Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

@Haskap en ik hebben de afgelopen dagen hard gewerkt om een site op te zetten met duidelijke informatie over het dragen van zelfgemaakte maskers in de openbare ruimte. 
Wereldwijd is er met de #masks4all een beweging op gang aan het komen, ondersteund door diverse artsen en wetenschappers.

http://www.masks4all.nl

Ik bescherm jou, bescherm jij mij?

twitter, facebook, instagram het door!

• Leuk 10
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goed initiatief! Ik ben het er helemaal mee eens dat alle burgers de komende periode (zelfgemaakte!) mondmaskers gaan dragen.

Nog even een vraag. De disclaimer van jullie site stelt:

Een zelfgemaakt masker biedt geen bescherming tegen besmetting. Een zelfgemaakt mondmasker kan wel voorkomen dat de drager iemand anders besmet.

Even daarboven staat echter het volgende plaatje:

image.thumb.png.337856a3655cd650e94e3d68a70764b5.png

Hieruit maak ik toch op dat de bescherming voor jouzelf als zelfgemaakt-masker-drager groter (33% particle leakage) is dan dat het bescherming biedt voor anderen wanneer jij hoest (90% particle leakage). Of lees ik het plaatje/tabelletje verkeerd?

In het artikel waar dit plaatje uit komt, heb ik zo snel ook niet kunnen vinden of er specifieke uitspraken worden gedaan betreffende bescherming voor jezelf en anderen. Zoals ik het begreep (met als ondersteuning deze percentages, waarbij ze uitgaan van de bevindingen van 1 onderzoek voor zover ik zag) gaat het erover dat het, doordat het meer bescherming biedt dan geen mondmaskers, hierdoor bij kan dragen aan 'flattening the curve' omdat mensen minder snel besmet raken. En of dat dan komt doordat je zelf besmet wordt dan wel dat je anderen evt kunt besmetten, wordt dacht ik verder niet gespecificeerd.

• Leuk 1
11 uur geleden, MamaM zei:

Hieruit maak ik toch op dat de bescherming voor jouzelf als zelfgemaakt-masker-drager groter (33% particle leakage) is dan dat het bescherming biedt voor anderen wanneer jij hoest (90% particle leakage). Of lees ik het plaatje/tabelletje verkeerd?

In het artikel waar dit plaatje uit komt, heb ik zo snel ook niet kunnen vinden of er specifieke uitspraken worden gedaan betreffende bescherming voor jezelf en anderen. Zoals ik het begreep (met als ondersteuning deze percentages, waarbij ze uitgaan van de bevindingen van 1 onderzoek voor zover ik zag) gaat het erover dat het, doordat het meer bescherming biedt dan geen mondmaskers, hierdoor bij kan dragen aan 'flattening the curve' omdat mensen minder snel besmet raken. En of dat dan komt doordat je zelf besmet wordt dan wel dat je anderen evt kunt besmetten, wordt dacht ik verder niet gespecificeerd.

Ik was zo druk met bouwen dat ik het plaatje nog niet in detail bekeken had. Je hebt gelijk, het suggereert precies het omgekeerde. Dit plaatje staat ook prominent op de Amerikaanse website van Jeremy Howard. Misschien kunnen we hem bereiken via Twitter (waar hij het ook gepost heeft).

Voor de oplettende lezer werkt het nu verwarring in de hand.

• Leuk 3

Ik bespeur een kentering ?.

Eerherstel voor het mondkapje? ‘Als mensen iets willen naaien van een theedoek, houd ik ze niet tegen’

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/eerherstel-voor-het-mondkapje-als-mensen-iets-willen-naaien-van-een-theedoek-houd-ik-ze-niet-tegen~baa27480/

Beetje reclame voor de 'coronacover' van dhr. v. Tienhoven. Maar in het artikel wordt ook verteld dat het dragen van een mondkapje verspreiding tegen kan gaan.

Maurice de Hond is m.n. aan het kijken naar de verspreiding via de lucht in samenhang met de luchtvochtigheid.

Het is uit het bovenstaande evident, dat de snelheid van verspreiding, uitgedrukt als R0, bij lagere specifieke luchtvochtigheid een stuk hoger is, dan bij een luchtvochtigheid van boven de 6g/kg.

Zolang we nog niet meer weten, moeten we -net zoals landen als Tsjechië en Cuba- mensen de opdracht geven hun mond te bedekken. Buitenshuis of minimaal in ruimten waar veel vreemde mensen komen (zoals ook nu in Oostenrijk is besloten voor het bezoeken aan winkels/supermarkten).  Niet om zelf niet besmet te worden, maar om te zorgen dat je zelf geen andere mensen kan besmetten. (en het hoeven niet de officiele mondkapjes te zijn, want die zijn nodig voor de mensen die werken met mogelijke besmette mensen, maar het moet mondbedekking zijn, waarbij de kans van het uitstoten van micro-druppels zo klein mogelijk is).

https://www.maurice.nl/2020/04/02/eureka-dit-zijn-de-verspreidingsversnellers-de-aerosols/

Zolang dat onderzoek nog niet binnen is en we de volgende twee weken “ongunstiger” weer hebben, een maatregel te nemen, zoals in Cuba. Als je buiten komt moet je gezicht beschermd zijn, d.m.v. een -eigen gemaakt- mondkapje, een bandana, sjaal o.i.d.
https://www.maurice.nl/2020/03/31/tijdelijk-buiten-mondbescherming-dragen-is-de-logische-conclusie/

Public Health England still does not recommend Britons wear face masks, unless in a medical setting. 

But there are good reasons to think DIY masks could be effective in tackling the pandemic, as they have been widely used in Hong Kong,Mongolia and South Korea -countries that largely have the disease under control.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8179823/Online-DIY-tutorials-method-using-pillowcase-T-shirt-create-protection.html?ito=native_share_article-masthead

@Maan

White House expected to urge Americans to wear face coverings in public to slow spread of coronavirus

https://www.washingtonpost.com/health/2020/04/02/coronavirus-facemasks-policyreversal/

Het Witte Huis staat klaar om Amerikanen aan te sporen om in het openbaar stoffen maskers of gezichtsbedekkingen te dragen om de verspreiding van het nieuwe coronavirus te helpen voorkomen, in tegenstelling tot eerdere adviezen.

President Trump zei donderdag tijdens een briefing van de coronavirus-taskforce dat "er een aanbeveling uitkomt", maar "ik denk niet dat het verplicht zal zijn. Als mensen ze willen

dragen, kunnen ze dat. ' Vice-president Pence, die de taskforce leidt, bevestigde dat er in de komende dagen nieuwe richtlijnen zullen worden vrijgegeven.

Later zei een functionaris van het Witte Huis, die sprak over de voorwaarde van anonimiteit om interne discussies te relateren, dat de begeleiding die wordt overwogen "nauw gericht is op gebieden met een hoge mate van gemeenschapstransmissie" en dat de kwestie nog steeds ter discussie staat. 

Functionarissen van het coronavirus van het Witte Huis hebben overwogen om aan te bevelen om gezichtsbedekkingen routinematig in het openbaar te dragen vanwege het toenemende bewijs dat geïnfecteerde mensen zonder symptomen het virus kunnen verspreiden, volgens interne memo's en nieuwe richtlijnen die door de centra aan het Witte Huis zijn verstrekt voor Ziektebestrijding en -preventie.

"In het licht van deze nieuwe gegevens, samen met het bewijs van wijdverbreide overdracht in gemeenschappen in het hele land, beveelt CDC het gebruik van stoffen maskers in de gemeenschap aan als een aanvullende maatregel voor de volksgezondheid die mensen kunnen nemen om de verspreiding van virussen naar de mensen om hen heen te voorkomen," aldus aan de richtlijnen, waarvan een kopie werd verkregen door The Washington Post.

Onderzoek van ons eigen RIVM uit 2008
Waarom spreekt het RIVM zichzelf eigenlijk tegen?

Professional and Home-Made Face Masks Reduce Exposure to Respiratory Infections among the General Population

It is also clear that home-made masks such as teacloths may still confer a significant degree of protection, albeit less strong than surgical masks or FFP2 masks. Home made masks however would not suffer from limited supplies, and would not need additional resources to provide at large scale

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/

Open Brief aan de Regering door: Walter Schrader, huisarts/rampenarts Leiden Een open brief in de hoop dat we er wat mee kunnen bereiken. We kunnen zelf 17 miljoen mondkapjes produceren in een week. Hoe we de openbare ruimte kunnen blijven gebruiken en toch het virus kunnen remmen door mondkapjes verplicht te stellen. Als u denkt dit kan niet, dan verder lezen.

http://pdfarchief.com/openbrief.pdf

Een ontwerp waar elke lasersnijder mee aan de slag kan. Het frame wat zo gemaakt wordt kan voorzien worden van welk filtermateriaal dan voor handen is. Is herbruikbaar, uitkookbaar en kost de consument 1 á 2 euro. Er zijn in Nederland genoeg lasersnijders voorhanden om de gehele Nederlandse bevolking op zeer korte tijd te voorzien.

De site https://www.coronacover.com/product/mondkapjes-houder

• Leuk 4
26 minuten geleden, Maan zei:

De link in dat bericht doet het niet meer.. 
Wat was de strekking?

Dat je je zelfgemaakte masker kunt testen door er een spuitbus op te zetten. Dan zie je hoeveel er doorheen komt.

Was alleen niet duidelijk of het een deo, haarlak of WB40 was.

En blijkbaar was er meer mis, dat de hele tweet nu verdwenen is.

Ik bestelde 400 maskers op 1 April.

kreeg vandaag een berichtje dat ze al in NL zijn binnengekomen.

de pm2.5 die ik in een eigen fabrikaat masker ga drukken.

voor mijn gevoel zijn ze er bijzonder snel zelfs.

• Leuk 1
1 uur terug, Dutch013 zei:

Ben ik de enige die wat problemen met de site heeft met de spatiering en spatiefouten op mijn mobiel?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

mmm, dat is niet de bedoeling natuurlijk.  Kun je een screenshot plaatsen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...