Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Nieuwe Realiteit, maanden Corona, wat wordt jouw plan ?

Recommended Posts

In preppers zin,  is de huidige Corona crisis een milde crisis.  met veel bijwerkingen in de maatschappij op logistiek en economische zin en cashflow issues.  
Mild in de zin, als je het vergelijkt tot andere infectieziekten, en uitval vitale infrastructuur, en uitval totale logistiek. 

Toch lijkt het zich niet te beperken tot 6 april, maar een realiteit van maanden. Dat vergt een plan.  waar je natuurlijk allang over nagedacht hebt en nu tot uitvoering brengt.

Hoe zorg je dat de kring van mensen om je heen, niet ziek wordt,  ga je al naar je bol,  of spreek je met elkaar discipline af, en communicatie maatregelen af.   Doe je aan vrijwillige isolatie, of vul je tussentijds subtiel je voorraden aan, en werk je voorlopig gewoon door..  Hoe zorg je dat je pubers of kinderen zich houden aan de afgesproken discipline.  

En hoelang ga je dat volhouden ?

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tja, mijn originele onttrekkingsstrategie had er bij de laatste echte revisie nog geen rekening gehouden met het feit dat ik nu werkzaam ben in de kritieke infrastructuur.  Ik repareer medische hulpmiddelen en moet dus een keuze maken tussen mn werk en mn plan. Duty or life, als ik het heel dramatisch maak...

En ik heb tegenwoordig ook meer mensen om rekening mee te houden...

Conclusie; het plan loopt achter! En het klassieke keuzemoment; wanneer geef je ergens de brui aan, en trek je aan je stutten...

Ik vindt het niet makkelijk zal ik je zeggen...?

• Leuk 1

Het enige probleem is de voedselvoorziening.. als dat op termijn goed te krijgen valt..dan ontstaat er geen echte problemen.. men moet zich er in berusten..ik denk dat vele nog niet zo ver zijn.. alsof het kwartje nog niet gevallen is.  Geziende drukte op de stranden afgelopen weekend. Ik hoop maar dat dit geen nieuwe gevallen van ziekten oplevert.

Ik heb gelukkig een achtertuin dus ik hoef niet te klagen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...