Ga naar inhoud
GENEGEERD

Discord SHTF Communicatie


Communicator

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal. 

Ik zou me naam geen eer aan doen als ik jullie niet zou vertellen over Discord. 

 

WAT IS DISCORD?

Discord is een gratis softwareapplicatie voor tekst-, video- en audiocommunicatie tussen gebruikers. Discord werd op 13 mei 2015 uitgebracht en werkt op Windows, macOS, Android, iOS, Linux en in webbrowsers (WIKIPEDIA LINK)

Dit platform wordt voornamelijk gebruikt door gamers om zo met elkaar te kunnen praten tijdens het spelen van spelletjes. Scholen gebruiken het momenteel ook om online les te geven.

Wat kan het voor ons betekenen?

Een handig en direct communicatie middel waarbij we elkaar op de hoogte kunnen houden middels spraak en een chat. Ook kunnen er BOTS worden ingesteld om vanuit verschillende bronnen nieuws te vergaren en te verzamelen. Ofwel, een handige tool om contact te houden met elkaar!

Hulp bieden, en vragen is veel directer, een kletspraatje over onze levensstijl of elk ander onderwerp.

 

Wat is het NIET?
Het is ab-so-luut GEEN vervanger voor een forum! Alle informatie op discord is vergankelijk, en verdwijnt na verloop van tijd. Gebruik dit dus NIET om belangrijke data op te slaan of te delen. 

Als je data wilt delen, plaats het dan op dit forum, en deel de link op Discord. Dat werkt prima.

 

Waarom Discord?

Het is multi platform! Je kan het via de webbrowser gebruiken (geen download nodig) je kan het via een programma gebruiken (wel download), en je kan het op je telefoon installeren.

SHTF Communicatie Channel

Er is inmiddels een deels ingerichte server klaar voor gebruik. Waar ik iedereen die interesse heeft, van harte wil uitnodigen om op in te loggen!
Maak HIER EERST een account aan, en klik dan op de volgende link: UITNODIGING

 

Nadat je op de server bent ingelogd, dient een ADMIN je eerst rechten te geven om optimaal deze server te benutten. (anders alleen maar toegang tot de lobby)

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 minuut geleden, Richa zei:

Wat super, ik zal eens kijken. Kan dit ook gebruikt worden ipv skype en FB video? Fijn dat je dit deelt.

jazeker. dit werkt in zekere mate hetzelfde als teamspeak betreft spraak. maar je kan ook makkelijker schermen of applicaties met elkaar delen.  En ook video bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Communicator zei:

jazeker. dit werkt in zekere mate hetzelfde als teamspeak betreft spraak. maar je kan ook makkelijker schermen of applicaties met elkaar delen.  En ook video bellen

Oh fijn, want skype en FB video klappen er steeds uit, niet te doen bijna. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator  super, dat je dit bekent maakt, regelt. Ik heb Discord gedownload,  heb een account,  ben in de lobby. En nu? 

 

Ik stuurde je een pm maar post het hier ook even,  zodat anderen  mee kunnen Kijken,  als ze ook dezelfde vraag hebben.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...