Ga naar inhoud
GENEGEERD

tijden van oorlog

tim!
 Share

Recommended Posts

ik zat zo te denken en ik zie dat iedereen aan het preppen is voor een instortende economie, doomsday etc. noem het maar op, maar zijn er hier ook preppers die er aan denken wat er zal gebeuren in tijden van oorlog of bezetten. in dit geval vlucht je niet naar je BOL in belgie of spanje of waar dan ook, in dit geval moet je misschien naar een heel ander wereld deel en de vraag is of dat dan nog wel kan. en wat doe je als je thuis blijft en hoe berijd je je hier op voor?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het preppen doen we voor de meeste scenario's die je kan bedenken economie, doomsday,oorlog, rampen, (boze vrouw;)) ect,ect.

En als je naar een andere wereld deel zou moeten dan heb je je BOB of als je niet thuis kom je NGHB(Not getting home bag).

Als je wel thuis blijft dan kan je op de site heeel veel info hierover vinden met de zoek funktie.

Gr

Backschless

Link naar reactie

ik zat zo te denken en ik zie dat iedereen aan het preppen is voor een instortende economie, doomsday etc. noem het maar op, maar zijn er hier ook preppers die er aan denken wat er zal gebeuren in tijden van oorlog of bezetten. in dit geval vlucht je niet naar je BOL in belgie of spanje of waar dan ook, in dit geval moet je misschien naar een heel ander wereld deel en de vraag is of dat dan nog wel kan. en wat doe je als je thuis blijft en hoe berijd je je hier op voor?

Nederland is relatief veilig in een oorlog. Waarom? Waar ligt immers Nederland! Vooral als je niet in de randstad woont. Zelfs een heel licht kernwapen boven ons dorp is gewoon verspilling. Bezetters hoef je ook niet te verwachten. Blijf dus zitten waar je zit. Als Rusland en NATO worden betrokken bij een escalerend Midden-Oosten conflict, dan ligt het gebruik van een EMP-nucleair wapen boven West Europa veel meer voor de hand. Deze schakelt alle electra/electronica in heel West Europa in een klap volledig uit. We worden dan terug-geworpen naar de 19e eeuw: Geen electricteit, TV, Radio, GPS, telefoon, Internet, giraal verkeer en alle diensten en middelen die door electriciteit/electronica worden gecontroleerd vallen ook uit: Geen Gas en ook geen kraanwater. Geen logistiek voor de verspreiding van levensmiddelen en geneesmiddelen. We overleven die klap, op degenen die afhankelijk zijn van een pace-maker na, bijna allemaal.

Maar dan komt de dorst, honger, epidemieen (biologische wapens), medicijnen-tekort, ed. Muiterijen, plunderingen, ja, zelfs kannibalisme. Ik vraag mij af of een Christen wel Halal-vlees is. :p U hoeft van de Staat der Nederlanden geen enkele hulp te verwachten, immers wij zijn er voor de Staat der Nederlanden en niet andersom! Dat is al heel lang zo! (vergelijk ook met USA Katrina). Er zullen na enige tijd wel buurtschappen kunnen ontstaan van overgebleven burgers die zich zullen verenigen om de moeilijkheden te pareren en overlevingskansen gezamelijk te vergroten. Ik verwacht dat de Elite (ook zonder te preppen) wel alles overleeft, want daar zal wel aan gedacht zijn. Zij zullen goed zijn bewapend en zullen de "buurtschappen" met goede resources inlijven om zich te handhaven. Ik ben niet bang voor vreemde "bezetters" maar voor Nederlanders als de SHTF. Zoals men van een eind-tijd scenario kan verwachten worden we voor het eerst teruggeworpen op ons zelf en ons mens en menselijk zijn. De externe vijand krijgen we helemaal niet te zien. We kunnen boosaardigheid niet meer in de ander met die rare helm projecteren. Het is nu zo herkenbaar! Het is niet de strijd van Links tegen Rechts, Islam tegen Christendom, of hun "soort" mensen tegen ons "soort" mensen, maar we zullen in onze kannibalistische buurman zelfs onszelf kunnen herkennen en toch bang zijn. Het dunne laagje "cultuur" dat ligt om een voor ons grotendeels onbewuste en verdrongen menselijke Natuur (S. Freud, zie ref.) zal volledig ineen storten en niet God maar wij zullen over onszelf oordelen in het uur van onze dood. Bikkelhard!

Literatuur:

Sigmund Freud. Het onbehagen in de Cultuur, ISBN 90-6009-498-0 geb. (1984) Sigmund Freud Nederlandse Editie. Meppel en Amsterdam, Boom. Cultuur en religie 3. Psychoanalyse Cultuurpsychologie.

Overzicht in PDF-formaat

Talloze links:

Google "EMP nuclear"

YouTube "EMP nuclear"

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...