Ga naar inhoud
GENEGEERD

rocket stove


Edan

Aanbevolen berichten

Zijn er mensen die een volledige metalen rocket stove hebben gemaakt? 

Niet een blikken maar eentje die je altijd kunt hergebruiken zoals hieronder.

wat zijn jullie ervaringen ermee of is het teleurstellend om erop te koken. 

Graag jullie mening. 

 

 

 

maxresdefault.thumb.jpg.4062d8dd3b0d33039b3aff8bae9cbc30.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
3 minuten geleden, Paraatpaal zei:

Wat een gaaf ding! @Luke check :)

 

Eigen ontwerp?

neen ik wil zo eentje maken . 

deze foto vond ik op het web. 

ik zou wel ronde buis gebruiken ipv vierkante. 

maar wil nu weten als het de moeite is . 

ik ga hem proberen volgende week te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf niet maar een vriend van me heeft ongeveer hetzelfde ontwerp gemaakt.
Perfect om water mee te koken maar voor het koken van maaltijden minder geschikt, er komt nl wel erg veel warmte vanaf.

Ga het toch proberen ik denk als je de schouw lang genoeg maakt dat je extra vermogen krijgt. Ik ga hem groot genoeg maken denk aan een diameter van 220mm zodat je genoeg vlam krijgt op de pan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien
14 uur geleden, Edan zei:

Dat zie ik ook wel zitten

 

Ik heb sinds kort een tweede-hands lasapparaat en wil me daarin eens wat gaan bekwamen. Maar ik heb nog wat andere grote (letterlijk, lol) projecten in de pipeline, dus ik denk niet dat ik hier dit jaar nog aan toekom.

Ik ga jou ervaringen volgen, en wie weet kan ik dan volgend jaar eens aan de brood-oven beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik weet dat je niet vraagt om de "blikken" versie, maar na het zien van dit filmpje, met die spray paint erop zodat ie niet meer kan roesten, denk ik dat ie ook voor altijd te gebruiken valt. En het ziet er iets draagbaarder uit. Plus dat het filmpje iets meer vertoond dan enkel die zwart blikken rocket stove, wat ook enorm interessant lijkt, andere manieren voor dezelfde doelstelling.

Ben zelf vrij handig en vindingrijk, maar heb niet de middelen zoals het kunnen lassen of met een cirkelzaag. Persoonlijk houd ik het zo simpel mogelijk, budget vriendelijk en effectief. Dat metalen ding van jou, ik ben er 100% van overtuigd dat die vrijwel onverwoestbaar is. Als ik met me reet op dit blikken ding zou gaan zitten, dan issie nagenoeg kapot. En dat ding van jou niet, eerder me reet die kapot is daarna.  ;) 

Dat ding van jou lijkt alleen zo statisch, log en moeilijk mee te nemen. Kan me vergissen uiteraard, zie het vaak zat voorbij komen en heb er diverse filmpjes van gezien van mensen die het gebruiken. Maar die nemen dat mee achterin de laadbak van hun auto. Mijn voorkeur zou toch gaan voor die blikken versie, lijkt me lichter qua gewicht, mobieler en tja, het effect blijft hetzelfde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 19-3-2020 om 15:58, Edan zei:

Zijn er mensen die een volledige metalen rocket stove hebben gemaakt? 

Niet een blikken maar eentje die je altijd kunt hergebruiken zoals hieronder.

wat zijn jullie ervaringen ermee of is het teleurstellend om erop te koken. 

Graag jullie mening. 

 

 

 

maxresdefault.thumb.jpg.4062d8dd3b0d33039b3aff8bae9cbc30.jpg

Heb  het profiel besteld en in huis. In elkaar lassen zal even duren , ben druk met veel dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Een metalen rocket stove ziet er cool uit!

Na veel kijken naar youtube video's over rocket stoves kwam ik uit bij:

 

Deze prepper bouwt heel veel verschillende modellen zelf en vond deze van (vuurvaste) metselstenen eigenlijk het best functioneren en gemakkelijkst en goedkoopst zelf te maken. Weegt dan wel een kilo'tje of 45, maar rond de 50 euro heb je dan wel een erg goed werkende.

Hebben er zelf zo een gemaakt en gaan die binnenkort uittesten.
Foto's daarvan plaats ik binnenkort 🙂 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...