Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Positieve verhalen tijdens de Corona-crisis

Recommended Posts

Ik had behoefte om aan ook wat positieve verhalen aandacht te geven. Laat ik een start-poging doen:

Onze jongste is bijna 12 en zit in groep 8. De juffen en meester proberen zo goed mogelijk les te blijven geven. Wat me al eerder opviel en nu nog duidelijker werd: veel basisschooljuffen en -meesters zijn niet heel "digitaal" onderlegd. Toen het bericht kwam dat de scholen dicht gingen, heb ik de juf gelijk gemaild en aangeboden om te helpen digitale-middelen op te zetten waar nodig. Inmiddels draait er een Discord omgeving waar nu een paar klasgenoten inzitten! Mijn hoop is dat de rest snel volgt...

Ik lach me helemaal gek als ik zie hoe die kids volkomen natuurlijk, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, thuis hun schoolwerk zitten te doen en ondertussen vragen aan elkaar en aan de juf stellen op Discord. De juf heeft wel een leercurve door te maken, maar ik probeer daarbij te ondersteunen. En dan zitten ze ineens zinnen te ontleden!

ontleden.thumb.png.af375620f6e5cdf2b944021e41916824.png

359822871_ontleden2.thumb.png.31e60f4700c08b392104126e1b1a9353.png

Wie heeft er ook een positief verhaal?

aangepast door tinnegoed
  • Leuk 5
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jaren geleden alles klaar gemaakt, gekocht, bedacht en geprept. Dan door omstandigheden alles een beetje laten liggen, totdat........... Corona.

Heerlijk om al mn preps te zien, hoe ik toch nog alles heb, hier een daar een aanvulling of vernieuwing omdat je dan ineens weet waarvoor je het doet. Heerlijk aan het opschakelen terwijl je andere nog ziet aanmodderen.

Its nice to be a prepper. ?

• Leuk 7

Ik heb gisteren in de namiddag genoten van een vrijwel lawaaivrije omgeving. De lucht was vrij van vliegverkeer, geen auto's en geen mensen op straat.

Wel veel vogeltjes, druk bezig met de liefde of doen ze nu nog aan het voorspel?

Een sereen gevoel kwam over mij, niets moeten, het moderne onthaasten.

Huishoudelijke klusjes geven, nu nog meer dan anders, een voldaan gevoel. Net een cake gebakken voor de komende dagen. Een lekker bakje koffie uit de percolator.

De auto in de garage heeft nog steeds een volle tank, en dat al 2 weken. Tevreden zijn met de voorbereidingen van jaren, bijna alles valt op zijn plekje.

Heb ik dan overal aan gedacht? Nope, de eieren gaan harder dan verwacht......note to self.....eieren, vers en in poedervorm! Er zullen vast en zeker meer zaken op mijn pad komen die niet geprept zijn. So be it, we'll make do.

Als de achterliggende reden niet zo gruwelijk was zou ik denken dat er iets moois heeft plaatsgevonden.

• Leuk 6

Misschien geen verhaal, maar ik denk dat veel preppers zich hier wel mee kunnen identificeren: Wanneer alles goed gaat, dan kan je echtgenot(e) nog zo meegaand zijn met het prepper gebeuren, maar je kunt gemakkelijk toch wel een kritische noot voelen van "Hmm, is dat nu echt nodig?".

Nu er echt iets aan de hand is is dat als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik vermoed dat veel preppers na deze crisis een veel vrijere hand zullen hebben om hun hobby -excuus- serieus te gaan beoefenen.

• Leuk 5

Mooi idee, Tinnegoed :)

Ik herken wat je zegt, @Pantoffel. Vandaag viel mij ook op, dat er meer vogeltjes aan het fluiten zijn dan anders. 

En ik ervaar een gevoel van saamhorigheid.  Op mijn werk, in de winkel,  overal, eigenlijk.  

En het besef, dat onze luxe ( op verschillende fronten) niet zo vanzelfsprekend is, begint langzaam bij iedereen door te dringen.  Dat we onderdeel zijn van in plaats van ieder voor zich. 

• Leuk 2
  • 10 months later...
Op 19-3-2020 om 13:01, OBL-Rien zei:

Misschien geen verhaal, maar ik denk dat veel preppers zich hier wel mee kunnen identificeren: Wanneer alles goed gaat, dan kan je echtgenot(e) nog zo meegaand zijn met het prepper gebeuren, maar je kunt gemakkelijk toch wel een kritische noot voelen van "Hmm, is dat nu echt nodig?".

Nu er echt iets aan de hand is is dat als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik vermoed dat veel preppers na deze crisis een veel vrijere hand zullen hebben om hun hobby -excuus- serieus te gaan beoefenen.

Ja klop helemaal mijn maatje is nu ook meer aan het preppen, en ziet ook meer de noodzaak van preppen, ze houd er niet van om veel spullen te hebben, daar is ze nu iets milder in geworden, haha gelukkig maar want ik houd er van om heeeeeel goed te zijn voorbereid dat komt nu iets meer naar elkaar toe.

Wat we ook als positief ervaren is, de wandelaars tegemoet lopen, we gaan vaak op de weg of fietspad lopen om hun de corona ruimte te geven dan groeten ze opvallen vriendelijk.

Ook met het pakken van winkelwagentjes zijn de mensen wat geduldiger, ze wachten met een glimlach tot je het karretje hebt gepakt, en even verder op desinfecteert met de middelen die ter beschikking zijn.

Wij komen trouwens niet veel mensen tegen we gaan op een tijdstip dat het heel rustig in de winkel is, vaak nog geen vijf mensen.

Dus toch dingen op vrolijk door te blijven.

O de romantiek is ook verhoogt door de corvit beperkingen, mensen ontdekken elkaar weer meer, en dat zorgt ook weer voor aanwas.😁🤣

• Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...