Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bullshit preps


Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af of je in de afgelopen jaren preps of uitrusting hebt aangeschaft waar je later achter kwam dat het gewoon onzin is en je het niet gaat gebruiken.

Ik moet eigenlijk helemaal op nieuw beginnen en daar baal ik van. Ik kom er nu achter dat ik jaren geleden alles had moeten blijven doorzetten, maar dat is achteraf een koe in de aars kijken.

 

De spullen die ik heb of had waar ik geen reet mee doe of ga doen zijn als volgt:

 

Een spiritus brandertje: Deze leek handig maar gaat relatief snel stuk of je raakt het snel kwijt. OPLOSSING: Ik zoek op straat of container iets van blik o.i.d. waar ik met wat hout en tondel een oventje van maak, een pannetje of ander blikje past er altijd wel op.

 

Melkpoeder (creamer): Het zit in mijn tas en neemt misschien weinig ruimte in beslag, maar het zit ook in de weg. Als de verpakking stuk gaat dan maakt het een rommel. OPLOSSING: Ik drink mijn percolator koffie tijdens SHTF gewoon zwart.

 

Een kompas: Zit in mijn tas maar heb het nog nooit gebruikt. Ik denk ook dat je deze helemaal niet nodig hebt. OPLOSSING: Ik zorg dat er iemand in mijn buurt de weg kent. En anders zijn er voldoende herkenningspunten waardoor je de weg altijd wel zult vinden, zelfs in het buitenland.

 

En wellicht mis ik voor mezelf nog een aantal dingen, maar ik ben momenteel me aan het oriënteren wat ik wel heb en wat ik nog moet hebben.

 

 

Hebben jullie dit ook? Preps die onzin zijn?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Spiritus brander en poederkoe er uit maar het ligt aan het soort compas als ik hem wel of niet hou.

 

plaat compas is altijd handig om te hebben die kleine knoop dingen of als het geïntegreerd zit met een ander product zijn hebbe dingetjes direct weg mieteren. 
 

back in the day toen ik hier nog actief was ik met ibc’s en regentonnen bezig om water op de slaan en te zuiver, daar ben ik sinds mijn verhuizing helemaal van af gestapt, 


wij leven vrij minimalistisch en dat is ook te zien aan onze Bob, alleen het minimale om van punt A naar punt B te komen met uitzonderingen voor vrouw en kind. 
 

een Bob of INCH met de halve inboedel er in zie ik niet als realistisch dat geld ook voor het langdurig overleven in de natuur. 
maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

aangepast door Ludï
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

och zoveel onzin gekocht toen ik een jaar of 16 was en het preppen net had uitgevonden.

 

hoeveel mini-stove's ik wel niet gekocht heb en toch werkt het nooit zo fijn als gewoon een kampvuurtje.

 

ben wel nog steeds enorm blij met mijn preppers forum mes met in omnia paratus erin gegraveerd. Blijft een mes die ik toch even pak en terug denk aan alle SC's waar ik ben geweest.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-3-2020 om 18:46, MyronPrps zei:

och zoveel onzin gekocht toen ik een jaar of 16 was en het preppen net had uitgevonden.

 

hoeveel mini-stove's ik wel niet gekocht heb en toch werkt het nooit zo fijn als gewoon een kampvuurtje.

 

ben wel nog steeds enorm blij met mijn preppers forum mes met in omnia paratus erin gegraveerd. Blijft een mes die ik toch even pak en terug denk aan alle SC's waar ik ben geweest.

Zijn die messen nog te koop dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die messen nog te koop dan? 

Volgensmij werden die eenmalig gemaakt toen, speciaal voor forumleden. Er waren een paar versies. Iets met wolf ofzo. Ik kan me in ieder geval herinneren dat er sowieso 1 model van D2 staal gemaakt werd. Misschien kan je daar op zoeken bij de zoekfunctie.

 

Grtz,

Zoom

 

 

Edit:

Hier kan je er meer over vinden:

 

Een eigen preppers mes - We gaan bestellen! :)

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=2179560&share_tid=13577&url=https%3A%2F%2Fforum%2Epreppers%2Enl%2F&share_type=t&link_source=app

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...