Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers gezocht voor AD Magazine


Gast Ryan Claus

Aanbevolen berichten

Gast Ryan Claus

Beste preppers,

 

Mijn naam is Ryan Claus ik en ik ben (schrijvend) journalist voor het AD Magazine, de wekelijkse bijlage van het AD. Voor vier mooie portretjes van preppers in dit magazine zou ik graag een (kort) telefonisch interview willen afnemen. De portretten hoeven niet overdreven of schokkend te zijn, we willen juist de leuke en (gezien de huidige omstandigheden) nuttige kant van preppen laten zien. Recreatieve of "light" preppers zijn dus ook van harte welkom. Preppen blijft een prachtig fenomeen, lijkt me erg interessant om van een aantal van jullie hierover te leren.

 

Ik hoop dat ik via deze weg geholpen kan worden....bedankt alvast!

 

Vriendelijke groet,

Ryan Claus

info@ryanclaus.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast OBL-Rien

Types prepper -impromptu-:

 

1) De bange prepper: Oh my god, we gaan allemaal dood, wat moet ik doen?

 

Deze prepper reageert vaak op een actuele -vermeende- crisis die in de media breed uitgemeten wordt. Dit type prept vooral door inkopen. Het gaat primair om hoe men zich voelt in het moment, en wanneer er een doos droogvoer in de kast staat, met misschien zelfs een waterfilter, en een paar zilveren munten, dan is men weer 'good to go". Het preppen duurt vaak maar net zo lang als de vermeende crisis.

 

2) De zorgelijke prepper: Hmm, het hoeft niet altijd zo goed te gaan als op dit moment, laat ik wat zekerheden inbouwen.

 

Dit is een lange termijn prepper, men gaat doordacht te werk en bouwt een zinvolle maar niet overdadige bescherming tegen onvoorziene zaken in. Voedsel en water(filter) zijn maar een klein deel van de preps, informatie neemt een groter deel in.

 

3) De hobby (enthousiaste) prepper: Hey, fuck, dit is anders, leuk en interessant....

 

Ook een lange termijn prepper, al bestaat de mogelijkheid dat het interesse op een dag wegvloeit. Er wordt ook veel gekocht, denkt ook aan zelfverdediging, medicatie zonder artsen, lichamelijke conditie etc. Bouwt hele encyclopedieën op die zelden ook werkelijk worden gelezen.... Houdt van post-apocalyptische lectuur en films.

 

4) De levensstijl prepper: Fuck society, ik doe niet meer mee, ik trek mijn eigen weg.

 

Er is een grote overeenkomst met alternatieve levenswijzen, mensen die bewust uit het systeem stappen voor welke reden dan ook. De levensstijl prepper zal vaak verhuizen naar een omgeving waar hij zich beter voelt. Hij prept meer door een nieuw "systeem" op te bouwen, hoewel ook voorraden deel uitmaken van dit systeem bestaat het uit duidelijk meer dan alleen inkopen. Het hele dagelijkse leven wordt in dienst gesteld van het preppen. Er is vrijwel geen overeenkomst met prepper type 1, een redelijke overeenkomst met type 2, en gemeenschappelijke interesses met type 3. Vaak wordt na verloop van tijd ook de auto/tv/spaarrekening opgezegd...

 

Btw: Dit is een overdreven karakterisering. In werkelijkheid zal een prepper wel iets van alle 4 hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Prepp zei:

Inderdaad, het is moeilijkk om als startendee te zien wat belangrijk is en wat niet

 

Nu weet ik niet of ik de massa hamsterende nederlanders als beginnende preppers zou willen zien.
De massa raakte in paniek en deed de andere na, zoals een massa dat pleegt te doen.

En of de noodzaak van het preppen, of in ieder geval een beetje voorbereiding zoals een paar dagen voedsel in huis, nu echt doorgedrongen is bij de massa durf ik ook te betwijfelen.
Men leidt gewoon rustig zijn leventje en als straks het normale leven weer zijn weg heeft gevonden is men het snel genoeg vergeten.
We zullen nog een tijdje de WC papier grappen horen maar dat is het dan ook verwacht ik.

Juist de preppers hamsteren niet, want die hebben zich in de goede tijden al voorbereidt.
Hooguit hebben zij wat aanvullingen gedaan en nog wat zaken in huis gehaald die nuttig of bederfelijk zijn.
Zo hebben wij het althans gedaan, en nu al doende komen we er achter wat we wellicht anders hadden kunnen doen of nog tekort komen.
Hier zullen we dus, zodra de kans zich voor doet of in betere tijden, aandacht aan besteden.

O.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Onbekend zei:

 


Juist de preppers hamsteren niet, want die hebben zich in de goede tijden al voorbereidt.
Hooguit hebben zij wat aanvullingen gedaan en nog wat zaken in huis gehaald die nuttig of bederfelijk zijn.
Zo hebben wij het althans gedaan, en nu al doende komen we er achter wat we wellicht anders hadden kunnen doen of nog tekort komen.
Hier zullen we dus, zodra de kans zich voor doet of in betere tijden, aandacht aan besteden.

O.

Precies dit. Na al die jaren zorgvuldig plannen, toch enkele minpunten ontdekt waarop ik nu moet anticiperen. Dit is echter nog wel te doen. Het lastigste vind ik dat ik tegen mijn principes in (werk gerelateerd) toch mijzelf in de maatschappij moet plaatsen. Ik had graag gezien dat dit een bewust gekozen keuze was, doch is dit het echter niet volledig. Hier houdt ik nog wat mijmeringen over....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo zie je maar, we hebben het niet in de hand.

We bereiden ons voor, of houden rekening met bepaald situaties en uiteindelijk kom je voor het voldongen feit van dit virus te staan en de maatregelen die afgekondigd worden.
Hoe anticipeer je daarop en hoe is je voorbereiding hierop afgestemd.

O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...