Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heb jij het corona virus gehad?

Rien
 Share

Heb jij het corona virus gehad?  

40 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat jij zelf ook het SARS-CoV-2 virus hebt gehad?

• Zeker, door test bevestigd
      0
    • Waarschijnlijk wel, echt flink ziek geweest met bijna alle bekende symptomen (geen test)
      5
    • Waarschijnlijk wel, ziek geweest met sommige symptomen (geen test)
      7
    • Mogelijk, had een aantal symptomen maar kon gewoon 'doorbijten'. (geen test)
      4
    • Mogelijk, had een aantal symptomen maar had geen problemen om gewoon door te doen (geen test)
      4
    • Misschien, had 1 of 2 symptomen, maar verder niets gevoeld. (geen test)
      12
    • Nee
      8

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

• Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll gesloten op 04/08/20 om 08:23

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin

Na de koorts van het weekend. Heb ik het nog steeds benauwd. Die wil niet makkelijk weer weggaan.

Af en toe last van hoesten. Ik het begin last van hoofdpijn. 

Wat bij mij opvalt is dat na zo'n anderhalf jaar allergie vrij te zijn, deze nu ook weer in volle glorie terug is. 

Betreft een warmte allergie. 

Alsof mijn lichaam alles inzet om van iets vreemds af te komen. 

Van de huisarts nu inhalatie medicatie gebruiken en morgen moet ik bellen hoe het ervoor staat. 

• Leuk 2
Link naar reactie

39 minuten geleden, Sterredag zei:

Wat bij mij opvalt is dat na zo'n anderhalf jaar allergie vrij te zijn, deze nu ook weer in volle glorie terug is. 

Ik krijg sterk de indruk dat dit virus met name bestaande aandoeningen verergerd. Vooral wanneer deze te doen hebben met de luchtwegen.

• Leuk 2
Link naar reactie

• Admin
1 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik krijg sterk de indruk dat dit virus met name bestaande aandoeningen verergerd. Vooral wanneer deze te doen hebben met de luchtwegen.

Mijn allergie had niks te maken met mijn luchtwegen. Warmte allergie waarbij ik door warmte (ontstaan door langdurige huid op huid contact, druk op de huid of dragen van strakke kleding, slapen onder een dekbed) last kreeg van uitslag en jeuk.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begon met hoofdpijn, grauwe keel (lijkt op een zware kater en een pakje sigaretten op 1 avond)

hoofdpijn bleef hangen zere keel eveneens. Ik had af en toe rillingen. Dit bleef aanhouden 2 dagen. Opeens zweten en niet goed voelen. Druk op de borst. Huisarts gebeld deze heeft mij verteld we testen niet maar we gaan er vanuit dat je het hebt.uitzieken. Daarna ging het slechter. Snachts wakker worden alsof je een pijpje achter in je keel hebt zitten. En het gevoel als of iemand boven op je borstkas hebt zitten. Dit gevoel ging weg en kwam ook weer terug. Heeft een dag of 5 geduurd. Het hoesten viel mee.2x het gevoel gehad dat ik elk moment om zo kunnen vallen.Ik heb echter geen koorts gehad. Temp. Schommelde wel heel erg. Al die tijd was ik ook erg moe. 

Totaal 2 weken thuis gezeten.

Ps.je voelt aan je lichaam dat het geen griepje is. 

aangepast door Spoetnik
  • Leuk 3
Link naar reactie

Ik ben vanaf zondag slecht in orde, Eerste dagen echt ondertemp van 35.9.. En wat keel pijn.. Nu al paar dagen 38.0-38.5 soms een kleine uitschieter.. Heel heel moe, hoesten maar dat word iets minder,, wel stik benauwd.. Pijn/brandend gevoel op de longen. 

Ochtend gaat het vaak enigzins.. Rond het middaguur stort ik in.. Overigens laatste 2 jaar niet ziek geweest. Iedereen in huis plat, liep ik nog rond ? dus het is best apart dit

• Leuk 2
Link naar reactie

Ik ben vanaf zondag slecht in orde, Eerste dagen echt ondertemp van 35.9.. En wat keel pijn.. Nu al paar dagen 38.0-38.5 soms een kleine uitschieter.. Heel heel moe, hoesten maar dat word iets minder,, wel stik benauwd.. Pijn/brandend gevoel op de longen. 

Ochtend gaat het vaak enigzins.. Rond het middaguur stort ik in.. Overigens laatste 2 jaar niet ziek geweest. Iedereen in huis plat, liep ik nog rond dus het is best apart dit

Dat klinkt wel als covid zoals ik het hoorde van een positief geteste vriendin!

Beterschap!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Leuk 2
Link naar reactie

ik ben 3 weken ziek geweest waarvan 2 vrij erg,

maar ik heb de test gedaan en die zegt negatief,

oftewel geen corona.

als de tweede test om uit te sluiten ook negatief is dan accepteer ik de uitslag.

aan de ene kant mooi, aan de andere kant had ik liever een positieve gehad, dan had ik hem alvast gehad.

• Leuk 1
Link naar reactie

3 minuten geleden, Hermanusb zei:

maar ik heb de test gedaan en die zegt negatief,

Hm. Ik lees wel dat de tests erg onbetrouwbaar zijn. Met name de tests die uit China komen zouden te vaak negatief terugkomen voor COVID-19.

Waren je symptomen overeenkomstig met die van COVID-19?

• Leuk 1
Link naar reactie

6 uur geleden, OBL-Rien zei:

Hm. Ik lees wel dat de tests erg onbetrouwbaar zijn. Met name de tests die uit China komen zouden te vaak negatief terugkomen voor COVID-19.

Waren je symptomen overeenkomstig met die van COVID-19?

koorst, hoesten verkouden en veel langer dan normaal.

maar geen smaak of reuk verlies.

mijn test kwam trouwens uit zweden

Link naar reactie

Ik ben meer dan 20 jaar niet ziek geweest. Tot eind februari. Griepje dacht ik toen.

Maar een griepje is wat lamlendigheid en na 5 dagen wel afgezakt.

Ik heb me 2 weken hondsberoerd en doodmoe gevoeld. Na het ontbijt ging ik weer naar bed. Na het middageten ging ik weer naar bed. Na het avondeten ging ik weer naar bed.

Voor zover het eten smaakte of ik het uberhaupt binnenkreeg.

Ik hoestte mijn longen bijna kapot (ondanks dat ik gestopt ben met roken) en vreselijk veel slijm.

Normaal slaap ik in mijn ondergoed, maar vanwege het enorme zweten trok ik maar een pyama aan die ik 's morgens kon uitwringen. Koude rillingen ondanks een warme kamer en dekbed.

Op een dag was ik er vanaf. Het smaakte me weer en ik had weer zin in alles.

Nu denk ik, o, dus dat was het virus, alhoewel ik me (nog) niet heb laten testen.

Het is absoluut geen griep, dit is veel zwaarder en heftiger. Ik heb me nooit zo beroerd gevoeld.

Blij dat ik een prepper ben, en heb geleefd op mijn voorraad en minimaal contact met mensen heb gehad.

De maatregelen die het kabinet neemt zijn deels goed, en deels fout. Ze zouden iedereen moeten adviseren om hun gezondheid, conditie en immuunsysteem op peil te houden, voldoende te bewegen en voldoende te rusten. Afstand is een goed iets. Het virus wordt door aerosolen verspreid, tot 7 meter ipv 1,5. Zieke mensen hadden eerder geisoleerd moeten worden. Het virus had niet onderschat mogen worden, gezien de sterfte onder bejaarden en chronisch zieken.

Toen ik er vanaf kwam zei ik. Dit wil ik nooit meer. Ik ben gaan boosten met vitamine c-1000. In de kou zat ik met een jas in de zon. capu over de kop, vitamine D pakken. Propolis, echinacea en echte honing. Veel, heel veel fruit en groente.

Nu het wat warmer is en lekker weer zit ik 3 uur per dag op het fietsje.

Mijn gezondheid, immuunsysteem zijn nu top !

Link naar reactie

29 minuten geleden, Peerke zei:

Ik ben meer dan 20 jaar niet ziek geweest. Tot eind februari. Griepje dacht ik toen.

...

Het is absoluut geen griep, dit is veel zwaarder en heftiger. Ik heb me nooit zo beroerd gevoeld.

Dit vind ik toch effe raar Peerke, want op 5 maart reageerde je nog in de trant van "het is gewoon 'n griep".

Dan zou je op moment van schrijven dus net die zwaardere, heftigere 'griep' hebben gehad.

Link naar reactie

• 4 months later...
Op 9-4-2020 om 17:39, Cynica zei:

Dit vind ik toch effe raar Peerke, want op 5 maart reageerde je nog in de trant van "het is gewoon 'n griep".

Dan zou je op moment van schrijven dus net die zwaardere, heftigere 'griep' hebben gehad.

Haha je bent ook een rakkertje @Cynica.

Geeft niets, dat is wel goed op het forum, haha zolang het mij maar niet overkomt.

• Leuk 1
Link naar reactie

• 3 months later...

Ergens tussen februari en maart ben ik smerig ziek geweest, had geen enkel uithoudingsvermogen meer,

de trap aflopen en ik viel in een coma achtige slaap op de stoel, koken ging niet, zelfs een potje opwarmen lukte niet

kon niet zo lang op mijn benen blijven staan.

Ook heb ik een soort van black-outs gehad, of zo noem ik ze maar, ik heb gaten in mijn geheugen, in die zin, dat ik niet meer precies

weet hoe lang deze ellende geduurd heeft.

Veel afgevallen, veel water gedronken en op snacks/ crackers met kaas, soyatoetjes, fruit  e.d.  geleefd.

Pas na 2 mnd. de test laten doen, ik ben nog steeds heel snel buiten adem, heb wel gerookt, maar dat is 6 jaar geleden

heb als kind zware/ dubbele longontsteking gehad, 40+ koorts.

Ik kan niet meer op mijn oude tempo fietsen, ik hou van opschieten. 

Dan raak ik buiten adem en heb het gevoel alsof ik totaal niet genoeg zuurstof in mijn longen krijg.

Fiets nu als een oudwijf! niet vooruit te branden! 😝

Test was negatief, ook mijn bloed laten testen, niks in terug te vinden, qua corona.

Long foto laten maken, was ook helemaal goed, ook mijn hart niks aan te zien.

Nu willen ze meer long tests doen, dat stel ik in dit seizoen even uit.. 

Ik ken mijn lichaam wel zo`n beetje, ik weet dat ik ongeveer 3 - tot 5 dgn. onderweg ben met de griep.

Die heb ik een paar jaar terug nog gehad - dit was geen griep.

Dit was vele malen heftiger dan welke griep dan ook.

Ook heeft niet iedereen de zelfde klachten/verschijnselen. 

Mijn smaak is nooit weg geweest. 

Link naar reactie

• 1 month later...

Sorry beste @Sjuul

Ik lees het nu pas, om heb het gelezen omdat je op leuk had geklikt.

Houd als alleenstaande altijd je mobiel bij de hand (een tip voor allen), je weet nooit wat je kan krijgen, ook omdat je niets aan je buren hebt vertelde je een keer.

Triest dat je zo ziek bent geweest, had je ook medicatie achter de hand, en kunnen  gebruiken, zoals zink, quercetine, Hydroxychloroquine, vitamine D, we hebben eergisteren nog wat potjes uit Uithuizen gekocht, de winkel was die dag amper bezocht, en hij weet waar we vandaan komen en hebben nog een leuke korting gekregen.

Wij kunnen niet uit ervaring schrijven, maar hebben in geen jaren griep gehad denken dat het komt omdat we heel summier eten en nog niet één keer in de maand vlees eten en zuivel nog minder vaak.

Tussen haakjes zou heel voorzichtig zijn met het eten van Soja producten de is rommel genetisch gemanipuleerd zodat het tegen de zwaarste gif kan, mensen om de velden heen sterven of raken zwaar gehandicapt, haha niet dat jij daar door nu zo ziek bent geworden maar, geef het als kleine tip mee.

• Leuk 1
Link naar reactie

@JJ&A,

😊, Dank je, 

Joh, ik was zoo vreselijk ziek, ik kon niet eens bedenken dat ik iemand (vriendin) had kunnen bellen.

Dit was puur op overlevingdrift.

De kilo's vlogen er af, wat niet echt nodig was! Je kan mij toch moeilijk dik of obesitas noemen? 🤪😉

Veel water/ thee gedronken, op noten&zaden en het fruit wat ik nog had, overleefd.  Veel geslapen, Later in staat tot bouillon blokjes op te lossen, en te drinken.

Een paar jaar terug, heb ik es griep gehad, daar heb ik toen 3-5  dgn over gedaan. om er weer boven op te komen...Dat voelde heel anders dan dit.  

Jaa, ik weet dat van soya producten.

Heb nog wat liggen... 

Sowieso, dat "plunderen" van arme landen van hun... goederen... ?Kunnen we ook niet mee door blijven gaan.... noten enzo? fruit, ook, Andere discussie! 🤫

Gebruik ook edelgist... schijnt ook gezond(er?) te zijn.

• Leuk 1
Link naar reactie

10 minuten geleden, Sjuul zei:

@JJ&A,

😊, Dank je, 

De kilo's vlogen er af, wat niet echt nodig was! Je kan mij toch moeilijk dik of obesitas noemen? 🤪😉

Gebruik ook edelgist... schijnt ook gezond(er?) te zijn.

Mmm,,,, ik heb je gezien, ha @Sjuul je ging er best wel mee door.😁 ik plaag je een beetje.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...