wel zekerder

Dit is een hele slimme gedachte .

Zeker aan te bevelen als je toch een nieuwe deur/kozijn wilt plaatsen

 

ik zou zeggen met brandveiligheid ja maar voor huisveiligheid nee. als ze met lockpick skills afkomen zijn ze zo binnen komen ze met storm ram gaat de deur open veren. dit zijn de 2 meest simpele type inbraken aan voordeuren. dat denk ik tog ik zou eerst proberen een slot foceren en dan met brut geweld. of ik moet een raam kunnen intikken natuurlijk.

 

rolluiken is 1 opsie. houten luiken en sier tralis is een andere met een mooie rozen struik die er onder groeit. dan moeten ze al met een 4x4 komen om de tralis uit de muur te rukken of lekker lang gaan zagen. buiten dat ik een normaale naar binnen open gaande deur die gebarikadeerd kan worden aanraad ook eventueel een glazen voor deur. een glazen voordeur? waarom? tik je zo in ga je zeggen. meeste inbrekers gaan glas niet willen inslaan omdat ze dan de inwonende laten weten dat ze er zijn. door de tralis aan de ramen kan je ook je huis laten luchten zonder een directe ingang te geven aan homejackers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen met brandveiligheid ja maar voor huisveiligheid nee. als ze met lockpick skills afkomen zijn ze zo binnen komen ze met storm ram gaat de deur open veren. dit zijn de 2 meest simpele type inbraken aan voordeuren. dat denk ik tog ik zou eerst proberen een slot foceren en dan met brut geweld. of ik moet een raam kunnen intikken natuurlijk.

 

rolluiken is 1 opsie. houten luiken en sier tralis is een andere met een mooie rozen struik die er onder groeit. dan moeten ze al met een 4x4 komen om de tralis uit de muur te rukken of lekker lang gaan zagen. buiten dat ik een normaale naar binnen open gaande deur die gebarikadeerd kan worden aanraad ook eventueel een glazen voor deur. een glazen voordeur? waarom? tik je zo in ga je zeggen. meeste inbrekers gaan glas niet willen inslaan omdat ze dan de inwonende laten weten dat ze er zijn. door de tralis aan de ramen kan je ook je huis laten luchten zonder een directe ingang te geven aan homejackers.

 

@mt belgie,

 

Misschien kun je me toch eens uitleggen wat je met de deur openveren bedoeld?

Bij het forceren van een deur met bruut geweld ben je veel beter af met een naar buitendraaiende deur.

De hele deur en het hele kozijn vangen de schokken/krachten op.

 

Terwijl je met een naar binnendraaiende deur alle krachten op een veel kleiner oppervlakte krijgt ,namelijk de scharnieren en het sluitwerk.

 

Tevens is het moeilijker om met een koevoet een naar buitendraaiende deur te openen,je komt niet met de koevoet tussen het kozijn en de deurplaat,alleen aan de zijkant van de deurplaat,

terwijl je bij een naarbinnendraaiende deur tussen de deurplaat en het kozijn kunt komen en zodoende op de juiste plaats kracht kunt overbrengen.

 

Betreft de lockpick skils.

Er zijn genoeg cilinders die de meeste lockpickers kunnen weerstaan,of die heeel veel tijd kosten om open te maken.

Met de juiste cilinder zou ik me hier niet druk om maken.

 

Tralies is een mooie optie maar meestal niet gewenst omdat dit lelijk gevonden word.

Wel makkelijk om te luchten inderdaad en tegen het uittrekken kun je ze ook aan de binnenkant plaatsen.

Maar mijn voorkeur gaat altijd nog uit naar gelaagd inbraakwerend glas en lexaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mt belgie,

 

Misschien kun je me toch eens uitleggen wat je met de deur openveren bedoeld?

Bij het forceren van een deur met bruut geweld ben je veel beter af met een naar buitendraaiende deur.

De hele deur en het hele kozijn vangen de schokken/krachten op.

 

Terwijl je met een naar binnendraaiende deur alle krachten op een veel kleiner oppervlakte krijgt ,namelijk de scharnieren en het sluitwerk.

 

Tevens is het moeilijker om met een koevoet een naar buitendraaiende deur te openen,je komt niet met de koevoet tussen het kozijn en de deurplaat,alleen aan de zijkant van de deurplaat,

terwijl je bij een naarbinnendraaiende deur tussen de deurplaat en het kozijn kunt komen en zodoende op de juiste plaats kracht kunt overbrengen.

 

Betreft de lockpick skils.

Er zijn genoeg cilinders die de meeste lockpickers kunnen weerstaan,of die heeel veel tijd kosten om open te maken.

Met de juiste cilinder zou ik me hier niet druk om maken.

 

Tralies is een mooie optie maar meestal niet gewenst omdat dit lelijk gevonden word.

Wel makkelijk om te luchten inderdaad en tegen het uittrekken kun je ze ook aan de binnenkant plaatsen.

Maar mijn voorkeur gaat altijd nog uit naar gelaagd inbraakwerend glas en lexaan.

 

ik zou verwachten dat die deur open schiet juist omdat die nergens heen kan? maar ik wil je niet tegenspreken het kan zeer zeker zijn dat ze veiliger is. al snap ik dan wel niet goed waarom dit niet meer word gebruikt in de bouw. naar buiten opengaande deuren zijn in mijn ogen veiligheids deuren die gemakelijk open gaan of open getroken kan worden van buiten af. het hele punt van een deur barikaderen is tog dat die nergens heen kan? niet naar binnen en niet naar buiten. ik zou mij niet veiliger voelen want met zo een deur pak je mijn optie af om die deur te barikarderen van binnen. maar dat is ieder zijn ding natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mt belgie,

 

Klopt helemaal,je verliest de optie om je deur vanbinnen te barricaderen.

 

Maar met goed hang en sluitwerk en de juiste montage hoef je je geen zorgen te maken,deze krijg je echt niet zomaar open.

Door het naar buiten draaien is er niet meer de mogelijkheid om je deur in te trappen,deze word namelijk door het hele kozijn tegengehouden.

En volgens mij is dit juist de reden om je deur te barricaderen.

 

In de bouw gaan voordeuren naar binnen en achterdeuren naar buiten open ,heeft iets met richtlijnen te maken maar weet niet precies welke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gedacht om de voordeur naar buiten open te laten gaan.

Niet altijd even handig misschien, maar wel zekerder

 

 

Had ik ook al aan gedacht maar in combinatie met een gewone deur, dus eigenlijk een dubbele deur met roterende metalen dwarsbalken aan beide deuren die je enkel van de buitenkant in combinatie met 2 sleutels en een pedaal kan ontgrendelen . (probeer dat maar eens te lockpicken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook al aan gedacht maar in combinatie met een gewone deur, dus eigenlijk een dubbele deur met roterende metalen dwarsbalken aan beide deuren die je enkel van de buitenkant in combinatie met 2 sleutels en een pedaal kan ontgrendelen . (probeer dat maar eens te lockpicken)

@carismo,

 

Misschien een tekeningetje of verdere uitleg?

Wil heel graag nieuwe dingen leren,begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo,

 

Misschien een tekeningetje of verdere uitleg?

Wil heel graag nieuwe dingen leren,begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt

 

Ik zal het principe proberen uit te leggen via deze tekening; is eigenlijk geen nieuw systeem hoor.

 

secure-door.JPG.aa7f243cf9ed1e14d7fdffc9cb6e17af.jpg

 

Geel is het scharnierpunt van de balk.

 

Van buitenaf kan je deze dus in de slotpunten (rode stippen) van de ankerpunten draaien (bv via een deurknop), wil je deze terug opendoen moet je deze tegelijkertijd met 2 sleutels (of een ander systeem) deze 2 punten losmaken en vervolgens met een pedaal of hefsysteem dat in verbinding staat met de blauwe staaf deze uit de ankerpunten heffen en vervolgens terug op z'n plaats draaien met de deurknop.

 

Dat zijn 4 handelingen waarbij je minstens 2 handen en een voet voor nodig hebt. Om al deze handelingen alleen en zonder kennis van het systeem uit te voeren, ben je daar wel een tijdje mee bezig....

 

De bedoeling is dat het buitenste deur naar buiten opengaat met dit systeem en de binnenste deur naar binnen

 

De extra ankerpunten aan de deur is voor indien men het systeem wel zou kennen en het ankerpunt zou uitzagen of slijpen en de scharnieren zou vernielen, men de deur er niet kan uitnemen.

 

 

Als extra kan je tussen de 2 deuren een bankschroefsysteem bevestigen zoals het principe van een sluisdeur van een boot :cool: (enkel als je binnen bent)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gedacht om de voordeur naar buiten open te laten gaan.

Niet altijd even handig misschien, maar wel zekerder

 

volgens het bouwbesluit is dit uit den boze ;) een inbreker zet daardoor gemakkelijker zn koevoet ertussen, en meer kans op vochtdoorslag

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo,

 

Duidelijke uitleg,snap nu precies wat je bedoeld.

 

Een erg stevige afsluiting.

Ga zelf eens verderborduren op dit idee thanks!

 

@SHTF,

 

Als je goed kijkt naar de aansluiting van de deur op het kozijn zul je zien dat het juist moeilijker is om je koevoet tussen de deur te zetten als hij naar buiten opengaat...

 

Klopt betreft vochtdoorslag,al draaien achterdeuren nog steeds naar buiten.(zie ook eerdere posts)

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens het bouwbesluit is dit uit den boze ;) een inbreker zet daardoor gemakkelijker zn koevoet ertussen, en meer kans op vochtdoorslag

 

Mag een inbreker proberen met een dwarsbalkversteviging ...

 

 

Als je het aansluiting van het kozijn en de deur in een V of een schuine rand laat lopen is het ook veel moeilijker daar een breekijzer tussen te steken.

 

 

Vochtdoorslag heb je als de rubbers niet geheel aansluiten en als de deur en het kozijn niet voorzien zijn van een isolatielaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkwaardig. Achterdeuren en andere deuren gaan vaak juist naar buiten open.

Met name ook vanwege de vluchtweg. In nood duw je een deur instinctief naar buiten ipv naar binnen trekken.

 

wat ik vergeet te melden is dat het bouwbesluit ook het feit in ogenschouw heeft genomen dat het natuurlijk niet gastvrij is als er iemand aan de deur aanbelt dat je deze dan naar "buiten veegt" daarom draaien alle voordeuren naar binnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...