Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

DutchPublisher

Lamlendigheid Nederlandse regering kost honderden mensenlevens

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

Vanmorgen werd op Radio1 gemeld dat een laboratorium in Baarn wekenlang heeft moeten leuren bij de overheid, met hun aanbod 3000 tests per dag uit te voeren. Eenzelfde geval hoorden we afgelopen week ook al inzake het lab van de veterinaire dienst te Wageningen. We praten hier dus over maar liefst dagelijks 4500 tests, die we extra hadden kunnen uitvoeren per dag!

Daarmee hadden we veel uitval onder ziekenhuispersoneel kunnen voorkomen en een veel beter beleid kunnen voeren ter bestrijding van het virus. Gisteren is in ieder geval 'Wageningen' gestart met 1500 tests extra. Dat dit nu leidt tot een grote toename van besmette personen moge duidelijk zijn; de eerste signalen daarvan zijn er al. Gommers heeft in Rotterdam gisteren zeven nieuwe ic-opnamen gehad; hij kan met kunst en vliegwerk er nog een 10-tal ic-plaatsen bij creëren, maar als dit zo doorgaat, loopt hij over 2 dagen vast. Deze week zal pijnlijk duidelijk worden dat zeker in de grote steden het gevoerde beleid vanuit de overheid volledig heeft gefaald. Vele onnodige doden, nog meer uitvallend zorgpersoneel. Ondertussen moffelt de regering de echte sterftecijfers weg onder het tapijt. Niet getest = niet geteld.

Maar de meerderheid in Nederland slikt de mooie praatjes van Rutte en consorten; zijn populariteit stijgt alleen maar.

Snapt u het nog? Ik niet. Onze bevolking is overgeleverd aan stuitende incompetentie.

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 7

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vond deze tweet toch wel een hele mooie reactie op het nieuwe RIVM kaartje.

Vanaf volgende week presenteert het @rivm jullie de nieuwe kaart, die minder schokkend is. Gelieve die dan zelf in te gaan kleuren Dank

EUb5xO9XQAAXqsh.jpeg.2239591e29d7bbe574fef6bef91bf632.jpeg

https://t.co/q0yBVG9ot9

• Leuk 5

Deze post delen

8 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Dat dit nu leidt tot een grote toename van besmette personen moge duidelijk zijn; de eerst signalen daarvan zijn er al. Gommers heeft in Rotterdam gisteren zeven nieuwe ic-opnamen gehad; hij kan met kunst en vliegwerk er nog een 10-tal ic-plaatsen bij creëren, maar als dit zo doorgaat, loopt hij over 2 dagen vast.

Het lijkt soms alsof niemand in Nederland door heeft en iedereen zijn kop in het zand steekt. Rutte zijn speech word weer de hemel ingeprezen, ben benieuwd hoe dat volgende week gaat zijn wanneer onze aantal doden de lucht in schiet door het tekort aan IC bedden. Ik zie ons wel degelijk in een Italië scenario belanden want als land zijn wij onder de minst voorbereide landen in Europa op basis van IC capaciteit. Zelfs al ga je dat opgeschaald krijgen, dan ga je alsnog niet de zorgmedewerkers ervoor vinden. 

Ondertussen blijft Rutte zich overduidelijk verstoppen achter de 'adviezen' van de deskundigen, ik vraag me af of hij echt gelooft wat hij zegt, of dat hij gewoon een goede politieker  is.. 

aangepast door JohninNL

Deze post delen

Ik zit even na te denken over wat je zegt.

Afgezien van het feit, dat ik het met je eens ben, vraag ik me af, waar "het land" en dus ook wij meer bij gebaat zouden zijn.

Als iedereen zo kritisch zou zijn als wij hier en iedereen zijn hoofd uit dat zand haalt, denk ik dat de hel losbreekt.

Als al die mensen zouden gaan muiten zijn we nog veel verder van huis.

Het laagje "beschaving" is maar flinterdun natuurlijk.

Wat is wijsheid hierin?

Ik weet het eerlijk gezegd niet (meer).

• Leuk 6

Deze post delen

35 minuten geleden, jens zei:

Ik zit even na te denken over wat je zegt.

Afgezien van het feit, dat ik het met je eens ben, vraag ik me af, waar "het land" en dus ook wij meer bij gebaat zouden zijn.

Als iedereen zo kritisch zou zijn als wij hier en iedereen zijn hoofd uit dat zand haalt, denk ik dat de hel losbreekt.

Als al die mensen zouden gaan muiten zijn we nog veel verder van huis.

Het laagje "beschaving" is maar flinterdun natuurlijk.

Wat is wijsheid hierin?

Ik weet het eerlijk gezegd niet (meer).

Ik weet het wel, zoals ik ook vorige week al aangaf.

Vanmiddag nog met meerderheid van stemmen dit kabinet naar huis sturen.

Daarvoor in de plaats een breed gedragen 'zakenkabinet' met mensen die in een directievenstijl snel de lijnen gaan uitzetten, het RIVM op een zijspoor zetten, snel een innige samenwerking met Duitsland opzetten (die hebben overschot aan capaciteit!)

Dit betekent dat er direct een nieuwe 'aanvoerder' van dat kabinet moet komen. Iemand uit de zorg, met een visie en een 'niet lullen, maar poetsen'-mentaliteit.

Met een paar dagen kan dit al zijn beslag krijgen allemaal. Dan zullen nog steeds de duizenden doden vallen, maar maken we in ieder geval een eind aan deze hemeltergende stroperigheid en beginnen we met het echte werk, dat gedaan moet worden.

Deze post delen

Nogmaals: ik ben het er in principe mee eens.

Ik heb het nu alleen maar over de reactie van het grootste deel van de bevolking.

Waardoor ik me dus ga afvragen, of we op dit moment gebaat zouden zijn met zo'n drastische verandering.

Dat had vanaf het begin moeten gebeuren natuurlijk.

Op dit moment zo'n verandering doorvoeren lijkt me niet meer kunnen.

Damage control lijkt mij nu, op dit moment, het meest haalbare.

aangepast door jens

Deze post delen

1 uur terug, DutchPublisher zei:

Vanmorgen werd op Radio1 gemeld dat een laboratorium in Baarn wekenlang heeft moeten leuren bij de overheid, met hun aanbod 3000 tests per dag uit te voeren. Eenzelfde geval hoorden we afgelopen week ook al inzake het lab van de veterinaire dienst te Wageningen. We praten hier dus over maar liefst dagelijks 4500 tests, die we extra hadden kunnen uitvoeren per dag!

Daarmee hadden we veel uitval onder ziekenhuispersoneel kunnen voorkomen en een veel beter beleid kunnen voeren ter bestrijding van het virus. Gisteren is in ieder geval 'Wageningen' gestart met 1500 tests extra. Dat dit nu leidt tot een grote toename van besmette personen moge duidelijk zijn; de eerste signalen daarvan zijn er al. Gommers heeft in Rotterdam gisteren zeven nieuwe ic-opnamen gehad; hij kan met kunst en vliegwerk er nog een 10-tal ic-plaatsen bij creëren, maar als dit zo doorgaat, loopt hij over 2 dagen vast. Deze week zal pijnlijk duidelijk worden dat zeker in de grote steden het gevoerde beleid vanuit de overheid volledig heeft gefaald. Vele onnodige doden, nog meer uitvallend zorgpersoneel. Ondertussen moffelt de regering de echte sterftecijfers weg onder het tapijt. Niet getest = niet geteld.

Maar de meerderheid in Nederland slikt de mooie praatjes van Rutte en consorten; zijn populariteit stijgt alleen maar.

Snapt u het nog? Ik niet. Onze bevolking is overgeleverd aan stuitende incompetentie.

De echte sterfte cijfers, zie je pas over een paar weken terug in de cijfers van CBS.   
Nu zijn ze gepubliceerd tot week 11-2020,  en daar zie je dat de totale sterftecijfers nog lager zijn dan de eerste 11 weken van 2018 en 2019.  
In die CBS Sterfte cijfers (uit de burgelijke stand registratie, zitten geen dubbeltellingen of andere bronnen.    Door ze te vergelijken met eerdere jaren, zie je hoe groot de crisis ten opzichte van jaren terug.  Maar de crisis is natuurlijk heel veel meer dan alleen sterftecijfers. 

https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/corona/sociaal/hoeveel-sterfgevallen-zijn-er-per-week-

• Leuk 1

Deze post delen

Ik moet vooral grinniken om "breed gedragen".

Vooral nú, in deze crisis, zullen ze over elkaars hoofd kruipen om maar een plekje als "expert" te kunnen bemachtigen. 

Het zal eerder een kwestie van de diepste zakken, grootste mond, grootste netwerk , meeste kruiwagens en meeste aanhangers worden.

En dat lijkt me nou net niet de bedoeling.

Verder weten we inmiddels allemaal allang dat wetenschap doordrenkt is met financiele belangen. Om nog maar te zwijgen van de politieke & activistische. Dus ook uit die hoek zal 'onafhankelijk' zoeken naar een speld in een hooiberg blijken. 

Ik begrijp best dat 'niet lullen maar poetsen' mooi klinkt en aanlokkelijk lijkt.

Maar het zijn jaren '30 gevoelens in een volatiele, corrupte en nu ook nog eens  letterlijk zieke wereld. En dan ook nog de boel meteen opdoeken en in een paar dagen in elkaar draaien... nah...dat is vragen om vuurwerk (in de maatschappij én kamer).

Ik bedoel, zowel Rutte, de Jonge en zeker van Rijn hebben wat smetjes op hun blazoen zeg maar, maar ze bewaren wel de rust.

En if anything: dat wil je kost wat kost bewaren.

Mocht het uit de klauwen lopen qua sterftegevallen en (fianciele) wanhoop bij mensen wordt de chaos al groot genoeg...

aangepast door Info_junky
Typos
  • Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, DutchPublisher zei:

Ik weet het wel, zoals ik ook vorige week al aangaf.

Vanmiddag nog met meerderheid van stemmen dit kabinet naar huis sturen.

Daarvoor in de plaats een breed gedragen 'zakenkabinet' met mensen die in een directievenstijl snel de lijnen gaan uitzetten, het RIVM op een zijspoor zetten, snel een innige samenwerking met Duitsland opzetten (die hebben overschot aan capaciteit!)

Dit betekent dat er direct een nieuwe 'aanvoerder' van dat kabinet moet komen. Iemand uit de zorg, met een visie en een 'niet lullen, maar poetsen'-mentaliteit.

Met een paar dagen kan dit al zijn beslag krijgen allemaal. Dan zullen nog steeds de duizenden doden vallen, maar maken we in ieder geval een eind aan deze hemeltergende stroperigheid en beginnen we met het echte werk, dat gedaan moet worden.

Ik ben het wel met je eens hoor.

Maar de vraag is: wat gaan we daarna doen? Wat is volgens jou het echte werk wat gedaan moet worden?

Gaan we dan het land in een volledige lock down zetten zoals in Wuhan? Of de maatregelen van Zuid Korea?

En hoe gaan we om met mensen die zich daar niet aan houden? Bij overtreding 5 jaar de bak in? Zou mooi zijn, maar ik zie het niet gebeuren.

Het kan alleen werken door strikt alles op te laten volgen.

Daar heb je twee dingen minimaal voor nodig. Een regering die durft op te treden en er moet vanuit de bevolking draagvlak komen.

Beide zie ik hier niet gebeuren. En dat is volgens mij ook wat Jens ook zegt.

Ik heb het idee dat men een groot deel van de doden bewust buiten de statistieken wil houden om onrust te vermijden.

En verder wil men een beetje schipperen tussen wat onze ziekenhuizen en de economie aan kan.

Ik zelf zou overigens liever de Zuid Korea en Wuhan oplossing zien. Veel minder doden.

Maar we wonen in een land met een enorme softe handhaving en een groot deel van de bevolking die 0,0 zin heeft om ook maar ergens rekening mee te houden.

En daar zullen we het mee moeten doen...

Deze post delen

Flat gebouwen dichtlassen... (Bijlmer?)

Buurtcommittees die na de nodige corruptie voedsel door wc raampjes duwt

Doden van 23 hoog naar beneden moeten gooien...

Ja...echt.

Sorry hoor... chinese draconische toestanden wensen in een vrije democratie... 

Puntje bij paaltje valt het leven niet te reguleren. Ziektes zijn talrijk en deze pandemie zeker niet de laatste.....

Een middelweg vinden is soms het enige wat valt te doen... 

Edit: en handhaving kan dan alleen met rücksichtslos geweld + controle in politiestaat stijl... 

• Leuk 1

Deze post delen

2 minuten geleden, Info_junky zei:

Flat gebouwen dichtlassen... (Bijlmer?)

Buurtcommittees die na de nodige corruptie voedsel door wc raampjes duwt

Doden van 23 hoog naar beneden gooien...

Ja...echt.

Sorry hoor... chinese draconische toestanden wensen in een vrije democratie...

Volgens mij dik je het wel een beetje aan.

Wat ik begrepen heb is dat het dichtlassen van huizen alleen gebeurde indien bewoners zich niet aan de quarantaine afspraken hielden.

In dat geval kan ik me dat voorstellen en vindt ik het zelfs een goede oplossing. Alternatief zou zijn om ze op te sluiten in een gevangenis maar dan wordt het een Corona gevangenis. En ik neem aan dat jij ook geen besmette personen op straat wil laten lopen?

Doden van 23 hoog naar beneden gooien heb ik ook niet meegekregen. Ik heb wel filmpjes gezien van mensen die zelf naar beneden sprongen.

Overigens vindt ik doden mensen naar beneden gooien niet het ergste wat er is. In ieder geval minder erg als mensen thuis uit laten uitzieken (dood laten gaan).

Voedsel door WC raampjes duwen is op zich ook niets mis mee. Ik heb liever dat ze bij ons thuis voedsel door het WC raam duwen als dat ik naar de supermarkt moet waar we elkaar aansteken.

Maar daar zet ik dan het volgende tegenover wat hier gebeurt:

- Mensen voorliegen dat het virus niet zo besmettelijk is. Bewust niet vertellen dat mensen besmettelijk zijn voor ze symptomen krijgen. Dat kinderen ook zeer besmettelijk kunnen zijn.

- Oude mensen van boven 80 thuis laten uitzieken (oftewel dood laten gaan). Bewust ook buiten de statistieken houden.

- Kiezen voor herd immunity terwijl je niet eens weet hoe lang die mensen zelf beschermd blijven.

- Niet optreden als mensen de regels aan hun laars lappen.

Uiteraard heeft China niet alles goed gedaan. Maar aan het eind van de streep hebben ze wel meer mensenlevens gered dan onze overheid. Althans zo als het er nu naar uit gaat zien. Voor de duidelijkheid voor de rest heb ik helemaal niets met China of communisme.

Harde maatregelen zijn niet fijn. Zit ik ook niet op te wachten. Maar als ze beter zijn als het alternatief dan ben ik toch voorstander.

Al leven we in een vrije democratie wil dat niet zeggen dat alles dan maar moet kunnen... Zeker nu niet.

Vandaar dat ik denk dat de oplossing van Zuid Korea in combinatie met een aantal maatregelen van China het beste is.

Deze post delen

Mijn persoonlijke mening is dat dit land in tijden van crisis inderdaad geleidt zou moeten worden door een zg "Zakenkabinet".
Mensen uit de praktijk met kennis en kunde op de juiste posities welke niet gebonden zijn aan politieke partijen en/of stromingen maar met een goed mandaat beslissingen kunnen nemen in het belang van het land en bevolking.

Helaas zal dit niet zo snel gebeuren ben ik bang...

O.

• Leuk 1

Deze post delen

Met stijgende verbazing en ergernis gekeken naar de technische briefing.

Met name wanneer de kamerleden hun vragen stellen; meestal wel relevant.

De antwoorden van Van Dissel waren vrijwel allemaal bezijden de waarheid en misleidend.

De antwoorden van Gommers daarentegen zijn wel eerlijk, maar tegelijkertijd zeer verontrustend.

We zitten momenteel al tegen het oranje gebied aan, in zijn belangrijkste sheet.

Dan mevrouw Van Diemen van de inspectie. Heel goed dat zij er nu bij zat.

Ook zij had een duidelijk, maar ook onthutsend verhaal.

De ervaringen in Brabant zijn schokkend en de andere provincies zijn er niet op voorbereid.

Veel zal buiten de ziekenhuizen moeten worden opgevangen.

Ze beantwoordde echter sommige vragen wat ontwijkend, omdat RIVM ook nog aan tafel zat.

Over de tests bijvoorbeeld; wat gaan we met die toename in resultaten doen?

Algemene indruk van mij over deze meeting:

Kamerleden laten zich met een kluitje in het riet sturen door Van Dissel; op deze manier heb je weinig aan de Tweede Kamer!

• Leuk 1

Deze post delen

5 minuten geleden, Onbekend zei:

in tijden van crisis inderdaad geleidt zou moeten worden door een zg "Zakenkabinet"

Wie bepaalt wat een crisis is?

Wie bepaalt wie er in het zakenkabinet zitten?

De slang die zichzelf bij de staart opeet.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik dik niks aan. Talloze filmpjes te vinden op het internet.

Ik had een lang verhaal getypt, en weer weggehaalt. Na 3 rouwkaarten deze laatste 2 weken, en de 4e ternauwernood godzijdank gered,  is deze discussie me iets te dichtbij. 

Ik haak even af. Het voegt niks toe, al deze ophef, ideeen en emoties.

Deze post delen

3 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dat is helemaal niet moeilijk.

Niemand twijfelt eraan dat dit een crisis is.

Alle politieke partijen dienen gezamenlijk hun beste mensen naar voren te schuiven, voor het bezetten van de ministersposten.

We sluiten de partij-afgevaardigden op in een zaaltje en ze mogen er pas uitkomen als het nieuwe zakenkabinet gevormd is.

Daar krijgen ze 24 uur maximaal voor. Dit alles zou op de achtergrond kunnen plaatsvinden, zonder ruchtbaarheid vooraf.

Het 'polderen'-proces zou geleid moeten worden door iemand buiten de politiek; voor mijn part een kolonel uit het leger.

Die kan politici 'met de koppen tegen elkaar slaan' en een besluit afdwingen.

Daarna mag de kolonel weer naar huis uiteraard....;))

• Leuk 1

Deze post delen

59 minuten geleden, OBL-Rien zei:

En dat is inderdaad waarom ik het niet zie gebeuren, er zijn teveel invloedsfactoren om toch alles naar een richting te zetten.
Absolute neutraliteit bestaat niet helaas, maar het is een mooi ideaal.

Maar randvoorwaarden voor wanneer iets een crisis is en hoe dan gehandeld moet worden met eventueel een tijdelijke wijziging in essentieel bestuur zou natuurlijk best te maken kunnen zijn als iedere politieke partij hier achter zou staan.

O.

Deze post delen

Prima dat dit onderwerp een aparte topic is geworden.

Ook vanmiddag in de Tweede Kamer zie ik politici weer deels hun eigen stokpaardje berijden. Wilders komt weer met de bezuinigingen van de VVD de afgelopen jaren.

Ja, dat is waar, maar dit is niet het moment! Segers komt met solidariteit in Europa, Azarkhan (?) maakt zich druk over eeuwige begrafenisrechten voor moslims.

Het zal allemaal waar zijn, maar er zijn toch wel belangrijker zaken nu aan de orde.

Zijn de gesprekken met Duitsland gestart. Hoeveel zieken kunnen er vanaf morgen naartoe?

De testcapaciteit wordt uitgebreid. Hoe? Drive-in? Hoeveel testen doen we morgen? Overmorgen?

Beschermingsmiddelen. Hoeveel mondkapjes, brillen, handschoenen, schorten zijn er morgen? Overmorgen?

Waarom komt er nog niets van handhaving terecht? Hoeveel boetes zijn er uitgedeeld?

Kamerleden zijn tevreden met toezeggingen in weken, maar nu gaat het om dagen. Ik mis urgentie.

Deze post delen

NL is helaas telaat en wij zullen daar ook helaas de vruchten van plukken,

het is niet anders.

ik wil nieteens zeggen dat een lockdown een primaire must is.

wel denk ik dat je moet zeggen, geen mondkapje, dan blijf je binnen.

zelfs bij bedrijven zou mondkapjes verplicht gesteld moeten worden.

bij mijn werkgever moeten we 1,5 mtr afstand houden.

ik heb geprobeert aan te geven dat dit eigenlijk te weinig is en dat het gebruiken van mondkapjes een betere optie is.

maar probeer als bedrijf maar eens waar 160 werknemers elke 24 uur te voorzien van mondkapjes minimaal ffp2

zeg 40 duizend mondkapjes per maand.

mijn vrouw werkt in de zorg en met het volledige personeel kwamen er vandaag wel 30 mondkapjes binnen.

dat gaat dus niet lukken.

Nederland is te laat.

sterker nog. Ik heb in Januari mijn werkgever geadviseerd om maatregelen te nemen en mondkapjes te bestellen.

en nu zitten ze in de piepzak want ze knijpen hem enorm.

Ik krijg binnen afzienbare tijd er een partijtje binnen en ik ga ze gewoon gebruiken, ook op mijn werk.

Deze post delen

Het gaat er bij deze regering niet om hoeveel doden er vallen, maar ze willen het volk slechts doen geloven dat ze er alles aan doen de ziekenhuizen en het personeel te voorzien in voldoende middelen. Zolang de IC's niet vol lopen, hebben zij het goed gedaan. En blijven ze populair bij het schaapjesvolk.

Dagelijks vallen er 100+ doden en dat zijn slechts de positief geteste corona gevallen. Je hoort Rutte niet zeggen, joh laten we vanavond eens stilstaan bij de al 1000 doden en een momentje van respect tonen. Veel nabestaanden hebben nl. niet eens afscheid kunnen nemen. 

Hoe meer ouwetjes er gedoseerd sterven, des te beter voor Rutte. Het scheelt toekomstig AOW en pensioen, woonruimte,  zorg en de vergrijzing. Per saldo dus allemaal voordelen, want ouwetjes kosten geld.

Er wordt nu al gediscussieerd dat mensen van 70+ misschien straks beter niet meer op de IC kunnen gaan liggen, m.a.w. sterf maar. Ik ken 70 plussers die fitter en gezonder zijn, dan menig 40 plusser. 

Het hele verhaal lijkt dan ook één grote rekensom te worden,  waarbij het de economie zo min mogelijk beschadigd mag worden en waarbij de regering een zo gunstig mogelijk imago houdt.

• Leuk 5

Deze post delen

Wat mij verbaast is dat toeristen uit bijvoorbeeld Duitsland welkom zijn met de paasvakantie. Daar snap ik werkelijk niks van. Nederlanders moeten zoveel mogelijk thuis blijven, maar toeristen zijn nu wel welkom? 

Deze post delen

1 uur terug, Albis zei:

Wat mij verbaast is dat toeristen uit bijvoorbeeld Duitsland welkom zijn met de paasvakantie. Daar snap ik werkelijk niks van. Nederlanders moeten zoveel mogelijk thuis blijven, maar toeristen zijn nu wel welkom? 

Weet je dat zeker?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/526864131/rutte-tegen-duitsers-en-belgen-kom-niet-naar-nederland-met-pasen

• Leuk 2

Deze post delen

Ja, Rutte is wel tegen, maar gooi die grenzen eens dicht! In Duitsland mag je in een aantal regio's al niet meer naar je tweede (vakantie)huis en dan laat je ze wel naar Nederland komen? Woorden houden mensen niet tegen, daden wel.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...