Ga naar inhoud
GENEGEERD

#masks4all

Maan
 Share

Recommended Posts

• 2 months later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tip voor baard dragers.

Een mondkapje moet goed aansluiten op de huid, met een baard ben je zelf niet beschermt, de baar fungeert zelfs slecht als stof filter, laat staan de virussen die vele malen kleiner zijn.

Een man zou een paar keren per dag zijn stoppels moeten weg scheren wil hij goed beschermd zijn.

Zit je in de verpleging of ben je arts dan is het helemaal beschamend dat, de adem, hoest en nies druppeltjes als nog via je baard patiënten kan besmetten, sterft iemand dan door jou, dan is dat voor mijn gevoel, dood door schuld, en zou nogmaals naar mijn idee, gerechtelijk vervolgt moeten worden, en zijn werk niet meer mogen uitvoeren, met kwetsbare mensen.

Ook op plekken waar mensen mondkapjes moeten dragen, zouden mensen met baarden geweerd moeten worden, naar mijn mijn idee.

Is dit naar jou gevoel te zwart wit of aanstoot geven, stuur mij een PB en ik pas het aan, ik wil niemand kwetsen.

Ook om discussies hier over in de topic te vermijden.

Link naar reactie

• 9 months later...
Op 2-4-2020 om 08:31, Haskap zei:

Ik was zo druk met bouwen dat ik het plaatje nog niet in detail bekeken had. Je hebt gelijk, het suggereert precies het omgekeerde. Dit plaatje staat ook prominent op de Amerikaanse website van Jeremy Howard. Misschien kunnen we hem bereiken via Twitter (waar hij het ook gepost heeft).

Dit verwees naar:

image.png.6c0aac94ee14a3df77edf41ea93ae5c1.png

Vraag voor @Maan en @Haskap (of iemand anders die hier verstand van heeft); hebben jullie hier nog antwoord op gevonden?  Dit plaatje laat zien dat je juist meer jezelf beschermt dan de ander.

Link naar reactie

Inderdaad zou dat een deel van de verklaring kunnen zijn. Waar het mij om gaat is dat er zo op gehamerd wordt dat je met een masker niet jezelf beschermt, maar anderen. En zelfs als het zo zou zijn wat jij zegt, dat 'bij een rustige uitademing het veel op het eerste plaatje zal lijken', dan nog kom je erop uit dat je jezelf net zoveel beschermt als de ander. 
Haskap zou dit nog proberen na te vragen.
Het kan best zo zijn dat het onderzoek waar dit plaatje uit komt, niet goed is geweest en dat deze resultaten niets zeggen. Alleen is dat iets, n.a.v. dit plaatje dus, wat steeds in mijn achterhoofd is gebleven sinds hier ook een mondkapjes plicht is gekomen; zou het nou echt zo zijn dat je meer anderen beschermt dan jezelf (er even vanuit gaande dat je een mondkapje zo gebruikt zoals zou moeten, bij het afzetten alleen de touwtjes vasthouden, in een zakje doen, je handen ontsmetten, etc.).

aangepast door MamaM
Link naar reactie

36 minuten geleden, Mir zei:

Wat denk je hiervan? Prima test zou ik zeggen...

Mooi beeldend wel. Maar: ik kan niet vinden wie deze meneer in de video is en of hij echt een arts is. Nergens staat zijn naam ed. Degene die het gepost heeft (etienne lolkek) heeft zeer weinig volgers en weinig geuploade video's. Ik kan daardoor geen conclusies doen over de werking van maskers. Wel ging ik zelf verder zoeken op Youtube (eigenlijk op zoek of dit filmpje nog door iemand anders was gepost) en vond dit:

Ook mooi beeldend. Goed, je ziet dan nu wel niet hoeveel lekkage er nog is langs de zijkanten, maar dat er iets in de directe 'sproeirichting' wordt tegengehouden is wel duidelijk.

Link naar reactie

1 uur geleden, MamaM zei:

Maar: ik kan niet vinden wie deze meneer in de video is en of hij echt een arts is

Sorry, ik had de korte video versie gedeeld in mijn laatste post maar heb het even gewijzigd in de juiste waar ook zijn naam bij staat (zie ^^) en de volgende woorden.

Why Masks Don't Work - "Careful Consideration Of Our Common Concerns" - Dr. Ted Noel.

"I wore surgical masks daily for 36 years as an anesthesiologist. Their purpose was to reduce the chance that I would infect an open wound with bacteria from my mouth. This article of faith has been shown to be false. If staff who are working outside of the immediate sterile field do not wear masks, there is no increase in wound infections. And this is in a closed environment where staff will be present for hours. This casts a very large cloud of doubt on the utility of masks for COVID-19."

aangepast door Mir
  • Leuk 1
Link naar reactie

@MirDankje 

Fijn te weten dat deze meneer wel arts is (geweest). Het blijft zo lastig dat zoveel mensen en wetenschappers uit de betreffende vakgebieden het niet met elkaar eens zijn. En voor mij als leek, maakt dat het zo lastig te bepalen op welke bron ik kan 'vertrouwen'. De mening van de meerderheid (van de experts) hoeft niet per definitie de juiste te zijn. Ook hoeft de afwijkende mening (van een expert) niet onjuist te zijn. En andersom natuurlijk. 

Zo vond ik net dit artikeltje, waarin (door weer een andere arts) het 'experiment' van dokter Ted Noel terzijde wordt geschoven. Toevallig komt daarin ook het filmpje dat ik hierboven heb geplaatst aan bod, waarin de auteur dan weer niets zegt van evt 'zijkant-lekkage'. Dus wellicht ook weer cherry-picking door de auteur? Ik weet het niet 🥴

https://keepkidshealthy.com/2020/08/30/fact-check-did-a-doctor-prove-that-face-masks-dont-work/?amp

aangepast door MamaM
Nuancering
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...