Ga naar inhoud
GENEGEERD

Drie meisjes twee jaar in een strafkamp omdat ze een liedje zongen.

Gast Dick Berts
 Share

Recommended Posts

Gast Dick Berts

Drie Russische meisjes zijn vandaag tot twee jaar strafkamp veroordeeld, omdat ze een anti-Poetin liedje zongen in een kerk. Een afgrijselijke mensenrechten schending. Hier en daar klinken wat flauwe protesten in de westerse wereld. Maar (Ras)Poetin zal binnenkort weer overal met open armen ontvangen worden. Het totale morele verval van de westerse wereld, duidt er ook op, dat het niet lang meer duurt en dat preppen meer geboden is dan ooit.

Wat mij betreft krijgt de Russische ambassadeur in Den Haag 24 uur om zijn koffers te pakken. Maar de werkelijkheid is anders, want we durven alleen nog zoete broodjes te bakken. Zo zijn alle tanks van de Koninklijke Landmacht weg bezuinigd, omdat we volgens de Haagse politici alleen nog maar vrienden hebben in de wereld.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Voor de fijnproevers met enig inzicht in het internationaal recht; Nou heb ik hierboven al op zeer terechte gronden moeten betogen, dat een fatsoenlijk land er niet omheen kan om de Russische ambassadeur uit te wijzen. De boel is overal op zo'n krankzinnige manier totaal aan het verkankeren, dat ik nu ook al moet opschrijven, dat Nederland -als het enig zelfrespect wil behouden- nu ook al gedwongen is om zijn ambassade in - nota bene - Londen te sluiten. Niet te geloven. Even helemaal los van wat je van Assange en Wikileaks vindt. Engeland heeft gedreigd om de ambassade van Ecuador te bestormen om Assange daar uit te slepen. Volgens het internationaal recht en volgens verdragen waarbij Engeland zich heeft aangesloten, is een ambassade het grondgebied van de staat die de ambassade in gebruik heeft. Juridisch en moreel gezien staat het dreigement van Engeland gelijk met de inval van de Duitsers hier in mei 1940. Met dien verstande, dat er natuurlijk wel een verschil is tussen een dreigement en een daadwerkelijke uitvoering daarvan. Maar daartoe zie ik de Britse regering ook nog in staat. Preppen jongens. Hier zou vroeger de hel over losgebroken zijn, maar nu reageert er niemand. Dit is echt het extreme morele verval dat ingezet heeft. Net als bij het Romeinse Rijk vlak voordat het instortte.

Link naar reactie

Dick kun je je nog de comotie herinneren toen het er over ging om Amerikaanse soldaten voor het Int.Hof te brengen die

verdacht werden van oorlogs misdaden

en dat de Amerikanen toen dreigden om hun vloot hier voor de deur te leggen om de berechting te voorkomen

hoe snel werd er toen niet gezegd ok berechting in eigen land

verhaal is al weer een mooi tijdje geleden vlak na de bevrijding van Koeweit

en toen brak de hel ook niet los

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@ Partizan. Uitstekend voorbeeld. Je oudste en trouwste bondgenoot met een invasie dreigen..... Ik heb eens vertrouwelijk met een top generaal gesproken van de KL met griezelig veel sterren op zijn schouder (ik had moeite om niet in de houding te springen) die vreesde dat Europa op termijn in oorlog gaat raken met de VS....

In mijn beleving wordt het een steeds grotere kutzooi in de wereld. Hoe zie jij dat? Over...

Link naar reactie

Ik heb geen militair verleden, dus in het gelid is niet aan mij besteed. Maar de dreiging van de vs die parti aanhaalt vond ik heel bizar destijds en ben ik nooit vergeten, op pagina vier een klein artikel in de krant alsof het niks was. Heel raar deze wereld en met de dag vreemder.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie

Moreel verval gaat vaak vooraf aan sociaal en economisch verval. Dat morele verval is er al langer, nu zitten we ook in de fase van het economische verval. Inderdaad: preppen!

@Dick Berts: Verkoop van die Leopardtanks is gelukkig niet doorgegaan, ze zijn keurig opgeslagen. Zullen we ze maar laten staan? Je weet maar nooit ...

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@Pathfinder. Erg verhelderend die eerste zin van je. Wat de tanks betreft. Die moeten ook in je leger organisatie passen en je moet er mee oefenen. Hopen maar dat ze niet verkocht worden, want tanks zijn wel heel kwetsbaar geworden, maar in sommige situaties zijn ze nog steeds de koning van het slagveld. Het lijkt me beter om tactische discussies op een ander forum te voeren. Hier stop ik in ieder geval over tanks.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3299428/2012/08/10/Kremlin-wellicht-geen-werelderfgoed-meer.dhtml

"Kremlin wellicht geen werelderfgoed meer". Geweldig. Kunnen we er nog makkelijker een kruisraket in jassen. Sorry hoor, ik laat me even gaan. Maar drie tieners die een liedje zingen twee jaar in een strafkamp stoppen. En wat voor strafkamp. Ik ben helemaal geen oorlogszuchtige figuur. Integendeel. Maar hier heb ik het echt moeilijk mee....

Het lijkt er trouwens op, dat er toch behoorlijke druk op Poetin is uitgeoefend. De Russisch orthodoxe kerk heeft om genade gevraagd voor de meisjes. Dat gebeurt in Rusland niet zomaar. Wellicht dat RasPoetin een uitweg zoekt. Afwachten...

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Dank je Suze. Goed geformuleerd ook. We verklaren niet Rusland, maar Poetin de oorlog. De boosheid die overal ontstaat -ook op dit forum- zet de politiek onder druk. Zeker in verkiezingstijd. En dat is gunstig. Alle beetjes helpen.

Link naar reactie

Het lijkt er trouwens op, dat er toch behoorlijke druk op Poetin is uitgeoefend. De Russisch orthodoxe kerk heeft om genade gevraagd voor de meisjes. Dat gebeurt in Rusland niet zomaar. Wellicht dat RasPoetin een uitweg zoekt. Afwachten...

aOVV6

Ik ga een voorspelling doen.

Ik voorspel dat binnen 3 maanden (eigenlijk denk ik binnen 3 weken) er een persbericht naar buiten komt dat Pussy Riot, dankzij persoonlijke inzet van Poetin, per direct zijn vrijgelaten.

Als mijn voorspelling juist is, wil men dan aub het boek "De dag der dagen", (Engelse titel This Perfect Day) van Ira Levin lezen!

Dan hoef ik niet uit te leggen waar deze voorspelling op is gebaseerd.

Normaliter vind ik het refereren naar fictieve literatuur een zwakte, maar in dit geval durf ik de gok wel te nemen.

Link naar reactie

Hoi Dick,

Sla je nu niet een beetje door? Kruisrakketen? Zoals ik het begreep is de aanklacht gedaan via de kerk. Omdat deze dames zich redelijk respectloos en provocereert gedroegen op een plaats waar dit heel erg ongepast is. Ze hadden ook op het rodeplein kunnen gaan staan als ze zonodig moeten protesteren.. Ik ben voor vrijheid van meningsuiting en recht om te protesteren maar dan wel gericht en niet zo respectloos voor anderen. Wat betreft de strafmaat die is daar neem ik aan strenger als hier in het algemeen (slecht??). Vraag me af wat de strafmaat zou zijn als ze dit geintje in het midden oosten hadden geflikt in een moskee. En gelukkig hebben ze geen Gitmo in rusland..

Denk wel dat Martin een punt heeft mooi puntje om te scoren nu alle media erop is gedoken..

Vind dit onderwerp trouwens ook niet echt prepper gerelateerd

Rover

Link naar reactie

De boosheid die overal ontstaat -ook op dit forum- zet de politiek onder druk. Zeker in verkiezingstijd. En dat is gunstig. Alle beetjes helpen.

Elk weldenkend mens ziet de idioterie in van deze strafmaat, dat staat buiten kijf maar of "de politiek" zich hier nu zoveel van aantrekt lijkt me sterk. Ik vermoed dat het bij enkele bezwaren blijft en daarmee is de kous af want er staan veel grotere belangen (gas) op het spel.

Zoals je al eerder opmerkte in deze draad is het de verdwazing en teloorgang van enige ethiek wat de ondergang kan gaan worden. In de aanloop naar en tijdens deze crisi valt het me op dat corruptie en grootschalige fraude steeds gewoner en geaccepteerd gevonden wordt. Er zijn talloze voorbeelden van. De gewone man is het moe geworden en heeft er geen interesse meer in totdat het water echt aan de lippen staat.

Van de politiek hoeft er m.i. niet veel verwacht te worden.

Gr,

Bart

Link naar reactie

Nou nou....

Ook ik vind het veroordelen van die meidengroep een rare sprong.

Maar goed we weten alleen wat zaken die ons verteld worden of dat de hele waarheid is?

Om dan maar een oorlog te beginnen?

Is dat nou de enige oplossing Dick die je kunt aandragen, is de ambasadeur buiten schoppen een oplosing?

Het komt op bijna op hetzelfde neer we zijn het niet met elkaar eens en dat lossen we op met geweld!

Jammer dat we dus niet meer met praten samen door een deur kunnen.

Nou is dit natuurlijk een gevolg van iets dat al lang sleept, net zoals een kleine aanvaring hier pas op het forum al een lange voorgeschiedenis had en eindigde in een situatie waarbij eigenlijk niemand zich meer echt confortabel in kan vinden?

Dat Engeland drijgt een ambassade aan te vallen dat vind ik ook extreem, maar zie het in de context van wat er kan gebeuren.....

We acteren globaal, maar we verwachten, als ons het uitkomt, dat we locale gedachtes, rechten en gewoontes ergens anders kunnen afdwingen..... Dat vraagt om problemen.

De globalisering komt in een nieuwe fase, we gaan ons houden aan een universele wet of het zal van kwaad naar erger gaan.

Amerika heeft heel lang heer en meester kunnen spelen, dat is langzaam aan het afbrokkelen.

Ze zijn financieel zwak en de rest zal dus ook verzwakken. Andere machten zijn groter aan het worden en hun mogelijke impact is bv door technologie ook steeds groter. Dus de rangorde op de apenrots wordt langzaam maar zeker steeds openlijker betwist.

Machts wisselingen op de apenrots zijn voor zover ik weet altijd met geweld beslecht, dus op dat vlak staat ons nog wel wat te wachten.

Als klap op de vuurpijl komen nog meer zaken bij elkaar.

De olie voorraden, de voedsel voorziening, het monetaire stelsel, vervuiling, inkomsten verschillen, overbevolking, corruptie, enz. Alles lijkt instabiel en scheuren te vertonen.

Het moet veranderen en ook niet een klein beetje.

Alleen niemand wil een stap terug dus we vechten door tot dat?

Soms denk ik wel eens de onwetende zijn mischien beter af?

Het hoeft niet te ontploffen maar ik zie het nog niet zomaar op een normale manier veranderen....

Grt

Kans

Link naar reactie

Natuurlijk KS, maar lawaai maken is juist wat die meiden deden?...

En lawaai is bij mij niet gelijk aan oorlog, hoewel een oorlog wel altijd lawaai maakt...

Ps ik heb zo even geen oplossing hoor, was het maar zo..

En nee we mogen dit niet zomaar accepteren, maar zijn er dan geen grotere issues die belangrijker zijn?

Grt

Kans

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Beste collega's. Mijn kruisraket in het Kremlin moet je natuurlijk niet letterlijk nemen. Ik geef dat zelf al aan in mijn oorspronkelijke tekst. Het gaat om het vinden van een passende reactie. Een oorlog beginnen om zoiets en zwijgen, zijn natuurlijk allebei absurd. Wat dit met preppen te maken heeft, gaf ik ook al aan in mijn verhaaltje.

Link naar reactie

Ik heb laatst nog een billoard gezien van Poetin als held van amnesty intenational!!!! Actie poetin stop Assad. Mij zakte de broek bijna af.

Ik vind amnesty overigens een waardeloze organisatie. Altijd al gevonden.

Moedertje Rusland is niet veranderd. Moet je ook niet van uitgaan dat dit ooit gebeurd. Het is het land met de langste historie van geheime diensten.

Die drie meiden waren gewoon dom.

Bert glcm's zijn zo jaren tachtig!!

Link naar reactie

• 2 weeks later...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3299428/2012/08/10/Kremlin-wellicht-geen-werelderfgoed-meer.dhtml

"Kremlin wellicht geen werelderfgoed meer". Geweldig. Kunnen we er nog makkelijker een kruisraket in jassen. Sorry hoor, ik laat me even gaan. Maar drie tieners die een liedje zingen twee jaar in een strafkamp stoppen. En wat voor strafkamp. Ik ben helemaal geen oorlogszuchtige figuur. Integendeel. Maar hier heb ik het echt moeilijk mee....

Ik dacht als ik het goe gelezen heb dat de Russische orthodoxe kerk zei " We vergeven ze, maar de straf is terecht ."
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...