Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Overigens zijn in Japan alle restaurants nog open. In Singapore ook. Waarom? Omdat elk geval tot in de kleinste details wordt getraceerd. Zo wordt er in Japan bij elk geval een persconferentie belegd van een half uur als het niet langer is. Wie, wat, waar, hoe... alles krijgen ze boven tafel.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 minuut geleden, Japanology zei:

Dat is ook bewezen. Japan. Singapore. China. Zuid-Korea. Tot nog toe Oost-Europa. Je ziet dat het daar werkt. En wat doen wij? Het wiel opnieuw uitvinden met een nog nooit uitgeprobeerde strategie die daar volledig haaks op staat. En dat vinden sommige mensen dan verstandig.

Dus volgens jou is alles daar al voorbij? Laten ze nu net in China erachter komen dat het niet het geval is. Zuid-Korea zit nog op de piek, in Oost-Europa moet het nog beginnen.

Deze post delen

1 minuut geleden, Raycoupe zei:

Ga in isolatie, zelf, die keuze heb je.

Wat dacht je wat ik heb gedaan? De vraag is hoelang ik de zaak als taalschool vanuit huis kan blijven runnen. Discord werkt geweldig, maar niet alle betalende leerlingen zijn er even blij mee.

Deze post delen

Geld was toch ondergeschikt aan gezondheid?

Precies dus, als je niks meer te eten hebt wordt dat toch weer een dingetje he.

En zo zit heel Nederland en de wereld erin.

En dan niet toegespitst op jouw gevalletje, maar op de maatschappij als geheel.

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
5 minuten geleden, Raycoupe zei:

Dus volgens jou is alles daar al voorbij? Laten ze nu net in China erachter komen dat het niet het geval is. Zuid-Korea zit nog op de piek, in Oost-Europa moet het nog beginnen.

Niemand zegt dat het daar voorbij is. Maar dat daar tot nu toe veel en veel minder doden zijn gevallen, mag duidelijk zijn. 

Aantal doden per miljoen inwoners

Italië: 35,7

Spanje: 9

China: 2,3

Zuid-Korea: 1,5

Nederland: 1,4

Japan: 0,22

Duitsland: 0,21

Polen: 0,1

Singapore: 0

Waarbij moet worden aangetekend dat Azië al veel en veel langer met deze problematiek worstelt dan wij. Japan had de eerste besmetting in januari al. Duitsland ook. Toch lukte het ons om Duitsland in twee weken voorbij te streven.

aangepast door Japanology
  • Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, Raycoupe zei:

En dan niet toegespitst op jouw gevalletje, maar op de maatschappij als geheel.

Van Japan kan ik melden dat daar nog niemand is gestorven van de honger. Het openbare leven gaat daar ook gewoon door. Waarom? Omdat het opsporingspercentage daar veel en veel hoger ligt. Zet dan daar op in. Maar dat doen ze ook niet.

• Leuk 2

Deze post delen

50.000... da's pakweg een kwart van de mensen die we in WO2 zijn verloren...🤔

Zal een mooi verhaal worden..🧐

• Leuk 1

Deze post delen

Het blijft koffiedik kijken.

50K of 300K slachtoffers,

ik hoop eigenlijk bijna het eerste maar het aantal sterfgevallen begint steeds harder op te lopen en dat is zorgelijk.

• Leuk 1

Deze post delen

4 uur geleden, Raycoupe zei:

Je zou NL misschien wel anderhalf tot twee jaar in volledige lockdown moeten houden, iedereen thuis opsluiten, totdat er een vaccin is en heel NL is ingeënt. 

we moeten zelfs met groeps immuniteit in lockdown, als we het gezondheidszorg systeem niet willen laten knappen.

Het is een reken sommetje, het aantal ic bedden wat we beschikbaar hebben, wat was het 400 in het hele land? Laten we dat verdrie dubbelen, dan zit men wel aan de max, dus +/- 1200 bedden.

Minimaal 60% van het aantal NL inwoners (dus iets meer dan tien miljoen mensen) moeten de ziekte hebben doorstaan voor groeps immuniteit, daarvan komt minimaal 0.5 op de IC terecht, dat zijn dus 50.000 opnames,

Dus, 50000 opnames, die gemiddeld een week of drie/vier op de IC liggen, verdeeld over 1200 bedden equals 42 x 1200 bedden bezet, x 3 weken = 126 weken = meer dan twee jaar spreiding

en dat is de zeer conservatieve minimale berekening

aangepast door Decentralized
  • Leuk 3

Deze post delen

58 minuten geleden, Decentralized zei:

we moeten zelfs met groeps immuniteit in lockdown, als we het gezondheidszorg systeem niet willen laten knappen.

Het is een reken sommetje, het aantal ic bedden wat we beschikbaar hebben, wat was het 400 in het hele land? Laten we dat verdrie dubbelen, dan zit men wel aan de max, dus +/- 1200 bedden.

Minimaal 60% van het aantal NL inwoners (dus iets meer dan tien miljoen mensen) moeten de ziekte hebben doorstaan voor groeps immuniteit, daarvan komt minimaal 0.5 op de IC terecht, dat zijn dus 50.000 opnames,

Dus, 50000 opnames, die gemiddeld een week of drie/vier op de IC liggen, verdeeld over 1200 bedden equals 42 x 1200 bedden bezet, x 3 weken = 126 weken = meer dan twee jaar spreiding

en dat is de zeer conservatieve minimale berekening

Waarop baseer je dat een half procent van de mensen op de IC komt te liggen door corona?

Deze post delen

1 uur geleden, Vladimir zei:

Waarop baseer je dat een half procent van de mensen op de IC komt te liggen door corona?

Ik heb dat gebaseerd op de huidige cijfers van ic opnames in NL, maar wel het aantal corona gevallen in NL vermenigvuldigd met een factor 10 ... dan kom je uit op ongeveer een half procent, en dat is een hele lage schatting

het ging er mij om met deze conservatieve berekening aan te tonen, dat het zelfs met lage cijfers bijna niet te doen is

• Leuk 1

Deze post delen

Op 17-3-2020 om 12:49, Bunkerprepper zei:

De manier die nu door Nederland gekozen wordt (groepsimmuniteit) wordt NIET door de WHO als advies gegeven.

Ik hoop dat die vraag morgen in het kamerdebat kritisch door zal klinken:

Waarom wijkt Nederland (opnieuw) af van de lijn die de WHO adviseert?

Probleem is op dit moment dat je er niet ook nog een kabinetscrisis bovenop wilt hebben. Vervroegde verkiezingen, demissionaire ministers, kabinetsformaties - het is geen goed idee. Om nog maar niet te spreken van de optie dat daarna iemand aan het roer komt te staan die vooral met zijn eigen presentatie bezig is en geen enkele bestuurlijke ervaring heeft.

Dus dat de Kamer gisteren pal achter het kabinet ging staan in het kader van de oproep 'we moeten het samen doen' vond ik prima. We hebben gemerkt dat de publieke opinie en de druk vanuit beroepsgroepen ook kan leiden tot majeure bijsturingen van het beleid. Dat lijkt op dit moment de beste weg.

Deze post delen

Als dit zo is dan is dit moedwillige genocide.. het zou dan wel leuk zijn om te weten dat rutte ook zijn eigen leven en die van de koning in de weegschaal zet.. alleen al het feit dat de koning in het geding komt is een rede tot afzetting.. of koerswijziging.. deze hele groepsimmuniteit is de grootste flauwekul in de geschiedenis. Deze virus is zonder geschikte medicatie niet te stoppen..

Groeps immuniteit ontstaat ook door indammen van het probleem.. en dan nog íets.. groepsimmuniteit werkt alleen in kleine kring.. het betekend dat je een cordon om een stel oudjes plaatst en denkt dat het virus niet over waait naar die oudjes.....maar zo werkt dat natuurlijk niet.. dan moet dat cordon wel heel erg groot zijn.. denkend aan de rest van de wereld.. ..dit is de omgekeerde wereld.. we moeten dat virus stoppen. Niet onschuldigen opofferen voor iets wat mogelijk niet eens werkt. 

Deze post delen

Op 17-3-2020 om 13:53, Japanology zei:

Dat is ook bewezen. Japan. Singapore. China. Zuid-Korea. Tot nog toe Oost-Europa. Je ziet dat het daar werkt. En wat doen wij? Het wiel opnieuw uitvinden met een nog nooit uitgeprobeerde strategie die daar volledig haaks op staat. En dat vinden sommige mensen dan verstandig.

Ik ben het 100% met je eens. Dit is levensgevaarlijk voor iedereen. 

• Leuk 1

Deze post delen

5 minuten geleden, Gonzolla de wolf zei:

deze hele groepsimmuniteit is de grootste flauwekul in de geschiedenis. Deze virus is zonder geschikte medicatie niet te stoppen..

Groepsimmuniteit werkt en is niet wetenschappelijk omstreden.

Hoe je de groepsimmuniteit wilt bereiken is een punt van discussie: of vaccinatie of door het overleven van het virus. Waarbij gezegd moet worden dat er op dit moment geen vaccin is, en dat het ontwikkelen van een vaccin lang duurt.

Met medicatie stop je het virus niet, bestrijd je alleen de verschijnselen van het virus. Medicatie en vaccinatie zijn twee verschillende dingen.

Deze post delen

Mooie theorie. Groepsimmuniteit staat in deze context nog volledig in zijn kinderschoenen..  er is nog niet  bewezen hoe dit virus in je lijf huishoud.. of je echt genezen bent..verlost van dit virus of dat het latent aanwezig is. Er is nog niks of zeer weinig bekend... dan vind ik het een groot risico om daarvoor mijn leven te moeten op offeren.. want dat is dat je zegt.. ook jouw leven kan hierdoor stoppen..hoe fijn vind je dat???  

Liever indammen dan hopen op een groepsimmuniteit waarvan je nog niet eens zeker bent of je het zelf wel overleeft.. ???

aangepast door Gonzolla de wolf

Deze post delen

13 minuten geleden, Gonzolla de wolf zei:

Liever indammen

Indammen werkt niet, zie mijn recente grafiek in het Corona Actueel draadje.

• Leuk 1

Deze post delen

31 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Indammen werkt niet, zie mijn recente grafiek in het Corona Actueel draadje.

In china werkt het.. dus waarom denk je dat in theorie het beter te weten?  Als het in china werkt.. ??  Het werkt in elk geval niet door iedereen te vragen 1.5 afstand te houden.. Heb je wel eens iemand met parfum op geroken?  Deze ruik je vanaf een  afstand van 2 soms 3 meter. dan is de 1.5 meter wel heel karig. met een willekeurige hoest of niesbui zou dit ook kunnen worden bereikt. Immers dit virus zweeft in het vocht dat naar buiten komt en zou nog minstens 3 dagen buiten het lichaam kunnen blijven leven. Dus dat zweeft ongetwijfeld verder dan de 1.5 meter die men zegt te moeten houden..maar waar vele zich niet aanhouden. Dat zijn dus potentiele nieuwe corona klanten..   Deze zouden bij een lockdown niet besmet worden omdat ze dan gescheiden afgezonderd zullen leven. 

Dus waarom zou een lockdown dan niet het beste zijn?

aangepast door Gonzolla de wolf

Deze post delen

5 uur geleden, OBL-Rien zei:

Groepsimmuniteit werkt en is niet wetenschappelijk omstreden.

Hoe je de groepsimmuniteit wilt bereiken is een punt van discussie: of vaccinatie of door het overleven van het virus. Waarbij gezegd moet worden dat er op dit moment geen vaccin is, en dat het ontwikkelen van een vaccin lang duurt.

Met medicatie stop je het virus niet, bestrijd je alleen de verschijnselen van het virus. Medicatie en vaccinatie zijn twee verschillende dingen.

Als de juiste medicatie gevonden is dan zou je gewoon dit virus kunnen uitschakelen... dus de redenatie dat medicatie het virus niet stopt is uit de lucht gegrepen.  ..medicatie en vaccinatie zijn een en hetzelfde onderwerp namelijk het bestrijden van het virus..

Je hebt het over het bereiken van groepsimmuniteit  door vaccinatie..echter er bestaat helemaal geen vaccinatie. ..je verbeterd jezelf door te zeggen dat er geen vaccinatie is...dus is groepsimmuniteit volstrekt onhaalbaar om dat ook maar te suggereren dat dat lukt... ik zeg indammen. Een vrijwillige lockdown. We zien dat vele bereid zijn te helpen. Dus de wederopbouw zal nadien ook positief verlopen..omdat we voor elkaar klaar staan in tijden van nood. Ik wou dat rutte ook eens verstandig wordt en aan de noodrem trekt. 

Voor de duidelijkheid tijdens een vaccinatie geef je de medicatie..

Deze post delen

2 minuten geleden, Gonzolla de wolf zei:

Touchee maar moest ff mijn frustratie kwijt

Kijk DIE boodschap kwam dan wel weer luid en duidelijk over uit je toon :p

Misschien kan je je bericht even aanpassen, dan zal ik daarna mijn vorige quote ook aanpassen ;)

Deze post delen

8 minuten geleden, Gonzolla de wolf zei:

Touchee maar moest ff mijn frustratie kwijt

aangepast door Pantoffel

Deze post delen

5 minuten geleden, Loreen zei:

Kijk DIE boodschap kwam dan wel weer luid en duidelijk over uit je toon :p

Misschien kan je je bericht even aanpassen, dan zal ik daarna mijn vorige quote ook aanpassen ;)

Ik was je voor. Bericht is verborgen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...