Ga naar inhoud
GENEGEERD

Logistiek : Calamiteitenvoorraden zijn op..

rescue
 Share

Recommended Posts

Wat deze "outbreak" erg duidelijk maakt.  is dat we als maatschappij onvoldoende zijn voorbereid op rampen, en dat preppen geen overbodige luxe is.

Onze logistieke keten kraken nu al in hun voegen.  En dat komt niet door het zogenaamde hamsteren.  Als je de vakken niet vult, kunnen ze ook niet verder leeg raken.  
Nu gaat dat over voedsel, en medicatie.  

En het gaat over PBM's .  Zelfs defensie heeft onvoldoende PBM's,   nauwelijks FFP2 maskers, onvoldoende veiligheidschermen. nauwelijks overals,   de voorraden sloven en schorten en nitril handschoenen raken inmiddels uitgeput. 

Erger nog in  2000, 2003, 2005 en 2007 werden we er voor gewaarschuwd.   Inmiddels zijn er nauwelijks landelijke calamiteiten voorraden, en zijn bijvoorbeeld de Sigma's  afgeschaft en is er niets voor in de plaats gekomen.    Van onze overheid mogen we het dus niet verwachten. 

We hebben mazzel dat dit een relatief eenvoudig virus is,  en de mortaliteit relatief laag is.    Was dit een ander virus, dan hadden we een groter probleem. 
Onze vitale infrastructuur, onze voedsel en hygiëne en PBM voorraden zijn allemaal afhankelijk  grote ketens, die alleen just in time kunnen leveren, maar er is nergens een FIFO-calamiteiten buffer in gebouwd.  
Ach we hebben nog geen regionale stroomuitval toch,  er komt nog drinkwater uit de meeste kranen, en er komt nog gas uit de leiding en internet doet het ook nog.  
Toch word het tijd dat de overheid weer eens kijkt naar onze vitale infrastructuren en calamiteiten logistiek. 

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit is dus precies wat ik ook vond.

Als prepper leg je een goede voorraad aan, iets wat ik vandaag wel weer merkte. 

Wij hebben thuis al 5 jaar lang meerdere desinfecterende handzeep pompjes, handschoenen en andere beschermingsmiddelen.

Nu merk ik overal dat mensen gaan stressen omdat dit bijna niet te krijgen is of heel snel uitverkocht is.

Goede voorbereiding is het halve werk leerde ze mij altijd

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...