Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Geïnspireerd door de vele voorbeelden die ik hier al voorbij zie komen: een draadje om ideeën te spuien / voorbeelden te delen over wat we kunnen doen om elkaar praktisch te helpen.

Er waren al mensen die hun mondkapjes doneerden aan eerstelijns hulpverleners en dat lijkt me praktisch gezien het slimste op dit moment - het voorkomt quarantaines in de eerste lijn die nu zo hard nodig is. En zonder containment strategie vraag ik me sterk af wat het privé nut is van mondkapjes. Ik neem aan dat besmetting van gezin vrijwel onvermijdelijk is bij thuis isolatie en anders is een gelaatsmasker nog een stuk beter.

Verder kun je bv je tandarts bellen of hij zijn mondkapjes wil doneren aan je huisartsenpraktijk.

Andere ideeën?

JD

• Leuk 3
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
5 uur geleden, John Durden zei:

Verder kun je bv je tandarts bellen of hij zijn mondkapjes wil doneren aan je huisartsenpraktijk.

Helemaal fan van community-support, maar dit laatste zinnetje moet je natuurlijk (denk ik) juist heel erg niet doen. Met alle aandacht voor ziekenhuispersoneel zou je het haast vergeten, maar tandartsen verlenen ook zorg. Dat niet alleen, maar zij vallen ook nog eens onder het beroep dat de meeste kans loopt op besmetting (laatst ergens een onderzoek over gelezen, maar de laatste tijd zo veel gezien en gelezen dat ik echt niet meer weet waar ik wat gelezen heb. Punt was dat ze 1: heel veel kans hadden in aanraking te komen met besmette personen en 2: heel veel kans hadden besmet te worden door besmette personen)

.

Ook voor de tandarts gaat het werk gewoon door, in het bijzonder de spoedbehandelingen. Zij hangen hierbij, soms urenlang, recht met hun gezicht boven de open mond van de patiënt. Ik kan me dan ook voorstellen dat het voor de tandartsen 'niet zo fijn is' als ze gebeld worden met de vraag of ze hun hoognodige mondkapjes kunnen doneren aan de huisarts?

Wat je dan wel kan doen? Bij mij cliënten merk ik dat er veel behoefte is om een praatje te kunnen maken. De gemeenschappelijke ruimtes, groepsactiviteiten en allerlei sociale activiteiten zijn komen te vervallen, familie is opgeroepen niet meer langs te komen. Nou wordt online aan alle kanten hulp aangeboden, veel ouderen zitten echter niet/nauwelijks online. Wellicht kan er bij bijvoorbeeld seniorenwoningen geïnventariseerd worden of er bewoners zijn die behoefte hebben aan een praatje, en zodoende een bel-lijst gemaakt worden?

Daarnaast merk ik ook dat veel cliënten toch dagelijks boodschappen blijven doen. Ze kunnen vaak niet veel in 1x meenemen, en halen de minimum-bedragen voor thuisbezorging niet. Ook daar is denk ik genoeg te helpen dus.

• Leuk 2

Helemaal fan van community-support, maar dit laatste zinnetje moet je natuurlijk (denk ik) juist heel erg niet doen. Met alle aandacht voor ziekenhuispersoneel zou je het haast vergeten, maar tandartsen verlenen ook zorg. Dat niet alleen, maar zij vallen ook nog eens onder het beroep dat de meeste kans loopt op besmetting (laatst ergens een onderzoek over gelezen, maar de laatste tijd zo veel gezien en gelezen dat ik echt niet meer weet waar ik wat gelezen heb. Punt was dat ze 1: heel veel kans hadden in aanraking te komen met besmette personen en 2: heel veel kans hadden besmet te worden door besmette personen)
.
Ook voor de tandarts gaat het werk gewoon door, in het bijzonder de spoedbehandelingen. Zij hangen hierbij, soms urenlang, recht met hun gezicht boven de open mond van de patiënt. Ik kan me dan ook voorstellen dat het voor de tandartsen 'niet zo fijn is' als ze gebeld worden met de vraag of ze hun hoognodige mondkapjes kunnen doneren aan de huisarts?

Wat je dan wel kan doen? Bij mij cliënten merk ik dat er veel behoefte is om een praatje te kunnen maken. De gemeenschappelijke ruimtes, groepsactiviteiten en allerlei sociale activiteiten zijn komen te vervallen, familie is opgeroepen niet meer langs te komen. Nou wordt online aan alle kanten hulp aangeboden, veel ouderen zitten echter niet/nauwelijks online. Wellicht kan er bij bijvoorbeeld seniorenwoningen geïnventariseerd worden of er bewoners zijn die behoefte hebben aan een praatje, en zodoende een bel-lijst gemaakt worden?
Daarnaast merk ik ook dat veel cliënten toch dagelijks boodschappen blijven doen. Ze kunnen vaak niet veel in 1x meenemen, en halen de minimum-bedragen voor thuisbezorging niet. Ook daar is denk ik genoeg te helpen dus.

Ter verduidelijking qua tandartsen - zij gouden alleen de spoedeisende hulp over. Dat is zo weinig dat velen vrezen voor hun voortbestaan. Ze hebben enorme hoeveelheden mondkapjes, want itt huisartsen bij een heel groot aantal behandelingen noodzakelijk.

De vraag kun je tenslotte altijd stellen en je (bevriende) tandarts de keuze laren

JD

.

Verder helemaal eens met het vaker bellen van ouderen en/of organiseren van bel lijsten!!

JD
  • Leuk 1
  • Moderator

Ik zal eens opzoeken wat de # op twitter hier voor is. 

Ik zag al honden uitlaathulp en oppas maar ook een oproep van iemand met een rolstoel die geen monteur meer kon vinden.  

Het gaat heel snel via social media.

Dat is voor mensen zònder idd erg lastig want spontane behulpzaamheid is helaas zeldzaam tegenwoordig. 

We hebben hier een gigantisch groot flat in de wijk vol mensen op (hoge) leeftijd.

Door beltruuks en overvallen doen die niet meer open. En gaan ook niet meer snel naar buiten. Daar zit dus veel hulp opties. Maar geen idee hoe hun vertrouwen te winnen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...