Ga naar inhoud
GENEGEERD

Marters/bunzing bij kippen


Wonderland

Aanbevolen berichten

Wij (de baas en ik) willen graag kippen gaan houden. We hebben een mooie ruime achtertuin waar er op het stukje wat wij opofferen een stuk of 10 kippen kunnen houden. 

 

Alleen verteld mijn schoonvader dat het bunzingen en/of marters aantrekt. Zonder dat wi kippen hebben was er al een diertje begonnen om onze auto op te eten. 

Nu rest mij de vraag: hoe kan ik tegengaan dat die beesten bij mij in de tuin komen? Heb wel 2 honden en 2 katten, maar ik wil de bunzingen en masters niet onderschatten. Er is ook nog een optie met een veer en lood, maar als ik dat gebruik komen andere dieren op de lucht af van het geschoten beest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je kunt ze (m.u.v. die piep-apparaten, die dus ook de kat wegjagen) niet weghouden. Of er meer komen als je kippen hebt weet ik niet. Verwacht eerder dat ze meer in de buurt zijn. Maar als ze niet bij de kippen kunnen komen zal zal dat denk ik met de tijd minder worden. 

Ik heb van een automonteur ooit gehoord dat marters alleen in auto's gaan zitten die langere tijd stil staan, maar of dat waar is weet ik niet. Ik hou mijn hok roofdiervrij door een automatische (op daglicht) schuifdeur. Maar ik heb dan vooral last van vossen. De enige marter die ik hier hebt gezien is door mijn zeer territoriale kat verdreven. Maar daarmee hebben we geluk gehad, want op internet zegt met dat de kat meestal het onderspit delft. Waarschijnlijk was de marter bij mij jong, waardoor de kat het kon winnen. 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...