Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Nederlands beleid is genocide

51 minuten geleden, Pathfinder zei:

Lees die bijdrage alsjeblieft nog eens voor je  op dit forum weer eens iedereen laat weten waarom volgens jou de regering en het RIVM dit, dat en verder alles fout doet!

Absoluut niet. Dit is genocide. Massamoord. In de hele wereld opteren alleen Engeland en Nederland voor deze strategie. Engeland is al aan alle kanten teruggefloten. 

Deze epidemioloog legt haarfijn uit hoe Rutte er willens en wetens voor kiest om honderdduizenden Nederlanders naar de slachtbank te leiden.

Een Nederlandse complexiteitswetenschapper zegt dat de regering Russisch roulette speelt met de bevolking:

En deze complexiteitswetenschapper verwoordt het zo:

Als Rutte ballen had, had hij het aantal te verwachten doden ook even in die fluwelen toespraak genoemd. Maar dat doet hij niet, want hij weet donders goed dat als dat bekend wordt, mensen met hooivorken naar Den Haag zullen trekken. Kennis is macht, en deze kennis moet gedeeld worden. Het RIVM heeft nul komma nul kennis. Dat zeg ik niet, dat heeft het RIVM keer op keer zelf bewezen:

https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2020/03/tijdlijn-coronacrisis-in-tweets-rivm-743404/

Rutte, een ieder die dit beleid propageert en het RIVM dienen zo spoedig mogelijk uit hun functie te worden ontheven. Het is werkelijk ongelooflijk en ongehoord hoe sommige mensen klakkeloos aannemen wat de tv ze allemaal voorschotelt. Jullie hebben verdomme toch geleerd om zelf na te denken op school? Doe dat dan, in plaats van blindelings af te gaan op een groepje mensen in Nederland dat het beter denkt te weten dan de rest van de hele wereld. Want weet dit: momenteel is Nederland het enige land in de hele wereld dat voor deze strategie kiest. Dan moet je een verdomd goed verhaal hebben, en dat verhaal heb ik niet gehoord.

1. Hoeveel doden? Bewijs.

2. Hoe verloopt de curve van sterfgevallen? Bewijs.

3. Hoeveel besparen we met deze strategie qua geld? Bewijs.

4. In welke leeftijdscategorie vallen deze doden? Bewijs.

5. Is immuniteit gegarandeerd, of krijgen we elk jaar een nieuwe variant van het virus (zoals bij griep), zodat we elk jaar honderdduizenden mensen moeten offeren? Bewijs.

6. Wat zijn de gevolgen voor import/export/reisverkeer? Is er risico gehouden met het feit dat andere landen hun grenzen potdicht zullen gooien voor een land dat als enige land ter wereld dit beleid voert? Bewijs.

Enzovoort, enzovoort.

Niets van dit alles is bewezen. En zolang je dat allemaal niet kunt bewijzen, is er maar één juiste strategie: indammen, indammen, indammen. Totdat er een bewezen strategie of een wondermiddel komt. Elke andere strategie is een misdaad tegen de menselijkheid.

En die boodschap zal ik blijven verkondigen tot iemand me komt afschieten. Want bovenstaand fascistisch beleid moeten we met zijn allen kei- maar dan ook keihard veroordelen. Als je zwijgt, ben je medeplichtig.

aangepast door Japanology
  • Leuk 7
  • Niet leuk 3
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
29 minuten geleden, Japanology zei:

Nederlands beleid is genocide

Absoluut niet. Dit is genocide. Massamoord. 

En die boodschap zal ik blijven verkondigen tot iemand me komt afschieten. Want bovenstaand fascistisch beleid moeten we met zijn allen kei- maar dan ook keihard veroordelen. Als je zwijgt, ben je medeplichtig.

Gelukkig wonen we in een vrij land waar zelfs de grootste idioot mag roepen wat hij wil zonder gehinderd te worden door de last van kennis van zaken, en Gelukkig hebben we zoveel online "informatie" dat er altijd wel "deskundigen" zijn die de grootste idioten in hun ideeën sterken. Ook Trump heeft voldoende "bewijs" voor allerlei samenzweringstheorieën en de klimaathoax.

Echter de Nederlandse regering beschuldigen van Genocide, dat gaat mij een stap te ver Mr. President!

Jij mag je mening hebben, Ik mag het er dan ook hardgrondig mee oneens zijn en vinden dat je niet bijdraagt aan de oplossing, maar aan het probleem.

• Leuk 7
  • Niet leuk 3
Geplaatst: (aangepast)
2 minuten geleden, netuyas zei:

Jij mag je mening hebben, Ik mag het er dan ook hardgrondig mee oneens zijn en vinden dat je niet bijdraagt aan de oplossing, maar aan het probleem.

Dat is absoluut waar.

Maar weet je wat het enge is? Dit gaat letterlijk om mensenlevens. De gemoederen zullen zeer hoog oplopen. En uiteindelijk zal het ene kamp vinden dat het andere kamp hen in gevaar brengt, en zal men overgaan tot geweld: om het eigen leven te beschermen (volgens de eigen perceptie).

God verhoede dat het zo ver moet komen.

• Leuk 2
  • Niet leuk 1
3 minuten geleden, netuyas zei:

Echter de Nederlandse regering beschuldigen van Genocide, dat gaat mij een stap te ver Mr. President!

Ben trouwens wel benieuwd hoe jij het moedwillig laten sterven van 100.000 mensen zou willen noemen, zeker als er (nog) alternatieven voor de hand zijn. Dit zou de aller-, aller-, allerlaatste optie moeten zijn, als na tien jaar blijkt dat niets tegen het virus is opgewassen. Nu wordt het als eerste middel ingezet, sterker nog, alles wijst erop dat dit van begin af aan al het plan was.

• Leuk 3
15 minuten geleden, Japanology zei:

Ben trouwens wel benieuwd hoe jij het moedwillig laten sterven van 100.000 mensen zou willen noemen, zeker als er (nog) alternatieven voor de hand zijn. Dit zou de aller-, aller-, allerlaatste optie moeten zijn, als na tien jaar blijkt dat niets tegen het virus is opgewassen. Nu wordt het als eerste middel ingezet, sterker nog, alles wijst erop dat dit van begin af aan al het plan was.

dat is geen genocide.

De definitie van genocide

Een misdaad, volgens velen de meest ernstige die er bestaat. Genocide is het moedwillig proberen om mensen van een bepaald(e) volk, ras, nationaliteit, godsdienst of etniciteit uit te roeien.

waar op dit moment geen sprake van is.

• Leuk 2
  • Moderator
52 minuten geleden, Japanology zei:

Maar weet je wat het enge is? Dit gaat letterlijk om mensenlevens. De gemoederen zullen zeer hoog oplopen. En uiteindelijk zal het ene kamp vinden dat het andere kamp hen in gevaar brengt, en zal men overgaan tot geweld: om het eigen leven te beschermen (volgens de eigen perceptie).

Dit is een preppers forum.

Ik gok dat veel leden hier al héél lang over nagedacht hebben en waar mogelijk rekening mee houden. 

En wie nieuw is zal vrij snel in die modus (moeten) kruipen van zakelijk en praktisch bezig gaan.

Emoties en verwijten, en "wat als" gedachten helpen niemand.

Zwijgen of spreken zal niets veranderen aan wat er nu gebeurd, helaas. 

En ja de toekomst die zich nu lijkt te ontvouwen had niemand écht verwacht om mee te maken. 

Preppers hopen voor het beste en bereiden zich voor op het ergste. 

Maar als het dan écht gebeurd is het flink omschakelen. In doen en 'denken'. 

Maar dit is nu onze nieuwe realiteit.

En het is aan ons daar zo goed mogelijk door heen te komen & gaan. 

Ik begrijp alle hoogoplopende emoties best. Maar op een forum zoals dit , bij preppers, valt het anders dan bv op facebook. 

Ik ga zo even een rondje door de straat maken. Inventariseren hoe de oudjes er bij zitten. En waar mogelijk helpen.

Fijne dag allemaal.

@Sterredag ik neem ff afstand totdat hier de emoties wat bedaard zijn.

Beterschap voor je kleine! 

aangepast door Info_junky
  • Leuk 8
4 minuten geleden, pacem zei:

Genocide is het moedwillig proberen om mensen van een bepaald(e) volk, ras, nationaliteit, godsdienst of etniciteit uit te roeien.

Onder genocide valt net zo goed het moedwillig laten sterven van mensen met blauwe ogen (ongeacht ras), zwakke genen (ongeacht ras) of een bepaalde leeftijd (ongeacht ras). 

Maar omdat het een hoger doel dient (wat trouwens niet eens zeker is), is het ineens geen genocide meer? Het is wat het is. Maak het niet mooier dan dat.

• Leuk 2
3 minuten geleden, rescue zei:

De maatregelen die nu verzonnen zijn, zijn niet slecht.  en iedereen hier weet,  dat de "overheid" niet geheel transparant KAN zijn.  omdat de paniek dan niet te overzien zal zijn. 

Dat vind ik een ongelooflijk naïeve gedachte. Dit nieuws is nu al naar buiten aan het komen. Mensen zijn zich aan het informeren. De wal zal het schip keren. Wilders en Baudet waarschuwen het volk al voor de daadwerkelijke implicaties van deze strategie. 

Dus die paniek komt er echt wel. Zij het een paar dagen later. 

4 minuten geleden, Japanology zei:

Onder genocide valt net zo goed het moedwillig laten sterven van mensen met blauwe ogen (ongeacht ras), zwakke genen (ongeacht ras) of een bepaalde leeftijd (ongeacht ras). 

Maar omdat het een hoger doel dient (wat trouwens niet eens zeker is), is het ineens geen genocide meer? Het is wat het is. Maak het niet mooier dan dat.

dit is wat er bij de definitie staat van genocide kan daar weinig aan veranderen. bron: https://www.encyclo.nl/begrip/genocide (is voorbeeld. dikke van dale geeft volkerenmoord maar dat is gratis versie)

dat het een vorm van massamoord zal wezen is duidelijk.

• Leuk 1
Zojuist, pacem zei:

dit is wat er bij de definitie staat van genocide kan daar weinig aan veranderen. bron: https://www.encyclo.nl/begrip/genocide (is voorbeeld. dikke van dale geeft volkerenmoord maar dat is gratis versie)

dat het een vorm van massamoord zal wezen is duidelijk.

Akkoord, semantische discussie. We zijn het erover eens: massamoord is het in ieder geval. Daar kan ik mee leven.

20 minuten geleden, Japanology zei:

Dat vind ik een ongelooflijk naïeve gedachte. Dit nieuws is nu al naar buiten aan het komen. Mensen zijn zich aan het informeren. De wal zal het schip keren. Wilders en Baudet waarschuwen het volk al voor de daadwerkelijke implicaties van deze strategie. 

Dus die paniek komt er echt wel. Zij het een paar dagen later. 

Die paniek is te overzien, maar die word echt anders als politie en defensie de straten op gaan,  (daar is nauwelijks capaciteit voor) en iedereen in huis te laten.
En de intelligentie van Wilders en Baudet, kan je vraagtekens zetten, maar ze zijn niet de experts, en ze staan niet aan roer van deze crisis. 

Dat onze "betrouwbare overheid"  keuzes moeten maken, in hoe ze deze crisis beheersbaar houden dat snap ik heel goed.  En dat voor ingewijden en iedereen die zich wat dieper met preppers-scenario's heeft verdiept, weet dat dit logische keuzes zijn.  Echter daarom is je eigen plan trekken en OP-SEC te hanteren het enige wat je voor je zelf en je gezin kan doen.

En dit scenario,  is er nog heel veel ruimte en voorlopig zal de meeste vitale infrastructuur nog blijven werken.  Wees godsnaam blij dat het maar in verhouding een milde crisis is,  die redelijk beheersbaar is.   En niet dat het de ebola of andere infectieziekten .  en dat stroom, internet, water, gas voorzieningen, en een deel van de bevoorrading nog redelijk werken.  Eigen plan, en niet volledige vertrouwen op onze overheid.  Want die kijken naar macro effecten en niet wat het voor jou betekend.
Misschien wel een goede oefening, voor onze verwende luxe prinsen en prinsesjes, die denken dat alles hen wel komt aanwaaien. 

Geen paniek, koppie blijven gebruiken.   

aangepast door rescue
Aanvulling
  • Leuk 5
4 minuten geleden, rescue zei:

En de intelligentie van Wilders en Baudet, kan je vraagtekens zetten, maar ze zijn niet de experts, en ze staan niet aan roer van deze crisis. 

Nee, maar...

Arindam Basu, Associate Professor, Epidemiology and Environmental Health, University of Canterbury

Prof Kerryn Phelps AM, Doctor, City of Sydney Councillor, Fmr MP for Wentworth, health & civil rights advocate, Past President AMA

William Hanage, professor of the evolution and epidemiology of infectious disease at Harvard

Professor Raina MacIntyre, Head of Global Biosecurity at the Kirby Institute, UNSW

Eric Feigl-Ding, Epidemiologist / Health Economist / Senior Fellow @Harvard / Harvard ‘07 J.Hopkins ‘04

en last but not least: het WHO zelf

...zijn dat wel. Zij zijn allen sterk gekant tegen groepsimmuniteit om bovengenoemde redenen.

En voorlopig heb ik nog niet één voorspelling van faalhaas Jaap van Dissel van het RIVM "de kans dat het virus naar Nederland komt, is nihil" zien uitkomen. Vind je het erg als ik bovenstaande figuren iets hoger inschat?

• Leuk 6
1 minuut geleden, Japanology zei:

Stof tot nadenken.

In Singapore zijn tot nu toe nul doden gevallen door corona. Nul.

Wie heeft hier het betere plan? Nederland of Singapore?

Maar Nederland is geen Singapore.

En belangrijker nog: Nederlanders gedragen zich niet als Singaporezen.

Dus: wordt een Singaporees, dan reduceer je je eigen risico.

Idem voor je dierbaren (als ze willen luisteren)

1 minuut geleden, Haskap zei:

Maar Nederland is geen Singapore.

En belangrijker nog: Nederlanders gedragen zich niet als Singaporezen.

Dus: wordt een Singaporees, dan reduceer je je eigen risico.

Idem voor je dierbaren (als ze willen luisteren)

Waar. Maar het verschil tussen 0 en 100.000 doden is nogal wat. Al zouden we maar op de helft uitkomen, dan nog is het het waard.

2 uur geleden, Japanology zei:

Akkoord, semantische discussie. We zijn het erover eens: massamoord is het in ieder geval. Daar kan ik mee leven.

Ook niet, en zelfs dood door schuld kan je nooit hard maken in de rechtbank.

Het is van wat ik kan zien de minst slechte oplossing, ook al sluit je het hele land een maand thuis op, kan het zomaar zijn dat mensen nog steeds het virus meedragen maar geen ziekteverschijnselen vertonen, ook kan het met een random reiziger zomaar weer het land binnenkomen. Je kan nu eenmaal niet iedereen testen die de grens over komt.

Dus echt helpen doet het niet, is dat het dan waard om de complete economie over de kling te jagen?

De 99% die het overleven moeten volgend jaar ook eten, the needs of the many and all that....

• Leuk 3
2 uur geleden, Japanology zei:

Nou mensen, het is officieel. 50.000 doden in Nederland.

Ik denk niet dat je het op dit moment al zo concreet kunt maken door te stellen dat er 50.000 doden in Nederland zullen vallen.

Rutte noemde gisteren in zijn toespraak 3 mogelijke scenarios. Ieder van die scenario's heeft een aantal slachtoffers.

Ik zou graag hebben gezien dat Rutte gewoon hardop zou zeggen dat dit het scenario is wat (gegeven de omstandigheden) tot het minst aantal slachtoffers leidt.

Natuurlijk snap ik dat het niet prettig is om in die landelijke toespraak zo concreet over slachtoffers te spreken, maar dat is wel waar het nu op aankomt.

Ieder scenario heeft slachtoffers, het huidige gekozen scenario is (getalskundig) het beste dat we kunnen doen.

En ja... dan kom je dus inderdaad op de kernvraag of een regering het recht heeft om over jouw en mijn lichaam en mijn gezondheid te beschikken.

Daar zullen de komende weken (en als ik de modellen goed bekijk: de komende 10 tot 14 weken zeker!) de gesprekken over gaan, en die gesprekken zullen naar mate er meer slachtoffers vallen steeds intenser en heftiger gevoerd gaan worden.

Voor mijn persoonlijke gevoel miste bij die opsomming van die drie scenario's nog één belangrijke toevoeging, namelijk de erkenning dat Nederland de kans om de verspreiding van het virus direct vanaf het begin met inzet van alle mogelijke middelen en alle mogelijke maatregelen te voorkomen heeft laten passeren. Ik heb niet zo'n hoge pet op van de snelheid waarmee de WHO 'op stoom' gekomen is m.b.t. de virusuitbraak, maar als je luistert naar WHO, dan zegt de WHO dat er op dit moment maar één manier is: testen, isolatie, contactonderzoek, testen (repeat).

De manier die nu door Nederland gekozen wordt (groepsimmuniteit) wordt NIET door de WHO als advies gegeven.

Ik hoop dat die vraag morgen in het kamerdebat kritisch door zal klinken:

Waarom wijkt Nederland (opnieuw) af van de lijn die de WHO adviseert?

Uit de persconferentie van 13 maart:

First: Every health facilityshould be ready to cope with large numbers of patients and ensure the safety of staff and patients.

Second, detect, protect and treat. You can't fight a virus if you don't know where it is. Find, isolate, test and treat every case to break the chains of transmission. Every case we find and treat limits the expansion of the disease.

Third, reduce transmission. Do not just let this fire burn; isolate the sick and quarantine their contacts. In addition, measures that increase social distancing such as cancelling sporting events may help reduce transmission. These measures of course should be based on local context and risk assessment and should be time-limited. Even if you cannot stop transmission you can slow it down and save lives.

Fourth, innovate and learn. This is a new virus and a new situation. We're all learning and we must all find new ways to prevent infections, save lives and minimise impact. All countries have lessons to share

Bron: Persconferentie 13 maart

Bron: https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/transcripts/who-transcript-emergencies-coronavirus-press-conference-full-13mar2020848c48d2065143bd8d07a1647c863d6b.pdf?sfvrsn=23dd0b04_2

En moeten we volgens de WHO opgeven om te testen (zoals hier in Nederland gebeurt)? Antwoord is ondubbelzinnig: NEE.

The first question is when will this peak in the world. It's a very good question and I'm sure everyone has that on their mind. One thing we are not able to do is to predict what will happen.What we need to do is prepare for any scenario and the trajectory of this pandemic, the trajectory of each epidemic in each country is dependent on the actions of each country.So what we have seen in several countries in Asia; we've seen them tackle this virus, be aggressive in their approach in terms of finding their cases and contacts and having this comprehensive approach that we've discussed previously; mobilising their workforce, having an all-of-government, all-of-society approach. We've seen them turn the corner so we've seen them have very strong, very bad epidemics and have them peak -hopefully they've peaked
China has certainly peaked and there's been a decline but there's always the chance that those cases can increase again so we always have to be on the ready to look for any cases that pop up.With regard to the rest of the world, as I said, it will depend on how countries react to their first cases and if they have an aggressive approach to those first cases. For countries that are dealing with clusters of cases it will depend on how they aggressively look for the chains of transmission within those clusterings of cases, making sure that they identify every single case, every contact, separate the contacts, put them in quarantine.

Uit de persconferentie van 2 dagen eerder:

Let me summarise it in four key areas; first, prepare and be ready; second, detect, protect and treat; third, reduce transmission and fourth, innovate and learn. I remind all countries that we're calling on you to activate and scale up your emergency response mechanisms. Communicate with your people about the risks and how they can protect themselves. This is everybody's business.

Find, isolate, test and treat every case and trace every contact. Ready your hospitals, protect and train your health workers and let's all look out for each other because we need each other. There has been so much attention on one word and you know that. Let me give you some other words that matter much more and that are much more actionable.These are prevention, preparedness, public health, politica l leadership and most of all people. We're in this together to do the right things with calm. We're in this together to do the right things with calm and protect the citizens of the world. It's doable. I thank you.

Bron: https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/transcripts/who-audio-emergencies-coronavirus-press-conference-full-and-final-11mar2020.pdf?sfvrsn=cb432bb3_2

Hoor ik het dan verkeerd? Volgens mij adviseert de WHO daadwerkelijk een andere aanpak.

Voor liefhebbers hieronder de link naar de persconferentie van 16 maart. Het devies blijft hetzelfde: aggresief testen + isolatie.

Ik hoor nergens dat groepsimmuniteit de voorkeur heeft. Hier heeft Nederland echt wat aan haar burgers uit te leggen.

Ja, dat Nederland volledig de weg kwijt is en 'verloren' heeft van het virus... DAT zou nu de officiele start van de toespraak van Rutte mogen zijn.

De WHO beschrijft dat als volgt:

When you lose track of the outbreak then you have to create social distance between everybody because you don't know who's infected. It is a poor substitute for aggressive public health action at the beginning but it may be the only option when you've effectively lost sight of the virus.So it really does depend on the stage of the epidemic and it sometimes depends on social acceptability. There is no point in reality in governments implementing measures that are entirely unacceptable within a local context because it can create more tension and more problems than it solves.

I think all countries now need to take a very close look at what are their objectives in responding to the epidemic in their own country; are they accepting that the disease can now spread completely in an uncontrolled fashion to all corners of their country and they're going to focus on just trying to keep the health system moving forward and trying to keep the health system from collapsing?
That's what's known as mitigation and the focus is on effectively supporting the health system to reduce fatality.We've had lots of people talking about containment versus mitigation. The director-general has spoken since the very beginning of this outbreak about a comprehensive approach to this epidemic focused on containment where there's an opportunity to contain, on isolating the virus within the chains of transmission that exist and preparing the health system to reduce the impact should the disease escape that control or escape that containment.That is what's known as mitigation and I think it's very important that people understand that the DG's statement today is not an escape clause to mitigation. It's not about saying, okay, now we have a description of pandemic, we all move to mitigation. Nothing could be further from the truth. It is not the time for countries to move towards mitigation only unless and until they are not in the position to affect the course of the epidemic and try and stop this organism

Bron: https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/transcripts/who-audio-emergencies-coronavirus-press-conference-full-and-final-11mar2020.pdf?sfvrsn=cb432bb3_2

Dus: Voor wat mij betreft wat de toespraak van Rutte waardevol, maar misten we het officiële begin:

'Landgenoten... tot mijn spijt moet ik zeggen dat we aanvankelijk dachten dat het allemaal wel meeviel. We hebben toen het moment door de vingers laten glippen om de verspreiding van het virus te kunnen stoppen. Wij hebben telkens luisterd naar de experts van het RIVM. Die zijn het niet eens met experts uit andere landen. Onze experts bij het RIVM dachten dat het in Nederland anders zou lopen dan in alle andere landen. Dat was een blunder. Daarvoor bied ik u mijn excuses aan. Nu resten ons nog slechts 3 scenario's. Van dat scenario is het scenario groepsimmuniteit het scenario dat (op papier) de minste slachtoffers laat zien. We hebben zoiets nog nooit als samenleving gedaan, maar we denken dat dit het meest verstandig is dat we nu kunnen doen en we hopen oprecht dat dit gaat werken...'

• Leuk 3
5 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Volgens mij adviseert de WHO daadwerkelijk een andere aanpak.

Waarbij nog niet bewezen is dat de aanpak van de WHO werkt. (Net zo min als herd-immunity voor SARS-CoV-2 !!)

Imo gokt de WHO op het verschijnen van een vaccin of een medicijn voor behandeling. Dit is niet zo'n hele slechte gok, maar het blijft wel een gok.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/het-bloederige-prijskaartje-van-ruttes-corona-groepsimmuniteit-tot-63-000-doden-nederland-tien-jaar-ziek/?fbclid=IwAR0w0VUU3KIxhR4hjSN2VQ6a1FM8Bm0vG58Mgan2IkLoXRYwv1F_W75mpCI

Kan oplopen tot 65000 volgens dit bericht. Een goeie griep geeft 2000 doden.

Verder vind ik persoonlijk dat speculeren lastig is als we geen nauwkeurige cijfers krijgen en onvoldoende tests worden gedaan.

• Leuk 1
57 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Ik denk niet dat je het op dit moment al zo concreet kunt maken door te stellen dat er 50.000 doden in Nederland zullen vallen.

Nee, het is misschien nog veel erger. Een Italiaanse arts noemt deze schatting conservatief:

En inderdaad, mag de overheid zomaar over de gezondheid van mij en mijn familie beschikken? Waar loopt de grens, en op welk moment mag je overgaan tot zelfverdediging?

@Japanology Jouw bewering leunt volledig op de veronderstelling dat een totale lockdown van Nederland DE Oplossing is en dat dit al is bewezen.

Daar ga je fout, met die aanname.

Je zou NL misschien wel anderhalf tot twee jaar in volledige lockdown moeten houden, iedereen thuis opsluiten, totdat er een vaccin is en heel NL is ingeënt. 

Ook bij een totale lockdown blijven er heel veel mensen bewegen, iedereen moet immers eten en drinken, nutsvoorzieningen moeten blijven werken en vele industriële processen moet je wel managen anders ontploft de boel. Dat houdt automatisch in dat de besmetting zich alsnog steeds verder zal verspreiden, in een tempo die jij niet aangenaam gaat vinden.

En dan maar hopen dat iedereen zich anderhalf tot twee jaar aan al die maatregelen houdt en dat is uitermate onwaarschijnlijk, aangezien een flinke groep zal zeggen dat de overheid onzin verkoopt.

• Leuk 2
Zojuist, Raycoupe zei:

@Japanology Jouw bewering leunt volledig op de veronderstelling dat een totale lockdown van Nederland DE Oplossing is en dat dit al is bewezen.

Dat is ook bewezen. Japan. Singapore. China. Zuid-Korea. Tot nog toe Oost-Europa. Je ziet dat het daar werkt. En wat doen wij? Het wiel opnieuw uitvinden met een nog nooit uitgeprobeerde strategie die daar volledig haaks op staat. En dat vinden sommige mensen dan verstandig.

• Leuk 1
2 minuten geleden, Japanology zei:

Nee, het is misschien nog veel erger. Een Italiaanse arts noemt deze schatting conservatief:

En inderdaad, mag de overheid zomaar over de gezondheid van mij en mijn familie beschikken? Waar loopt de grens, en op welk moment mag je overgaan tot zelfverdediging?

Wat houdt jou tegen om volledig in Bug-In te gaan?

Dat heb je toch zelf in de hand als je het zo ernstig vindt? En kom niet met het smoesje dat je van je werkgever wel moet komen opdraven, als het om jouw leven gaat is dat toch wel belangrijker.

Ga in isolatie, zelf, die keuze heb je.

• Leuk 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...