Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hypertheory Land....Of: wat als....

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Af en toe zitten we hier fijn over 'wat als' zaken te fantaseren. Allerlei theorieën over mogelijke oorzaken en gevolgen van ontsporingen in het Midden Oosten, virussen, de wereldwijde economische crisis....met vaak hele interessante ideeën. We zijn in feite 'sNeerlands onbenoemde preppers denk tank.

In Hypertheory Land is alles mogelijk. Barst los. Ik start alvast een onderwerp, maar daag iedereen uit om zijn angsten of ideeën als giftige ballonnetjes op te laten, aan te vullen door onze denk tank, en met zijn allen lekker op te schieten, te becommentariëren, te verbeteren.

Start je eigen draadje altijd met: Hypertheory Land...[je eigen onderwerp]

Bijvoorbeeld Iran en Noord Korea ontwikkelen dodelijk virus; er blijkt geen goud te zijn in Fort Knox; Amerika krijgt te maken met gigantische Cyber Attack; Europa wordt tegen wil en dank een Federatie (the Federation...SW!); H 5N1 muteert naar dodelijke variant....etc.

Eerste schot voor de boeg: Hypertheory Land....de Chinezen besluiten een gooi te doen naar wereld heerschappij. Ze hebben in het geheim duizenden grote schuilkelders gebouwd onder de grote steden en op het platteland nog veel meer. Op en dag wordt iedereen gesommeerd in de schuilkelders plaats te nemen; tegelijkertijd nemen Chinese onderzeeërs de wereld steden onder vuur met kruisraketten. Het antwoord van de Westerse mogendheden komt niet of te laat. Shtf is een feit....

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Denk ook onwaarschijnlijk, waarom een oorlog beginnen met alle risicos als je financieel al bijna hetzelfde voor elkaar kan krijgen?

Als de chinezen het hier beter op orde kunnen krijgen dan wijzelf, zijn ze wat mij betreft welkom....

China heeft al macht, veel geld, nog veel meer mensen en is ook goed bezig met hun goud voorraden, enz.

Ik vind dat ze gezien die verhoudingen zich heel rustig en volwassen gedragen!

Hoop dat het geen stilte voor de storm is.

Als ze nu nog de scherpe kantjes van hun binnenlandse politiek en mensenrechten afvijlen, milieu bewust worden, wat langer worden en minder brabbelen:cool:

Grt

Kans

Link naar reactie

O ja, dat is een leuke. Wat heb je dan te preppen? Het leven gaat sort of gewoon door, met een boel restricties en onder een dictatuur. Begin je dan een moestuin met je zakjes zaad of kun je jagen met luchtbuks of kruisboog? Volgens mij moet dan heel snel alles wat groter is dan een aardappelschilmesje ingeleverd worden, anders ga je tegen de muur. Gaan we verzetsgroepen beginnen? Of worden de leden van dit forum preventief gefussilleerd? Zou wel verstandig zijn van die jongens.

Link naar reactie

PF, ik denk dat je op mijn mail reageerd?

Even voor de duidelijkheid ik heb het allerliefste dat ik voor niks prep!

Ik vind de chineese vorm niet de beste, stel alleen dat als zij het beter kunnen dan wij nu hier doen, dan graag..

En als dat beter dan onder een 'dictatuur' is best.

Ik vind dat een dictatuur niet slecht hoeft te zijn, dat het in de praktijk wel vaak zo is is heel iets anders....

Grt

Kans

Link naar reactie

Denk ook onwaarschijnlijk, waarom een oorlog beginnen met alle risicos als je financieel al bijna hetzelfde voor elkaar kan krijgen?

Als de chinezen het hier beter op orde kunnen krijgen dan wijzelf, zijn ze wat mij betreft welkom....

China heeft al macht, veel geld, nog veel meer mensen en is ook goed bezig met hun goud voorraden, enz.

Ik vind dat ze gezien die verhoudingen zich heel rustig en volwassen gedragen!

Hoop dat het geen stilte voor de storm is.

Als ze nu nog de scherpe kantjes van hun binnenlandse politiek en mensenrechten afvijlen, milieu bewust worden, wat langer worden en minder brabbelen:cool:

Grt

Kans

Jaheel goed Kans, nou nog effe een vet scenario hoe die Chinezen de macht gaan grijpen in 2018....

Link naar reactie

Ik denk eerder en heel simpel.

Zo kopen als gekken goud.

Zodra de rest door krijgt hoe gek het is willen zo ook allemaal goud.

Dan gaat goud door het dak, alle schuld valuta dollar, euro, enz gaan naar nul.

Dan koopt china gewoon dat waar het zin in heeft, of ze 'helpen' tegen 'wat' invloed en voor we het weten is chinees de verplichte eerste taal?

Zo iets:cool:

Kans

Link naar reactie

En niet alleen goud, maar heel veel schaarse grondstoffen. Willem Middelkoop heeft het al vaak geroepen en ik hoor net Ben Verwaayen (ex-KPN, ex-BT, nu Alcatel/Lucent of andersom) hetzelfde zeggen. Hij zegt er tevens bij: En we staan erbij en kijken er naar. Kortom, doen niks. We laten ons gewoon keihard inhalen door de China. En dan komt een moment dat we voor heel veel producten of onderdelen simpelweg afhankelijk zijn van hoe China het wil.

Dus in Hypertheory Land is het gevolg dat China ons zwaar laat bloeden als wij nieuwe neodymium, terbium en dysprosium voor onze platte televisies, hybride auto’s, navigatiesystemen, mobieltjes, iPads, maar ook in de windmolen op de dijk en de zonnecellen op het dak willen [bron]. Alleen als je slaagt in het Staatsexamen Chinees en je eerst geboren kind een Chinese naam geeft dan kom je nog in aanmerking voor gadgets waarin deze zeldzame aardmetalen zitten. Niet iedereen lukt dit, dus het aantal gadgetverslaafden dat compleet doordraait is ongekend hoog. Degenen die zowel de taal niet onder de knie krijgen als ook geen kinderen met Chinese namen op aarde zetten hebben nog 1 kans: The REEG: Rare Earth Elements Games. 24 mensen gaan met elkaar een strijd op leven of door aan en de enige overwinnaar/overlevende ervan wilt de ultieme prijs: 1oz van een REE naar keuze. May The Dysprosium Be With You.

Link naar reactie

Inderdaad DrP.

Maar mischien is eea nog banaler......

Wat te denken als wij, die rijke verwende ettertjes, ineens de lageloon 'slaven' worden?

Kun je het voorstellen, en denk je dat de 'gebruikte' chinezen of alle ' anderen' dan medeleven zullen tonen?

Dat noem ik een wake up call....

Grt

Kans

Link naar reactie

Ik had begrepen dat China al een soort rechtzaak had lopen voor '1.1trillion dollar' ?:http://www.in5d.com/confirmed-ben-fulford-1-trillion.html Lijkt me dan eerder een goede manier om het over te nemen. Anders een grote hack aanval, daar schijnen ze ook wel handy in the zijn...

Een ding moet je de alufolie brigade meegeven: het zijn absolute kampioenen in de ondergewaardeerde kunst van het bouwen van websites die er uitzien alsof ze rechtstreek van een Angelfire server uit 1995 zijn getrokken. Chapeau daarvoor en nostalgie alom.

Link naar reactie

Een ding moet je de alufolie brigade meegeven: het zijn absolute kampioenen in de ondergewaardeerde kunst van het bouwen van websites die er uitzien alsof ze rechtstreek van een Angelfire server uit 1995 zijn getrokken. Chapeau daarvoor en nostalgie alom.

Haha klopt elke idioot kan een website maken en daar zijn prophecy gaan prediken. Echter zullen die zaken die er echt toe doen vaak niet (objectief) in het reguliere nieuws ter sprake komen waardoor we helaas toch weer veel op het soort webpagina's terecht komen waar je altijd je vraagtekens bij moet zetten...

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...