Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Bemo

Bug out location

Recommended Posts

Als ik zou moeten vertrekken wil ik juist weg naar een omgeving met weinig mensen.

De grootste risico's in het leven zijn de mensen met honger,

dat is de reden dat ik tzt naar Spanje ga, ik wil dan voldoende grond in een omgeving met weinig mensen.

ik zie weinig hongerige mensen in zuid spanje de bergen in gaan op zoek naar eten.

zoeken het dichterbij of gaan plunderen.

zit je 20km vd bewoonde wereld af zit je redelijk veilig.

vallen de atoombommen dan helpt toch niks.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Naar mijn mening werkt een BOL alleen maar als het een locatie is die nu bewoond is.

Je kan wel een mooi huis hebben in Spanje ofzo maar als het huis niet bewoond is dan kan je ook geen voorbereidingen treffen.

Kom je daar aan en ligt er alleen wat voedsel wat lang houdbaar is.

En als de SHTF in Nederland is de kans groot dat het in Spanje ook rommelt.

Het beste is om bij vrienden of familie in het buitenland in te trekken.

Probeer een uitgebreide vriendenkring op te bouwen in zo veel mogelijk verschillende landen.

Breekt in die landen een probleem uit dan kunnen ze bij jou intrekken en vice versa.

Deze post delen

Wat bij een BOL ook belangrijk is, zeker als je in een heel dun bevolkt gebied gaat wonen, is water. Grondwater, water uit een rivier / beek bijvoorbeeld. In Spanje heb je nog weleens dat water gerantsoeneerd wordt, omdat er te weinig van is. Dan kun je wel zelf heel veel water hebben opgeslagen voor slechte tijden, maar op een gegeven moment is dat ook op. Gebieden waar weinig water voorkomt, zou ik daarom niet zo snel uitzoeken voor een BOL. En dat een gebied dunbevolkt is, is ook vaak niet voor niets zo dunbevolkt. 

Deze post delen

In Frankrijk. De haute Provence. En de savoie is altijd water uit de bergen. Misschien miet zoveel in de zomer als de rest van het jaar maar ruim voldoende. De zomers zijn warmer en langer dan in Nederland er is nog genoeg ruimte en de prijzen voor grond ( huizen) ik ook stukken voordeliger dan  bijv hier in nederland. Ook fijn om te weten dat het land nog een leger Heeft dat zo nodig kan in grijpen. Zie ik in Nederland niet gebeuren. Hier maken ze al ruzie waar ze de Mariniers stationeren. Wij zijn bezig om te vertrekken naar frankrijk om de eenvoudige reden dat wat je hier ook wilt doen er is altijd weerstand tegen.  Ergens wonen zonder dat je constant op je vingers word getikt lijkt mij fantastisch. Nadelen. Zie ik niet zo tenminste minder dan in Nederland. Taal kun je leren en vrienden kun je overal maken als je er voor openstaat. aanpassen  Zou al nummer 1 moeten staan voor iedereen die  iets heeft met survival overleven of hoe je het wil noemen. Waar je dat doet moet ieder voor zich uit maken ben je gelukkig in de stad en geeft jou dat een veilig gevoel dan moet je daar vooral blijven. Wil je net als ik rust ruimte en een stukje zelfvoorzienend zijn moet je dat doen. Het enige dat telt  is als de stront tegen de ventilator komt  heb je dan het vermogen hebt  je aan te passen aan de situatie. Of ga je  Wachten tot je gered word. 
ik ben benieuw Naar jullie mening. 

aangepast door Bemo

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...